دریاچه پیتو (کانادا) - مجری سفرهای گردشگری

دریاچه پیتو (کانادا)

سخت است باور کنیم دریاچه پیتو (Peyto Lake) این رنگ آبی خاص را دارد؛ وقتی به عکس‌های دریاچه نگاه می‌کنیم احتمالا به خودمان می‌گوییم رنگ درخشان و خیره‌کننده آب‌های آن به وسیله تکنیک‌های مختلف تصویرسازی تغییر داده شده‌اند یا به شدتِ رنگ آن اضافه شده است. اما زمانی که به تور کانادا بروید و این دریاچه را از نزدیک ببینید، متوجه می‌شوید که این رنگ‌ها در تمام مدت واقعی بوده‌اند.

 
دریاچه پیتو (کانادا)

دریاچه پیتو یکی از محبوب‌ترین و جذاب‌ترین جاذبه‌های پارک ملی بنف است؛ دریاچه‌ای که شهرتش را از رنگ آبی فیروزه‌ای چشم‌نوازش به دست آورده است. رنگ خاص دریاچه به خاطر وجود یخچال‌های طبیعی باستانی در این منطقه است. هر تابستان بخشی از این یخچال‌ها آب می‌شوند؛ آبی که از یخچال‌ها به دریاچه می‌رسد سنگ‌های ریز به اندازه غبار را در خود دارد. وقتی نور خورشید به سطح دریاچه می‌تابد این پودر سنگی آبی رنگ موجود در آب، یک رنگ درخشان آبی را بازتاب می‌دهد.

با این که آب دریاچه پیتو برای شنا کردن خیلی سرد است اما گردشگران و مسافران تور کانادا در تمام طول سال در این منطقه حضور دارند تا از منظره غیر قابل وصف و زیبایی دریاچه که در قابی از سواحل پر درخت و کوهستان‌های برف گرفته در پس‌زمینه قرار دارد دیدن کنند.

دریاچه پیتو به خاطر بیل پیتو به این نام نام‌گذاری شده است؛ یک مهاجر از منطقه بنف در اسکاتلند (پارک ملی بنف هم نام خود را از این شهر گرفته است). بیل پیتو در راه‌آهن کار می‌کرد، در جنگ جهانی اول جنگید و یکی از اولین نگهبان‌های پارک ملی بنف بود. یک عکس بزرگ از پیتو در ورودی پارک قرار دارد. ارتفاع دریاچه پیتو از سطح دریا 1880 متر است. این دریاچه 2.8 کیلومتر طول و 5.3 کیلومتر مربع مساحت دارد. مسافران تور کانادا برای بازدید از دریاچه پیتو باید بلیت ورودی پارک ملی بنف را تهیه کنند.

رفتن به دریاچه پیتو در تور کانادا

دریاچه پیتو در دره واپوتیک در شمالی‌ترین بخش پارک ملی بنف و نزدیک به مرز استان‌های بریتیش کلمبیا و آلبرتا قرار گرفته است. محل تماشای منظره دریاچه (Peyto Lake Lookout) به راحتی و از طریق اتوبان شماره 93 در دسترس است. این نقطه حدود 30 دقیقه سواری اتومبیل از شمال دریاچه لوئیس، یک ساعت از بنف و دو ساعت و نیم از کلگری یا یک ساعت به سمت جنوب از مرز پارک ملی جاسپر فاصله دارد. بهترین محل برای دیدن دریاچه پیتو و لذت بردن از رنگ شگفت‌انگیز آن از همین محل تماشای منظره است که چند دقیقه از اتوبان فاصله دارد. تابلوهای راهنما آن چنان پیدا نیستند، در نتیجه حسابی حواستان را جمع کنید تا محل را رد نکنید.

بهترین زمان بازدید از دریاچه پیتو در تور کانادا

محل اختصاصی تماشای منظره دریاچه پیتو در تمام طول سال به روی مسافران تور کانادا باز است، اما با فاصله بسیاری زیادی محبوب‌ترین زمان برای این محل تابستان‌ها است. بهار هم زمانی عالی برای رفتن به این منطقه است، چرا که یخ روی دریاچه آب شده و گل‌ها شکوفه کرده‌اند. در پاییز شما منظره‌ای متفاوت و تماشایی را از دریاچه و محیط اطرافش می‌بینید. البته درختان احاطه‌کننده دریاچه بیشتر از نوع مخروطی هستند، در نتیجه رنگ‌های سرخ و زرد پاییزی در این وقت از سال و در این محل قابل مشاهده نیستند. زمستان هم مزیت‌های خاص خودش را دارد، به خصوص اگر یک گردشگر ماجراجو و سرسخت باشید. البته در زمستان نمی‌توانید رنگ مشهور دریاچه را ببینید، چرا که سطح دریاچه یخ زده و به احتمال زیاد با برف پوشیده شده است.

دریاچه پیتو (کانادا)

محوطه تماشای منظره دریاچه پیتو با حضور جمعیت سلفی‌بگیر حسابی شلوغ می‌شود که می‌تواند لذت دیدن این شگفتی طبیعی را کمتر کند. سعی کنید در تور کانادا خود یک صبح زود (قبل از 9 یا 10 صبح) را برای بازدید از دریاچه پیتو کنار بگذارید. اواخر غروب هم احتمالا با جمعیت و شلوغی مواجه نخواهید شد.

بهترین کارها برای انجام دادن در زمان بازدید از دریاچه پیتو

تماشای منظره دریاچه پیتو، گرفتن عکس و برگشت به اتومبیل، کارهایی هستند که بیشتر مردم در این محل انجام می‌دهند. البته در ماه‌های تابستانی شما می‌توانید در داخل دریاچه ماهیگیری کنید (برای این کار نیاز به مجوز دارید). با این که در محل دریاچه پیتو هیچ محوطه‌ای برای چادر زدن وجود ندارد اما چندین محل دیگر در نزدیکی در دسترس هستند. برخی را باید از قبل رزرو کنید و برای بعضی دیگر باید در محل حضور داشته باشید تا بتوانید جا بگیرید. هزینه یک شب چادر زدن در این محل‌ها بین 20 تا 30 دلار کانادایی است. سرویس‌های بهداشتی و صندوق‌های قفل‌دار برای غذا، از امکانات معمول این محل‌های اقامتی هستند.

توصیه‌هایی برای بازدید از دریاچه پیتو در تور کانادا

  • صبح زود به محل تماشای منظره بروید تا با شلوغی جمعیت مواجه نشوید (در ضمن خورشید صبح زود، عکس‌های زیباتری را نتیجه می‌دهد).
  • وضعیت آب و هوا در پارک می‌تواند به سرعت تغییر کند و معمولا خنک‌تر از آنی است که شما تصور می‌کنید، به خصوص در تابستان. سعی کنید چند لایه لباس بپوشید.
  • همراه خود دورکننده حشرات داشته باشید؛ پشه‌ها فراوان هستند. شاید بهتر باشد یک پیراهن آستین بلند سبک بپوشید.
  • آب نوشیدنی همراه ببرید، به خصوص اگر برنامه دارید کوهنوردی کنید.
  • اگر برنامه دارید در محدوده اطراف دریاچه کوهنوردی کنید، نقشه مسیرها را در دست داشته باشید، چرا که تابلوهای راهنما فراوان نیستند.
منبع: tripsavvy.com
انتشار: 15 مرداد 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 37

به "دریاچه پیتو (کانادا)" امتیاز دهید

1 کاربر به "دریاچه پیتو (کانادا)" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دریاچه پیتو (کانادا)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید