برنامه سفر تنهایی به سائوپائولو

تنهایی به مسافرت رفتن میتواند یک ماجراجویی به یادماندنی باشد مخصوصا اگر قصد سفر به سائوپائولو داشته باشید.

برنامه سفر تنهایی به سائوپائولو

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: برترین راه برای درک وسعت سائوپائولو ورود به این شهر به وسیله یکی از دو فرودگاه اصلی آن است. مسافران در جهت فرود با پوششی بزرگ از آسمان خراش ها روبه رو می شوند که گویی تمامی ندارد. سائوپائولو بسیار بزرگ است و همین امر می تواند مسافرانی که برای اولین بار به این شهر سفر می نمایند را بترساند. اما حقیقت این است که چیزی برای ترسیدن وجود ندارد. پس از کمی جست وجو و ملاقات با مردم محلی، ملاقات از سائوپائولو می تواند یکی از مجذوب کننده ترین تجربه های زندگی شما باشد. این مقاله به همین بهانه به ارائه اطلاعاتی مفید برای یاری به شما به منظور بردن نهایت لذت از سفر خود به سائوپائولو می پردازد.

محله های سائوپائولو

جاردینز

محله پردرخت جاردینز (Jardins) که به جاردیم پائولیستا (Jardim Paulista) نیز معروف است، یکی از مجذوب کننده ترین نقاط این شهر محسوب شده و محلی ایده آل برای اقامت گردشگران در سائوپائولو به شمار می آید. این محله در پاسخ به میدان تایمز نیویورک، در نزدیکی خیابان پائولیستا و پارک ایبیراپوئرا (Ibirapuera) واقع شده و در مجاورت محله های محبوبی چون پینِیروس (Pinheiros) و ایتایم (Itaim) نهاده شده است.

کونسولاسو

در آن طرف خیابان پائولیستا، محله کونسولاسو (Consolação) نهاده شده است. این محله به مقدار جاردینز مرفه نیست، اما مکان خوبی برای رفتن به کافه ها و رستوران ها محسوب می گردد.

پینیروس و ویلا مادالنا

در غرب شهر سائوپائولو محله های پینیروس و ویلا مادالنا (Vila Madalena) جا خوش نموده اند. ویلا مادالنا محله ای هنری با تپه های فراوان و کافه های مجذوب کننده است. از طرفی دیگر، پینیروس در طی 10 سال اخیر دستخوش تغییرات فراوانی بوده است. این محله که روزگاری مرکز شلوغ تجارت در شهر بود، حالا خانه ای برای جمعیت کثیری از رستوران های لوکس به شمار می آید.

سنترو

مرکز سائوپائولو یکی از معدود مکان ها در شهر است که قدمت تاریخی دارد. بیشتر ساختمان های این منطقه در اوایل قرن بیستم و زمانی ساخته شده اند که سائوپائولو در حال گذار از یک شهر استانی به یک کلان شهر مدرنِ در حال انفجار بود. گذراندن اندکی زمان در این منطقه ارزشش را دارد، اما سنترو (Centro) در مقایسه با دیگر نقاط شهر زشت تر به نظر می رسد و می تواند در نگاه اول برای گردشگران به منظور اقامت کمی ترسناک باشد.

کجا اقامت کنیم؟

هتل یونیک

هتل یونیک (Unique) با طراحی مجذوب کننده و مدرن خود، عمدتاً به عنوان برترین هتل شهر شناخته می گردد. این هتل که فاصله اندکی تا پارک ایبیراپوئرا دارد، محلی ایده آل برای مسافران تنها است که در پی فضایی شیک و آرام در طول اقامت خود هستند. ظاهر بیرونی هتل به هندوانه معروف است و می توان آن را از کیلومترها دورتر تشخیص داد، در حالی که فضای داخلی هتل به زیبایی هرچه تمام تر طراحی شده است.

پوزادا زیلا

یکی از برترین گزینه های اقامتی در بازه قیمتی میانه در سائوپائولو، پوزادا زیلا (Pousada Ziláh) است. این هتل محلی ایده آل برای آن دسته از مسافرانی است که در پی فضایی دنج با حال و هوای خانه ی خود هستند. هتل یک صبحانه لذیذ سنتی با ظاهری فریبنده و رنگارنگ سرو می نماید و مسافران می توانند حس بودن در خانه را تجربه نمایند.

هاستل بی دبیلو

برای مسافران تنها با بودجه های محدود، هیچ جایی بهتر از هاستل بی. دبیلو (Bee.W) وجود ندارد. این هاستل به مقدار 3 ساختمان تا خیابان پائولیستا فاصله داشته و در مجاورت کافه ها و کلوپ های خیابان آگوستا (Augusta) است؛ درنتیجه مکان مناسبی برای مسافران جوان تنها به نظر می آید. هاستل فضایی محبت آمیز دارد و کافه آن در آخر هفته ها همواره باز و پر از گردشگر است. به نظر می رسد این اقامتگاه فرصت مناسبی برای دوست شدن با افراد تازه باشد.

کجا غذا بخوریم؟

بازار شهرداری در پینیروس

بازار شهرداری در محله مرفه پینیروس که به تازگی مورد بازسازی واقع شده، یکی از برترین مکان ها برای صرف نهار و بعلاوه گشت زدن در اطراف برای خرید سوغاتی های اصیل است. کومِدوریا گونزالس (Comedoria Gonzales) از سوی سرآشپز بولیویایی، چِکو گونزالس، اداره می گردد و قطعا یک انتخاب عالی خواهد بود؛ زیرا در این رستوران یکی از برترین سِویش های سائوپائولو سرو می گردد. سویش نوعی غذای دریایی متعلق به کشور پرو است.

ایزاکایا ایسا

ایزاکایا ایسا (Izakaya Issa) یکی از برترین رستوران های سنتی شهر در محله ژاپنی های سائوپائولو است و فضایی محبت آمیز و آرامش بخش دارد. نباید فراموش کنید که به هنگام حضور در این رستوران حتماً دامپلینگ های لذیذ و برشته اختاپوس را سفارش دهید.

ریویرا

ریویرا (Riviera) که پاتوق محبوبی در میان نخبگان، نوازندگان و هنرمندان دهه های 1960 و 1970 بود، درست در بالای خیابان پائولیستا نهاده شده است. این رستوران که در سال 2013 مورد بازسازی و بازگشایی نهاده شد، بار دیگر تبدیل به یکی از مجذوب کننده ترین مکان های شهر شده است. طراحی فریبنده ریویرا، از تابلوهای نئونی کلاسیک در جلوی رستوران گرفته تا پلکان مدور که به طبقه بالا ختم می گردد، شما را به دهه 1970 میلادی می برد. سرآشپز مطرح برزیلی، الکس آتالا (Alex Atala)، منوی این رستوران را با بعضی از برترین خوراکی ها و نوشیدنی ها طراحی نموده است.

چه تفریحاتی در سائوپائولو انجام دهیم؟

در اطراف سنترو قدم بزنید

همان طور که پیش تر گفته شد، مرکز سائوپائولو در مقایسه با محله های سرسبز و مجذوب کننده غرب این شهر دلگیرتر است. با این حال، می توان بعضی از زیباترین معماری های سائوپائولو را در اینجا پیدا کرد و به سراغ شماری از برترین رستوران ها و کافه های شهر رفت. یک روز خود را در محله سنترو سپری کنید تا در آینده حسرت نیامدن به اینجا را نخورید.

راهی موزه هنر سائوپائولو شوید

ساختمان شگفت انگیز موزه هنر سائوپائولو (MASP) در خیابان پائولیستا به دست معمار ایتالیایی-برزیلی، لینا بو باردی (Lina Bo Bardi) طراحی شده و مکان زیبایی برای لذت بردن است. سراسر این سازه با یاری 4 ستون بر فراز زمین نهاده شده است و به شما حس معلق بودن آن در فضا را می دهد. ملاقات از داخل موزه نیز در نوع خود مجذوب کننده است و بازدیدنمایندگان با کلکسیونی دائمی و حیرت انگیز از هنر برزیلی و بین المللی روبه رو می شوند.

پارک ایبیراپوئرا

پارک مرکزی سائوپائولو درست در جنوب مرکز این شهر واقع شده و تکه ای حیرت انگیز از آرامش در وسط این کلان شهر شلوغ و پرسروصدا است. پارک ایبیراپوئرا به عنوان یکی از برترین پارک های شهری در دنیا شناخته می گردد و مکانی عالی برای گذراندن یک بعدازظهر برای دوچرخه سواری در اطراف دریاچه، برپایی بساط پیک نیک بر روی چمن ها یا ملاقات از موزه های شگفت انگیز آن است.

کوچه بتمن

کوچه بتمن (Batman)، کوچه ای باریک در محله لوکسِ ویلا مادالنا است که بر در و دیوار آن هنر تماشایی خیابانی دیده می گردد. فرهنگ گرافیتی سائوپائولو یکی از معروف ترین ها در دنیا است و کوچه بتمن جایی است که می توان آن را به برترین شکل ممکن تجربه کرد. حتماً به هنگام مراجعه عکس های زیادی تهیه کنید، زیرا تصاویر نقاشی شده مرتباً تغییر می نمایند.

به تماشای یک مسابقه فوتبال بروید

برزیل کشور فوتبال است و سائوپائولو بیش از هر شهر دیگری در این کشور به فوتبال اهمیت می دهد. این شهر دارای چهار باشگاه مهم کورینتیانس، پالمیراس، سائوپائولو و سانتوس است و تماشای بازی یکی از آن ها روش خوبی برای آشنایی با فرهنگ سائوپائولو محسوب می گردد. کورینتیانس و پالمیراس هردو دارای ورزشگاه های مدرنی هستند که در سال های اخیر ساخته شده اند؛ به همین دلیل مکان های خوبی برای تماشای یک بازی فوتبال محسوب می شوند.

توصیه های کاربردی سفر تنهایی به سائوپائولو

ورود به سائوپائولو

اگر با اتوبوس از دیگر منطقه ها برزیل راهی سائوپائولو می شوید، احتمالاً وارد یکی از دو پایانه اتوبوس رانی تیِته (Tietê) یا بارا فوندا (Barra Funda) خواهید شد. این دو پایانه هر دو به خطوط متروی شهری متصل هستند. با این حال، جمعیت کثیری از گردشگران به وسیله دو فرودگاه گوارولوس (Guarulhos) یا کونگونیاس (Congonhas) وارد سائوپائولو می شوند که هیچ ارتباطی با وسایل حمل ونقل عمومی ندارد. در بیرون از محوطه این دو فرودگاه تاکسی های بسیاری وجود دارد، هرچند ورود به شهر با این تاکسی ها، به خصوص از فرودگاه گوارولوس، می تواند برای شما گران تمام گردد. برترین راه حل استفاده از تاکسی های اینترنتی متعدد نظیر اوبر در سائوپائولو است. درنتیجه می توان از قبل به وضوح مشاهده کرد که هزینه سفر شما برای ورود به شهر دقیقاً چه مقدار می گردد. گزینه دیگر، استفاده از اتوبوس های فرودگاه است. این اتوبوس ها به مراتب مقرون به صرفه تر بوده و به طور مرتب از تمام نقاط اصلی شهر عبور می نمایند. آن ها بعلاوه جایگاه های راحتی داشته و به شما امکان دسترسی رایگان به اینترنت بی سیم را می دهند.

ترافیک

ترافیک سائوپائولو بسیار وحشتناک است؛ ولی با در نظر گرفتن وسعت این شهر، این ترافیک می توانست بدتر از این هم باشد. در صورت امکان از مترو بهره ببرید. این وسیله نقلیه خدمات خوبی ارائه می دهد اما تنها بخش کوچکی از شهر تحت پوشش مترو نهاده شده است. به علاوه، نباید از وسایل حمل ونقل عمومی در ساعات شلوغ استفاده کرد. استفاده از این وسایل تجربه راحتی نخواهد بود و احتمالاً به دیر رسیدن شما به محل قرار ختم می گردد.

زبان یاد بگیرید

سائوپائولو شهری کاملاً بین المللی است، اما از گردشگر های زیادی میزبانی نمی نماید. اغلب مسافران به مقصد سائوپائولو با هدف تجارت راهی این شهر می شوند. به علاوه، مردم زیادی در سائوپائولو به زبان انگلیسی صحبت نمی نمایند. کوشش کنید تا پیش از ورود به این شهر، کمی پرتغالیِ برزیلی بیاموزید و از صحبت کردن با مردم محلی نهراسید. آموختن عبارات ساده ای نظیر بوم دیا (bom dia) به معنی صبح بخیر، تودو بم (tudo bem) به معنی چطوری، پور فاوُر (por favor) به معنی لطفا و اوبریگادو (obrigado) به معنی متشکرم، بسیار مفید خواهد بود.

دوست پیدا کنید

برترین راه برای کسب تجربه ای خوب از شگفتی های سائوپائولو، دوست شدن با مردم محلی است. یکی از ویژگی های خوب این شهر تنوع فراوان آن است و به همین دلیل تمامی مردم سائوپائولو تفریحات، علایق و دیدگاه های متفاوتی از محل زندگی خود دارند. دوست شدن با فردی که شما را با اطراف آشنا کند، می تواند تجربه ای بسیار متفاوت باشد. مردم سائوپائولو نیز به مانند بیشتر شهرهای برزیل عاشق گفت وگو با گردشگر ها و استقبال از آن ها با روی خوش هستند. وارد یک گفت وگوی کوتاه با یک محلی شوید و شاهد بهبود تجربه اقامت خود به مقدار 10 برابر باشید.

منبع: theculturetrip.com
انتشار: 10 تیر 1401 بروزرسانی: 22 مرداد 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 1061

به "برنامه سفر تنهایی به سائوپائولو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه سفر تنهایی به سائوپائولو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید