کار کردن در اوبر کانادا

اوبر اپلیکیشن تاکسی در کانادا هم فعایت دارد و شما میتوانید به عنوان راننده در آن کار کنید.

کار کردن در اوبر کانادا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: بعضی از کانادایی ­ها به ­ویژه ساکنین کلان شهرها ترجیح می­دهند خودرویی نداشته باشند و یکی از دلایل آن هزینه ­ی بالای خودرو و سوخت است. اما اگر شما در کانادا زندگی می­کنید، خودرویی دارید و می خواهید با آن درآمدی کسب کنید، اوبر یکی از بهترین گزینه­ هاست.

در سرویس­های اشتراک گذاری خودرو مانند اوبر، راننده صندلی های خالی خودروی خود را با مسافران هم مسیر خود به اشتراک می گذارند. این کار برای کاهش ترافیک، آلودگی هوا و هزینه­ انجام می­شود. شما می­توانید هم به صورت پاره وقت هم به­ صورت تمام وقت در اوبر مشغول به ­کار شوید. اوبر شامل دو بخش جابجایی مسافر و تحویل غذا می­شود که در ادامه بیشتر درباره­­ شرایط لازم برای کار در اوبر در هر استان توضیح می­دهیم.

هر استان کانادا چه شرایطی برای کار در اوبر دارد؟

هر استان در کانادا برای افرادی که می­خواهند در اوبر برای حمل مسافر کار کنند، پیش نیازهایی دارد:

آلبرتا

در این استان جهت کار در اوبر باید حداقل 21 ساله باشید و گواهینامه­ کلاس 1، 2 و 4 معتبر داشته باشید. شما باید مدارکی برای اثبات اجازه­ کار در این استان ارائه دهید و پیشینه­ شما نیز باید در مرکز فعالیت اوبر بررسی شود.میزان بیمه­ شما با افزودن پوشش­ دهی لازم برای شخص ثالث، افزایش میابد. ماشین شما هم باید کمتر از 10 سال ساخت، دارای چهار در، حداقل 5 کمربند، دارای معاینه فنی و بدون هیچگونه تبلیغاتی باشد.راننده­ ها­ی اوبر در آلبرتا به­ طور متوسط 30 ساعت در هفته کار می­کنند و $33,000 در سال درآمد دارند.

بریتیش کلمبیا

در این استان برای شروع کار در اوبر، ابتدا باید همراه با مدارک مورد نیاز راننده و خودرو، به­ صورت آنلاین درخواست دهید. راننده ­ها باید 21 ساله یا بیشتر باشند، گواهینامه­ کلاس 1، 2 و 4 و سابقه­ حداقل 3 سال رانندگی در بریتیش کلمبیا را داشته باشند. همچنین سوءپیشینه و جرایم ثبت شده­ راننده به­ صورت سالانه، بررسی می­شود.

خودرو باید ساخت 2011 یا جدیدتر باشد، پلاک آن در بربتیش کلمبیا ثبت شده باشد، دارای چهار در و 5 تا 8 نفره باشد. خودرو نباید تاکسی باشد یا در لیست خودروهای کوچک غیرقابل قبول قرار داشته باشد. راننده باید در این استان دارای اجازه­ کار و گواهی بیمه باشد.خودرو می­تواند حداکثر 9 سال ساخت باشد و همچنین نباید تبلیغاتی داشته باشد. حتماً باید پیش از سوار کردن مسافر، معاینه فنی مربوط به خودروهای تجاری انجام شود.راننده ­ها در این استان به­ صورت متوسط در هر ساعت $29 دریافت می­کنند.

منیتوبا

اوبر در این استان تقریباً نوپاست. برای شروع کار به­ عنوان راننده اوبر در این استان، باید به­ صورت آنلاین درخواست دهید و شرایط گواهینامه و استانداردهای مشخص خودرو را داشته باشید. همچنین باید خودروی خود را با پوشش­ دهی خودرو برای استخدام بیمه کنید.راننده­ باید حداقل 21 ساله، دارای گواهینامه­ منیتوبا کلاس 1 تا 5 یا معادل آن و اجازه ­ی کار در این استان را داشته باشند. بررسی ­های امنیتی مانند خلاصه ­ای از راننده، بررسی سوءپیشینه و کودک آزاری نیز انجام می­شود.

خودروی شما باید چهار در که هر کدام جداگانه باز می­شوند، 10 سال ساخت یا جدیدتر باشد، در شرایط خوب بدون هیچ آسیب آشکاری باشد، تبلیغات نداشته و معاینه فنی معتبر انجام شده توسط مکانیک دارای مجوز داشته باشد

انتاریو

شرایط لازم برای کار در اوبر در این استان، داشتن حداقل 21 سال سن، گواهینامه ­ی معتبر انتاریو، اجازه­ کار در این استان، بیمه و خودروی ثبت شده است. بعضی از شهرها سوءپیشینه هم درخواست می­کنند. برای خودرو نیز گواهی استانداردهای ایمنی و معاینه فنی لازم است.

درکل باید خودرویی 10 سال ساخت یا کمتر داشته باشید. به استثنای شهر تورنتو است که ماشین­ها حداکثر می­توانند 7 سال ساخت باشند. تنها خودروهای دارای چهار در که در شرایط خوبی هستند مجاز به فعالیتند.راننده ­های اوبر در این استان $15 تا $20 به ازای هر ساعت حمل مسافر درآمد خواهند داشت.

کبک

در این استان، اوبر در سه شهر گتینو، کبک و مونترآل در حال کار است. برای کار در اوبر باید حداقل 21 ساله و گواهینامه ­ی کبک کلاس 4 داشته باشید. در مرکز فعالیت اوبر، پیشینه ­ی شما در رانندگی و همچنین در زمینه­ جنایی بررسی می­شود. شما همچنین باید دارای پیش زمینه­ های لازم برای زبان هم باشید و بتوانید حداقل در حد ابتدایی فرانسوی صحبت کنید.

راننده­های اوبر باید شماره مالیات GST-QST داشته باشند که آن هم نیازمند مجوز کسب و کار است.خودرو باید کمتر از 9 سال ساخت، دارای چهار در و سقف ثابت باشد. خودرو بررسی می­شود و باید در استان کبک ثبت شده باشد. داشتن بیمه برای مسافران الزامی است.

در این استان امکانش هست که از $19 تا $22به ازای هر ساعت کار در مناطق شلوغ مانند مرکز شهر مونترآل درآمد کسب کنید. اگر به صورت تمام وقت در اوبر کار کنید، می­توانید درآمدی تا $55,000 در سال داشته باشید.

ساسکاچوان

اوبر در این استان تقریباً جدید و در شهرهای رجاینا و ساسکاتون در دسترس است. برای اینکه بتوانید در این استان به عنوان راننده­ اوبر مشغول به کار شوید باید حداقل 21 ساله باشید و گواهینامه ­ی کلاس 4، اجازه­ کار در این استان و بیمه داشته باشید. خودرو باید ثبت شده باشد و دارای چهار در، کمتر از 10 سال ساخت و حداقل 5 کمربند باشد. در این استان راننده­ های اوبر معمولاً $15 تا $20 در هر ساعت درآمد کسب می­کنند.

تحویل غذا با اوبر در کانادا

برای کار در تحویل غذا با اوبر (UberEats) باید حداقل 21 ساله، دارای ماشین دو یا چهار در که بیست سال ساخت یا جدیدتر است باشید. شما همچنین باید مجوز کار در کانادا و گواهینامه­ G کامل یا معادل آن را داشته باشید. اگر می­خواهید غذا با دوچرخه یا پیاده تحویل دهید باید حداقل 18 ساله و دارای اجازه­ کار در کانادا باشید.

در هنگام درخواست کار حتماً ذکر کنید که با دوچرخه یا پیاده می خواهید غذا تحویل دهید. با تحویل غذا با اوبر می­توانید به طور متوسط $17.52 به ازای هر ساعت درآمد کسب کنید اما در شهرهایی مانند تورنتو این مقدار به $20 تا 25$ هم می­رسد.

بهترین نوع خودرو برای کار در اوبر چیست؟

همانطوری که قبلاً گفته شد، خودرو جهت جابجایی مسافر باید حداقل چهار درِ مجزا و 10 سال ساخت یا جدیدتر باشد. یکی از مهم­ترین نکات، کم مصرف بودن خودروی شماست. از آنجایی که مصرف سوخت یکی از بزرگ­ترین هزینه­ های شما خواهد بود، بهتر است خرید خودروی هیبریدی جادار را نیز در نظر داشته باشید.

تهیه خودرو برای کار در اوبر کانادا

برای تهیه خودروی مورد نیاز خود موارد زیر را در نظر داشته باشید :

  • بودجه

اگر می­خواهید خودرویی تهیه کنید که با بودجه ­­تان متناسب باشد باید بدانید تا چه سقفی در ماه می­توانید برای خودرو هزینه­ کنید. شما همچنین می­توانید خودروی قدیمی خود را همراه با کمی هزینه با خودرویی جدیدتر مبادله کنید تا هزینه های نگهداری خودروی شما کمتر شود.

  • از قبل آماده شوید

داشتن امتیاز اعتباری پایین ممکن است مشکلاتی برای شما ایجاد کند زیرا بسیاری از نمایندگی ها یا اجاره دهنده های خودرو به افراد دارای امتیاز پایین کمکی نمی­کنند. پیش از اقدام به خرید ماشین، شرایط لازم برای گرفتن وام را مطالعه کنید یا با نمایندگی­ های خودرو در محل زندگی خود تماس بگیرید و سوالات لازم را از آن­ها بپرسید.

  • خودروی کارکرده

برای کار در اوبر نیازی نیست خودرویی کاملاً جدید داشته باشید. اگر بودجه کمتری دارید می­توانید خودروهای کارکرده را نیز درنظر بگیرید. البته پیش از خرید خودرو مطمئن شوید که ویژگی­های لازم برای کار در اوبر را داشته باشد و از نظر فنی و ظاهری در شرایط خوبی باشد. با خرید خودروی کارکرده، بیشتر درآمدتان به جیب خودتان می­رود و قسط پرداختی شما کمتر خواهد بود. البته هزینه های نگهداری و تعمیرات ماشین های قدیمی تر و هزینه بیمه آن را هم در نظر داشته باشید.

نکاتی درباره­ خرید خودروی قسطی برای کار

درصورت موافقت با وام، باید قسط آن را به موقع هر ماه بپردازید. برای پرداخت راحت­تر قسط وام به چند نکته ­ی زیر توجه کنید:

  • کمترین مقدار قسطی که می­توانید از پسش بربیایید را انتخاب کنید:

شما به عنوان راننده ممکن است بعضی مواقع علاوه بر قسط با هزینه­ های کلانی برای تعمیر خودروی خود مواجه شوید. پس بهتر است مقدار قسط پرداختی شما معقول و متناسب با دخل و خرج­تان باشد.

  • از شغل ثابت خود انصراف ندهید:

در ابتدا اوبر را به­ صورت کاری نیمه وقت شروع کنید تا ببنید درآمد مورد انتظار شما را دارد یا نه. با اینکه معمولاً درآمد حاصل از اوبر حتی از مقدار لازم برای پرداخت قسط و هزینه ­ها بیشتر است اما ممکن است در استان یا شهر محل زندگی شما سودمند و پول ساز نباشد.

  • برنامه­ کاری منعطفی داشته باشید:

اگر وسوسه می­شوید که چند روز مرخصی بگیرید یا برنامه ­ی کاری خود را محدود کنید، ممکن است در پرداخت قسط دچار مشکل شوید. تاجایی که می­­توانید کار کنید و مسافران زیادی جابجا کنید تا درآمد موردنظر خود را کسب کنید.

سایر نکات مهم درباره ­ی اوبر:

شما با کار در اوبر، کارمند اوبر نخواهید بود و خود اشتغال هستید. این خود اشتغالی مزیت و معایبی دارد.

  • مزیت

زمان کاری­تان­ دست خودتان است. این امر می­تواند به نفع افراد دارای شغل ثابت یا دانشجوهایی باشد که قصد دارند در کنار شغل اصلی خود یا تحصیل ­شان درآمدی کسب کنند. شما همچنین خودتان باید درآمد سالانه­ خود را حساب کنید و طبق آن مالیات بپردازید. در نتیجه امکان این وجود دارد که هزینه­ های انجام شده بر خودرو را کسر کنید و سپس مالیات ­تان را حساب و پرداخت کنید. مزیت دیگر آن پیدا کردن دوست است. با کار در اوبر با افراد زیادی برخورد خواهید کرد که باعث آشنایی شما با دیگران می­شود.

  • معایب

از آنجایی که شما خوداشتغال خواهید بود بیمه ­ی بیکاری ندارید و در صورت از کار افتادگی و بیکاری تحت پوشش نخواهید بود. خوداشتغالی همچنین می­تواند گرفتن وام را هم برای شما کمی پیچیده کند. موضوع دیگر این است که همیشه قرار نیست مسافران شما افرادی باب میل شما باشند. حتی ممکن است در بین این افرادی که جابجا می­کنید با آدم­های عجیب و غریب و خطرناک زیادی نیز برخورد کنید.

در آخر

با داشتن شرایط لازم و خودروی قابل قبول به راحتی می­توانید درآمد خوبی از این طریق کسب کنید. اوبر فرصت طلایی است برای دانشجویان یا افرادی که به شغل دوم نیاز دارند. حتی می­تواند به­ عنوان شغل تمام وقت هم کاری مناسب و پولساز باشد.

انتشار: 12 دی 1401 بروزرسانی: 18 دی 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 1213

به "کار کردن در اوبر کانادا" امتیاز دهید

2 کاربر به "کار کردن در اوبر کانادا" امتیاز داده اند | 4.5 از 5
امتیاز شما:

دیدگاه های مرتبط با "کار کردن در اوبر کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید