چه زمانی به کانادا سفر کنیم؟

از آنجایی که کانادا چنین کشور بزرگی است، آب و هوا و دما از ساحل به ساحل به شدت تغییر می کنند. کانادا فصول مشخصی دارد و زمستان در بعضی از نقاط ممکن است سخت و طولانی باشد. به عنوان مثال، زمستان ها در سرزمین های شمالی زود شروع می شود و دیر پایان می یابد و مکان هایی مانند نیوفاندلند و لابرادور می توانند برف را تا اواخر ماه مه تجربه کنند.

چه زمانی به کانادا سفر کنیم؟

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: از سوی دیگر، زمستان در کوههای راکی ​​کانادا فوق العاده است و مردم از سراسر جهان به کلمبیا و آلبرتا می روند تا دامنه های اطراف ویستلر، بنف و ریولستوک را ببینند. خود را برای تغییر دمای هوا آماده کنید. در بعضی از نقاط، مانند چمنزارها، می تواند تا 40- درجه فارنهایت (-40 درجه سانتیگراد) سرد شود.

تابستان در کانادا فصل زیبایی است، اما همچنین شلوغ ترین زمان سال است. ماه ژوئن تا پایان سپتامبر فصل شلوغ برای گردشگری است، بنابراین با قیمت های بالا و جمعیت زیادی را مواجه خواهید کرد. از طرف دیگر، دما مطلوب است، غالباً در دمای بالای 70 درجه فارنهایت (20 درجه سانتیگراد). جشنواره های موسیقی برگزار می شود و همه شهرها پایان زمستان را جشن می گیرند. زمان خوبی برای پیاده روی، دوچرخه سواری است. فصل پاییز نیز فرصتی خارق العاده برای سفر به کانادا است، اگرچه بهار (مارس-ژوئن) می تواند بسیار مرطوب باشد. پاییز (سپتامبر-دسامبر) بسیار پیشنهاد می شود، زیرا درجه حرارت هنوز بالا است و شاخ و برگ های پاییز واقعاً زیبایی خاصی دارند. کبک و استانهای آتلانتیک ارزش یک سفر پاییزی را دارند.

اگرچه اوج فصل جهانگردی در کانادا در طول تعطیلات تابستانی از ماه ژوئن تا اوت است، اما این تنها زمان مناسب برای ملاقات از کشور کانادا نیست. منطقه ها مختلف کانادا در طول هرماه از سال جاذبه ای متفاوت برای مسحور کردن جهانگردان دارند. این مقاله به آنالیز هر فصل در کشور کانادا پرداخته و شما را با جاذبه های جهانگردی هر ماه آشنا می نماید.

در ژانویه به کجا برویم؟

ژانویه بدون شک ماه سردی برای سفر به کانادا است؛ اما از مزایای سفر به این کشور در ژانویه می توان به سفرهای مقرون به صرفه قیمت و فرصت ملاقات از بعضی از برترین پیست های اسکی دنیا اشاره نمود.

کبک

کبک شهری است که در ماه ژانویه به طور شگفت انگیزی در زیر لایه ای از برف پنهان می گردد. می توان در این ماه به قدم زدن در خیابان های سنگ فرش در بخش قدیمی کبک پرداخت، یک شب را در قلعه فرونتناک (Frontenac) گذراند و در یکی از کافه های فراوان شهر با یک فنجان هات چاکلت یا قهوه خود را گرم کرد. دیگر علت سفر به کبک در ماه ژانویه، فستیوال زمستان است. این فستیوال از اواخر ژانویه آغاز شده و 17 روز به طول می انجامد.

مون ترمبلان

مون ترمبلان (Mont-Tremblant) یکی از مشهورترین پیست های اسکی در کانادا است. این پیست هم که در کبک واقع شده، می تواند تجربه ای فراموش نشدنی را برای شما رقم بزند. مون ترمبلان تنها مناسب اسکی بازها نیست و به خاطر داشتن دیگر جاذبه های جهانگردی در میان جهانگرد ها هم بسیار محبوب است.

در فوریه به کجا برویم؟

فوریه همچنان ماهی سرد در کشور کانادا است؛ اما اگر تصمیم گرفته اید سرما را به جان خریداری کنید، پاداش شما سرگرمیات و فستیوال های زمستانی مجذوب نمایندهی خواهد بود.

وینیپگ

بزرگ ترین جاذبه وینیپِگ (Winnipeg) در ماه فوریه فستیوال مسافر (Traveler) است. این فستیوال، بزرگ ترین رویداد زمستانی در غرب کانادا محسوب می گردد. زمانی که به وینیپگ سفر کردید، به سراغ سرگرمیات در فضای بسته نیز رفته و از موزه حقوق بشر کانادا هم دیدن کنید. سپس دوباره به فضای باز برگشته و قدم به طولانی ترین پیست پاتیناژ طبیعی در دنیا بر روی رودخانه های قرمز و آسینیبوان (Assiniboine) بگذارید.

شارلوت تاون

شارلوت تاون (Charlottetown) که در جزیره پرینس ادوارد واقع شده، بزرگ ترین مقصد زمستانی در کانادا محسوب می گردد. ماجراجویی به خرج داده و به اسکیت روی یخ، اسکی استقامت و حتی کلاس های یوگا در فضای باز بروید. در خلال سفر به این شهر، از فستیوال زمستانی جک فراست (Jack Frost) نیز دیدن کنید.

در مارس به کجا برویم؟

ماه مارس در کانادا برابر با دو چیز است؛ روز سنت پاتریک و اسکی در فصل بهار. برای تجربه مجذوب نمایندهیت ماه مارس، این دو رویداد را از دست ندهید.

تورنتو

تورنتو یکی از برترین شهرها برای جشن گرفتن روز سنت پاتریک در کانادا است. هرساله یکی از بزرگ ترین مراسم روز سنت پاتریک در تفرجگاه ساحلی تورنتو برگزار می گردد. این شهر بعلاوه میزبان راهپیمایی روز سنت پاتریک است. به علاوه یک میهمانی هم بعد از این راهپیمایی در تورنتو برپا می گردد.

ویسلر

پیست اسکی ویسلر بلک کومب (Whistler Blackcomb) طولانی ترین فصل اسکی در آمریکای شمالی را در اختیار دارد. کوه بلک کومب درواقع تا اواسط ماه مه باز است؛ بنابراین چرا نباید اسکی در فصل بهار را در یکی از بزرگ ترین پیست های آمریکای شمالی تجربه کرد؟ از نظر تاریخی، ماه مارس زمانی است که ویسلر با بیشترین اندازه بارش برف روبه رو می گردد. این پیست اسکی نیز به مانند همتای خود در شهر کبک، جاذبه های فراوان دیگری هم برای جهانگردان دارد.

در آوریل به کجا برویم؟

در ماه آوریل هوا در بعضی نقاط کشور به طرف گرم شدن میل می نماید. این ماه زمانی مناسب برای ملاقات از حیات وحش و سرگرمی همراه با خانواده است.

ویکتوریا

مرکز استان بریتیش کلمبیا دارای یکی از معتدل ترین شرایط جوی در کانادا است. بیشتر برف ها در این ماه آب شده و ویکتوریا ازنظر تاریخی در زیباترین زمان خود واقع شده است. به علاوه، با آمدن ماه آوریل، فصل دیدنی نهنگ ها در جزیره ونکوور نیز فرامی رسد.

مسکوکا

آوریل برترین زمان برای امتحان کردن شربت افرا در اونتاریو است؛ بنابراین به جست وجو پرداخته و بیش از 30 منطقه در مُسکوکا (Muskoka) را برای تجربه برترین شربت های افرا کشف کنید.

در ماه مه به کجا برویم؟

استان های کانادا در ماه مه شاهد اوج شکوفه زدن درخت ها خواهند بود. این ماه زمانی مناسب برای سفر به کانادا، پیش از فرارسیدن شلوغی های فصل تابستان است.

اتاوا

اتاوا خانه جشنواره محبوب گل های لاله کانادایی است که هرساله در ماه مه برگزار می گردد. یک آخر هفته را به لذت بردن از این گل ها اختصاص داده، در کنار کانال ریدو (Rideau) قدم بزنید و بعضی از برترین رازهای سربه مهر شهر را کشف کنید.

اوکاناگان

دره اوکاناگان (Okanagan) مقصدی بسیار محبوب در میان جهانگردان در بریتیش کلمبیا است. قبل از آمدن جمعیت فراوان جهانگردان در فصل تابستان، از این دره دیدن کنید.

در ژوئن به کجا برویم؟

تابستان در کانادا فرارسیده و روزهای طولانی، فستیوال های تابستانی و شوق فراوان برای ماجراجویی از راه می رسد.

مونترال

بیشتر مردم محلی به شما خواهند گفت که برترین زمان برای ملاقات از مونترال در فصل تابستان است. اگر به کمی انگیزه احتیاج دارید، باید بدانید که بعضی از رویدادهای مجذوب نماینده به طور سالانه در این ماه برگزار می شوند؛ رویداد پیک نیک الکترونیک (Piknik Electronik) در یکشنبه های هر هفته، مسابقات جایزه بزرگ فرمول یک مونترال، فستیوال مونترال فرینج (Montreal Fringe) و بزرگ ترین فستیوال موسیقی فرانسوی زبان ها، بخشی از رویدادهای این ماه هستند.

نوناووت

تابستان بعلاوه زمانی مناسب برای رفتن به سوی شمال و ملاقات از نوناووت (Nunavut) است. به هنگام بودن در این منطقه، پدیده خورشید در نیمه شب را تجربه کنید، به پیاده روی در مدار قطب شمال در پارک ملی ایوتاک (Auyuittuq) بپردازید، به فستیوال آلیانِیت (Alianait) بروید، پرندگان را دیدن کنید و ملاقات از ایکالویت (Iqaluit)، مرکز رنگارنگ و فرهنگی این منطقه، را از دست ندهید.

در جولای به کجا برویم؟

در ماه جولای، جایی در کانادا وجود ندارد که نتوانید از آن دیدن کنید؛ اما دو شهر پیش رو برترین جاذبه ها را در خود جای داده اند.

کلگری

کلگِری (Calgary) هرساله در ماه جولای میزبان بزرگ ترین نمایشگاه روباز دنیا است. رویداد کلگری استمپید (Calgary Stampede) در طول این ماه با نمایشگاه ها، رژه ها، رقابت های کشاورزی، کنسرت ها، کارناوال ها، بازی ها و مسابقات رام کردن اسب های وحشی، جهانگردان را به سوی خود جذب می نماید.

سنت جانز

چرا در ماه جولای به کشف استان نیوفاوند لند و لابرادور (Newfoundland and Labrador) نمی روید؟ هوا در سنت جانز (St Johns) در این ماه عالی بوده و فستیوال های محلی فراوانی در آن برگزار می گردد. به علاوه، خیابان جورج نیز حال و هوایی دیگر به خود می گیرد.

در اوت به کجا برویم؟

هوای تابستان و رویدادهای تابستانی در ماه اوت بهتر هم می شوند.

ونکوور

تابستان در ونکوور فرق دارد. فستیوال ها و بازارهای هفتگی در این فصل در سراسر ونکوور برپا می شوند؛ به علاوه، شب بازار ریچموند (Richmond) نیز یکی از محبوب ترین گزینه ها در میان جهانگردان است. کوهنوردی، کاوش در کوه گراوس (Grouse)، استراحت در کنار ساحل و دوچرخه سواری از دیگر سرگرمیات در فضای باز در این شهر هستند.

کوه های راکی در بخش کانادا

اگرچه پارک های ملی بانف (Banff) و جَسپِر (Jasper) معمولاً در ماه اوت پر از جهانگرد می شوند، اما تابستان برترین زمان برای ملاقات از کوه های راکی در کانادا برای علاقه مندان به ورزش کوهنوردی است. ملاقات از این کوه ها در فصل تابستان به جهانگردان فرصت دیدنی دریاچه های فیروزه ای رنگ و رانندگی در راستا دیدنیی آیسفیلدز (Icefields) را می دهد.

در سپتامبر به کجا برویم؟

سپتامبر زمانی ایده آل برای سفر به کانادا است؛ زیرا از تعداد جهانگردان کاسته شده، اما هوا همچنان مطلوب به نظر می رسد. به علاوه برگ درختان در این ماه آغاز به تغییر رنگ می نماید.

مونت ساتون

منطقه اسکی مونت ساتون (Mont Sutton) که در کبک واقع شده، میزبان یکی از برترین فستیوال های پاییزی در کانادا است. این فستیوال برای مدت 5 آخر هفته در سپتامبر و اکتبر برگزار می گردد و بالا رفتن از کوه با تله کابین، سرگرمیات مخصوص بچه ها و کنسرت های رایگان ازجمله برنامه های مونت ساتون هستند.

جزیره کیپ برتون

در قالب سفری جاده ای، راهی راستا دیدنیی کَبوت (Cabot) شده و پس از گذراندن راه های پرپیچ وخم به سواحل جزیره برسید. زیبایی جزیره کیپ برتون (Cape Breton) در فصل پاییز به اوج خود می رسد. به هنگام حضور در جزیره، انجام بازی گلف، پیاده روی و ملاقات با جامعه هنرمندان را از قلم نیاندازید.

در اکتبر به کجا برویم؟

هوا ممکن است در ماه اکتبر سردتر گردد، اما قطعاً ماجراجویی ها در این ماه بهتر می شوند.

چرچیل

اکتبر برترین ماه برای ملاقات از چرچیل، مرکز خرس های قطبی دنیا، است. می توان در این ماه شاهد حرکت خرس های قطبی به سوی خانه خود در خلیج هادسون (Hudson) بود.

کیچنر و واترلو

این دو شهر در اونتاریو میزبان بزرگ ترین فستیوال اکتبر در دنیا هستند که سالانه 700,000 جهانگرد را به سوی خود جذب می نماید. این فستیوال با یک مراسم شکرگزاری کانادایی نیز همراه است که در کنار رژه روز شکرگزاری در کانادا برگزار می گردد.

در نوامبر به کجا برویم؟

آماده ماجراجویی شوید؛ زیرا نوامبر در کانادا به معنی فرارسیدن فصل شفق های شمالی است.

یلونایف

یِلونایف (Yellowknife) در بخش های شمال غربی کانادا، یکی از برترین نقاط کشور دنیا برای دیدنی شفق های شمالی است. این پدیده از اواسط ماه نوامبر آغاز می گردد.

توفینو

توفینو (Tofino) که در جزیره ونکوور واقع شده، در ماه نوامبر به بهشتی برای دیدنی طوفان تبدیل می گردد. می توان اتاقی در یک هتل رزرو کرد و با خیال راحت به دیدنی یک طوفان نشست؛ یا اینکه برای این کار به کنار ساحل رفت.

در دسامبر به کجا برویم؟

تعطیلات در کانادا جادویی هستند و این کشور را به سرزمین عجایب زمستانی تبدیل می نمایند.

آبشار نیاگارا

رشته آبشارهای موجود در آبشار بزرگ نیاگارا در طول تعطیلات به لطف فستیوال زمستانی نورها چراغانی می شوند. به علاوه، رژه بابانوئل ها و مراسم آتش بازی از دیگر تجربه های شگفت انگیز در این ماه هستند.

ادمونتون

ایام کریسمس در ادمونتون (Edmonton) به معنی روبه رو شدن با فستیوال خیابان آب نبات چوبی (Candy Cane Lane) است. شهروندان ادمونتون برای مدت 40 سال است که 8 ساختمان این شهر را برای مراسم کریسمس چراغانی می نمایند. سورتمه های همراه با اسب، برپایی مراسم کریسمس در پارک فورت ادمونتون (Fort Edmonton) و فستیوال درخت ها از دیگر جاذبه های این ماه هستند.

منبع: theculturetrip.com
انتشار: 4 اسفند 1401 بروزرسانی: 21 اسفند 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 454

به "چه زمانی به کانادا سفر کنیم؟" امتیاز دهید

2 کاربر به "چه زمانی به کانادا سفر کنیم؟" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه زمانی به کانادا سفر کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید