دیدنی های که نباید در سفر به کاستاریکا از دست بدهید

کاستاریکا یک بهشت بکر در زمین به شمار میرود و اگر در سفرتان به قاره امریکا چند روز را نیر در این کشور بگذرانید، تجربه سفرتان را بی نظیرتر از قبل کرده اید، در ادامه دیدنی های این کشور همراه ما باشید.

دیدنی های که نباید در سفر به کاستاریکا از دست بدهید

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: جزیره Cocos

در سواحل کاستاریکا در اقیانوس آرام در کشور کاستاریکا جزیره ای به نام کوکوس قرار گرفته است که یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری در کاستاریکا محسوب می شود. البته باید این نکته را بدانید که فقط جنگل بانان می توانند در این جزیره زندگی کنند و محیط آن برابر با 23 کیلومتر است. آب های اطراف جزیره در میان غواصان بسیار محبوب است. اقیانوس این منطقه دارای گونه های مختلف گیاهی و جانوران مختلف است. کوسه ماهی، دلفین ها و دیگر گونه های دریایی قابل توجه در آب های خارج از ساحل این جزیره زندگی می کنند.

سان خوزه (San José)

در مرکز این کشور، شهری به نام سان خوزو واقع شده است که مرکز این کشور است و قطب مرکزی انواع فعالیت های بشمار می رود. با این حال یک یا دو روز برای گردش در شهر کافی است، چرا که این شهر شلوغ است و بیشتر وقتتان در ترافیک خواهند گذشت. از موزه هنر های معاصر و طراحی برای دیدن آینده کاستاریکا دیدن کنید و همچنین اگر بودجه شما اجازه می دهد، برای دیدن ارکستر به سالن تئاتر ملی بروید. موزه تاریخ واقع در مرکز شهر هم ارزش دیدن دارد.

گردشگاه آیریال (Aerial)

میان جنگل های بارانی گردشگاهی به نام آیریال وجود دارد که این گردشگاه اولین گردشگاه بلند در آمریکای مرکزی است که از بالای درختان عبور می کند. در بالا ترین نقطه، نزدیک به 216 فوت بالا تر از سطح زمین قرار دارید. هزینه تور های این گردشگاه از 37000 کلون شروع می شود و شامل 2 وعده غذای سبک هم هستند.

رودخانه سلست (Rio Celeste)

جاذبه های گردشگری کاستاریکا بیشتر شامل جاذبه های طبیعی می شود، رودخانه سلست قسمتی از پارک ملی آتشفشان تنوریو به شمار می رود و این رودخانه به دلیل رنگ فیروزه ای متمایزی که دارد در این کشور بسیار معروف است. آبشارهای بزرگ و چشمه های آب گرم زیادی در این پارک وجود دارد که همین دلایل سبب شده تا مجذوب کنندهیت های ویژه ای بین گردشگران این رودخانه داشته باشد. رودخانه سلست از پیوستن دو رودخانه دیگر تشکیل می شود که عبارتند از: رودخانه بوناویستا و رودخانه سور. رودخانه اول حاوی مقدار زیادی ذرات آلومینیوم سیلیکات می باشد و دومی فوق العاده اسیدی است. هنگامی که دو رودخانه مخلوط می شوند، PH کاهش یافته و باعث تجمع ذرات آلومینوسیلیکات و مه پراکنده می شود که باعث تولید رنگ زمردین رودخانه می شود.

سانتا ترزا (Santa Theresa)

شهر کوچکی به نام سانتا ترزا در پایین شبه جزیره نیکویا واقع است، شهری که غیر از ساحل و جاده پر از کافه های رنگارنگ و رستوران هایی با غذاهای بی نظیر می باشد. به غیر از رستوران و کافه مغازه هایی برای فروش وسایل موج سواری و هتل هم هم وجود دارد، این شهر برای کسانی که اهل موج سواری هستند و یا کسانی که می خواهند ساعاتی را خوش بگذرانند بسیار مناسب است. سانتا ترزا شهری است که می توانید هفته ها و حتی مانند بسیاری از گزدشگران، ماه ها در آن بمانید و از اوقات خود لذت ببرید.

شهر خاکو (Jaco)

شهر آرام و ساحلی دیگری در این کشور وجود دارد به نام شهر خاکو که موج سواری در آن بسیار معروف است. پیشرفت در صنعت گردشگری، سواحل این شهر را به مکانی مناسب برای گردش و انواع فعالیت ها تبدیل کرده است. کلاس های یادگیری موج سواری و همچنین وسایل اجاره ای برای این ورزش در این سواحل موجود است، ماهیگری هم در اینجا ورزش محبوبی است. همین موضوع سبب شده تا خاکو یکی از جاذبه های گردشگری کاستاریکا به شمار بیاید.

کانال تورتوگورو (Tortuguero Canals)

پارک به نام تورتوگورو یکی از پارک های بزرگ و ملی کشور کاستاریکا است که تنها از طریق قایق و هواپیما قابل دسترسی است و سومین پارک پربازدید در کشور به شمار می رود. این پارک زیستگاه گیاهان و جانوران زیادی است، از ویژگی های این پارک وجود 11 نوع مختلف از زیستگاه از جمله مرداب ها، مانگرو، جنگل انبوه، سواحل، و تالاب می باشد. این منطقه دارای آب و هوای گرم و مرطوب است.

آتشفشان پواس (Poás)

در ارتفاعات 2700 متری آتشفشانی به نام پواس در پارک ملی پواس در کاستاریکا واقع شده است. آخرین باری که از فوران این آتش فشان می گذرد سال 2017 بوده و برای حفظ امنیت آخرین گردشگر ها بازدید از این منقطه لغو شده است و برنایی در جهت تعطیلی این پارک در نظر گرفته است. آتشفشان پواس در نزدیکی قله دو دریاچه قرار گرفته است و دریاچه سمت شمال، لاگونا کالینته، یکی از اسیدی ترین دریاچه های دنیا است، احتمال بارش باران اسیدی در این منطقه بسیار بالا می باشد.

آتشفشان آرنال (Arenal Volcano)

در استان الجولا در کشور کاستاریکا آتشفشان آرنال واقع است. ارتفاع آن هم 5000 فوت است و قطر آن 460 فوت می باشد، قدمت این آتشفشان حدود 7500 است و به نام یکی از جوان ترین آتش فشان ها شناخته شده است. این آتشفشان در سال 1968 فوران کرده و شهر تاباکون را از بین برد و سه دهانه دیگر در آن هم ایجاد شده است. البته باید بگوییم که این آتش فشان در حال حاضر خاموش است و جزء یکی از 10 آتش فشان فعال در سال 2010 هم بوده است، همچنین این آتشفشان به نام یک حوزه آبخیز مهم برای دریاچه مخزن آرنال عمل می کند و از آب آن برای تولید برق هم استفاده می کنند.

کوه چیریپو (Chirripo Mountain)

بلندترین کوه کاستاریکا که ارتفاع آن 12000 فوت است در پارک ملی چیریپو هم واقع است و میزبان جنگل تالاماکان هم می باشد. تنوع زیستی در این منطقه بالاست و قله این کوه برای گیاهان و جانوران نقش عمده ای را بازی می کند. در روزهایی که آسمان صاف است، کوه منظره ای پانورامیک از کل کشور از ساحل آرام تا ساحل دریای کارائیب ارائه می کند. می توان با اجازه ویژه از دفتر پارک ملی به این قله صعود کرد.

منطقه حفاظت شده مونته ورده (Monteverde Cloud Forest Reserve)

منطقه حفاظت شده مونته ورده یک زیستگاه کوچک است که در پونتارناس، کاستاریکا واقع شده است. منطقه اطراف آن اکوسیستمی متنوع دارد و جنگل ابر مونته ورده یکی از معروف ترین آن ها است. نشنال جئوگرافیک به این منطقه نام “گوهر تاج ذخایر جنگل ابر” را داده است. گردشگر های زیادی هر ساله از این منطقه بازدید می کنند. این منطقه حفاظت شده در سال 1972 تاسیس شد و حدود 10500 هکتار از جنگل ابر را گرفته است. 2500 گونه گیاهی، 100 گونه پستاندارد، 400 گونه پرنده، 120 گونه دوزیست و خزنده و هزاران گونه حشره در این منطقه یافت می شود. این منطقه یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری کاستاریکا می باشد.

پناهگاه ملی حیات وحش آفین دابارو (Hacienda Barú)

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری کاستاریکا پناهگاه ملی حیات وحش آفین دابارو است که مساحت آن برابر با 3200 مترمربع است و یک مکان اختصاصی برای پیاده روی دارد. علاوه بر جهت پیاده روی،حدود 3 کیلومتر ساحل فوق العاده زیبا هم در منطقه پناهگاه وجود دارد که سبب شده به یکی از برترین مکان های طبیعی کاستاریکا تبدیل شود. دیدنی پرندگان، تور های میان جنگل ها و تور های محیط زیستی از دیگر جاذبه های این پناهگاه هستند.

پورتو ویجو (Puerto Viejo)

پورتو ویجو که شهری ساحلی است، به خاطر سواحل زیبا، موج سواری و امکان انجام فعالیت های مختلف میان جوانان محبوب است. اینجا شهری بسیار زنده است و حتی در شب هم جنب و جوش فراوان خواهید دید. برای کسانی که در پی جا هایی آرام تر هستند، هتل هایی سنگر مانند در اطراف سواحل وجود دارند.

کورکوادو (Corcovado)

در شبه جزیره اوسا در جنوب غربی کشور کاستاریکا، پارک ملی کورکورادو هم واقع است. این جزیره میان گردشگران بسیار محبوب اما همچنان توانسته بکر بودن خودش را حفظ کند و دلیل آن هم وجود جنگل های دست نخورده ای است که در این منطقه وجود دارد. دسترسی به این شبه جزیره کمی سخت است و به همین دلیل گردشگر های زیادی به این جا نمی آیند. اما اگر شما این شبه جزیره را برای سفر انتخاب کردید، هیچ گاه از انتخاب خود پشیمان نخواهید شد.

مزارع قهوه

یکی از مجذوب کننده ترین جاذبه های گردشگری کاستاریکا مزارع قهوه است که در همه جای دنیا قهوه های کاستاریکا معروف شده است. با همراه شدن با یکی از تور های بازدید از کشت قهوه، مراحل مختلف این کار را از نزدیک ببینید. همچنین ممکن است بتوانید از مغازه های اطراف، قهوه را با تخفیفی بسیار عالی تهیه کنید.

انتشار: 8 اسفند 1401 بروزرسانی: 28 اسفند 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 693

به "دیدنی های که نباید در سفر به کاستاریکا از دست بدهید" امتیاز دهید

1 کاربر به "دیدنی های که نباید در سفر به کاستاریکا از دست بدهید" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدنی های که نباید در سفر به کاستاریکا از دست بدهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید