چرا باید یک بار هم شده از کاستاریکا دیدن کرد؟

اینکه چرا باید یک بار هم شده از کاستاریکا دیدن کرد؟ سوالی است که قصد داریم در این مقاله با چند دلیل برایتان روشن کنیم.

چرا باید یک بار هم شده از کاستاریکا دیدن کرد؟
به گزارش مجری سفرهای گردشگری:

جنگل های بارانی کاستاریکا انبوه و بکر هستند

بدون شک کاستاریکا یکی از بکرترین جنگل های بارانی دنیا را با متنوع ترین حیات گیاهی و جانوری دارد. در این کشور کوچک، اکوسیستمی باورنکردنی با 13000 گونه مختلف گیاهی و چیزی حدود 900 گونه مختلف پرنده وجود دارد. در جنگل های بارانی کاستاریکا بعلاوه مسیرهای پیاده روی مختلف، آبشارهای بی مانند در دنیا، تورهای قایق رانی هیجان انگیز در دل جنگل و… هم هست که همه این ها باعث شده تا سفر به کاستاریکا یکی از پر ارزش ترین مقاصد گردشگری برای سفر دوستان باشد.

در این کشور بعلاوه تعدادی پارک ملی وجود دارد که ارزش رفتن دارند، پارک ملی مانوئل آنتونیو که پر از منطقه ها جنگلی و سواحل خاص است و بعلاوه پارک ملی رینکون دلا ویجا دو نمونه از آن هاست که در هر دوی این پارک ها، اکو سیستمی باور نکردنی و بعلاوه قله های آتشفشانی حیرت آوری وجود دارد.

منطقه ها موج سواری کاستاریکا حیرت آورند

باید گفت که حقیقتا برخی از برترین منطقه ها موج سواری دنیا در کاستاریکا قرار دارند و به همین دلیل است که بهشت موج سواران شناخته شده است. فرقی هم ندارد که در این کار مبتدی و یا حرفه ای باشید در هر صورت کاستاریکا یکی از معدود جاهایی در دنیا است که در آن می توانید امواج 3 متری پر قدرت را پیدا کنید آن هم در حالی که در کنار ساحل میمون های بازیگوش پرسه می زنند! کاستاریکا واقعا یک بهشت است!

غذاهای کاستاریکا خوشمزه هستند

یکی دیگر از مواردی که در سفر به کاستاریکا باید حتما امتحان کرد، غذاهای لذیذ کاستاریکایی هستند. یکی از اصلی ترین غذاهایی که در این کشور به هر گردشگری پیشنهاد می گردد، برنج به همراه دانه های مغذی در روی آن است که با نوعی فلفل و لیمو ترکیب شده است، این غذا یکی از محبوب ترین غذاهای مردم کاستاریکا است. نام این غذا کاسادو است و تقریبا به هر رستوران کوچک و عظیم کاستاریکا که بروید می توانید آن را در منو ببینید، در کنار این غذا معمولا سالاد ماهی و یا مرغ گریل شده هم سرو می گردد. برترین بخش موضوع؟ این است که همه این ها روی هم رفته در بدترین حالت 4 دلار هزینه بردار است! یکی دیگر از غذاهایی که شدیدا پیشنهاد می کنیم امتحان کنید، Ceviche Tico نام دارد.

آتشفشان های کاستاریکا شگفت انگیزند

آتشفشان ها می توانند دلایل دیگری برای سفر به کاستاریکا باشند چون در این مورد هم کاستاریکا جز شماره یک های دنیا است، به این خاطر که در کاستاریکا 200 منطقه آتشفشانی وجود دارد که امروزه حدود 5 تا از آن ها فعال است. فعال ترین آن ها Arenal نام دارد که حتی تا سال 2010 هم گازهای مختلف و بخار از دهانه آن به بیرون می آمد. همین فعالیت های آتشفشانی باعث شده تا خاک آن جا بسیار غنی گردد و حیات وحش غیر قابل تصوری از نظر گوناگونی به وجود بیاید.

ماجراجویی های کاستاریکا بی حد و حصر است

برای آن دسته از افرادی که در هر جا و مکانی دنبال آدرنالین هستند، سفر به کاستاریکا به خاطر تنوع کارهایی که در آن می توان انجام داد، می تواند یکی از هیجان انگیزترین سفرها باشد. در این جا می توانید هم از سواحل خارق العاده آن لذت ببرید و هم حیات آبی بی نظیر آن را کشف کنید، ورزش های آبی و قایق رانی هم از دیگر گزینه های عالی در کاستاریکا هستند. تجربه زیپ لاین آن هم در دل طبیعت بی مثال کاستاریکا از تجربه های هیجان انگیز دیگر است. خلاصه اینکه چه عاشق پیاده روی روی کوه های آتشفشانی باشید و چه جنگل های بارانی، ماجراجویی های کاستاریکا بی خاتمه است.

مثل سواحل کاستاریکا را در هیچ جای دیگر دنیا پیدا نمی کنید

خودتان را تصور کنید که دارید در ساحل در کنار درختان نخل سبز بلند قدم می زنید در حالی که به آبهای وسیع کریستالی خیره شده اید و آفتاب دلپذیری هم می تابد. باد ملایمی آرام آرام موهایتان را نوازش می نماید و آرامشی بی مانند نصیبتان می گردد. در این کشور بیشتر از 300 منطقه ساحلی مختلف وجود دارد و سواحل آن تعدادی از برترین سواحل دنیا هستند. خبر خوب دیگر این است که در کنار سواحل منحصر بفرد آن می توانید هتل های ساحلی زیاد و جنگل های دست نخورده زیادی را در کنار حیات وحش بکر پیدا کنید.

حیات وحش غیر قابل تصور کاستاریکا را از یاد نبرید

یکی از اصلی ترین دلایلی که انگیزه اصلی گردشگران و به خصوص دوست داران طبیعت برای سفر به کاستاریکا است، حیات وحش آن است. برای اثبات این گفته بیایید کمی در باره اعداد حرف بزنیم. بیشتر از 1 میلیون گونه مختلف در روی کره زمین داریم و کاستاریکا 4 درصد تمام این گونه ها را شامل می گردد که اگر کمی ریاضیتان خوب باشد می بینید که برای همچین کشور کوچکی واقعا رقم بالایی است. در این کشور می توانید تصور تماشا هر حیوانی که فکرش را می کنید و نمی کنید داشته باشید از انواع متنوع قورباغه ها گرفته تا پرنده های رنگارنگ، کروکودیل ها، تنبل ها! و حیوانات فوق العاده دیگر.

منبع: adventureinyou.com
انتشار: 22 مرداد 1402 بروزرسانی: 22 مرداد 1402 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 692

به "چرا باید یک بار هم شده از کاستاریکا دیدن کرد؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "چرا باید یک بار هم شده از کاستاریکا دیدن کرد؟" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا باید یک بار هم شده از کاستاریکا دیدن کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید