آشنایی با مراکز خرید هاوانا کوبا

خرید در هاوانا در مراکز خرید متنوع این شهر برایتان لذتبخش خواهد بود، با لیستی از بهترین  مراکز خرید هاوانا همراه ما باشید.

آشنایی با مراکز خرید هاوانا کوبا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: شاید هاوانا با در نظر گرفتن واقعیت های اقتصاد کوبا خیلی شهر عالی ای برای خرید نباشد، اما زمانی که در این کشور هستید، بهترین جا برای خرید، همین شهر خواهد بود. تنها قشر اندکی از دیپلمات های خارجی و جامعه کوچک تری از کوبایی های ثروتمند هستند که توانایی خرید کالاهای لوکس را دارند. به طور معمول مغازه های و مراکز خرید هاوانا از ساعت 9 صبح الی 5 بعد از ظهر کار می نمایند و روز تعطیل ندارند. در منطقه ها جهانگردی ممکن است مغازه ها زودتر باز نموده و دیرتر تعطیل نمایند. تمام مغازه هایی که مخصوص فروش به جهانگرد ها هستند، از واحد پولی کوبا استفاده می نمایند و اکثرشان به وسیله شرکت های دولتی بزرگ اداره می شوند. یکی از معروف ترین فروشگاه های زنجیره ای کاراکول (Caracol) است که گردشگران خارجی را هدف قرار می دهد. فروشگاه زنجیره ای تیِنداس پانامِریکاناس (Tiendas Panamericanas) هم در لوازم خانگی تخصص داشته و بیشتر به شهروندان خارجی خدمات ارائه می نماید. در سال های اخیر مراکز خریدی هم آغاز به ظهور نموده اند. برای گردشگرانی که به هاوانا سفر می نمایند، بیشتر اقلامی مانند سیگار برگ، قهوه، CD موسیقی و صنایع دستی مورد توجه است.

مرکز خرید گالریاس د پاسئو

در آن طرف خیابان از هتل مِلیا کوهیبا (Hotel Meliá Cohiba) می توانید مرکز خرید شیک گالریاس د پاسئو (Galerías de Paseo) را پیدا کنید. در اینجا لباس هایی با کیفیت در کنار سایر محصولاتی که مختص گردشگران و ثروتمندان کوبایی هستند به فروش می رسند. جاز کافه بی رقیب و عالی هم در اینجا فعالیت می نماید.

مرکز خرید پلازا کارلوس سوم

بعد از پلازا آمریکا (Plaza América) در وارادرو (Varadero) اینجا یکی از معروف ترین مراکز خرید کوبا به شمار می آید. البته با این وجود باز هم گردشگران زیادی را در آن نخواهید دید. مرکز خرید پلازا کارلوس سوم (Plaza Carlos III) در سال های اخیر رشد نموده و اکنون پر از کالاهای مختلف برای مصرف نمایندگان است. برای خریدن چیزی با حس بی همتای کوبایی، به باراکوئا (Baracoa)، یک شکلات فروشی عالی بروید.

مرکز فرهنگی قدیمی فروشگاه های سن خوزه

بازار صنایع دستی هاوانا زیر پوشش یک کارخانه قدیمی کشتی سازی در دسامپارادوس (Desamparados) واقع شده است. در اینجا تعداد زیادی از شرکت های مستقل را خواهید دید. اگر دنبال سوغاتی هستید، این بازار برایتان جای مناسبی خواهد بود؛ زیرا در آن سوغاتی هایی مانند نقاشی، تی شرت های گویابِرا (guayabera)، صنایع چوبی، محصولات چرمی، زیورآلات و البته اسنک های خوشمزه را خواهید یافت.

پالاسیو دل آرتسانیا

پالاسیو دل آرتسانیا (Palacio de la Artesanía) در یک کاخ قرن هجدهمی به سبک مستعمراتی واقع شده و فروشگاه ها به دور یک پاسیوی مرکزی مسقف قرار دارند. این مکان یک توقف کامل برای انواع سوغاتی ها، سیگارها، صنایع دستی، سازهای موسیقایی، CD، پوشاک و زیورآلاتی به قیمت های ثابت و مناسب است. شما هم می توانید به جمعیت گردشگرانی که با اتوبوس به تماشا اینجا می آیند پیوسته و کیف هایتان را پر کنید.

بازار و کافه پیسکولابیس

پیسکولابیس (Piscolabis) موقعیتی عالی در نزدیکی کلیسای جامع هاوانا متعلق به قرن هجدهم داشته و به وسیله گروهی از هنرمندان کوبایی از زمینه های مختلف اداره می گردد. در اینجا می توانید طیف وسیعی از کالاهای دکوری و کاربردی را برای خانه خود پیدا کنید و بعلاوه از میان زیورآلات و لباس ها هم چیزهایی خریداری کنید. طراحان کوبایی از اشیای نمادین گذشته این کشور، آثاری مدرن خلق می نمایند.

خانه مد سالومه

سالومه مورالس (Salomé Morales) یکی از بهترین طراحان مد کوبا محسوب می گردد. هر محصولی که در این بوتیک به نمایش درآمده، سبک کوبایی اصیلی را منعکس می نماید. خانه مد سالومه در پیراهن، بلوز، شلوار و پیراهن های سنتی کوبایی تخصص دارد. تمام اجناسی که در اینجا به فروش می رسند، شیک اما به دور از تظاهر هستند و رنگ هایی بسیار متنوع و شاد دارند. تمام این پوشاک دست دوز بوده و به وسیله تیمی از خیاطان و یک متخصص گلدوزی 82 ساله آماده می شوند که گفته می گردد برای منشی معروف فیدل کاسترو یعنی سلیا سانچز (Celia Sánchez) نیز لباس دوخته بود.

کلاندستینا

مغازه های خصوصی هنوز در هاوانا بسیار نوپا هستند، اما کلاندستینا (Clandestina) یکی از بهترین ها به شمار می رود. این مغازه به وسیله یک هنرمند کوبایی در اواسط دهه 2010 تأسیس شد و لباس، کیف و اکسسوری هایی را می فروشد که 99 درصد طراحی کوبایی دارد.

روکس 950

مغازه روکس 950 (ROX 950) به وسیله یک نقره کار خودآموخته به نام روسانا وارگاس (Rossana Vargas) تأسیس شد. او اولین مغازه خود را در سال 2012 در این خانه باز کرد و امروزه کارهایش را می توان در مغازه های هتل ها و نمایشگاه های بین المللی هم پیدا کرد. کارهای او به سبک مینیمال هستند و از خطوط نرم و شکل های هندسی تشکیل می شوند. تمام این آثار با نقره و سنگ های نیمه قیمتی و حتی چوب پنبه درست شده و می توانید درخواست یک بازدید کوتاه از کارگاهش را نیز بکنید. این هنرمند، نقره کاری را در میان جوان ترهای جامعه رواج داده و ورکشاپ های سالانه ای به نام در جستجوی خورشید را برای آن ها برگزار می نماید.

لا کاسا دل آبانو کینتا

لا کاسا دل آبانو کینتا (La Casa del Habano Quinta) به طور حتم بهترین سیگار فروشی هاوانا است و برای اثبات آن هواداران زیادی وجود دارند. دلایل اصلی این محبوبیت مجهز بودن، آگاهی بالای کارکنان، یک رستوران خوب در فروشگاه، کم بودن ترافیک گردشگران و یک سالن راحت برای سیگار کشیدن هستند. اگر شما هم دوست دارید سیگار برگ های معروف کوبایی را امتحان کنید، حتماً به اینجا سر بزنید.

آلما شاپ

اگر در پی زیورآلات زیبا، کوسن های گلدوزی شده یا یک جعبه مخصوص نگهداری از سیگار برگ هستید، فروشگاه عالی آلما شاپ (Alma Shop) کادو یا سوغاتی های با کیفیتی را به شما پیشنهاد می نماید. مالک این فروشگاه الکس آپمن (Alex Oppmann) به نقاط مختلف کوبا سفر نموده تا با دقت زیاد از محصولاتی که به وسیله هنرمندان بومی این کشور درست می گردد، گلچینی انتخاب کند. هر محصول، بی همتا و دست ساز بوده و اغلب با مواد اولیه طبیعی یا بازیافتی درست می گردد.

بلوار سن رافائل

در قسمت پیاده روی خیابان سن رافائل (San Rafael) در نزدیکی هتل اینگلاترا (Hotel Inglaterra)، می توانید خیابان خرید معروف هاوانا که بلوار (búlevar) هم نامیده می گردد را پیدا کنید. در اینجا می توانید از اسنک ها و خوراکی های خیابانی هاوانا امتحان نموده یا خود را در نوستالژیای خرید دهه 1950 این کشور غرق کنید. گشت و گذار در این خیابان شما را با خرید طبقه میانه کوبا آشنا می نماید.

رئال فابریکا د تاباکوس پارتاگاس

مغازه سیگار فروشی رئال فابریکا د تاباکوس پارتاگاس (Real Fábrica de Tabacos Partagás) که به کارخانه فراوری سیگار اصلی هاوانا وابسته است، هنوز هم در طبقه همکف ساختمان اصلی پشت کاپیتولیو (Capitolio) واقع شده است. البته خود کارخانه به مکانی چند کیلومتر دورتر انتقال یافت. در این مغازه هم می توانید بعضی از بهترین سیگارهای هاوانا را تهیه کنید.

منبع: lonelyplanet.com
انتشار: 9 تیر 1401 بروزرسانی: 9 تیر 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 1044

به "آشنایی با مراکز خرید هاوانا کوبا" امتیاز دهید

1 کاربر به "آشنایی با مراکز خرید هاوانا کوبا" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با مراکز خرید هاوانا کوبا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید