راهنمای ثبت شرکت در کانادا

از جمله روشهایی که میتواند رویای کانادایی شما را برآورده کند، ثبت شرکت در کانادا است. این روش، سریعتری نسبت به باقی شیوه ها میباشد.  در ادامه راهنمایی لازم را ارائه خواهیم داد.

راهنمای ثبت شرکت در کانادا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: ثبت شرکت در کانادا

درهای این سرزمین به روی سرمایه داران سراسر دنیا باز شده تا با توجه به احتیاجهای بازار در منطقه ها مختلف این کشور کسب وکار خود را راه اندازی نمایند.

کانادا با واردات سرمایه مستقیم خارجی در حدود 49 میلیارد دلار (در سال 2016) و فراوری ناخالص داخلی صوری در حدود 1.52 تریلیون دلار، یک نیروی فعال اقتصادی در دنیا محسوب می گردد که رتبه 10 را در میان کشورهای دیگر از آن خود نموده است. معمولا شهرهایی مانند اتاوا (مرکز کانادا)، ونکوور، مونترال، کبک یا تورنتو برای اهداف تجاری مورد توجه قرار می گیرند.

از سویی نرخ مالیات شرکت های این کشور از نرخ مالیات فردی بسیار پایین تر است و از سویی دیگر جذب سرمایه در روش مهاجرتی از دیگر برنامه های سرمایه گذاری خارجی کانادا آسان تر است؛ چراکه پس از ثبت شرکت می توان با انتشار اوراق قرضه یا گواهی اشتراکی آن جذب سرمایه کرد. در حالی که در دیگر روش های سرمایه گذاری فرد سرمایه گذار باید متکی به توانایی اقتصادی خود باشد.

فرصت های درخشان تحصیلی و شغلی و کیفیت زندگی در کانادا موجب شده بسیاری از متقاضیان در پی راهی برای بهره مندی از این فرصت ها باشند. بسیاری از متقاضیان مهاجرت به کانادا با شرکت در برنامه های مهاجرتی هرساله پیروز به دریافت اقامت دائم کانادا می شوند.

نکته ای که برای اقدام به مهاجرت به کانادا باید توجه داشت، شرایط متفاوت قوانین مهاجرتی در استان های مختلف این کشور است.

کانادا از 10 استان و 3 قلمرو تشکیل شده که دولت استانی قوانین مربوط به مهاجرت را تحت لوای قوانین فدرال معین و اجرا می نماید. به همین علت پیش از اقدام برای مهاجرت مقرون به صرفه به کانادا باید قوانین مربوط به استان مورد نظر بازبینی گردد؛ چراکه صلاحیت یا عدم صلاحیت سرمایه گذار بر اساس قوانین استانی شهر مقصد آنالیز و معین می گردد.

استانداردهای سرمایه گذاری در کانادا از شرایط سیاسی و اقتصادی و امنیت سرمایه گذاری گرفته تا نرخ کنترل فساد و خطر مصادره اموال در شاخص کم خطر قرار گرفته است و شرایط را برای ورود سرمایه داران خارجی مهیا نموده است.

از سوی دیگر با آنالیز شرایط اقتصادی این کشور می توان دریافت که نرخ مالیات، اندازه تورم، تولید ناخالص داخلی و نرخ بهره بانکی در مقایسه با اندازه عایدی خالص در شرایط بسیار راضی نماینده ای قرار گرفته است. با وجود نرخ مالیات 30 درصدی بر عایدی خالص، دیگر مزایای این روش مهاجرت به کانادا مانند رشد اقتصادی و فراوری ناخالص داخلی آن را پوشش می دهد.

پیش از آنالیز شرایط سرمایه گذاری در کانادا و دریافت اقامت دائم کانادا به وسیله ثبت شرکت، به انواع ثبت شرکت این کشور می پردازیم تا به تفکیک انواع آن شرایط طرح تجاری (بیزنس پلن) را توضیح دهیم. تقریبا در تمام استان ها و استان های این کشور تنوع ثبت وجود دارد.

انواع ثبت شرکت در کانادا

با توجه به طرح تجاری ارائه شده، ثبت شرکت کانادا در چهار نوع مختلف صورت می گیرد؛ در واقع این بیزینس پلن سرمایه گذار است که معین می نماید کدامیک از نوع ثبت مناسب است؛ البته استان محل شرکت نیز بر انتخاب نوع ثبت تاثیرگذار است. باید توجه داشت که شرکت های ثبت شده در دیگر کشورها برای ایجاد شعبه شرایط متفاوتی دارند که در ادامه به آن می پردازیم.

ثبت شرکت با مسئولیت محدود در کانادا

اندازه مشارکت سهامداران در این نوع شرکت ها آزادانه معین می گردد. بر اساس قوانین این کشور اشخاص ثالث با یک درصد از سهم کل می توانند وارد مشارکت شوند و از مزایای آن بهره ببرند. باید در نظر داشت که سهام داران و شرکا مسئول بدهی شرکت نخواهند بود.

حداقل سرمایه ای که برای ثبت این نوع شرکت مورد احتیاج است، 100 هزار دلار کانادا اعلام شده است. ثبت در نوع مسئولیت محدود یکی از گران ترین نوع سرمایه گذاری در کانادا محسوب می گردد.

معمولا نام این شرکت ها با ترکیب limited (LTD) سرانجام می پذیرد. پس از طراحی بیزنس پلن و انتخاب نام شرکت، می توان مدارک را برای ارزیابی ارسال کرد تا طرح و درخواست سرمایه گذاران مورد آنالیز قرار بگیرد.

ثبت شرکت تعاونی در کانادا

همان طور که از نام این نوع ثبت بر می آید، شرکت تعاونی یا گروهی متعلق به همه اعضا و سهامداران آن است؛ اگرچه مسئولیت هر یک محدود به میزان سهام ارائه شده است. توزیع سود و کنترل کامل فعالیت ها از سوی سهام داران از ویژگی های یک شرکت تعاونی در کاناداست.

انجمن اعضای یک شرکت تعاونی بر فعالیت های آن نظارت می نماید. این شرکت تجاری می تواند به عنوان یک نهاد انتفاعی یا غیرانتفاعی ایجاد گردد. حتی اگر هنگام تاسیس شرکت نکاتی به عنوان اهداف اصلی معرفی نشده باشد، سرمایه گذاران می توانند در زمان احتیاج به جمع آوری منابع و دسترسی به احتیاجهای متقابل مطابق با پروژه اولیه، موقعیت شرکت را به روز رسانی و ساختار تجاری جدیدی را اتخاذ نمایند.

ثبت شرکت مشارکتی در کانادا

شرکت های مشارکتی یا سهامی نوعی از ثبت محسوب می گردد که با توجه به جنبه های حقوقی و الزامات موجود در آن گزینه تجاری مناسبی در کانادا است. هیچ یک از سهامداران چنین نهادی در قبال بدهی های شرکت یا هر نوع تعهدات دیگر مسئول نیستند و تهدید اصلی برای شرکت است.

راه اندازی شرکت مشارکتی در کانادا مشمول سیستم مالیاتی خاصی خواهد بود که بسته به استان فرق دارد. از سوی دیگر، صاحب یا صاحبان شرکت از مزایای مختلفی بهره مند خواهند شد. باید بدانید که مالکیت یک شرکت مشارکتی در کانادا قابل انتقال است.

شرکت های مشارکتی در کانادا به دو صورت استانی و فدرال به ثبت می رسند که هر یک مزایا و قوانین معینی دارند؛ شرکت های استانی بر اساس قوانین استانی فعالیت می نمایند و در قالب فدرال طبق قوانین فدرال کشور کانادا به ثبت می رسند. در نامگذاری شرکت های مشارکتی معمولا از عبارت اختصار inc- crop - ltd در سرانجام عنوان ها استفاده می گردد.

ثبت شرکت با مالکیت انحصاری در کانادا

طبق قوانین این کشور شرکت با مالکیت انحصاری و خصوصی تنها به یک سرمایه گذار احتیاج دارد. شرایط دریافت مجوز فعالیت و گزارش مالیاتی آن بسیار ساده ست، اما مسئولیت تمام و کمال آن به عهده مالک است. معمولا بانک های کشور کانادا تعهدی در برابر اعطای وام بانکی به این نوع ثبت ها ندارند.

تاسیس شرکت تابع در کانادا

شرکت های تاسیس شده در خارج از کشور کانادا، می توانند شعبه ای در استان های این کشور تاسیس نمایند. در این صورت با ارائه طرح تجاری و فرم درخواست، می توان مجوز همکاری دریافت کرد. در این نوع فعالیت باید به وسیله سایت استان منتخب اقدام کرد و با ارسال مدارک لازم و پرداخت هزینه ها درخواست را به ثبت رساند.

شرکت تابع موظف است همان قوانینی را دنبال کند که شرکت های دیگر برای ثبت در کشور کانادا از آن پیروی می نمایند. در این صورت شرکت مادر باید همان مدارکی را که هنگام ثبت مشاغل محلی تهیه می نماید، فراهم کند. علاوه بر این، شرکت تابع در کشور کانادا می تواند در سطح فدرال یا منطقه ای ثبت گردد؛ هر یک از این نوع ثبت شرکت مزایا و قوانین منحصر به فردی دارند.

همکاری و شراکت با افراد مقیم این کشور و شهروندان کانادایی شرایط دریافت مجوز کار و ثبت شرکت در کانادا را آسان می نماید. چراکه ارائه آدرس محل زندگی در این کشور در فرایند ثبت بسیار اهمیت دارد. در واقع بر اساس قوانین این کشور، حضور تعدادی از شرکای کانادایی در هیئت مدیره الزامی ست.

جالب است بدانید که نه تنها با ثبت شرکت، در بعضی برنامه های سرمایه گذاری خارجی این کشور سرمایه گذار با خرید 51 درصد از شرکت ثبت شده، می تواند برای دریافت اقامت دائم کانادا درخواست دهد.

شرایط ثبت شرکت در کانادا

مهاجرت به کانادا به وسیله ثبت شرکت چندان کار آسانی نیست و فرایند اخذ اقامت دائم کانادا به نسبت دیگر روش های مهاجرتی پیچیده تر است. علاوه بر طرح تجاری، شرایط مالک و سهام داران نیز از سوی اتاق بازرگانی و اداره مهاجرت به دقت آنالیز می گردد.

متقاضی سرمایه گذاری در کانادا با این روش باید سوابق مدیریتی قابل توجهی داشته باشد تا بتواند با ارائه طرح تجاری چشمگیر نظر مسئولان را جلب کند. ارائه اسناد اقتصادی و ملکی برای اثبات شرایط تاسیس شرکت و راه اندازی کسب وکار در این کشور الزامی ست.

به طور کلی، برای ثبت شرکت کانادا باید اساس نامه شرکت ایجاد گردد، از آژانس عایدی کانادا شماره کسب و کار فدرال و حساب مالیات بر عایدی شرکت دریافت گردد و برای هرگونه مجوز و پروانه مورد احتیاج باید درخواست داد.

در اساسنامه شرکت نام پیشنهادی، آدرس و شماره تماس دقیق دفتر، نوع ساختار و مقررات شرکت، سهم سهامداران و اعضای هیئت مدیره با معینات کامل درج می گردد. گفتنی است که اساسنامه به دو زبان انگلیسی و فرانسوی (هردو) باید ارسال گردد.

علاوه بر شرایط کلی ثبت، سهامداران و صاحب منصبان نیز باید شرایط و مدارک معینی داشته باشند. مهم ترین شرط مهاجرت به کانادا به وسیله ثبت شرکت، ارائه مدارک اقتصادی معتبر است که دارایی حداقل 1.600.00 دلار کانادا (شامل پول نقد، سهام و یا ملک) جدایی از مبلغ سهام را به اثبات برساند.

معمولا ارائه مدرک زبان CELPIP یا آیلتس با نمره بالا، مدرک فارغ التحصیلی در رشته مرتبط با هدف شرکت و سابقه شغلی در سمت های مدیریتی (حداقل 3 سال در طول 5 سال گذشته) برای دریافت ویزا و مجور کار الزامی است. در صورتی که استان کبک برای تاسیس دفتر شرکت انتخاب گردد، ارائه مدرک زبان فرانسوی بهتر می تواند نظر مسئولان را جلب کند.

طرح تجاری یا بیزنس پلن

دریافت اقامت کانادا به وسیله ثبت شرکت در گام اول احتیاج به طرح جامعی دارد که هدف آن توسعه اقتصاد کشور کانادا باشد. در این طرح اهداف و روش های رسیدن به آن ها، بازارهای مرتبط، بودجه مورد نظر و سود دریافتی از کسب وکار آینده باید به صورت مکتوب معین گردد.

بهتر است طرح تجاری بر اساس احتیاجهای اقتصادی و مشاغل مورد احتیاج این کشور برنامه ریزی گردد؛ معمولا طرحی که بتواند احتیاجهای جامعه را رفع کند، مسئولان ثبت شرکت در کانادا را نیز می تواند قانع کند.

انتخاب نام شرکت

پس از طراحی بیزنس پلن و اساس نامه شرکت، یکی از مهم ترین نکات برای ثبت و راه اندازی شرکت انتخاب نام کسب وکار است. نام شرکت می تواند به زبان انگلیسی، فرانسوی یا ترکیبی از هر دو انتخاب گردد.

جهت ثبت نام شرکت باید نامی انتخاب کرد که پیش از آن در سیستم فدرال وجود نداشته باشد. در واقع منحصر به فرد بودن نام شرکت یکی از مهم ترین نکات در این مرحله است. جهت اطمینان می توان ابتدا در دیتابیس فدرال کانادا جست و جو کرد.

سیستم NUANS یا (Newly Upgraded Automated Name Search) سرویس جستجوی اینترنتی در این کشور است که برای مقایسه نام های پیشنهادی شرکت ها یا علائم تجاری طراحی شده است.

نام شرکت باید هویت و ماهیت عملکرد آن را در مفهوم نمایان کند. به عبارت دیگر، نام شرکت باید در راستای فعالیت ها و اهداف آن انتخاب گردد. معمولا نام شرکت بسته به نوع آن با عبارات اختصار Co، Ltd یا Inc ترکیب می گردد.

هزینه ثبت شرکت در کانادا

بسته به شرکت و نوع کسب وکار هزینه های متفاوتی در پیش رو خواهید داشت؛ به طور کلی، حداقل سرمایه اولیه برای آغاز کسب وکار در این کشور حدود 70 هزار تا 200 هزار دلار برآورد می گردد. پس از انتخاب نوع ثبت می توان در خصوص هزینه ها دقیق تر مطالعه کرد.

درخواست ثبت شرکت در کانادا حدود 200 دلار هزینه دارد؛ امور مربوط به این روش مهاجرتی به وسیله مرکز مدیریت پرونده های آنلاین کانادا مدیریت و نظارت می گردد. علاوه بر این، برای شناسایی نام های احتمالی شرکت و دریافت گزارش NUANS (برای هر جست وجو) حدود 75 دلار هزینه دارد.

یکی از مهم ترین مراحل در فرایند ثبت، تکمیل فرم های درخواست است که شامل آدرس دفتر ثبت شده و نام اعضای هیئت مدیره شرکت می گردد. بنابراین باید پیش از ثبت درخواست در پی مکان مناسبی جهت معرفی دفتر کار شرکت بود.

هزینه مربوط به ثبت شرکت به استان مقصد بستگی دارد؛ از هزینه مربوط به دفتر شرکت گرفته تا قوانین استانی در برآورد هزینه ها دخیل هستند. برای مطالعه دقیق تر هزینه ثبت، ایجاد پرونده و جست و جوی نام سری به استان های پرطرفدار این کشور می زنیم.

هزینه ثبت شرکت در استان کبک

مانند دیگر برنامه های مهاجرتی، ثبت شرکت در استان کبک قوانین متفاوتی از دیگر استان ها دارد. رزرو نام شرکت در استان کبک 22 دلار و در مجموع فرایند ثبت این استان 326 دلار هزینه دارد.

باید توجه داشت که جزئیات هزینه ها به نوع شرکت ثبت شده بستگی دارد. افزون بر هزینه های فرایند ثبت، بعضی هزینه ها مربوط به مراحل پس از راه اندازی کسب وکار می گردد؛ از جمله گزارش سالانه 84 تا 126 دلار، اعلام انصراف 46.50 دلار، و از سرگیری دوباره امور 116 دلار تا 174 دلار هزینه دارد.

هزینه مربوط به دفتر کار شرکت در استان کبک به تعداد کارمندان و متراژ دفتر بستگی دارد. به طور کلی حداقل هزینه ماهانه دفتر کار به ازای هر یک از پرسنل (با محاسبه تقریبی متراژ مورد احتیاج) 300 دلار برآورد می گردد.

هزینه ثبت شرکت در استان انتاریو

درخواست حضوری یا آنلاین (به وسیله ایمیل) ثبت شرکت در استان انتاریو 360 دلار هزینه دارد. هزینه جست وجوی نام در سامانه NUANS نیز به ازای هر سرچ 75 دلار است.

بر اساس قوانین استانی انتاریو ثبت و راه اندازی شرکت در شهرهای آن بسته به نوع فعالیت احتیاج به مجوز کسب و کار هم دارد. متقاضی موظف است پس از ثبت درخواست برای بیمه جبران خسارت کارگران یا مالیات GST / HST (مالیات کالاها و خدمات / مالیات بر فروش هماهنگ) نیز اقدام کند. دریافت و تمدید هر از این مجوزها بسته به نوع شرکت هزینه های معینی دارد.

کرایه دفتر کار در استان انتاریو به شهرهای مورد نظر بستگی دارد؛ چراکه کرایه های مرکز شهر تورنتو با دیگر شهرهای کوچک استان بسیار فرق دارد. برای کرایه فضای مناسب دفتر کار به ازای هر متر مربع باید حداقل 23 دلار در نظر گرفت.

هزینه ثبت شرکت در استان نوا اسکوشیا

ثبت شرکت با مالکیت مطلق یا شرکت مشارکتی در استان نوا اسکوشیا به نسبت دیگر استان های کانادا ساده تر است. با تکمیل فرم درخواست، ثبت نام تجاری، شرکت یا مشارکت در نوا اسکوشیا و پرداخت هزینه 118.35 دلار جهت ارزیابی شرایط متقاضی می توان جهت ثبت و راه اندازی شرکت در این استان اقدام کرد.

علاوه بر هزینه های مربوط به ثبت درخواست، فرایند ثبت و راه اندازی شرکت در این استان 336.40 دلار اعلام شده است. جست و جوی نام شرکت در سامانه NUANS هم 61.05 دلار هزینه دارد.

هزینه مربوط به دفتر کار و مخارج مربوط به آن یکی از مواردی ست که پیش از درخواست باید به آن توجه کرد. میانگین کرایه ماهانه یک دفتر 45 متری در مرکز شهرهای بزرگ این استان 1,100 دلار کاناداست.

بر اساس قوانین استانی نوا اسکوشیا گواهینامه شرکت تاریخ انقضا ندارد و تنها برای تمدید تاریخ ثابت آن باید هر سال اقدام کرد.

دریافت اقامت دائم کانادا به وسیله ثبت شرکت

درصورت پذیرش درخواست ثبت شرکت، متقاضی می تواند با مجوز اقامت یک یا دو ساله وارد این کشور گردد. در زمان تمدید مجوز اقامت شرایط شرکت ثبت شده ارزیابی می گردد. در صورتی که شرایط با بیزنس پلن همخوانی داشت و اهداف تجاری در بازه زمانی معین محقق شده بود، مجوز اقامت دائم کانادا صادر می گردد.

با دریافت اقامت دائم کانادا خانواده متقاضی نیز می توانند در این کشور زندگی نمایند و از مزایای آن از جمله تحصیل رایگان در مدارس دولتی کانادا و بهره مندی مادام العمر از خدمات درمانی رایگان بهره مند شوند.

ثبت شرکت واقع در بریتیش کلمبیا، در استان های آلبرتا، منیتوبا و ساسکاچوان

در صورتی که قصد ایجاد یک شرکت در بریتیش کلمبیا را دارید و می خواهید آن را در استان های آلبرتا، منیتوبا و ساسکاچوان هم به ثبت برسانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. نام تجاری خود در بریتیش کلمبیا را جستجو نموده و آن را رزرو کنید:
  • در صورتی که نام تعیینی برای کمپانی خود در نظر دارید، یک درخواست در بخش مربوط به ثبت نام ارسال کنید.
  • نام در نظر گرفته شده را در استان های آلبرتا، منیتوبا و ساسکاچوان هم جستجو نموده و آن را رزرو کنید.
  1. پس از تایید تمامی درخواست های شما برای رزرو نام مورد نظر، درخواست ثبت شرکت خود را از طریق سرویس Corporate Online ارسال نمایید.
  2. بعد از تایید شدن درخواست ثبت شرکت شما در بریتیش کلمبیا، دستورالعمل هایی برایتان ارسال می شود که به شما در انجام سایر مراحل ثبت درخواستتان یاری خواهد نمود.

در صورتی که شرکت شما در بریتیش کلمبیا به ثبت رسیده و قصد ثبت آن در آلبرتا، منیتوبا و ساسکاچوان را دارید، تنها کافیست مراحل زیر را انجام دهید:

  1. ابتدا نام تجاری خود را در این سه استان جستجو نموده و آن را رزرو می کنید.
  2. در مرحله بعد، تکمیل ثبت نام خود را از طریق سامانه معتبر ثبت شرکت های مربوط به هر استان انجام می دهید.

طبق توافقنامه NWPTA، ثبت نام شرکت ثبت شده در بریتیش کلمبیا در آلبرتا، منیتوبا و ساسکاچوان هزینه اضافی در بر نخواهد داشت، اما برای جستجوی نام تجاری در این سه استان نیاز شما باید مبلغ تعیینی را پرداخت کنید.

درخواست تغییر نام یک شرکت در استان بریتیش کلمبیا در کانادا

در صورتی که قصد تغییر نام تجاری خود در بریتیش کلمبیا را دارید، باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. جستجو و رزرو نام تجاری خود در بریتیش کلمبیا و ثبت درخواست تغییر نام در بخش مربوط به ثبت نام.
  2. پس از تایید رزرو نام مورد نظرتان، تغییرات اعمال شده را از طریق سامانه Corporate Online به ثبت برسانید.
  3. برای تکمیل تغییر نام تجاری خود در بریتیش کلمبیا، شما نیاز به وارد شدن به سامانه از طریق شناسه مشتری دارید.

در صورتی که قبلا نام تجاری خود در بریتیش کلمبیا را تغییر داده و هم اکنون قصد ثبت تغییرات آن در آلبرتا، منیتوبا و ساسکاچوان را دارید، مراحل زیر را انجام دهید:

  1. جستجو و رزرو نام تجاری در نظر گرفته شده:
  • برای رزرو نام تجاری خود در آلبرتا با شماره 1-800-268-7580 تماس بگیرید.
  • برای رزرو نام تجاری در ساسکاچوان با شماره 866-275-4721 تماس بگیرید.
  • برای رزرو نام تجاری در منیتوبا با شماره 1-888-246-8353 تماس بگیرید.
  1. برای تکمیل روند ثبت درخواست تغییر نام تجاری خود سعی کنید کار خود را از طریق تماس با ادارات و حوزه های مربوطه پیگیری نمایید.

در صورتی که نام کمپانی شما در آلبرتا، منیتوبا، ساسکاچوان و بریتیش کلمبیا به ثبت رسیده و هم اکنون قصد به روز رسانی اطلاعات ثبت بریتیش کلمبیا را دارید، باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. نام تجاری مورد نظر خود را در بریتیش کلمبیا جستجو نموده و آن را رزرو نمایید.
  • شما می توانید درخواست رزور نام را از طریق سرویس Name Request Online به ثبت برسانید.
  • برای انجام این کار، در قسمت نوع تغییر نام، گزینه تغییر نام خارج استانی (Extraprovincial

    Change of Name) را انتخاب کنید.

  1. هنگامی که در فرآیند تغییر نام خارج استانی شرکت خود در بریتیش کلمبیا، تغییراتی در نام اصلی شرکت داده یا چیزی را از آن حذف یا به آن اضافه می کنید، باید فرم 44 (که مربوط به لغو نام قبلی شرکت است) را برای تشکیل پرونده های مربوطه به اداره ثبت شرکت ها ارسال کنید.
  2. پس از تایید رزرو نام، به سامانه Corporate Online بروید.
  3. در قسمت پرونده های خارج استانی بریتیش کلمبیا، که در بخش پایینی کادر تعیینات ورود کاربر واقع شده است، گزینه Notice of Change of Extraprovincial Name را انتخاب کنید.
  4. درخواست خود را در این بخش کامل نموده و برای تشکیل پرونده به ثبت برسانید.

مدیریت نمایندگی ها

در صورتی که صاحب شرکت به ثبت رسیده در بریتیش کلمبیا هستید، می توانید با استفاده از Corporate Online برای ثبت نمایندگی نو، لغو نمایندگی فعلی یا تغییر آدرس و تعیینات نمایندگی خود اقدام کنید.

  1. برای مدیریت نمایندگی های کمپانی خود، گزینه Othe filings, services and paper forms را برای رسیدن به منوی خدمات انتخاب کنید.
  2. در پایین قسمت پرونده های شرکت خارج استانی بریتیش کلمبیا، زیر بخش No Login Required یکی از سه گزینه زیر را انتخاب کنید:
  • برای اضافه کردن نمایندگی، گزینه Appointment of Attorney را انتخاب کنید.
  • برای لغو یک نمایندگی، گزینه Revocation of Attorney را انتخاب کنید.
  • برای تغییر آدرس و تعیینات یک نمایندگی، گزینه Change of Address of Attorney را انتخاب کنید.
  1. برای انجام این کار و ثبت نهایی تغییرات، شما نیاز به رمز عبور کمپانی خارج استان خود خواهید داشت.

تغییر دفتر اصلی یا حوزه قضایی یک شرکت در استان بریتیش کلمبیا در کانادا

در صورتی که قصد تغییر دفتر اصلی یا حوزه قضایی شرکت خارج از استان خود را دارید، مراحل زیر را انجام دهید:

  • تغییرات لازم را در سامانه Corporate Online به ثبت برسانید. برای انجام این کار، از بخش گزینه ها، گزینه Other filings, services and paper forms را انتخاب کنید تا وارد منوی خدمات شوید.
  • در منوی خدمات، در قسمت پایین no Login Required گزینه Change of Head Office or Jurisdiction را انتخاب کنید.

به یاد داشته باشید که برای ثبت نهایی این تغییرات به کلمه عبور شرکت خارج استان خود نیاز دارید.

ثبت کناره گیری یک نمایندگی از ارائه خدمات در آلبرتا، منیتوبا یا ساسکاچوان در کانادا

  1. برای ثبت کناره گیری نمایندگی شرکت خارج استان خود که در بریتیش کلمبیا واقع شده است، شما باید فرم 41 ثبت شرکت ها (که مربوط به استعفای نمایندگی است) را پر نموده و آن را ارسال نمایید.
  2. برای افرادی که تحت توافق NWPTA قرار دارند، تشکیل پرونده در این زمینه هزینه ای در بر نخواهد داشت.
  3. در صورتی که شما صاحب یک شرکت در بریتیش کلمبیا هستید که در آلبرتا، منیتوبا یا ساسکاچوان به ثبت رسیده و درخواست کناره گیری برای نمایندگی خود را دارید، باید برای کسب اطلاع از روند صحیح انجام این کار، با حوزه قضایی مربوطه تماس بگیرید.

دقت داشته باشید که شرکت شما پس از ثبت باید هرچه سریع تر نمایندگی اصلی خود را تعیین کند. در صورتی که شرکت پیروز به معرفی نمایندگی اولیه خود نشود، ثبت نام خارج استانی آن در آلبرتا، منیتوبا یا ساسکاچوان لغو خواهد شد.

تصحیح اطلاعات شرکت در کانادا

در صورتی که پرونده های شرکت خارج استان شما که در سامانه ثبت شرکت ها وجود دارد، با مسئله ای روبرو شود یا کمبودی داشته باشد، می توانید با پر کردن فرم 47 که مربوط به اصلاح اطلاعات یک شرکت است، آن را تصحیح کنید.

بهتر است پیش از ارسال این فرم، برای کسب اطلاع از نحوه پر کردن صحیح آن، با شماره 1-877-526-1526 تماس بگیرید.

لغو ثبت نام

در صورتی که قصد لغو ثبت نام یک شرکت خارج استان در بریتیش کلمبیا را دارید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. در صورتی که شرکت شما که در آلبرتا، منیتوبا یا ساسکاچوان قرار داشته و در بریتیش کلمبیا به ثبت رسیده است، منحل شده باشد، روند لغو ثبت نام آن به صورت خودکار در بریتیش کلمبیا انجام خواهد شد.
  2. در صورتی که شرکت شما که در آلبرتا، منیتوبا یا ساسکاچوان در حال فعالیت است اما شما می خواهید ثبت نام آن در بریتیش کلمبیا را لغو کنید، باید این کار را از طریق پر کردن فرم مربوط به لغو ثبت نام در Corporate Online انجام دهید.
  3. هنگامی که وارد سایت Corporate Online می شوید:
  • از بخش گزینه ها، گزینه Other filings, services and paper forms را انتخاب کنید تا وارد منوی خدمات شوید.
  • وارد بخش گزینه هایی که در قسمت پایین Login Required قرار دارند شوید.
  • گزینه Notice of Ceasing to Carry on Business in B.C را انتخاب کنید.
  • برای پر کردن این پرونده و ثبت آن به شناسه مشتری (Custome Profile ID) نیاز دارید.

شما می توانید برای کسب اطلاعات صحیح از نحوه انجام این روند، از حوزه قضایی مربوطه مشورت بگیرید.

اگر شرکت شما در بریتیش کلمبیا بوده و در آلبرتا، منیتوبا و ساسکاچوان هم به ثبت رسیده باشد، در صورت لغو ثبت نام آن در بریتیش کلمبیا، در سایر استان ها نیز ثبت نام آن لغو خواهد شد.

انواع کسب و کارها در انتاریو

در حوزه کسب و کار، ساختارهای مختلفی وجود دارند که هنگام ثبت کسب و کار خود باید در خصوص آن ها اطلاعات داشته باشید. انواع کسب و کارها شامل مواردی از جمله تک مالکیتی، شراکت، شرکت سهامی و شراکت محدود (LLP) می شود. بخش بزرگی از کسب و کارها، در سه دسته تک مالکیتی، شراکت و شرکت سهامی خلاصه می شوند که در این مطلب نیز همین سه دسته را مد نظر قرار داده ایم.

نحوه ثبت نام یک کسب و کار تک مالکیتی یا شراکتی در انتاریو

روش ثبت نام کسب و کارهای تک مالکیتی و شراکتی شباهت های زیادی با یکدیگر دارند. تفاوت این دو کسب و کار اینجاست که در حالت تک مالکیتی، شما به تنهایی مالک کل کسب و کار خود هستید. ثبت نام یک کسب و کار به صورت تک مالکیتی، ساده ترین و کم هزینه ترین حالت ثبت نام است؛ بعلاوه این حالت کمترین میزان حمایت و پوشش قانونی را در میان انواع دیگر کسب و کارها دارد.

ثبت نام یک کسب و کار شراکتی از نظر سادگی و هزینه تقریبا نزدیک به تک مالکیتی است. شما باید تعیین کنید که می خواهید کسب و کارتان را با شراکت عمومی به ثبت برسانید یا شراکت محدود را برای آن در نظر گرفته اید. اما تفاوت این دو مورد چیست؟ در شراکت عمومی، تمامی اعضا به یک میزان درگیر کار هستند در صضورتی که در شراکت محدود، میزان وظایف یکسان نیست و به همین علت میزان دستمزد و سودی که از کسب و کار به هریک از اعضا تعلق می گیرد متفاوت خواهد بود.

ثبت یک شرکت، چه به صورت تک مالکیتی و چه به صورت شراکتی دارای یک سری مراحل یکسان است که بخش بزرگی از این مراحل را، ثبت و تعیین کردن نام شرکت تشکیل می دهد. هنگامی که در حال ثبت یک شرکت تک مالکیتی یا شراکتی هستید، هیچ گونه اجباری برای تعین نام آن پیش از انجام کارهای ثبت وجود ندارد. بعلاوه به این نکته توجه داشته باشید که در یک تجارت تک مالکیتی یا شراکتی، در زمینه تعهدات مالی و قانونی هیچ تفاوتی میان شما و کسب و کارتان وجود ندارد؛ به عنوان مثال شما (و شریک هایتان) شخصا مسئول پرداخت بدهی های مربوط به کسب و کارتان هستید. البته این مورد در حالت شرکت سهامی فرق دارد.

در ادامه، به معرفی سه مرحله ای که برای ثبت یک شرکت تک مالکیتی یا شراکتی باید طی کنید خواهیم پرداخت:

نام کسب و کار خود را انتخاب کنید

در صورتی که قصد استفاده از نام قانونی خود را نداشته باشید، باید یک نام منحصر به فرد برای تجارت خود انتخاب نموده و آن را به ثبت برسانید. به عنوان مثال، حتی در صورتی که نام فردی کیم جونز باشد و بخواهد کسب و کار خود را با نام Kim Jones Flowers راه اندازی کند، باید نام آن را به ثبت برساند. بعلاوه باید به این نکته دقت داشته باشید که نام انتخاب شده از طریق شما نباید نامی گمراه کننده باشد. به عنوان مثال، در صورتی که تجارت شما به عنوان یک شرکت به ثبت نرسیده باشد، نمی توانید آن را با نام شرکت کیم جونز یا نام های گمراه کننده مشابه به ثبت برسانید. نامی که شما برای تجارت خود انتخاب می کنید، تا پنج سال به ثبت خواهد رسید و پس از آن باید برای تمدید دوره آن اقدام کنید. پس از خاتمه دوره پنج ساله ثبت نام تجارت شما، 60 روز وقت دارید تا برای تمدید دوره آن اقدام کنید.

  • چرا باید نام تجارت خود را جستجو کنیم؟ یکی از کارهایی که پیش از ثبت یک نام برای شرکت باید انجام شود، جستجوی نام مورد نظر است. این کار باعث می شود تا نامی غیر تکراری برای شرکت خود انتخاب کنید. یک نام منحصر به فرد و مناسب می تواند تاثیر بسیار زیادی روی معرفی تجارت شما به مردم داشته باشد. در واقع، نام یک شرکت نخستین چیزی است که مشتری با آن روبرو می شود و داشتن یک نام تکراری و مشابه با یک شرکت دیگر، رقابت شما را در بازار سخت تر خواهد نمود؛ علاوه بر این، در صورتی که نام شما مشابه نام شرکت دیگری باشد که هم اکنون مشغول به کار است، شرکت مورد نظر می تواند از شما شکایت نموده و مشکلاتی برایتان به وجود آورد. بنابراین، پیش از ثبت نام مورد نظرتان برای کسب و کار خود، ابتدا باید آن را در داده های دولتی و اینترنت جستجو کنید تا از منحصر به فرد بودن آن مطمئن شوید.
  • چگونه جستجوی نام را انجام دهیم؟ راه های مختلفی برای جستجوی نام برای شرکت وجود دارد. یکی از ساده ترین راه ها، جستجو در فضای اینترنت است؛ البته در فضای اینترنت نام شرکت های شناخته شده ای در دسترس است که هم اکنون مشغول فعالیت هستند. پس از جستجوی اینترنتی، باید از یکی از ابزار رسمی که برای جستجوی نام در داده های دولت وجود دارند بهره ببرید. یکی از این ابزار، استفاده از وبسایت دولتی مخصوص به این کار است که در آن شما بابت هر جستجوی خود باید مبلغی را پرداخت کنید. یکی دیگر از راه های جستجوی نام، استفاده از سرویس Ownr است که پیش از ثبت کسب و کار مورد نظر خود به شما اجازه می دهد تا 30 نام مختلف را به صورت رایگان جستجو کنید.

کسب و کار خود را به ثبت برسانید

پس از اینکه نام منحصر به فرد و مخصوص به خود را یافتید، زمان آن می رسد که کسب و کار تک مالکیتی یا شراکتی خود را به صورت رسمی به ثبت برسانید. اطلاعات و مدارکی که باید برای انجام این کار آماده کنید شامل موارد زیر است:

  • نام و نشانی: در طول مراحل اداری مربوط به ثبت شرکت، اسناد، مدارک و نامه های قانونی آن برای شما پست می شود؛ بنابراین هنگام درخواست ثبت تجارت، باید نام و نشانی محلی که این نامه ها قرار است به آنجا پست شود را به همراه داشته باشید.
  • ایمیل معتبر: در صورتی که هنگام ثبت نام، ایمیل خود را ارائه دهید پس از گذشت دو روز کاری، پروانه کسب و کار برای شما ارسال می شود.
  • شرحاتی در خصوص کسب و کار خود: هنگامی که برای ثبت شرکت خود اقدام می کنید، باید خلاصه ای از عملکرد تجارتتان ارائه دهید. دقت داشته باشید که در این خلاصه، نیازی به اشاره دقیق به جزئیات کار ندارید و فقط باید به مسائل کلی اشاره داشته باشید. به عنوان مثال در صورتی که قصد ثبت نانوایی یا شیرینی پزی را دارید، تنها نوشتن فروش خوراکی های پخته شده کفایت می نماید.
  • نام شرکا: در صورت داشتن شریک، باید نام تمامی آن ها را در فرم ثبت نام خود بیاورید.
  • قرارداد شراکت: این قرارداد جزو ملزومات قانونی در روند ثبت نام نیست اما ارائه آن به شدت پیشنهاد می شود. حتی در صورتی که با شریک خود در ابتدای آغاز تجارتتان رابطه بسیار خوبی دارید، در نظر داشته باشید که ممکن است در آینده هر اتفاقی رخ بدهد که باعث شود راه شما از یکدیگر جدا شود. قرارداد شراکت از طریق یک وکیل تنظیم می شود که در آن نحوه تصمیم گیری، وظیفه هریک از شرکا، نحوه تقسیم سود و سایر بخش های مربوط به عملکرد کسب و کارتان شرح داده می شود.

پس از اینکه شرکت شما به ثبت رسید، یک کد نه رقمی که به آن کد BIN (مخفف Business Identification Number) گفته می شود دریافت خواهید کرد. از طریق این کد، شرکت شما در انتاریو شناسایی می شود. با استفاده از کد BIN شما می توانید حساب تجاری برای خود باز کنید، به قیمت عمده از عمده فروشان خرید کنید، کسب و کار خود را تبلیغ نموده و به طور کلی، آن را اداره کنید. دقت داشته باشید که کد BIN از شما در برابر مسئولیت و تعهدات مختلف محافظتی نمی نماید؛ به عنوان مثال در صورتی که در کسب و کار خود وام تجاری دریافت نموده و پیروز به بازپرداخت آن نشوید از نظر قانون، شخص شما مسئول این اتفاق خواهید بود. علاوه بر این موارد، این کد نه رقمی هیچ گونه مزایایی در زمینه پرداخت مالیات برای شما نداشته و از نام شما در برابر استفاده شدن در سایر کسب و کارها محافظتی نمی نماید.

ثبت مجوزها و گواهینامه های اضافه

یکی از نکات بسیار مهمی که باید به آن دقت داشته باشید این است که تجارت شما باید کاملا بر اساس قوانین پیش برود. یکی از مواردی که برای قانونی بودن تجارت خود باید داشته باشید، حساب HTS (مالیات بر فروش هماهنگ) و GST (مالیات بر محصولات) است. حتی در برخی موارد، با اینکه شرکت را به صورت انفرادی اداره می کنید، برای طی کردن روند کار به صورت قانونی باید برای دریافت بیمه جبران خسارت کارگران نیز اقدام کنید.

هزینه ثبت یک شرکت تک مالکیتی یا شراکتی در انتاریو

در صورتی که قصد تمدید یا ثبت نام شرکت از طریق سیستم دولتی را داشته باشید، باید مبالغ مختلفی را در طی مراحل این کار بپردازید. هزینه ثبت نام یا تمدید کسب و کار برای شرکت های تک مالکیتی یا شراکتی عمومی، به صورت آنلاین 60 دلار کانادا و به صورت حضوری یا نامه کتبی 80 دلار کانادا است؛ این مبلغ برای شرکت های شراکت محدود 210 دلار کانادا خواهد بود. توجه داشته باشید هزینه در نظر گرفته شده برای جستجوی نام شرکت هم از 8 تا 26 دلار بسته به نوع جستجوی آن فرق دارد.

در صورتی که از سرویس Ownr برای ثبت شرکت تک مالکیتی خود به صورت آنلاین بهره ببرید، هزینه ای معادل 89 دلار کانادا برای شما خواهد داشت که شامل ثبت نام و 30 بار جستجوی نام می شود.

ثبت شرکت در استان کبک در کشور کانادا

مانند تمامی منطقه ها کانادا، در کبک نیز بیشتر کسب و کارها نیاز به ثبت نام رسمی دارند. روند ثبت نام یک تجارت به نوع و ساختار آن وابسته است. تنها کسب و کارهایی که در کبک نیازی به ثبت نام آن ها نیست، سرمایه گذاری های مشترک و شرکت های تک مالکیتی است که تحت نام و نام خانوادگی مالک اداره می شوند. به عنوان مثال، در صورتی که فردی کسب و کار خود را با نام Susan Wards Dog Grooming Services آغاز کند، نیازی به طی کردن مراحل ثبت نام نخواهد داشت اما اگر همین کسب و کار را با نام Susans Dog Grooming انجام دهد، چون نام و فامیل صاحب در آن آورده نشده است، در ابتدای کار باید برای ثبت نام اقدام کند.

در کبک هم مانند انتاریو، روند مربوط به ثبت نام شرکت ها به نحوه مالکیت آن ها بستگی دارد که بر این اساس نحوه ثبت نام شرکت های تک مالکیتی، شراکتی و شرکت های سهامی تفاوت هایی را در این زمینه با یکدیگر دارند.

ثبت نام شرکت تک مالکیتی یا شراکتی در کبک

در شرکت های تک مالکیتی، یک شخص به عنوان مالک در راس واقع شده است که مالیات سود تجارت خود را می پردازد. این شرکت ها، ساده ترین روش ایجاد یک کسب و کار هستند. بعلاوه همانطور که در ابتدای مطلب شرح دادیم، در شرکت هایی که به صورت شراکتی به ثبت می رسند، دو یا چند مالک مختلف وجود دارند که وظایف و سود میان آن ها تقسیم خواهد شد.

در کبک، در صورتی که شما کسب و کاری را آغاز کنید که نام و نام خانوادگی مالک در نام آن وجود نداشته باشد، تا 60 روز پس از آغاز فرصت دارید که برای تکمیل فرآیند ثبت نام رسمی آن اقدام کنید.

روند ثبت نام پیچیدگی چندان خاصی نداشته و به راحتی قابل انجام خواهد بود؛ برای انجام این کار در ابتدا باید فرم اعلام درخواست ثبت نام خود را از یکی از دفاتر ثبت اسناد (REQ) تهیه کنید.

نسخه ترجمه شده به انگلیسی این فرم در دسترس بوده و شما می توانید آن را تهیه کنید، اما دقت داشته باشید که در نهایت برای ارسال درخواست خود باید نسخه فرانسوی آن را ارسال کنید. از تاریخ اکتبر سال 2019، دیگر امکان پر کردن فرم به صورت مجازی وجود ندارد و شما باید فرم را از سامانه ثبت شرکت ها دریافت نموده و پس از پرینت و امضا، آن را به کانترهای مربوط به خدمات ثبت در کبک تحویل دهید. هزینه در نظر گرفته شده برای ثبت یک شرکت تک مالکیتی 35 دلار و برای یک شرکت مشارکتی 53 دلار است. در هر دو حالت، شما می توانید با پرداخت مبلغی پرونده خود را در اولویت بالا قرار دهید تا روند ثبت نام سریع تر طی شود؛ در صورت پرداخت این مبلغ، هزینه ثبت نام برای شرکت تک مالکیتی به 52.50 دلار و برای کسب و کار مشارکتی به 79.50 دلار افزایش می یابد.

پس از ثبت نام کسب و کار خود، شما باید فرمی را که مربوط به پرداخت هزینه ثبت نام سالانه است را پر نموده و ارسال نمایید. در کبک، شما باید پس از ثبت نام کسب و کار خود به صورت سالانه مبلغی را پرداخت کنید. این مبلغ ممکن است هر سال تغییر کند اما به طور کلی برای شرکت های تک مالکیتی 35 دلار و برای شرکت های مشارکتی 53 دلار در نظر گرفته شده است. دقت داشته باشید که سال اولی که از ثبت نام می گذرد، شامل این هزینه نخواهد شد.

در صورتی که کسب و کار خود را با نام و نام خانوادگی خودتان راه انداخته اید، با وجود اینکه نیازی به انجام مراحل ثبت نام ندارید اما همچنان اسناد و مدارک مربوط به شما، جهت بایگانی به صورت خودکار جمع آوری می شود.

انتشار: 9 دی 1401 بروزرسانی: 18 دی 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 818

به "راهنمای ثبت شرکت در کانادا" امتیاز دهید

2 کاربر به "راهنمای ثبت شرکت در کانادا" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای ثبت شرکت در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید