چه شهرهایی از کانادا را تنهایی بگردیم

شاید دلتان بخواهد این بار تنهایی در کانادا سفر و گردش کنید در راهنمای زیر برایتان شهرهایی را توصیه نموده ایم.

چه شهرهایی از کانادا را تنهایی بگردیم

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: کانادا کشوری مهاجرپذیر در آمریکای شمالی محسوب می گردد که رفتار محبت آمیز و محترمانه مردمش زبانزد همه است. شهرهایی مثل ونکوور، مونترال، اتاوا، بنف (Banff)، ویکتوریا، کِبِک، همه با جاذبه های متنوع و طبیعت به یاد ماندنی در همه فصول سال منتظر پذیرایی از گردشگران هستند.

1. ونکوور، بریتیش کلمبیا

ونکوور یک شهر ایده آل برای سفرهایی است که به تنهایی می روید. زیرساخت حمل و نقل عمومی، عالی بوده و طولانی ترین خط ریلی بدون راننده در جهان را به خود اختصاص داده است. به علاوه اقامتگاه های ارزان، مانند سیمسان (Samesun) و پارک هایی مثلپارک استنلی (Stanley park) و محله های جالبش همانند مِین اِستریت (Main Street)، گست تون (Gastown) برای گردش انفرادی به یک مقصد ایده آل می نماید. جهان علم و بازار عمومی جزیره گرانویل (Granville)، دو جاذبه پر مخاطب شهر هستند.

2. هالیفاکس، نوا اسکوشیا

برترین ویژگی در مورد شهر هالیفاکس (Halifax) در نوا اسکوشیا (Nova Scotia) سفرهای عالی روزانه درون شهری است. از دهکده پگیز کاو (Peggys Cove)، فانوس دریایی تماشای آن (پر عکس ترین فانوس دریایی جهان)، خلیج ماهون (Mahone Bay) و لوننبرگ (Lunenburg) که در بین میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است، بازدید کنید. اگر در پی رستوران های ارزان قیمت بودید، به خیابان های آکسفورد، روبی (Robie)، فنویک (Fenwick)، یانگ (Young) و اسپرینگ گاردن (Spring Garden) سری بزنید.

3. تورنتو، انتاریو

بزرگترین شهر کانادا و یکی از امن ترن شهرهای جهان تورنتو کانادا است. ساکنین این شهر از نقاط مختلف جهان هستند، به طوری که 50 درصد از جمعیت این شهر را غیر کانادایی ها تشکیل می دهند. این شهر انتخابی عالی برای سفر های انفرادی است. حمل و نقل عمومی شهر شامل اتوبوس ها، قطار شهری، مترو و تراموا می گردد. جاذبه های ارزشمند بسیاری همانند جزیره تورنتو، برج سی ان (CN Tower)، بازار کنسینگتون (Kensington Market)، منطقه دیستیلِری (Distillery) در تورنتو انتظار شما را می کشند. اما حتماً سری هم به خارج شهر بزنید و از تماشا آبشار نیاگارا در یک سفر یک روزه لذت ببرید.

4. ویسلر، بریتیش کلمبیا

هرچند که رفتن از ونکوور به ویسلر (Whistler) یک سفر دو روزه می طلبد، اما این شهر برای مسافران تنها، به ویژه افراد ماجراجو، یک مقصد ایده آل است. اقامتگاه های ویسلر همواره مملوء از افرادی بوده که خود را برای یک ماجراجویی جمعی آماده می نمایند. بر اساس فصلی که به این شهر سفر می کنید، کارهای متفاوتی برای انتخاب پیش روی شما خواهد بود. در فصل زمستان در برترین پیست های اسکی شمال آمریکا اسکی کنید و در تابستان با رفتن به دریاچه ها و کوه های بکر شهر از سفر خود نهایت لذت را ببرید.

5. سنت جونز، نیوفاندلند و لابرادور

با بیش از 200 هزار ساکن دوست داشتنی، سنت جونز (St Johns) یکی از شهرهای پر رمز و راز کانادا است. افراد بسیاری، ریسک سفر به این شهر شمالی را نمی پذیرند، ولی آن ها که به سنت جونز می فرایند، به طرز لذت بخشی شگفت زده می شوند. در این شهر نرخ جرم بسیار پایین است. از برج کبوت (Cabot)، روی تپه سیگنال بالا بروید و عکس های زیبا از ساختمان های رنگارنگ جلی بین رُو (Jellybean Row) بگیرید و از صرف غذای دلچسب در خیابان جرج (George Street)، مرکز شب زنده داری شهر سنت جونز، لذت ببرید.

6. اتاوا، انتاریو

در مرکز کانادا، شهر اتاوا، یک تجربه بی نظیر را با گذراندن شب در های اتاوا جیل هاستل (HI-Ottawa Jail Hostel) برای خود بسازید. همان طور که از اسمش تعیین است این مکان یک زندان قدیمی بوده که اکنون به یکی از ترسناک ترین مکان ها در کانادا به شمار می آید. در طول روز جاذبه های بسیاری در شهر برای بازدید وجود دارد؛ مانند مجلس اتاوا، کانال آبی ریدو (Rideau Canal)، بازار بای وارد (ByWard). اگر در ماه های گرم سال به اتاوا بیایید، می توانید بر روی طولانی ترین کانال آبی جهان قایق سواری کنید و در زمستان، فضا برای اسکی روی یخ آماده می گردد.

7. مونترال، کبک

هرچند که زبان غالب در کِبک (Quebec) فرانسوی است، اما بیشتر افراد به زبان انگلیسی هم صحبت می نمایند. پس نگذارید ترس از آشنا نبودن زبان، شما را از سفر به این شهر باز دارد. پرسه زدن در خیابان های مونترال، حضور شهرهای اروپایی را برای شما تداعی می نماید. سفرتان به کبک را با بازدید صبحگاهی از یک نانوایی شروع کنید. دیگر جاهایی که باید به آن ها سر بزنید، شامل پارک مونت رویال (Mont-Royal)، شهر قدیمی مونترال، بایادوم (Biodome) و پارک جین راپیو (Parc Jean-Drapeau) است.

8. وینیپگ، مانیتوبا

وینیپگ (Winnipeg) در استان مانیتوبا (Manitoba) با سرعت بالایی درحال تبدیل شدن به برترین مقصد گردشگری در کانادا است. این شهر در بخش مرکزی کشور قرار گرفته و برای زمستان های سرد و تابستان های زیبایش شناخته می گردد. اگر در زمستان به وینیپگ آمدید، فستیوال دو وویَجر (Festival du Voyageur) و اسکیت در بلندترین جهت طبیعی یخی را از دست ندهید. در همه اوقات سال، موزه سن بُنیفس (Saint Boniface)، ضرابخانه سلطنتی کانادا (Royal Canadian Mint)، ساختمان مجلس مانیتوبا و موزه حقوق بشر کانادا سری بزنید. محله فورکس (The Forks) هم یکی از بزرگترین جاذبه های شهر است که با بازارها و مغازه ها و اماکن تاریخی ملی کانادا کامل می گردد.

9. ادمونتون، آلبرتا

مرکز آلبرتا (Alberta) معمولاً به خاطر همتایش کلگری (Calgary) دست کم گرفته می گردد، اما شهر ادمونتون (Edmonton) برای سفر تنهایی مناسب تر است. به ویژه به این علت که این شهر بزرگترین مرکز خرید در شمال آمریکا به شمار میرود. بیش از 800 فروشگاه، جاذبه هایی چون پارک تفریحی گلکسی لند (Galaxyland)، جهان پارک آبی (World Water Park)، آکواریوم مهیج و زمین اسکیت میفیلد تویوتا (Mayfield Toyota) در این مرکز خرید بزرگ جای گرفته است. خارج از این بخش شهر، جاذبه های دیگری چون موزه سلطنتی آلبرتا و پارک فورت (Fort) ادمونتون، رصدخانه ماتارت (Muttart Conservatory) نیز جزو مقاصد گردشگری ادمونتون به شمار میرود.

منبع: theculturetrip.com
انتشار: 12 تیر 1401 بروزرسانی: 12 تیر 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 1046

به "چه شهرهایی از کانادا را تنهایی بگردیم" امتیاز دهید

1 کاربر به "چه شهرهایی از کانادا را تنهایی بگردیم" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه شهرهایی از کانادا را تنهایی بگردیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید