نگاهی به جاذبه های استان ساسکاچوان کانادا

استان ساسکاچوان کانادا قدمتی 5000 ساله دارد و سکونتگاه اولین مردم بومی کانادا میباشد، بزرگترین شهر آن ساسکاتون است و جاذبه های متنوعی را در این منطقه میتوان یافت.

نگاهی به جاذبه های استان ساسکاچوان کانادا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: مرکز میراث آر سی ام پی

مرکز میراث آر سی ام پی (RCMP Heritage Centre) به نمایش آثار و قطعات مرتبط با پلیس سواره نظام سلطنتی کانادا (Royal Canadian Mounted Police) می پردازد. این ارگان بخشی جدایی ناپذیر از تاریخ کانادا و منظره فرهنگی این کشور محسوب می شود و از سال 1873، نقشی مهم و ارزشمند در شکل دهی و حفاظت از ملت کانادا داشته است. در این مرکز، با استفاده از نمایشگاه های هنری، تکنولوژی های چندرسانه ای، برنامه های تعاملی و تورهای راهنما، بازدیدنمایندگان با داستان پلیس سواره نظام سلطنتی کانادا و نقش کلیدی اش در پیشرفت و توسعه کشور آشنا می شوند.

دره میواسین

دره میواسین (Meewasin Valley) با 80 کیلومتر راستا راهپیمایی، از جاذبه گردشگری تفریحی در قلب ساسکاتون است و راستا راهپیمایی آن بخشی از شبکه بزرگ تری به نام راستا بزرگ است که با 24 هزار کیلومتر، دو ساحل کانادا را به یک دیگر متصل می نماید. علاوه پیاده روی، دویدن، دوچرخه سواری، تماشای طبیعت، پرنده نگری و اسکیت سواری از دیگر فعالیت های محبوب در دره میواسین هستند. بعلاوه محوطه هایی برای پیک نیک و بازی بچه ها در این محدوده در نظر گرفته اند.

پارک موزه میراث وانوسکوین

پارک موزه میراث وانوسکوین (Wanuskewin Heritage Museum Park) به علت اهمیت باستان شناسی، به عنوان یکی از سایت های ملی تاریخی کانادا به ثبت رسیده است و در آن نشانه هایی از زندگی قبایل سرخ پوست شمال آمریکا را پیدا نموده اند. بازدید از پارک موزه میراث وانوسکوین فرصتی عالی برای آشنایی با فرهنگ بومی منطقه در 6 هزار پیش است. در این مجموعه بزرگ می توانید با استفاده از 6 کیلومتر راستا پیاده روی به گشت و گذار در منطقه بپردازید، گالری های هنری مرتبط را ببینید یا در برنامه های روزانه عمومی مانند تکنولوژی های ملل اولیه شرکت کنید.

موزه سلطنتی ساسکاچوان

موزه سلطنتی ساسکاچوان (Royal Saskatchewan Museum) با افتتاح در سال 1906، اولین موزه در استان ساسکاچوان کانادا به شمار می رود و با هدف نگهداری و حفظ گونه های طبیعی و ابزار تاریخی و قوم شناسی کار خود را شروع نموده است. مجموعه موزه بیش از 3.5 میلیون قطعه را خود جای می دهد که شامل سه میلیون قطعه مرتبط با باستان شناسی، 250 هزار حشره، 37 هزار و پانصد فسیل، 10 هزار پرنده، 6500 هزار گیاه، چهار هزار عنکبوت، سه هزار و 700 پستاندار، 500 خزنده و 300 ماهی می شود. گالری های موزه علوم زمین، اقوام اولیه، علوم زندگی و تی رکس نام دارند.

تختال کسل (کسل بات)

تختال کسل که با نام کسل بات نیز شناخته می شود، در استان ساسکاچوان قرار گرفته است. تختال یکی از فرم های جغرافیایی و به صورت تپه ای با سطح فوقانی مسطح است. در دشتی پر از گل های وحشی، این صخره بزرگ از زمین سر برآورده است تا زیبایی این مکان را کامل کند. کسل بات حدودا 70 متر ارتفاع دارد و غارهای کوچکی نیز در آن جای گرفته اند که در گذشته به عنوان مقر دیدبانی از آن ها استفاده می شد.

موزه رمای مدرن

موزه رمای مدرن (Remai Modern) در ساسکاتون، به هنر معاصر و مدرن می پردازد و فضای نمایشگاهی آن با سه طبقه، شامل 11 گالری می شود. استودیو های آموزشی، سالن تئاتر، رستوران، فروشگاه و محوطه بازی دیگر بخش های مجموعه را تشکیل می دهند. کلکسیون دائمی موزه هشت هزار اثر از هنرمندان کانادایی و بین المللی از جمله جیمی دورهام و استن داگلاس را خود جای داده است. علاوه بر نمایشگاه دائمی، این موزه میزبان گالری های موقتی نیز می شود. بعلاوه در بخشی از موزه می توان مجموعه ای از آثار سرامیکی و چاپ های لینولئوم پیکاسو را مشاهده کرد.

قلعه استون هال

قلعه استون هال (Stone Hall Castle) تنها قلعه قرون وسطایی در کانادا به شمار می رود و در سال 1926، به وسیله فرانسیس دارک برای همسر محبوبش، آنی ساخته شده است. بازدید از این بنا، گردشگران را به سفری در دل تاریخ می برد. این بنای زیبا را با وسایلی از قرون 16، 17 و 18 تزیین نموده اند که از جمله آن ها می توان به اثاثیه، فرشینه ها و بعلاوه شاهکارهایی از استادان نقاشی اشاره نمود. علاوه بر بازدید، امکان برگزاری مراسمات و اقامت شبانه در این قلعه وجود دارد.

موزه توسعه غربی ساسکاتون

موزه توسعه غربی ساسکاتون (Western Development Museum Saskatoon) یکی از شعبه های مجموعه موزه های توسعه غربی است که به نمایش چگونگی پیشرفت و توسعه مالی و اجتماعی در شهرهای مختلف استان ساسکاچوان کانادا می پردازد. در این موزه 20 ساختمان که زندگی اجتماعی مردم را در سده 1900 به نمایش گذاشته است، جای گرفته اند. یکی از بخش های جالب موزه کافه بوم تاون است که با دکوری متعلق به دهه 1910، به صورت نمایشگاهی زنده در این مجموعه فعالیت دارد و در آن می توان دسرها و غذاهای خانگی را سفارش داد. علاوه بر بازدید، امکان برگزاری قرارهای دیدار، گردهمایی، ورکشاپ و مراسم عروسی نیز در موزه وجود دارد.

پارک مزرعه جنگلی و باغ وحش ساسکاتون

پارک مزرعه جنگلی و باغ وحش ساسکاتون (Saskatoon Forestry Farm Park & Zoo) با قدمتی که به سال 1966 بازمی شود، به عنوان یکی از سایت های تاریخی ملی کانادا به ثبت رسیده است. از بخش های مهم پارک می توان به خانه تاریخی آن که با سبک معماری جورجی در سال 1913 ساخته شده است، اشاره نمود. برکه ماهیگیری، محوطه پیک نیک، قطار تور راهنما، باغ مراقبه، باغ میراث رز و باغ وحش (با 80 گونه جانوری) دیگر بخش های پارک را تشکیل می دهند.

پارک واسکانا سنتر

پارک واسکانا سنتر (Wascana Centre Park) با 930 هکتار مساحت، پیرامون دریاچه واسکانا در شهر رجاینا، استان ساسکاچوان کانادا قرار گرفته است. این دریاچه مصنوعی در سال 1883، با ساختن سد روی جریان فصلی واسکانا برای ذخیره آب مورد احتیاج شهر و خط آهن، شکل گرفت. بعضی از سازه ها و بخش های واقع در پارک شامل پل یادبود آلبرت، مجسمه برمه (ملکه الیزابت سوار بر اسب)، باغ های ملکه الیزابت، یادبود جنگ ساسکاچوان و یادبود والتر اسکات می شود. از جمله جاذبه های پارک واسکانا سنتر نیز می توان به سینمای آی مکس کرامر، موزه سلطنتی ساسکاچوانو مرکز اسکیت برد واسکانا اشاره نمود.

دریاچه لیتل مانیتو

دریاچه لیتل مانیتو که سرخ پوست ها آن را «روح بزرگ» می نامند، به خاطر آب های سرشار از مواد معدنی خود معروفیت دارد. آب دریاچه از چشمه های زیرزمینی تامین می شود و غلظت بالای سدیم، پتاسیم و منیزیم آب موجب شده است تا تنها ساکنان دریاچه میگوهایی آب شور باشند. شما می توانید در آب های این منطقه پارو بزنید یا از شناور بودن روی سطح آن لذت ببرید. برای اقامت نیز می توانید به روستاهای کوچک توریستی واتروس و مانیتو بیچ که در نزدیکی دریاچه قرار دارند، سری بزنید.

جنگل درختان خمیده (کروکد بوش)

جنگل درختان خمیده که با نام کروکد بوش نیز شناخته می شود، در شمال غربی استان ساسکاچوان قرار گرفته است و مملو از درختان صنوبر لرزانی است که حس فیلم های ترسناک را القا می نمایند. درختان وهم آلود در این جنگل به گونه ای درهم پیچیده اند که نقاشی های سالوادور دالی را به فکر می آورند و حالت عجیب آن ها باعث شده است تا داستان های ارواح به وسیله محلی ها خلق شود. دانشمندان معتقد هستند که یک جهش ژنتیکی موجب پیچیدن تنه درخت ها در یک دیگر شده است. بازدید نمایندگان می توانند از میان این درختان، در راستاهای جنگلی قدم بزنند و تجربه ای بی نظیر و منحصربه فرد را کسب نمایند.

انتشار: 12 بهمن 1401 بروزرسانی: 21 بهمن 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 831

به "نگاهی به جاذبه های استان ساسکاچوان کانادا" امتیاز دهید

1 کاربر به "نگاهی به جاذبه های استان ساسکاچوان کانادا" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به جاذبه های استان ساسکاچوان کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید