حسن خسروشاهی یکی از ثروتمندترین ایرانی های ساکن کانادا

حسن خسروشاهی در سال 1940 در کشور ایران و شهر تهران متولد شد. وی در ایران و انگلیس تحصیل کرد و مدرک حقوق و اقتصاد خود را از دانشگاه تهران گرفت. وی در سال 1961 به شرکت خانوادگی خود، گروه صنعتی مینو پیوست. گروه صنعتی مینو تولید کننده و توزیع کننده عمده محصولات غذایی، دارویی و آرایشی بود. گروه صنعتی مینو محصولاتی را با نام تجاری خود و تحت لیسانس شرکت های بزرگ بین المللی مانند Beatrice Foods، Sandoz، United Biscuits، L'Oreal Grou، Boots و G.D. Searle تولید می کرد و همچنین توزیع کننده انحصاری .Nestle S.A در ایران بود.

حسن خسروشاهی یکی از ثروتمندترین ایرانی های ساکن کانادا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: حسن در سال 1981 به کانادا مهاجرت کرد و شرکت Inwest Investments را تاسیس کرد که اکنون بخشی از شرکت پرسیس هولدینگ است. حسن خسروشاهی رئیس گروه شرکتهای پرسیس است.

خسروشاهی عضو نشان بریتیش کلمبیا و همچنین بالاترین افتخارات غیرنظامی کانادا، نشان کانادا است. حسن و همسرش نزهت دارای دو فرزند هستند.

وی با 76 سال سن ساکن ونکوور است. دارایی‌اش به ارزش 1.16 میلیارد دلار بوده که از سال 2016 تا به‌ حال رشد 4.1 درصدی داشته است. خسروشاهی مدتهاست که یکی از اهدا کنندگان اصلی حزب لیبرال است.

Future Shop، خرده فروش الکترونیکی که وی در سال 1982 در آن شروع به کار کرد و در سال 2001 به قیمت 580 میلیون دلار فروخت، توسط خریدار Best Buy به ثبت رسید. پسر خسروشاهی،بهزاد، شرکتی دارای حق امتیاز دارویی به نام DRI capital را اداره می کند ، در حالی که دخترش،گلنار، Reservoir Media را تأسیس کرد ،که یک کسب و کار دارای مجوز موسیقی است که صاحب حقوق آهنگ های هنرمندان از بناناراما تا بیانسه است. پرسیس همچنین صدها میلیون دارایی املاک و مستغلات دارد.

دارا خسروشاهی، یکی از اقوام خسروشاهی که هنگام خروج از ایران تنها 9 سال داشت اکنون رئیس و مدیرعامل شرکت Expedia Inc ، واقع در حومه سیاتل است. آسوشیتدپرس وی را با کسب 94.6 میلیون دلار آمریکا ، پردرآمدترین مدیر اجرایی آمریکا در سال 2015 را اعلام کرد. او هم اکنون مدیر عامل شرکت بین المللی اوبر در کالیفرنیاست. 

انتشار: 26 بهمن 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 422

به "حسن خسروشاهی یکی از ثروتمندترین ایرانی های ساکن کانادا" امتیاز دهید

21 کاربر به "حسن خسروشاهی یکی از ثروتمندترین ایرانی های ساکن کانادا" امتیاز داده اند | 4.8 از 5
امتیاز شما:

دیدگاه های مرتبط با "حسن خسروشاهی یکی از ثروتمندترین ایرانی های ساکن کانادا"

1 دیدگاه

حجت مدانلو 12 اسفند 1401

آرزوی سلامتی طول عمر و ثروت بیشتری را برایتان دارم

پاسخ به حجت مدانلو
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید