فیلم آنتیگونه نماینده کانادا در اسکار

یک کارگردان زن کانادایی با فیلم آنتیگونه به آموزشگاه اسکار معرفی گردید.

فیلم آنتیگونه نماینده کانادا در اسکار

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: سال جاری تعداد کارگردانان زن از کشور های مختلف روبه افزایش گذاشته است. کانادا فیلم سوفی دراسپخ آنتیگونه را که در جشنواره اخیر تورنتو با موفقیت روبرو شد به اسکار 2020 می فرستد.

این فیلم اقتباسی امروزی از نمایشنامه مشهور یونانی قدیمی است که شهرت جهانی دارد. این چهارمین اثر سینمایی کارگردان اش است و به ماجرای یک نوجوان اهل کبک که اصلیتی عرب دارد و با مادر عظیم، خواهر و دو برادر خود زندگی میکند، می پردازد. در ابتدای داستان آنتیگونه به فرار برادرش از زندان یاری می نماید، سپس به سیستم قضایی این کشور باید پاسخ گو باشد. وی بی توجه به این سیستم، تمام محبت وعشقش را نثار برادش می نماید و زیر بار سیستم حاکم نمی خواهد برود. بچه های محله از او به عنوان قهرمان هواداری می نمایند و ….

استیل فیلم پرانرژی است و درباره مسایل امروز جامعه این کشور است. نیرویی که در این دختر نو جوان، الهام گرفته از آنتیگونه یونانی است، به وسیله میزانسن دینامیک و پرتحرک، بیننده را تحت تاثیر قرار می دهد.

کارگردان 46 ساله کانادایی برای یافتن نقش دختری که می بایست آنتیگونه را بازی کند از 850 کاندیدا تست بازیگری گرفت. وی اولین فیلم بلند خود را در سال 2006 ساخته بود و با فیلم هایش جوایز گوناگونی تا به امروز به دست آورده است.

هیات سینمایی کانادایی که این فیلم را برای معرفی به اسکار برگزیدند 26 نفر از شخصیت های سینمای این کشور بودند که آن را از بین 16 فیلم انتخاب کردند.

نود و دومین دوره اسکار 9 ژانویه در لوس انجلس برپا خواهد شد و پنج کاندید نهایی برای به دست آوردن (بهترین فیلم بین المللی سال) روز 13 ژانویه معین خواهدشد. تا به امروز 61 کشور فیلم های خود را پیشنهاد نموده اند.

منبع: پایگاه خبری سینما سینما
انتشار: 1 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 147

به "فیلم آنتیگونه نماینده کانادا در اسکار" امتیاز دهید

2 کاربر به "فیلم آنتیگونه نماینده کانادا در اسکار" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم آنتیگونه نماینده کانادا در اسکار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید