دانشگاه تورنتو در میان پنج دانشگاه برتر تحقیقاتی جهان و رتبه اول در بین دانشگاه های دولتی آمریکای شمالی

دانشگاه تورنتو در رتبه‌بندی سال 2023 که بر مبنای پژوهش است، در جایگاه اول کانادا و پنجم جهان قرار گرفته که نسبت به سال گذشته یک رتبه صعود کرده است. این رتبه‌بندی بر اساس خروجی کلی مقالات علمی دانشگاه‌ها و همچنین عملکرد آن‌ها در زمینه‌های و رشته‌های خاص صورت می‌گیرد.

دانشگاه تورنتو در میان پنج دانشگاه برتر تحقیقاتی جهان و رتبه اول در بین دانشگاه های دولتی آمریکای شمالی

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: در میان دانشگاه‌های دولتی جهان، دانشگاه تورنتو بعد از کالج دانشگاهی لندن و دانشگاه آکسفورد در رتبه سوم قرار گرفت.

در رتبه‌بندی دیگری بر اساس حوزه‌های علمی، دانشگاه تورنتو در رشته پزشکی رتبه دوم جهان و در علوم اجتماعی رتبه ششم را کسب کرد. این موفقیت با درخشش در رتبه‌بندی موضوعی تکمیل شد، جایی که دانشگاه تورنتو در رشته‌های پزشکی بالینی (دوم)، علوم اعصاب و رفتار (سوم)، روان‌پزشکی و روان‌شناسی (چهارم) و علوم اجتماعی (ششم) در بین 10 دانشگاه برتر جهان قرار گرفت.

لیا کاون، معاون تحقیقات و نوآوری و ابتکارات راهبردی، گفت: «ما به عملکرد فوق‌العاده دانشگاه تورنتو در این رتبه‌بندی‌ها که نشان‌دهنده تعهد ما به برتری تحقیقاتی در طیف گسترده‌ای از رشته‌ها است، بسیار افتخار می‌کنیم.»

وی افزود: «از نوآوری‌های تغییر دهنده زندگی در پزشکی و فناوری تا کشف‌های بنیادی در علوم انسانی و علوم اجتماعی، محققان، دانشکده و دانشجویان ما همچنان به گسترش مرزهای دانش برای منفعت جهان ادامه می‌دهند.»

برای رتبه‌بندی امسال، بیش از 1500 دانشگاه مورد ارزیابی قرار گرفتند و از میان آن‌ها، 1000 دانشگاه برتر رتبه‌بندی شدند. این رتبه‌بندی با تحلیل انتشارات علمی دانشگاه‌ها انجام می‌شود و با معیارهایی مانند تعداد مقالات و ارجاعات به آن‌ها، عملکرد دانشگاه را بر اساس سه معیار ارزیابی می‌کند: بهره‌وری پژوهشی، تاثیر پژوهشی و تعالی پژوهشی.

همین روش‌شناسی برای تعیین رتبه‌بندی موضوعی و حوزه‌ای دانشگاه ملی تایوان به کار گرفته می‌شود که در آن، امسال وسعت چشمگیر تخصص‌های دانشگاه تورنتو به طور کامل به نمایش درآمد. در عرصه جهانی، دانشگاه تورنتو در چهار مورد از شش حوزه و 13 مورد از 27 رشته تحصیلی، در میان 50 دانشگاه برتر جهان قرار گرفت - در حالی که در مجموع 16 رشته تحصیلی رتبه اول کانادا را به خود اختصاص داد.

سه دانشگاه کانادایی دیگر نیز در رتبه‌بندی کلی دانشگاه ملی تایوان جزو 100 دانشگاه برتر قرار گرفتند: دانشگاه بریتیش کلمبیا (سی و سوم)، دانشگاه مک‌گیل (پنجاه و هفتم) و دانشگاه آلبرتا (هشتاد و ششم).

دانشگاه تورنتو همچنان به عنوان رتبه یک دانشگاه‌های کانادا باقی مانده و در پنج رتبه‌بندی بین‌المللی که به طور گسترده مورد توجه قرار می‌گیرند، در میان 25 دانشگاه برتر جهان قرار دارد. این رتبه‌بندی‌ها عبارتند از: رتبه‌بندی جهانی دانشگاه‌های تایمز، رتبه‌بندی جهانی دانشگاه‌های QS، رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان توسط مشاوره شانگهای، بهترین دانشگاه‌های جهانی گزارش جهانی و رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان توسط دانشگاه ملی تایوان.

منبع: temertymedicine.utoronto.ca
انتشار: 22 اسفند 1402 بروزرسانی: 22 اسفند 1402 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 1308

به "دانشگاه تورنتو در میان پنج دانشگاه برتر تحقیقاتی جهان و رتبه اول در بین دانشگاه های دولتی آمریکای شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه تورنتو در میان پنج دانشگاه برتر تحقیقاتی جهان و رتبه اول در بین دانشگاه های دولتی آمریکای شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید