راهنمای یافتن خانه در مونترال

با این راهنمای یافتن خانه در مونترال، قبل از اینکه جابجا شوید میتوانید تصمیم مناسبی را در انتخاب یک محله مناسب برای سکونت بگیرید. از اقامتگاه های کوتاه مدت ارزان، محله های ارزان قیمت در مونترال و همچنین وبسایتها و نکات خرید یا اجاره ملک در مونترال را مرور خواهیم کرد.

راهنمای یافتن خانه در مونترال

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: مونترال شهری سرسبز و دیدنی است که مقصد بسیاری از مهاجران ایرانی است، اگر روزهای اول مهاجرت است و می خواهید با بودجه کمتری در مونترال خانه پیدا کنید جای درستی آمدید، در این مقاله شما انواع مسکن های مقرون به صرفه در مونترال را معرفی خواهیم کرد.

انواع اقامتگاه های کوتاه مدت مقرون به صرفه در مونترال

زمانی که به کانادا وارد می شوید، به جایی برای ماندن نیاز خواهید داشت. اگر نمی تونید از حمایت اعضای خانواده و با دوستان ساکن مونترال بهره ببرید، باید در پی محلی برای اقامت به صورت کوتاه مدت باشید. در این سکونت گاه شما به مدت چند هفته و یا چند ماه اقامت خواهید داشت. معمولاً این دسته از اقامتگاه ها مقرون به صرفه تر از هتل هستند. در مونترال انواع مختلفی از اقامتگاه های کوتاه مدت مقرون به صرفه قیمت وجود دارد.

هتل آپارتمان (Serviced apartment یا apartment hotel) در مونترال

در این نوع اقامتگاه، شما آپارتمان خود را دارید و فرد معمولاً اجازه اقامت در آن را به مدت یک ماه و بیش تر را دارد. این سکونتگاه بخشی از یک هتل و یا یک ساختمان آپارتمانی است. بزرگترین مزیت هتل آپارتمان این است که بسیار مقرون به صرفه تر یک کرایه یک سوئیت در هتل است. فرد در این اقامتگاه ها انتخاب زیادی دارد و می تواند در اتاق های یک تا سه تخته با امکانات کامل آشپزخانه، رختخواب، حوله و لباسشویی ساکن شود. بر حسب اینکه هتل آپارتمان در چه ساختمانی دایر باشد، فرد به امکانات دیگری همانند استخر، باشگاه و غیره دسترسی خواهد داشت. به وسیله سایت هایی هم چون Airbnb, Kayak, Trivago یا Anyplace. می توان این هتل آپارتمان ها را جستجو کرد.

هاستل (Hostel) در مونترال

بسیاری از مردم تصور می نمایند که هاستل ها تنها برای اقامت جوانان مناسب هستند در صورتی که این موضوع واقعیت ندارد. 51 هاستل در کانادا وجود دارد که از این میان 8 عدد از آن ها در کبک دایر است. یکی از این هاستل ها در مرکز شهر مونترال واقع شده است. در هاستل ها اتاق های تک نفره و یا چهار نفره وجود دارد که برای مسافرت به همراه خانواده بسیار مناسب است. اقامت در هاستل ها که معمولاً در مرکز شهر واقع شده است از اقامت در هتل مقرون به صرفه تر بوده و در آن ها فرد به آشپزخانه و اتاق نشیمن دسترسی دارد. از طرفی دیگر در هاستل ها فرد امکان دیدار با ادم های تازه از کشورهای دیگر را خواهد داشت.

اقامتگاه های اشتراکی (Shared accommodation) در مونترال

اقامتگاه های بلند مدت اشتراکی امکان مناسب دیگری است. در این فضاها فرد یک خانه و یا آپارتمان را با دیگر افراد به اشتراک گذاشته و در این مدت فرصت دارد که در فضایی امن و راحت در پی خانه مناسب دائمی بود. در این خانه ها شما اتاق خواب اختصاصی خود را خواهید داشت، ولی در عین حال سایر فضاهای خانه مانند آشپزخانه و اتاق نشیمن با دیگر مستاجرین به اشتراک گذاشته می شود. آگهی های این گونه از اقامت گاه ها را می توان به صورت آنلاین در سایتی مانند Roomies پیدا کرد.

سابلت (Sublet) در مونترال

سابلت ها در مونترال بسیار رواج دارد، خصوصاً از آن جا که تعداد زیادی دانشجو در این شهر اقامت دارند. سابلت جایی است که شما یک آپارتمان را به عنوان یک محل اقامت کوتاه مدت از فردی که خود مستاجر است، کرایه می نماید. مستاجر با صاحبخانه یک قرارداد امضا نموده و بعد از آن مستاجر است که باید یک مستاجر دیگر پیدا نموده و در نهایت به صاحبخانه اطلاع دهد. با این همه گاهی مستاجر از شما می خواهد که قراردادی را امضا نموده و به مفاد آن متعهد باشید. مهم ترین نکته در خصوص سابلت ها این است که شما با پرداخت هزینه ای کم تر از هتل اپارتمان ها به یک سابلت مبله شده دسترسی خواهید داشت. برای پیدا کردن سابلت در مونترال باید سایت Sublet.com را آنالیز کنید و یا در آگهی های گروه های مخصوص پیدا کردن سابلت در فیس بوک جستجو کنید.

خوابگاه دانشجویی (University residence) در مونترال

امکان دیگر برای اقامت افرادی که در ماه های تابستان و بهار وارد کانادا می شوند، ساکن شدن در خوابگاه های دانشجویی است. معمولاً از ماه می تا اواسط آگوست زمانی که ترم دانشگاه به اتمام می رسد، خوایگاه های دانشجویی خالی هستند. اتاق ها برای ترم تابستان دانشگاه و مسافران رزرو می شود. این خوابگاه ها تمیز بوده و سوئیت های دو یا سه تخته خوابه دارند و در آن ها آشپزخانه و یا حمام در دسترس است. می توان این خوابگاه ها را به صورت هفتگی و یا ماهیانه اجاره کرد.

پیدا کردن محل اقامت دائمی و یا بلند مدت در شهر مونترال

شهر چند فرهنگی مونترال جایی برای برگزاری رویدادهای فرهنگی جهانی و رستوران های مختلف است. تاریخچه این شهر به قرن شانزدهم میلادی بر می شود، این شهر به سرعت به مرکزی برای تجارت تبدیل شد. مونترال از محله های متنوع و مجذوب کنندهی تشکیل شده است. در حال حاضر میانه قیمت اجاره برای یک آپارتمان یک خوابه در مونترال به طور میانه 1380 دلار کانادا است.

لیستی از محله های قیمت مناسب برای اقامت بلند مدت در مونترال را با هم مرور می کنیم

محله Vieux-Rosemont

  • موقعیت: واقع شدن در مرکز - شرق شهر
  • جامعه: محله دارای رستوران ها و مغازه های مستقل بوده و علاوه بر نزدیک بودن به ایستاگاه های مترو دارای فضای سبز بسیار مناسبی است.
  • منظره ها خانه ها: در این محله خانه های قدیمی تر، آپارتمان های مجذوب کننده و تازه یافت می شود.
  • میانه اجازه: به صورت میانه 1138 دلار کانادا برای یک آپارتمان یک خوابه
  • مکان برجسته برای اقامت در این منطقه: Gîte du Survenant Montréal

محله Montréal-Nord

  • موقعیت: واقع شدن در راستای رودخانه Rivière des Prairies در شمال شرقی جزیره مونترال
  • جامعه: جامعه کارمند و طبقه میانه و طبقه های بالاتر جامعه در این محله اقامت دارند. این محله در نزدیکی قدیمی ترین کلیسا کانادا که قدمت آن به سال 1749 بر می شود و دارای یک پارک غنی 34 هکتاری است واقع شده است.
  • منظره ها خانه ها: در این محله خانه های دو طبقه و بعلاوه آپارتمان های تازهتر وجود دارند.
  • میانه اجازه: 875 دلار کانادا برای آپارتمان های تک خوابه
  • مکان برجسته برای اقامت در این منطقه: هتل Newstar و مهمانخانه Days در Wyndham Montreal East

محله Pointe-aux-Trembles

  • موقعیت: این منطقه در منتهی الیه شرق جزیره مونترال واقع شده است
  • جامعه: در این منطقه بلندترین آسیاب بادی استان کبک که در سال 1719 ساخته شده و بعلاوه پارک Pointe-aux-Prairies Nature Park واقع شده است. ساکنین این منطقه به آسانی به سیستم حمل و نقل عمومی مونترال دسترسی دارند. ملیت های ایتالیایی، هائیتی و الجزایری این منطقه را برای سکونت انتخاب می نمایند.
  • منظره ها خانه ها: در این محله خانه های تازه با معماری مدرن و خانه های مستقل حیاط دار دیده می شوند.
  • میانه اجازه: 1150 دلار کانادا برای آپارتمان تک خوابه
  • مکان برجسته برای اقامت در این منطقه: Best Western Plus Montreal East وthe Motel Le Paysan

محله Lachine

  • موقعیت: در جنوب غربی جزیره مونترال بین LaSalle و Dorval واقع شده است.
  • جامعه: در این محله مجذوب کننده ساختمان هایی با معماری خاص و رستوران های بسیار خوبی وجود دارد. در این منطقه کانال معروف مونترال یعنی Lachine Canal واقع شده است.
  • منظره ها خانه ها: بلوک های ساختمان های آپارتمانی به همراه خانه های دوبلکس
  • میانه اجازه: 1100 دلار کانادا برای آپارتمان تک خوابه
  • مکان برجسته برای اقامت در این منطقه: هتل هایی همانند Fairfield Inn و Suites در نزدیکی فرودگاه Marriott و Kaynelly Guest House

محله Laval

  • موقعیت: در شمال جزیره مونترال قرار داشته و یکی از بزرگ ترین منطقه ها حاشیه ای شهر مونترال است
  • جامعه: این منطقه تجاری و صنعتی بوده و مردمانی از ملیت های ایتالیایی، یونانی، خاورمیانه ای، رومانیایی و پرتغالی در این منطقه سکونت دارند.
  • منظره ها خانه ها: خانه های ویلایی، مستقل و آپارتمان ها
  • میانه اجازه: 1250 دلار کانادا برای آپارتمان های تک خوابه
  • مکان برجسته برای اقامت در این منطقه: Hôtel Ô Laval وOlux Hotel Motel و Suites

محله Longueuil

  • موقعیت: در حاشیه جنوبی رودخانه Saint Lawrence واقع شده است.
  • جامعه: بیش ترین افراد ساکن در این منطقه اروپایی ها، سیاه پوستان، لاتین ها، خاورمیانه ای ها و مرمان اهل آسیایی شرقی هستند. در این منطقه 3 پارک طبیعی و منطقه حفاظت شده حیات وحش دارد.
  • منظره ها خانه ها: انواع مختلفی از خانه ها در این منطقه از قدیمی تا مدرن وجود دارد
  • میانه اجازه: 975 دلار کانادا برای آپارتمان های یک خوابه
  • مکان برجسته برای اقامت در این منطقه: چندین هتل همانند Holiday Inn Montreal-Longueuil در این منطقه وجود دارد

کجا می توان برای پیدا کردن یک محل سکونت بلند مدت جستجو کرد؟

بعد از رسیدن به کانادا و شهر مونترال در خصوص محله های مسکونی این شهر تحقیق کنید تا بدانید به کدام محله علاقه دارید. بعد از آن باید در پی محل اقامتی بلند مدت برای خود و خانواده خود باشید. راه های زیر برای پیدا کردن خانه در مونترال مناسب هستند.

پیدا کردن خانه مقرون به صرفه در مونترال با روشهای آنلاین

سایت های زیادی برای این منظور وجود دارد. که بعضی از محبوب ترین آن ها را با هم مرور می کنیم:

  • سایت Airbnb: در این سایت با انتخاب محله مورد نظر خود می توانید به اطلاعات خانه ها و حتی عکس های آن ها دسترسی داشته باشید. با انتخاب مدت زمان اقامت، تعداد بچه ها و یا اجاره نگهداری حیوان خانگی میتوانید به صورت پیشرفته در این سایت به جستجو بپردازید
  • PadMapper: در واقع یک موتور جستجو برای پیدا کردن خانه است که فرایند پیدا کردن خانه مناسب را آسان تر می نماید. و شما با انتخاب امکانات مورد نظر خود می توانید جستجوی بهتری داشته باشید
  • Kijiji: یک سرویس آگهی آنلاین است که کانادایی ها برای پست کردن آگهی خرید، فروش و تجارت هرگونه کالایی از آن استفاده می نمایند. افرادی که می خواهند خانه خود را بفروشند و یا اجاره دهند می توانند از امکانات این سایت استفاده نمایند.
  • سایت Craigslist: این سایت مشابه سایت Kijiji بوده و شما اگهی های مربوط به خانه را می توانید در آن مشاهده کنید.
  • گروه فیسبوکی Montreal Apartments/Logements Montréal: در این گروه افرادی که دنبال خانه می گردند با هم ارتباط برقرار می نمایند. این گروه در حال حاضر 63 هزار عضو دارد.

استفاده از تجربیات دیگران

اگر اعضای خانواده و یا دوستان، همکاران و یا همکلاسی ها در تورنتو و دیگر نقاط کانادا زندگی می نمایند، می توانید از آن ها برای پیدا کردن محل اقامت بلند مدت بهره ببرید. پیش از رسیدن به کانادا به آن ها اطلاع دهید که در پی جایی برای سکونت هستید و اگر در خصوص سکونتگاه ها و اقامت گاه ها اطلاعاتی دارند آن ها را به اطلاع شما برسانند. این اطلاعات در مرحله جستجوی خانه بسیار به شما یاری خواهد نمود.

جوامع محلی

بسیاری از شهرها و شهرک ها سازمان هایی دارند که به افراد تازه وارد به کانادا خدمات می دهند. این سازمان ها به ساکنین یاری می نمایند که جایی برای زندگی پیدا نمایند. خدمات این سازمان ها رایگان است و بنابراین توصیه می شود که از یاری های آن ها استفاده شود.

جستجوی محلی با پای پیاده

اگر به محله خاصی در مونترال علاقه دارید، برای پیدا کردن محل اقامت بلند مدت می توانید در آن محله قدم بزنید. معمولا اگر خانه ای برای اجاره گذاشته شود، نشانی در جلوی آن خانه نصب خواهد شد و یا اینکه آگهی اجاره خانه در کافی شاپ محله نصب خواهد شد.

نکته هایی برای پیدا کردن یک خانه مقرون به صرفه قیمت در مونترال

پیدا کردن محل سکونت در مونترال یک چیز است و پیدا کردن خانه ای برای اقامت طولانی مدت که با بودجه شما همخوانی داشته باشد، یک چیز دیگر است. نگاهی که در پیدا کردن خانه به شما یاری می نماید را با هم آنالیز می کنیم:

مذاکره

گاهی محل سکونت مورد نظر خود را پیدا می کنید ولی این خانه با بودجه شما همخوانی ندارد. اگر خانه برای یک ماه اجاره در نظر گرفته شده، با صاحبخانه صحبت نموده و در ازای پرداخت کل مبلغ اجاره آن را برای مدت طولانی تری اجاره کنید.

جستجوی خانه در اواخر پاییز یا زمستان

فصل بهار و تابستان زمان مناسبی برای رسیدن به کانادا است. در این زمان مدارس و دانشگاه ها به اتمام رسیده و خانواده ها پیش از آغاز سال تحصیلی در ماه سپتامبر فرصت دارند که کارهای مستقر شدن خود را انجام دهند. با این همه در این زمان اقامتگاه های محدودی با قیمت بسیار گران تر در دسترس هستند. بنابراین جستجوی خانه در اواخر پاییز، در طول زمستان و یا اوایل بهار که تقاضا کم تر است، توصیه می شود.

در نظر گرفتن دیگر هزینه ها

با وجود اینکه پیدا کردن مکانی برای زندگی در طولانی مدت بخش زیادی از هزینه ها را به خود اختصاص می دهد، بعد از این مرحله باید به فکر سایر هزینه ها همانند هزینه حمل و نقل عمومی باشید. برای مثال اگر شما خانه های مقرون به صرفه قیمت در حاشیه شهر مونترال را برای زندگی انتخاب کنید، هزینه ای که روزانه برای رسیدن به سر کار خود باید پرداخت کنید چندان مقرون به صرفه نخواهد بود. از طرفی دیگر سایر هزینه های ماهیانه همانند هزینه برق و آب، تلفن، اینترنت، پارکینگ و گاز را هم باید در نظر بگیرید.

پیدا کردن مکانی برای سکونت کوتاه مدت و یا بلند مدت یکی از گام های اولیه در مهاجرت به کشور دیگر است. موفقیت خود را با جستجو در بازار املاک پیش از رسیدن به کانادا افزایش دهید.

انتشار: 5 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1402 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 1244

به "راهنمای یافتن خانه در مونترال" امتیاز دهید

2 کاربر به "راهنمای یافتن خانه در مونترال" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای یافتن خانه در مونترال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید