تعطیلات رسمی کانادا چه روزهایی هستند؟ (تعطیلات ملی کانادا)

کسانی که برای تحصیل به کانادا می روند یا دوست دارند در این کشور بمانند باید اطلاعات کافی در مورد این کشور دوست داشتنی داشته باشند. یکی از آن اطلاعات روزهای تعطیلی رسمی این کشور است. در ادامه چند تا از این روزها را به شما معرفی می کنیم.

تعطیلات رسمی کانادا چه روزهایی هستند؟ (تعطیلات ملی کانادا)

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: سال نوی میلادی در بیشتر کشورهای جهان یکی از معروف ترین روزهای تعطیل است. آتش بازی و مهمانی ها در روز اول ژانویه در کانادا هم برقرار هستند. مراسم و مهمانی های سال نو از ساعات پایانی 31 دسامبر شروع می شوند. اگر در سالی، اول ژانویه شنبه و یا یکشنبه باشد، تعطیلی رسمی آن سال به روز دوشنبه انتقال داده می شود. در روز سال نو میلادی بیشتر فروشگاه ها تعطیل هستند.

روز ویکتوریا از تعطیلات رسمی کانادا است ولی این تعطیلی شامل استان های نوا اسکوشا، نیوفاندلند و نیوبرانزویک نیست. روز ویکتوریا برای بزرگداشت ملکه ویکتوریا است. در بعضی شهرها جشن به همراه رژه و آتش بازی برگزار می شود. احتمالا بریتیش کلمبیا بهترین این جشن ها را دارد. ادارات دولتی و مدرسه ها در روز ویکتوریا تعطیل هستند و خدمات شهری هم محدودتر است.

روز اول جولای سال 1867 بود که کانادا به فدراسیونی با 4 استان تبدیل شد. نوا اسکوشا، نیوبرانزویک، انتاریو و کبک استان های این فدراسیون بودند. البته تعطیلی روز کانادا از سال 1983 شروع شد. این تعطیلی استثنایی ندارد و در همه استان ها از تعطیلات رسمی کانادا حساب می شود. در روز کانادا جشن های مختلفی برگزار می شوند که با آتش بازی، کارناوال و جشنواره های رنگارنگ همراه هستند. یکی از رسم های جالب مراسم این روز، مراسم شهروندی برای شهروندان جدید است. جشن ها در فضاهای باز برگزار می شوند. اتفاق دیگر جالب توجه در این روز این است که بسیاری از مردم صورت خود را با رنگ های پرچم کانادا یعنی سفید و قرمز تزئین می کنند و پرچم این کشور در همه جا دیده می شود.

اولین دوشنبه از ماه سپتامبر روز کارگر است. با توجه به تعطیل بودن شنبه و یکشنبه، تعطیلی روز کارگر آخر هفته ای طولانی برای شهروندان کانادا به وجود می آورد. سابق بر این روز کارگر زمانی برای فعالیت هایی به نفع کارگران بود اما حالا بسیاری از آن برای برگزاری پیک نیک استفاده می کنند. روز کارگر قبلا در بهار بود ولی از سال 1984 به این سو این تعطیلی به پاییز منتقل شد. مانند دیگر تعطیلات رسمی کانادا در روز کارگر هم خدمات حمل و نقل عمومی کاهش پیدا می کند.

روز شکرگزاری از سال 1957 تا به حال به تعطیلات رسمی کانادا اضافه شده است. مناسبت این تعطیلی به خاطر برداشت خوب و بقیه نعمت های خدا است. تعطیلی این روز برای دید و بازدید و یا سفرهای پاییزی برای مسافران تور کانادا گزینه مناسبی است.

یکی از جذاب ترین تعطیلات رسمی کانادا برای مسافران تور کانادا کریسمس است. این روز در کانادا هم مانند بسیاری از کشورهای جهان جشن گرفته می شود. سنت تزئین درخت کریسمس و دید و بازدید در این روز انجام می شود. حمل و نقل عمومی شهرها یا متوقف می شود و یا به صورت محدود به کار خود ادامه می دهد. بعضی از فروشگاه ها در این روز باز هستند.

تعطیلی باکسینگ دی تنها مربوط به استان انتاریو است، ولی کارکنان فدرالی و بانک ها تعطیل هستند. در 26 دسامبر مردم خرید های بعد از کریسمس را انجام می دهند و به تماشای هاکی روی یخ می روند. در Boxing Day بسیاری از شغل ها و سازمان ها تعطیل هستند، ولی این تعطیل در همه استان ها نیست. علاوه بر این که مدارس در این روز تعطیل هستند، خدمات عمومی هم محدود هستند.

معرفی تعطیلات رسمی کانادا

تعطیلات رسمی در کانادا

تعطیلاتتاریخملاحظات منطقه ای
New Year's DayJanuary 1, FridayNational
Islander DayFebruary 15, MondayPEI
Louis Riel DayFebruary 15, MondayMB
Heritage DayFebruary 15, MondayNS
Family DayFebruary 15, MondayBC, AB, SK, ON, NB
Valentine's DayFebruary 14, SundayNot a stat holiday
Leap Day--
St. Patrick's DayMarch 17, WednesdayNot a stat holiday
Good FridayApril 2, FridayNational except QC
Easter MondayApril 5, MondayQC
Mother's DayMay 9, SundayNot a stat holiday
Victoria DayMay 24, MondayNational except NB, NS, NL
Father's DayJune 20, SundayNot a stat holiday
Aboriginal DayJune 21, MondayNWT
St. Jean Baptiste DayJune 24, ThursdayQC
Canada DayJuly 1, ThursdayNational
Civic HolidayAugust 2, MondayAB, BC, SK, ON, NB, NU
Labour DaySeptember 6, MondayNational
ThanksgivingOctober 11, MondayNational except NB, NS, NL
HalloweenOctober 31, SundayNot a holiday
Remembrance DayNovember 11, ThursdayNational except MB, ON, QC, NS
Christmas DayDecember 25, SaturdayNational
Boxing DayDecember 26, SundayON

 

تعطیلات ملی کانادا در تقویم

تعطیلات روز سال نو

روز اول ژانویه به عنوان اولین روز سال در تمامی کشورهایی که تقویم Gregorian را مبنای کار خود قرار داده‌اند از جمله کشور کانادا تعطیل است. همین مسئله منجر شده به اینکه این روز از سال به عنوان رایج‌ترین تعطیلی عمومی در جهان شناخته شود. این روز از سال در کانادا با نمایش آتش‌بازی و مهمانی جشن گرفته می‌شود. مردم از شامگاه 31 دسامبر با برگزاری مهمانی در خانه‌ها و کافه‌ها به استقبال سال نو می‌روند. در صورتی که روز سال نو در روزهای شنبه و یکشنبه قرار گرفته باشد تعطیلی رسمی به روز دوشنبه منتقل خواهد شد. در این روز اکثر فروشگاه‌ها بسته بوده و سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی خدمات کمتری ارائه می‌کنند.

تعطیلات روز ویکتوریا

روز ویکتوریا به جز نیوبرانزویک، نوا اسکوشیا و نیوفاند لند در سایر استان‌ها و قلمروهای کانادا تعطیل رسمی میباشد. این روز به منظور بزرگداشت ملکه ویکتوریا به عنوان ملکه بریتانیا جشن گرفته می‌شود. در برخی از شهرهای کانادا مراسم رژه و آتش‌بازی به مناسبت روز ویکتوریا برگزار می‌گردد که قابل توجه‌ترین آن در شهر ویکتوریا در استان بریتیش کلمبیا اتفاق می‌افتد. در این روز مدارس و ادارات دولتی کانادا تعطیل بوده و خدمات شهری به طور محدود ارائه می‌گردد.

تعطیلات روز کانادا

در روز اول جولای 1867 کشور کانادا به یک فدراسیون با 4 استان شامل نوا اسکوشیا، نیوبرانزویک، انتاریو و کبک تبدیل شد. از سال 1983 این روز تحت عنوان روز کانادا شناخته شده است. این روز در سرتاسر کشور جزو تعطیلات رسمی کانادا به شمار میرود و در این روز تمامی مدارس و ارگان‌ها تعطیل میباشند. روز کانادا در خیلی از شهرهای کانادا با برگزاری رویدادهای مختلف مانند رژه، کنسرت، کارناوال، جشنواره، آتش‌بازی و مراسم شهروندی برای شهروندان جدید جشن گرفته می‌شود. این جشن‌ها معمولا در فضاهای باز برگزار شده و نوعی روحیه وطن‌پرستی در آن‌ها جریان دارد. همچنین پرچم ملی کانادا به طور گسترده نمایش داده شده و افراد صورت خود را با رنگ‌های سفید و قرمز به عنوان رنگ‌های ملی کانادا آراسته می‌کنند.

روز پرچم

در 15 فوریه 1995، نخست وزیر ژان کریتین اظهار داشت که از این به بعد، هر پانزدهم فوریه به عنوان روز پرچم در کانادا شناخته می گردد تا اولین روزی که پرچم برگ افرا بر روی تپه مجلس برافراشته گردد، جشن گرفته گردد. نماد این روز و سمبل پرچم کانادا، برگ درخت افرا است که دارای اهمیتی خاص در فرهنگ کشور کانادا است.

تعطیلات روز کارگر

روز کارگر در اولین دوشنبه از ماه سپتامبر جشن گرفته می‌شود در این روز به کارگران اجازه داده می‌شود تا برای شرایط کاری و حقوق بهتر اقداماتی را انجام دهند. روز کارگر برای بسیاری از کانادایی‌ها بخشی از یک آخر هفته طولانی محسوب می‌شود. در گذشته روز کارگر بیشتر به فعالیت‌هایی در جهت حقوق کارگران اختصاص پیدا می‌کرد اما در حال حاضر اکثر کانادایی‌ها از این تعطیلات به منظور سفر و پیک‌نیک استفاده می‌کنند. روز کارگر جز تعطیلات رسمی کانادا در سرتاسر این کشور بوده و اکثر مشاغل در این روز تعطیل هستند. علاوه بر این اکثر سازمان‌ها، مدارس و سایر موسسات آموزشی نیز در این روز تعطیل میباشند. خدمات حمل‌ونقل عمومی نیز در این روز کاهش پیدا خواهد کرد. این روز ابتدا در بهار جشن گرفته می‌شد اما از سال 1894 به فصل پاییز منتقل شد.

تعطیلات Good Friday

جمعه خوب دو روز قبل از عید پاک یکشنبه اتفاق می‌افتد. این روز بزرگداشت مصلوب شدن حضرت مسیح است که به وسیله مسیحیان در کانادا و نقاط دیگر جهان گرامی داشته می‌شود. جمعه خوب به جز استان کبک در سایر مناطق کشور کانادا به عنوان تعطیل رسمی شناخته می‌شود. در این روز مدارس و اکثر قریب به اتفاق مشاغل تعطیل هستند.

مسیحیان حتی اگر در بقیه سال به طور مرتب در مراسم کلیسا شرکت نکنند در جمعه خوب به کلیسا می‌روند. در مراسمی که برگزار می‌گردد شمع‌ها خاموش شده و معمولا روی مجسمه‌ها، نقاشی‌ها و صلیب‌ها یک پارچه سیاه، بنفش یا خاکستری کشیده می‌شود. ضمن این که بعضی از مسیحیان در جمعه خوب روزه می‌گیرند. در این روز فروشگاه‌ها و حمل‌ونقل عمومی به طور محدود به ارائه خدمات می‌پردازند.

تعطیلات روز شکرگذاری

روز شکرگذاری از سال 1957 میلادی در دومین دوشنبه از ماه اکتبر تعطیل بوده و در این روز مردم به خاطر محصول خوب و سایر نعمت‌ها به شکرگذاری می‌پردازند. روزشکرگذاری در کانادا به نوعی با جشنواره‌های برداشت محصول در اروپا پیوند دارد. به جز نیوبرانزویک، نوا اسکوشیا و نیوفاند لند روز شکرگذاری در سایر مناطق کانادا به عنوان تعطیل رسمی شناخته می‌شود. در این روز مدارس، سازمان‌ها، فروشگاه‌ها و بسیاری از مشاغل تعطیل بوده و خدمات حمل‌ونقل عمومی محدود می‌شود. در تعطیلات مربوط به روز شکرگذاری بسیاری از کانادایی‌ها به دیدار اقوام و دوستان خود در مناطق دیگر رفته یا از آن‌ها میزبانی می‌کنند. ضمن این که این تعطیلات فرصت خوبی برای یک سفر پاییزی نیز محسوب می‌شود.

تعطیلی روز یادبود

در روز یادبود تمامی فداکاری‌های مردم در درگیری‌های مسلحانه از جمله جنگ‌های جهانی اول و دوم گرامی داشته می‌شود. ادای احترام به کشته‌شدگان جنگی و گذاشتن عکس و نامه رو مقبره آن‌ها از جمله کارهایی است که در این روز انجام می‌شود. اگرچه دولت فدرال روز یادبود را به عنوان یکی از تعطیلات رسمی کانادا می‌شناسد اما در استان‌های کبک، انتاریو، مانیتوبا و نوا اسکوشیا این روز به عنوان تعطیلات قانونی در نظر گرفته نشده است. برخی مدارس در روز یادبود دایر بوده و مراسمی مانند سخنرانی در مورد جنگ و کشته‌شدگان را برگزار می‌کنند.

تعطیلی روز کریسمس

روز کریسمس از دیگر تعطیلات رسمی کانادا است که در سرتاسر کشور جشن گرفته می‌شود. طبق نظرسنجی‌ها روز کریسمس محبوب‌ترین تعطیلات در کشور کانادا بوده و میزان علاقه مردم به آن دو برابر بیشتر از روز کانادا است. اکثر کانادایی‌ها روز تولد حضرت مسیح را جشن گرفته و سنت‌های خاصی از جمله درخت کریسمس و بازدید از دوستان و اقوام را برپا می‌کنند. در روز کریسمس مدارس، سازمان‌ها و اکثر مشاغل تعطیل هستند. حمل‌ونقل عمومی یا متوقف می‌شود یا خدمات آن محدود می‌گردد. برخی از فروشگاه‌ها در این روز نیز خدمات ارائه می‌کنند.

تعطیلات Boxing Day

برای بسیاری از کانادایی‌ها Boxing Day در تاریخ 26 دسامبر تعطیل است و آن‌ها این فرصت را پیدا می‌کنند تا در خریدهای پس از کریسمس و همچنین تماشای هاکی روی یخ شرکت نمایند. اگرچه Boxing Day تنها در استان انتاریو به عنوان یک تعطیلات قانونی شناخته می‌شود اما برای کارکنان فدرالی و بانک‌ها نیز به عنوان روز تعطیل در نظر گرفته شده است. ضمن این که عملا اکثر سازمان‌ها و مشاغل در این روز تعطیل هستند. البته Boxing Day در تمام استان‌ها تعطیل نبوده و 8 استان و قلمروی کانادا در این روز تعطیل هستند. مدارس و اکثر مشاغل در این روز تعطیل بوده و ارائه خدمات عمومی با محدودیت مواجه می‌شود.

روز مشترک المنافع

در کانادا دومین دوشنبه ماه مارس به عنوان روز مشترک المنافع، یکی از هشت روز تعطیل رسمی محسوب می گردد. در این روز کشورهای مشترک المنافع، که نماینده یک چهارم کل بشریت هستند، عضویت داوطلبانه خود در این اتحادیه را تصدیق می نمایند. با اینکه نمی توانیم روز مشترک المنافع را به عنوان تعطیلات یا جشنواره بزرگ همزمان در کشورهای عضو بدانیم. اما در این روز همه مدارس در سراسر کشورهای مشترک المنافع جلسه مخصوص خود را دارند. زیرا رهبران کشورهای مشترک المنافع توافق کردند که باید از این روز برای ارتقا دانش درباره کشورهای مشترک المنافع، به ویژه در میان جوانان کشورهای شان استفاده نمایند. این ایده اولین بار از سوی نخست وزیر کانادا پیر الیوت ترودو مطرح شد.

نوع فعالیتهایی که یک مدرسه ممکن است،انجام دهد بستگی به این موضوع دارد که آیا یادگیری در خصوص کشورهای مشترک المنافع بخشی یکپارچه از برنامه درسی آن استان را تشکیل می دهد؟

بعضی از معلمان بچه ها را تشویق می نمایند تا ایده های خود را در خصوص کارهایی که این در روز می خواهند انجام می دهند ارائه دهند. بسیاری از موسسات آموزشی رویدادهای ویژه ای را برگزار می نمایند، مانند ورزش ها و بازی ها، نمایش و نمایشگاه ها، مسابقات دانش عمومی در خصوص کشورهای مشترک المنافع، نمایش فیلم، سخنرانی ها و مهمانی ها.

مسابقات گفتاری و درام، پایکوبی محلی و نمایش لباس های ملی، نمایش آشپزی شامل دستور العمل های خاص آشپزی کشورهای عضو، رژه پرچم های ملی و خواندن آثار نویسندگان و شاعران مشهور کشورهای مشترک المنافع تنها بخشی از رویدادهایی است که در این روز برگزار می گردد.

نکته مهمی که در سالهای اخیر در خصوص کشورهای مشترک المنافع در کانادا دنبال می گردد، درخواست استان های کبک و نیوبرانزویک برای عضویت به عنوان دولت های مستقل از کشور کانادا در این اتحادیه است. علت اصلی این درخواست زبان مشترک در اتحادیه کشورهای مشترک المنافع، زبان انگلیسی است. این استان ها به علت داشتن زبان فرانسوی، به عنوان زبان اصلی خود، بر پایه اصل استثنای فرهنگی خواستار داشتن حق عضویتی جداگانه از کشور کانادا هستند.

روز عید پاک

سومین دوشنبه، در ماه فوریه به عنوان روز عید پاک به وسیله دولت فدرال تعطیل اعلام شده است اما این روز تنها تعطیلات عمومی در شش استان کانادا از جمله کبک است. در این روز کلیساهای مسیحی کانادا، میزبان تعدادی زیادی از افراد هستند که برای جشن رستاخیز عیسی مسیح گرد هم می آیند. شما در این روز می توانید مانند بیشتر کانادایی ها، فعالیت هایی مانند ملاقات خانواده، خوردن غذا (این غذاها سمبل خوش شانسی در کانادا مانند گوشت خوک، نان یا کیک)، شکار تخم مرغ های رنگ شده یا رد و بدل تخم مرغ های شکلاتی و خرگوش بپردازید. هر چند ریشه پیدایش عید پاک در خدایان بت پرست است که قبل از وجود کانادا مورد پرستش قرار می گرفتند، اما برای کشور کانادا عید پاک به عنوان یک واقعه مسیحی آغاز و ادامه دارد. بدیهی است که همه کانادایی ها به زنده شدن عیسی مسیح اعتقاد ندارند، اما این ریشه های فرهنگی، تعطیلات کانادا را تغییر نمی دهد.

عید پاک در کانادا

البته بیشتر قریب به اتفاق کانادایی های غیر مسیحی، نیز در این روز جشن خود (به نام حیوان دست اموز عید پاک) را گرامی می دارند. البته کانادایی های مسیحی همواره جشن های دیگر فرهنگ ها نیز را برگزار می نمایند. این روز نمادهای منحصر بفرد خود را دارد مانند نانهای صلیب داغ، خرگوش و تخم مرغ های عید پاک، نیلوفرهای عید پاک یا سوسن عید پاک، انتظار برای طلوع آفتاب عید پاک و شمع های ایستر.

روز ملی عزاداری

بیست و هشتم آوریل هرسال به عنوان روز رسمی عزاداری شناخته می گردد. این روز به یاد کارگران کشته یا زخمی شده در محل کار، به وسیله مجلس کشور کانادا به رسمیت شناخته شده است. هرساله در این روز، کنگره کشور کانادا، مراسم احترام به کارگران کشته شده یا آسیب دیده در محل کار را در اوتاوا برگزار می نماید.

در این روز مردم کانادا سعی می نمایند تا برای قربانیان حوادث کار عزاداری نمایند و فداکاری آن ها را به به نسل های آینده یادآوری نمایند. بعلاوه در این روز اتحادیه های کارگری سعی می نمایند تا دولت کانادا را ترغیب به بهبود استانداردهای بهداشت و ایمنی و افزایش مزایای جبران خسارت کارگران در محل کار را می نمایند.

روز ویکتوریا

روز ویکتوریا آغاز غیر رسمی تابستان محسوب می گردد. روز ویکتوریا در واقع تولد ملکه ویکتوریا است. به افتخار تولد واقعی وی، جشن تولد در کانادا در بیست و چهارم مه برگزار می گردد.

پس از مرگ ملکه ویکتوریا در سال 1901، قانونی به وسیله مجلس کانادا تصویب شد که در 24 مه هر سال تعطیل قانونی (یا 25 مه اگر 24 مه مصادف با یکشنبه باشد) با نام روز ویکتوریا وجود داشته باشد.

هالووین

هرچند که روز ولنتاین، روز مادر، روز سنت پاتریک، روز پدر و هالووین جز تعطیلات رسمی کشور کانادا نیستند اما در سراسر کشور جشن گرفته می شوند. احتمالا شما به این جشن پاییزی به عنوان جشن لباس های عجیب و البته سنت قاشق زنی بچه ها برای گرفتن شکلات و آبنبات، آشنا هستید. هالووین در سی و یکم اکتبر جشن گرفته می گردد.

اگر می‌خواهید تور کانادا خود را انتخاب کنید همزمانی تور با تعدادی از جشن ها، تعطیلات و فستیوالهای سالیانه کانادا می‌تواند سفر شما را بهتر و جذاب تر کند.

انتشار: 12 شهریور 1401 بروزرسانی: 21 شهریور 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 213

به "تعطیلات رسمی کانادا چه روزهایی هستند؟ (تعطیلات ملی کانادا)" امتیاز دهید

3 کاربر به "تعطیلات رسمی کانادا چه روزهایی هستند؟ (تعطیلات ملی کانادا)" امتیاز داده اند | 4.7 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعطیلات رسمی کانادا چه روزهایی هستند؟ (تعطیلات ملی کانادا)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید