آشنایی با دریاچه فیروزه ای Peyto کانادا

دریاچه Peyto در کوهستان‌های Rocky کانادا قرار دارد. این دریاچه فیروزه‌ای در پارک ملی Banff و در ارتفاع 1860 متری قرار داشته و توسط یخچال‌های طبیعی تغذیه می‌شود. دریاچه Peyto در دره Waputik Range شکل گرفته و با سه قله بلند احاطه شده است. این قله‌ها مناظری پانورامیک و نفس‌گیر را به مسافران تور کانادا ارائه می‌دهند. رنگ درخشنده و پر جلای دریاچه، در تابستان‌ها زمانی که یخچال‌ها آب شده و پودر سنگ به دریاچه می‌ریزند، بیشتر جلوه‌گر است.

آشنایی با دریاچه فیروزه ای Peyto کانادا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: خود پارک نیز مکانی محبوب در بین گردشگران تور کانادا است و پر بازدیدترین مکان Alberta در کل سال است. پیاده‌روی، کوهنوردی و چادر زدن کارهایی هستند که گردشگران در تابستان انجام می‌دهند. از آن سو اسکی مورد علاقه‌ترین فعالیت زمستانی در این منطقه است. از آنجا که دریاچه Peyto با قله‌های بلند احاطه شده است، نقاط مختلفی وجود دارند که شما می‌توانید از بالا دریاچه را مشاهده کنید. Bow Summit بلندترین آن‌ها است.

چرا باید به این دریاچه بروید؟ جواب واضح است. شما در تور کانادا می‌توانید یکی از زیباترین دریاچه‌های این کشور و شاید کل جهان را در سفرتان ببینید. مناظر فوق‌العاده زیبا و امکان پیاده‌روی و قایق سواری در طبیعتی مسحورکننده، در تمام سال گردشگران را به این منطقه می‌کشانند. اگر می‌خواهید رنگ فیروزه‌ای دریاچه را ببینید، در تابستان به این منطقه بروید. با این حال زمستان‌های دریاچه نیز زیبایی خود را دارد. بهترین راه برای رسیدن به پارک با اتومبیل شخصی و از ایالت‌های Alberta یا British Columbia است. می‌توانید از طریق Icefields Parkway به راحتی به دریاچه دسترسی داشته باشید. محوطه پارکینگ تا محلی که می‌توانید منظره‌ای خارق‌العاده از دریاچه را ببینید به یک فاصله کوتاه پیاده‌روی فاصله دارند.

توضیحات عکاس در مورد عکس (Empty Quarter @flickr):

من غیر از فشار دادن دکمه شاتر کار دیگری روی این عکس انجام ندادم. از هیچ نوع فیلتری استفاده نکردم، رنگ‌ها را تغییر ندادم و هیچ کار خاص و ویژه‌ای انجام ندادم. مادر طبیعت کار اصلی را انجام داده است، چرا که من کار آنچنانی انجام نداده‌ام.

پیشنهاد می کنیم به دریاچه ی Peyto Lake سری بزنید تا با متفاوت ترین و مجذوب نماینده ترین آبی دنیا روبه رو شوید!

حتما دریاچه ی Peyto Lake را در اینستاگرام دیده اید؛ زیرا یکی از پربازدید ترین و چشم گیر ترین صحنه های عکاسی دنیا، در پس زمینه ی این دریاچه واقع شده است. دریاچه ای که در بیش از 70000 پست اینستاگرامی تگ شده است، و فهمیدن علت این معروفیت چندان هم سخت نیست.

دریاچه ی Peyto Lake به رنگ فیروزه ای روشن خود مشهور است. رنگی که درخشندگی و زیبایی آن به هیچ کدام از فیلترهای رویایی اینستاگرام نیازی ندارد.

دریاچه و یخچال های Peyto Glacier برای یادبود Bill Peyto که یک راهنما و لیدر مشهور کوهستان در Banff بود، به این نام، نامگذاری شده اند.

چطور به دریاچه ی Peyto Lake برویم؟

با حدود دو ساعت و نیم رانندگی از سمت کلگری می توانید به آبی ترین دریاچه ی کانادا برسید. تنها کاری که باید انجام دهید رانندگی در بزرگراه Trans-Canada Highway است. آنقدر در این بزرگراه برانید تا بلاخره به Improvement District شماره 9 برسید و پس از آن از خروجی Alberta 93 خارج شوید. بعد از حدود یک ساعت و نیم رانندگی وارد AB-93 N می شوید و مدتی بعد به دریاچه ی Peyto Lake خواهید رسید.

بازدیدنمایندگانی که از Edmonton حرکت می نمایند نیز باید 4 ساعت و نیم رانندگی نمایند تا به دریاچه ی Peyto Lake برسند. کافی ست به سمت جنوب رفته و وارد بزرگراه Red Deer شوند و سپس Highway 11 را طی نمایند تا به Icefields Parkway برسند.

در دریاچه ی Peyto Lake چه چیزی منتظر ماست؟

برای گرفتن عکس های اینستاگرامی خود از برترین زاویه ی دریاچه ی Peyto Lake کافی است حدود 10 دقیقه پیاده روی داشته باشید تا به چشم انداز ی خیره نماینده ی آبی ترین دریاچه ی کانادا برسید

اگر می خواهید از ازدحام جمعیت عکاسان این منطقه، که بدون شک از زیبایی عکس های شما می کاهند دور شوید، می توانید با کمی پیاده روی به سمت بالای دریاچه به جایی برسید که افراد کمتری جرات رسیدن به آنجا را خواهند داشت و مسلما چشم انداز ی بکری روبه روی خود خواهید یافت.

اما همواره بدانید که هر چشم انداز ای از هر زاویه ای از این آبی ناب جاری در دریاچه ی Peyto Lake را که انتخاب کنید، به شکل خارق العاده ای دیدنی خواهد بود!

نمای دریاچه ی Peyto Lake نه تنها یک چشم انداز تابستانی زیبا است، بلکه زمستان هم می تواند از ناب ترین صحنه های طبیعت باشد؛ چشم انداز ای که نمای آبی کریستالی دریاچه ی Peyto Lake بر بوم شگفت انگیز سفید و برفی ایجاد می نماید.

انتشار: 11 مهر 1401 بروزرسانی: 23 آبان 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 252

به "آشنایی با دریاچه فیروزه ای Peyto کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با دریاچه فیروزه ای Peyto کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید