راهنمای سفر ارزان به ریودوژانیرو

برزیل را بدون دیدن از ریودوژانیرو نمیتوان ترک کرد، اما این شهر توریستی بوده پس اگر ندانید که چطور سفرتان مدیریت کنید حسابی برایتان خرج خواهد تراشید در ادامه راهنمای سفر ارزان به ریودوژانیرو را مرور خواهیم کرد.

راهنمای سفر ارزان به ریودوژانیرو

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: ریودوژانیرو بی علت شهری شگفت انگیز لقب نگرفته است. معدود شهرهایی در جهان یافت می شوند که توانسته اند عجایب شگفت انگیز طبیعی را با یک کلان شهر چندفرهنگی برای خلق فرهنگی مسحورنماینده ترکیب نمایند. بااین حال، تبدیل شدن به قطب گردشگری موجب افزایش هزینه ها، به خصوص برای گردشگران، می شود؛ اما با کمی صرفه جویی و داشتن برنامه ای تعیین، ریو هم می تواند مقصدی ارزان قیمت برای سفر باشد.

در ریو چه کار کنیم؟

به بازارها بروید

بازارها در ریو شیوه شگفت انگیزی برای آشنایی با فرهنگ برزیلی، امتحان غذاهای محلی و گشت وگذار برای خرید سوغاتی یا اقلامی هستند که کیف پول شما را خالی نمی نمایند. محبوب ترین بازارهای ریو ارزش ملاقات را دارند. بازار ایپانما (Ipanema) هر یکشنبه با غرفه های فروش لباس، وسایل چرمی، لوازم خانه، زیورآلات، آثار هنری و انواع شیرینی ها برپا می شود. نمایشگاه سائو کریستووائو (São Cristóvão) در بخش شمالی ریو، فضای بزرگی است که به وسیله غذاها و محصولات محلی دریچه ای کوچک به جهان در شمال شرق برزیل باز می نماید. اگر در پی وسایل قدیمی و آنتیک هستید، راهی بازار ریو آنتیگو (Rio Antigo) شوید که در اولین شنبه هرماه دایر می شود.

کارهای داوطلبانه انجام دهید

غرق شدن در فرهنگ برزیلی را به وسیله کارهای داوطلبانه تجربه کنید؛ در این صورت هزینه های سفر خود را کاهش داده و در ازای آن خدمتی هم به جامعه میزبان خواهید کرد. خانه کامینیو (Caminho) در ازای کار داوطلبانه برای بچه ها و نوجوانان در حوزه هایی چون آموزش، طراحی سایت، بهداشت و درمان، کشاورزی و نظارت، به افراد جای خواب، غذا و هزینه جابجایی در شهر می دهد. افراد واجدالشرایط باید بتوانند برای مدت 6 ماه با این سازمان همکاری نمایند و درک متوسطی از زبان پرتغالی داشته باشند. پروژه زاغه نشین ها یکی دیگر از برنامه های کار داوطلبانه است که در پی معلمانی برای بچه ها در روسینیا (Rocinha)، بزرگ ترین زاغه نشین ریو، می شود. شرکت نمایندگان به ازای 3 ماه کار داوطلبانه با این پروژه، جای خواب دریافت می نمایند. سازمان های زیادی در ریو وجود دارند که در پی یاری های داوطلبانه هستند. کافی است تا این سازمان ها را با کمی جست وجو در موتورهای جست وجوگر پیدا کنید.

پیاده روی کنید

ریودوژانیرو منظره حیرت انگیزی دارد که آن را تبدیل به فرصتی استثنایی برای پیاده روی از سوی همه افراد با هر سن و بودجه ای می نماید. از همه مهم تر اینکه این سرگرمی کاملاً رایگان است. بعضی از تورهای گردشگری ممکن است از شما پول طلب نمایند، اما می توان بیشتر مسیرهای پیاده روی را به تنهایی طی کرد. بسیاری از مسیرهای پیاده روی در سراسر ریو منظره ها هوایی شگفت انگیزی را به گردشگران هدیه می دهند. منظره های که در همان نگاه اول موجب حیرت شما از وسعت این شهر و ترکیب آن با طبیعت می شود.

به سراغ یک رویداد رایگان بروید

رویدادهای رایگان فراوانی در سراسر ریو در تمام طول سال وجود دارد. در پی جشنواره های خوراکی نظیر طعم ریو باشید که کاملاً رایگان هستند و بعضی از برترین سرآشپزهای ریو را دورهم جمع می نمایند. در روزهای دوشنبه راهی پدرا دو سال (Pedra do Sal) در مرکز شهر شده و مجذوب کننده ترین رویداد رایگان پایکوبی سامبا را تجربه کنید. یا اینکه در روزهای سه شنبه در همین مکان حاضر شده و شاهد نواختن موسیقی جاز باشید. به علاوه، حواس خود را برای شرکت در رویدادهای اتفاقی یوگا جمع کنید که معمولاً در صبح های زود در آخر هفته ها در منطقه ها زیبایی از شهر نظیر پارک فلامنگو، محله لاگوا (Lagoa) یا ساحل ایپانما برگزار می شوند. در آخر هفته ها راهی میدان پانزدهم و گذرگاه طاق دار تِلِس (Teles) در مرکز شهر شده و خود را برای حضور در میهمانی هایی در فضای باز با موسیقی های سبک رگِی (reggae)، هیپ هاپ، پایکوبی سامبا و تمامی ژانرهای دیگر تا پاسی از شب آماده کنید. از فستیوال ها و جشن های خیابانی در ریو نیز غافل نشوید.

کجا غذا بخوریم؟

کافه کورتو

یک پیشخوان ساده در انتهای یک راه پله در مرکز خریدی کوچک و معمولی در مرکز ریو جا خوش نموده و احتمالاً بی آلایش ترین مکان در میان کافی شاپ های عجیب وغریب این شهر باشد. قهوه های کافه کورتو (Curto) لذیذ هستند و نکته جالب اینجاست که می توانید هرچقدر که دوست داشته باشید پول پرداخت کنید.

رستوران های کیلویی

رستوران های کیلویی برترین مکان به منظور سفارش غذا برای افرادی با بودجه های محدود هستند. شما در این رستوران ها غذای خود را از سلف سرویس انتخاب نموده و به ازای وزن آن پول پرداخت می کنید. رستوران های کیلویی در مکان های شلوغ نظیر کوپاکابانا و ایپانما کمی گران هستند، پس به سراغ رستوران های مرکز شهر برای گزینه های ارزان تر بروید. رستوران کیلوگرما (Kilograma) در محله لاپا (Lapa) طیف گسترده ای از غذاها، از سوشی و نودل گرفته تا گوشت، ماهی، مرغ، سیب زمینی، لوبیا و سالاد را عرضه می نماید. بهتر است تا قبل یا بعد از ساعات شلوغی به این رستوران بروید تا بتوانید غذاها را با قیمت پایین تری تهیه کنید.

به پیک نیک بروید

تمرکز ریو بر سبک زندگی خارج از خانه است؛ به این معنی که در این شهر فرصت های فراوانی برای پیک نیک وجود دارد. این فرصت ها نه تنها شیوه ای مجذوب کننده برای لذت بردن از طبیعت زیبا هستند، بلکه بسیار ارزان به نظر می رسند. راهی یک سوپرمارکت شده و هر آنچه را برای برپایی بساط پیک نیک در اطراف شهر می خواهید، تهیه کنید.

کجا اقامت کنیم؟

هاستل گرین کالچر

موقعیت مکانی این هاستل در زاغه نشین های شاپو مانگِیرا (Chapéu Mangueira) و بابیلونیا (Babilonia) نباید مسافران را نگران کند، زیرا این منطقه از سال 2009 به بعد به محیطی امن تبدیل شده است. ننوهای این هاستل در بالکن نصب شده و مشرف به منظره ها دریا در سواحل لمه (Leme) و کوپاکابانا هستند. گرین کالچر (Green Culture) منظره ای 5 ستاره با قیمت های یک هاستل را به گردشگران هدیه می دهد. اینجا مکان خوبی برای تجربه فرهنگ محلی برزیلی در حین نزدیکی به ساحل، در منطقه ای امن، است.

چه لاگارتو

چه لاگارتو (Che Lagarto) یکی از برترین هاستل ها در آمریکای جنوبی است که معروفیت فراوانی در تمام این قاره دارد. اینجا یک مکان مجذوب کننده برای اقامت است و مسلماً در مقایسه با هتل های گران قیمت در بخش جنوبی شهر ارزان تر خواهد بود. هاستل دارای اتاق های اختصاصی و عمومی است و برنامه های گروهی مختلفی برای دورهم جمع کردن بک پکرها و مسافران در هنگام عصر دارد.

هاستل آلما د سانتا

این هاستل در محله محبوب سانتا ترزا (Santa Teresa)، خانه هنرمندان محلی، واقع شده و حال و هوایی متفاوت و هنری دارد. هاستل دارای اتاق های عمومی و اختصاصی، یک آشپزخانه مجهز و یک باغ در بیرون آن است. محله پرشور لاپا نیز تنها 15 دقیقه با پای پیاده تا آلما د سانتا (Alma de Santa) فاصله دارد.

منبع: theculturetrip.com
انتشار: 6 تیر 1401 بروزرسانی: 17 تیر 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 1059

به "راهنمای سفر ارزان به ریودوژانیرو" امتیاز دهید

1 کاربر به "راهنمای سفر ارزان به ریودوژانیرو" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر ارزان به ریودوژانیرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید