دانستنی های سفر به کلگری (Calgary) کانادا

کلگری شهری پر از امکانات تفریحی است اما با رویکردی مقرون به صرفه، میتوانید حسابی خوش بگذرانید و باز از بودجه سفرتان برایتان باقی بماند تا آن را صرف خرید کنید. در ادامه از دانستنی های سفر به کلگری کانادا خواهیم گفت.

دانستنی های سفر به کلگری (Calgary) کانادا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: با توجه به گزارشی که از “نیویورک تایمز” در ژانویه سال 2014 منتشر شد، شهر کلگری به اسم پرطرفدارترین شهرهای دنیا برای دنیاگردان و مهاجران انتخاب شد.

شهر کلگری از لحاظ جغرافیایی در جنوب استان آلبرتای کانادا منطقه ای کوهپایه ای قرار گرفته است. رشته کوه های راکی کانادا در 80 کیلومتری این شهر قرار دارند. کلگری یکی از مهم ترین قطب های مالی این کشور به شمار می آید، جمعیت این شهر با توجه به آمار سرشماری که در سال 2017 اجرا شده هم در حدود یک میلیون و سیصدهزار نفر می شوند. اگر به ورزش های کوهستانی علاقه مند باشید، کلگری مقصد ایده آلی برای شما خواهد بود. امکانات متعددی برای انجام ورزش هایی مانند پیاده روی، قایق رانی، اسکی، رودگردی و اقامت در طبیعت در این شهر وجود دارد.

آب و هوای شهر کلگری

شهر کلگری از لحاظ آب و هوایی با توجه به شرایط جغرافیایی که دارد این شهر دارای هوای سرد و خشک است و اقلیم آن قاره ای و مرطوب است. با توجه به نتایج آماری که در این شهر بدست آمده درجه حرارت در تابستان ها حدود 20 درجه سانتی گراد است و در زمستان ها هم به منفی 3 درجه سانتی گراد هم می رسد و در طول زمستان اغلب هوا تا 30− درجه سانتی گراد سرد می شود.

تابستان بهترین فصل سفر به کانادا است. در این فصل هوا آفتابی و مطبوع می شود و می توانید انواع تفریحات از گشت و گذار در پارک تا تماشا آبشار نیاگارا را انجام دهید. در تابستان قیمت ها حدود 30 درصد افزایش پیدا می نماید. در فصل زمستان هم پیست های اسکی بسیار شلوغ می شوند.

بایدها و نبایدها در شهر کلگری در کانادا

سعی کنید در سفر به کشورهای خارجی تا جایی که امکان دارد هزینه ها را کم کنید از همین رو می توانید مواد اولیه مربوط به تهیه غذا را از سوپرمارکت ها خریداری کنید و خودتان اقدام به طبخ غذا بنمایید. دو فروشگاه Safeway یا Sobeys آخرهای هفته 10 درصد تخفیف می دهند و می توانید برای تهیه غذا به سمت آن ها بروید.

حتما کوپن ها تخفیف تهیه کنید تا بتوانید با استفاده از آن ها در خریدهایتان کاهش چشمگیری داشته باشید.

امنیت در کشور کانادا نسبتا برقرار است و کمتر شاهد جیب بری، زورگیری و … خواهید بود اما دقت لازم را داشته باشید تا مسئله ای برایتان به وجود نیاید.

ممکن است افراد مست در کنار بارها و کلاب ها وجود داشته باشند که باعث دردسر مردم می شوند. خانم ها سعی نمایند بیشتر در این مکان ها مراقب خود و وسایلشان باشند.

سرویس های بهداشتی در کانادا با نام Washroom معین شده اند و بسیار تمیزاند. در مراکز خرید و موزه ها و…سرویس های بهداشتی عموما رایگان هستند. در بعضی نقاط سرویس های بهداشتی زنانه و مردانه مجزا نیستند.

از نوشیدن آب رودخانه ها، برکه ها و … خودداری کنید چون ممکن است دچار عفونت، اسهال و دیگر بیماری ها شوید. پیشنهاد می شود حتما از آب های معدنی استفاده بنمایید.

اگر بتوانید گروهی سفر کنید که دیگر چه بهتر! تمام هزینه های شما در بین جمعی که در آن قرار گرفته است تقسیم می شود.

انتشار: 6 مرداد 1401 بروزرسانی: 23 مرداد 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 697

به "دانستنی های سفر به کلگری (Calgary) کانادا" امتیاز دهید

1 کاربر به "دانستنی های سفر به کلگری (Calgary) کانادا" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانستنی های سفر به کلگری (Calgary) کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید