بهترین مدارس کانادا و شرایط تحصیل و ویزای دانش آموزی برای فرزندان شما

مدارس کانادا همیشه بالاترین کیفیت را ارائه میدهند، اما از این میان میتوان بهترین مدارس کانادا را نیز لیست کرده که در ادامه برایتان خواهیم گفت.

بهترین مدارس کانادا و شرایط تحصیل و ویزای دانش آموزی برای فرزندان شما

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: تحصیل در مدارس کشور کانادا می تواند بر آینده تحصیلی و بعلاوه کاری دانش آموزان تأثیرگذار باشد. کانادا از جمله کشورهایی است که دارای نظام آموزشی عالی و قدرتمند در سطح مدارس و دانشگاه هاست.

تحصیل در برترین مدارس کانادا

تحصیل در مدارس کشور کانادا را می توان فرصتی بی نظیر برای ادامه تحصیل در دانشگاه های مطرح دنیا دانست. هر ساله، تمامی مدارس دولتی، خصوصی و شبانه روزی کانادا آماده پذیرای دانش آموزان خارجی هستند. در طی سال های اخیر، تعداد دانش آموزان بین المللی متقاضی ورود به مدارس خصوصاً دبیرستان های کشور کانادا به شدت رو به افزایش است. در رابطه با این موضوع می توان گفت که اندازه ثبت نام دانش آموزان خارجی در انواع دبیرستان های این کشور 55 درصد افزایش یافته است.

هم دولت فدرال و هم دولت استانی کشور دائماً در کوشش هستند تا با فراهم کردن زیر ساخت های مناسب تعداد زیادی متقاضی را جذب نمایند و حتی به آن ها یاری کنند تا امکان ادامه تحصیل را داشته باشند.

انواع مدارس در کانادا

همان طور که در بالا به آن اشاره شد، انواع مدارس در کشور پهناور کانادا عبارتند از: مدارس دولتی، شبانه روزی و خصوصی (شامل مدارس ویژه مذهبی، ورزشی، استثنایی و غیره). کانادا دارای برترین عملکرد در زمینه رشد و آموزش دانش آموزان است. بنابراین، چندان مهم نیست که متقاضیان در کدام نوع از این مدارس به آموزش مشغول هستند؛ زیرا سطح کیفی تمامی آن ها بالاست. با قاطعیت می توان مطرح کرد که تحصیل در مدارس کانادا یکی از برترین روش های ممکن برای ورود به دانشگاه های کشور زیبا و مُدرن کانادا است.

مدارس دولتی

این گونه مدارس به وسیله بودجه ارائه شده از سوی دولت فدرال و بر اساس قوانین استانی اداره می گردد. تحصیل در این مدارس برای شهفرایندان کانادایی و دارندگان اقامت دائم (PR) رایگان است و دانش آموزان خارجی موظف به پرداخت شهریه می باشند. مدرسه های دولتی از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده و توجه زیادی به آن ها می گردد. به عنوان مثال، گران قیمت ترین محله ها در تمامی استان های کشور کانادا آن هایی هستند که مدارس مشهور و معتبر دولتی در آن واقع شده باشد.

عموماً کلاس های این مدارس شلوغ بوده و ثبت نام دانش آموز به زمان بیشتری احتیاج دارد. باید این نکته را مطرح کرد که انتخاب مدرسه دولتی بر عهده فرد متقاضی نیست و تصمیم گیری نهایی در رابطه با پذیرش و ثبت نام دانش آموز بین المللی با آموزش و پرورش کانادا است.

مدارس خصوصی

مدارس خصوصی نوعی دیگر از مدرسه های روزانه در کشور کانادا هستند و از نظر ساختار و سیستم آموزشی با مدرسه های دولتی تفاوت دارند. دانش آموزان بین المللی خصوصاً آن هایی که قصد تحصیل در دبیرستان های کانادا را دارند، می توانند در آن ثبت نام نمایند. مهم ترین تفاوت مدرسه خصوصی با مدرسه دولتی در اندازه شهریه پرداختی و فعالیت های فوق برنامه ای است که در اختیار محصلین قرار می گیرد. جمعیت کلاس های این مدرسه به مراتب کمتر است.

مدارس شبانه روزی

مدرسه های شبانه روزی، مدارسی هستند که دانش آموز کل سال را در آن اقامت خواهد داشت (خوابگاه هایی در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد). این نوع مدرسه مناسب متقاضیانی است که زیر سن قانونی بوده و امکان همراهی خانواده برای آن ها وجود ندارد. باید گفت که بیشتر مدرسه های خصوصی کانادا از نوع شبانه روزی هستند و امکانات خاصی را برای محصلین فراهم می نمایند.

مهم ترین مزیت تحصیل در آن ها تقویت روحیه زندگی اجتماعی و بالا بردن سطح سازگاری افراد است. تحصیل در مدرسه های شبانه روزی به فراگیری و تقویت سریع زبان انگلیسی و فرانسه یاری می نماید. بیشتر قریب به اتفاق آن ها فعالیت های فوق برنامه در زمینه های موسیقی، نقاشی، ورزش، تئاتر، نمایش و غیره را ارائه می دهند.

شرایط تحصیل در برترین مدارس کانادا

برای آن که متقاضیان واجد شرایط ورود به برترین مدرسه های این کشور باشند باید چند شرط مهم را رعایت نمایند. داشتن دانش کافی در زبان انگلیسی یا زبان فرانسوی، معدل خوب، تمکن اقتصادی مناسب و غیره نمونه هایی از شروط لازم می باشند. برای آغاز به تحصیل احتیاج به ارائه یک سری مدارک اولیه خواهد بود. برای اپلای مدارس کانادا مهم ترین مدارک مورد احتیاج به توضیح زیر می باشند:

  • گذرنامه معتبر
  • ریز نمرات
  • یک قطعه عکس
  • رسید پرداخت هزینه درخواست
  • تمکن اقتصادی
  • آدرس و مشخصات محل زندگی در مقصد
  • ارائه مشخصات دقیق والدین
  • کارت سلامت

برترین مدارس کانادا

برترین مدارس کشور کانادا برنامه های درسی را در سطح دنیای ارائه نموده و از جدیدترین امکانات و فناوری های آموزشی برخوردار می باشند. مسلماً پس از فارغ التحصیلی از این مدارس معتبر می توان به راحتی وارد کالج و یا دانشگاه شد. برترین انتخاب ها برای متقاضیان به توضیح زیر است:

TFS

مدرسه فرانسوی تورنتو (TFS) در سال 1962 تأسیس شد و یک آموزشگاه مستقل و دو زبانه در شهر تورنتواست. دانش آموزان پیش دبستانی تا کلاس 10 عمدتاً به زبان فرانسوی آموزش می بینند. از کلاس 11 به بعد، دانش آموزان می توانند دروس خود را به زبان انگلیسی یا فرانسوی بگذرانند.

Royal Crown

رویال کراون با بیش از 500 دانش آموز مقاطع تحصیلی 9 تا 12 را ارائه می دهد. هدف این مجموعه فراهم کردن محیطی پویا برای آموزش و یادگیری و بعلاوه آمادگی برای تحصیل در مقاطع بالاتر است. رویال کراون جزو مدارس شبانه روزی کانادا است. تک تک کلاس های محصلین را به چالش می کشند و باعث تقویت مهارت حل مسئله آن ها می شوند.

Bishops college school

این مدرسه در سال 1836 در شربروک استان کبک تأسیس شد. در حدود 260 دانش آموز در این موسسه آموزش می بینند که 40 درصد از آن ها از سایر کشورها هستند. شهریه سالانه این مدرسه 55،500 دلار است که دانش آموزان نمونه تا 40 درصد تخفیف خواهند گرفت.

William Academy

آموزشگاه ویلیام یکی از مدارس شناخته شده در کانادا است. این آموزشگاه یک مدرسه خصوصی است که دانش آموزان پایه 7 تا 12 را آموزش می دهد. آموزشگاه شامل یک کتابخانه، 3 سالن ورزشی سرپوشیده، آزمایشگاه های علمی، خوابگاه ها و یک کافه تریا دوست داشتنی است که همگی می توانند 500 دانش آموز را در خود جای دهند. این مدرسه روابط نزدیکی با جامعه محلی دارد و به دانش آموزان این فرصت را می دهد تا با فعالیت هایی مانند داوطلب شدن در بیمارستان، کتابخانه، خانه های سالمندان با مردم در ارتباط باشند.

Ashbury college

این موسسه آموزشی در سال 1981 تأسیس شد و در اتاوا واقع شده است. در این مدرسه 751 دانش آموز مشغول به تحصیل هستند که 20 درصد از آن ها از سایر کشورها می باشند. شهریه سالانه این مدرسه 64،700 دلار است که به دانش آموزان ممتاز تخفیف 10 درصدس داده خواهد شد. از جمله امکانات ورزشی این مدرسه اسکی، بدمینتون، بیسبال، بسکتبال، کوهنوردی، هاکی و گلف است.

UMC

مدرسه UMC در سال 2008 در تورنتو تأسیس شد. این موسسه میزبان دانش آموزانی از 15 ملیت مختلف می باشد و یک محیط صمیمی و بین المللی را ایجاد نموده است. در مدرسه فرصت ها و پشتیبانی های بسیاری در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد و کیفیت آموزش ارائه شده را تضمین می نماید. هدف مدرسه UMC تربیت رهبران توانمند برای آینده دنیا می باشد که بتوانند تغییرات اساسی و مفیدی در جامعه ایجاد نمایند و پلی در میان جوامع مختلف باشند.

Brentwood college school

این موسسه دارای یک محیط امن و آرام برای محصلین از بیش از 40 کشور مختلف دنیا است. 525 دانش آموز در این مدرسه مشغول به تحصیل هستند که در حدود 17 درصد از آن ها از محصلین بین المللی می باشند. سیاست این موسسه به صورتی است که به دانش آموزان پیروز 27 درصد تخفیف داده می گردد. شهریه برای متقاضیان بین المللی 73،300 دلار است.

ویزای دانش آموزی برای ورود به برترین مدارس در کشور کانادا

چنان چه متقاضیان قصد ورود به مدرسه های این کشور را داشته باشند، باید برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا اقدام نمایند. دریافت ویزا منوط به تکمیل فرم درخواست و ارائه مدارکی به صورت آنلاین به سایت سفارت کانادا است. فرایند درخواست ویزا معمولاً دو ماه زمان خواهد برد و زمان درخواست پذیرش در بهار و پاییز است. مدارکی که جهت ارائه به سفارت و دریافت ویزا احتیاج خواهد بود به توضیح زیر است:

  • نامه پذیرش از مدرسه
  • گذرنامه معتبر
  • بیمه نامه
  • تمکن اقتصادی
  • عدم سوء پیشینه
  • انگیزه نامه
  • عکس پاسپورتی

متقاضیان می بایست برای مصاحبه و انگشت نگاری در سفارت حضور پیدا نمایند و منتظر دریافت جواب به وسیله ایمیل باشند. در مرحله بعدی، احتیاج به فرستادن پاسپورت و دریافت ویزا خواهد بود. 

مزایای ورود به برترین مدرسه ها در کانادا

به جرأت می توان گفت که ورود به مدارس کانادا از بسیاری از جهات برترین انتخاب برای علاقمندان به پیشرفت است؛ زیرا که باعث پیشرفت و رشد در جنبه های مختلف فرهنگی و شخصیتی افراد می گردد. گزینه های متعددی جهت آموزش در مدارس کانادا وجود دارد. دریافت اقامت، ورود به بازار کار، اخذ پذیرش از برترین دانشگاه های دنیا تنها بخشی از مزایای ورود به این موسسات آموزشی هستند. تمرکز اصلی آموزش در مدارس کانادا، کسب مهارت خواهد بود و متقاضیان می توانند علایق خود را شناخته و استعدادهای خود را پرورش دهند.

نوجوانان از بالاترین کیفیت های آموزشی برخوردار خواهند بود. در تازه ترین رتبه بندی های سازمان همکاری و توسعه (OECD) گزارش شده که این کشور در زمینه ریاضیات رتبه دهم و در زمینه علوم رتبه هفتم را کسب نموده است. بعلاوه رتبه دوم را در میان بیشترین فارغ التحصیلان داراست. از دیگر مزایا می توان به هزینه های مناسب نسبت به سایر کشورهای انگلیسی زبان، خوابگاه های خوب، رفاه اجتماعی بالا و وجود زیرساخت های مناسب اشاره نمود.

سخن آخر

زندگی و یادگیری در محیطی امن، شاد و پیشرفته آرزوی والدین برای فرزندانشان و مشاهده پیروزیت آن ها خواسته والدین است. کشور کانادا فرصت های برابر و مناسبی را در اختیار تمامی متقاضیان قرار خواهد داد. تحصیل در برترین مدارس کشور کانادا تا سن 18 سال امکان پذیر است. شرایط اقامت در خوابگاه برای متقاضیان بین المللی در موسسات شبانه روزی فراهم بوده و آن ها می توانند از بین گزینه های موجود برترین نوع موسسه را انتخاب نمایند.

انتشار: 3 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1402 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 877

به "بهترین مدارس کانادا و شرایط تحصیل و ویزای دانش آموزی برای فرزندان شما" امتیاز دهید

3 کاربر به "بهترین مدارس کانادا و شرایط تحصیل و ویزای دانش آموزی برای فرزندان شما" امتیاز داده اند | 4.7 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین مدارس کانادا و شرایط تحصیل و ویزای دانش آموزی برای فرزندان شما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید