ترکیه یا کانادا؟ استانبول یا تورنتو؟ برای مهاجرت و زندگی کدام بهتر است؟

یحث مهاجرتی این روزها داغ است و در میان شهرهای جهان گزینه های مختلفی برای انتخاب وجود دارد که انتخاب هر کدام میتواند کیفیت سالهای پیش رو را تعیین کند، ما سعی کردیم با مقایسه کردن شهرها ذهن شما را برای رسیدن به یک تصمیم بهتر روشنتر کنیم، در این نگارش به سراغ شهرهای محبوب استانبول و تورنتو رفته این و پاسخ سوال ترکیه یا کانادا؟ را داده ایم.

ترکیه یا کانادا؟ استانبول یا تورنتو؟ برای مهاجرت و زندگی کدام بهتر است؟

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: ✅ استانبول

استانبول که قبلاً به آن بیزانس و قسطنطنیه گفته می شد ، پرجمعیت ترین شهر ترکیه و مرکز اقتصادی ، فرهنگی و تاریخی این کشور است. این شهر فرا قاره ای که در اوراسیا قرار دارد از تنگه بسفر (که اروپا و آسیا را جدا می کند) بین دریای مرمره و دریای سیاه واقع شده است. مرکز تجاری و تاریخی آن در سمت اروپایی قرار دارد و حدود یک سوم جمعیت آن در حومه آسیایی زندگی می کنند. استانبول با جمعیت حدود پانزده میلیون نفر در کلان شهر خود، یکی از بزرگترین شهرهای جهان از نظر جمعیت است که به عنوان پانزدهمین شهر بزرگ جهان و بزرگترین شهر در اروپا قرار دارد.

این شهر دارای موقعیتی استراتژیک بین دریای سیاه و مدیترانه بود. همچنین، قرار گرفتن آن در جاده تاریخی ابریشم و کنترل شبکه های ریلی بین بالکان و خاورمیانه، آن را به تنها مسیر دریایی بین دریای سیاه و مدیترانه تبدیل کرده بود. در سال 1923 ، پس از جنگ استقلال ترکیه ، آنکارا به عنوان پایتخت جدید ترکیه انتخاب شد و نام قسطنطنیه به استانبول تغییر یافت. با این وجود ، این شهر برجستگی خود را در امور ژئوپلیتیک و فرهنگی حفظ کرد. از دهه 1950 جمعیت این شهر ده برابر شده است ، زیرا مهاجران از سراسر آناتولی به آنجا نقل مکان کرده اند و محدودیت های شهر برای اسکان آنها کمتر شده است. برگزاری جشنواره های هنری و فرهنگی(مانند موسیقی و فیلم) در این شهر، از اواخر قرن بیستم آغاز شد که تا امروز نیز ادامه دارند. بهبود زیرساخت ها، شبکه حمل و نقل پیچیده ای را در سطح شهر ایجاد کرده است.

استانبول

در سال 2015،  بیش از 12 میلیون بازدید کننده خارجی از استانبول دیدن کرده اند و پنج سال بعد از آن، این شهر به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا نامگذاری شد و آن را به پنجمین مقصد محبوب جهان تبدیل کرد. بزرگترین جاذبه های این شهر مراکز تاریخی آن است که بخشی از آن در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده اند و قطب فرهنگی و تفریحی آن در سراسر بندر طبیعی شهر ، شاخ طلایی ، در منطقه Beyoğlu  می باشد.

استانبول دارای آب و هوای مرزی مدیترانه ای، نیمه گرمسیری مرطوب و اقیانوسی است. بیشترین میزان رطوبت استانبول مربوط به صبح است که به 80 درصد می رسد، به همین دلیل دیدن مه در این شهر بسیار رایج می باشد. با این وجود، مناطق شمالی و دور از مرکز شهر، بیشتر شاهد این پدیده طبیعی هستند. مه غلیظ، حمل و نقل را در منطقه، از جمله در بسفر مختل می کند و در ماه های پاییز و زمستان که رطوبت هوا تا بعد از ظهر زیاد است، به رخدادی معمول تبدیل می شود.

از جمله دیدنی های استانبول میتوان به موزه ایاصوفیه، قصر توپکاپی، مسجد آبی یا مسجد سلطان احمد ،بازار بزرگ، آب انبار باسیلیکا، برج گالاتا، کلیسای چورا، میدان هیپودروم یا میدان اسب دوانی، موزه باس، تان شناسی کاخ باشکوه، دلما بهچه، مسجد سلیمانیه و موزه هنر مدرن استانبول اشاره کرد.

✅ تورنتو

تورنتو مرکز استان انتاریو کانادا است. با جمعیت 2،731،571 نفر در سال 2016، این شهر پرجمعیت ترین شهر کانادا و چهارمین شهر پرجمعیت آمریکای شمالی میباشد. این شهر لنگرگاه نعل اسب طلایی است،یک تراکم شهری با 9،245،438 نفر (تا سال 2016) که در انتهای غربی دریاچه انتاریو احاطه شده است،در حالی که منطقه تورنتوی بزرگ به طور مناسب 6،617،516 نفر در سال 2016 زندگی می کرد. تورنتو یکی از مراکز بین المللی تجارت،امور مالی، هنر و فرهنگ است و به عنوان یکی از چند ملیتی ترین شهرهای جهان شناخته شده است. 

جمعیت متنوع تورنتو نشان دهنده نقش فعلی و تاریخی آن به عنوان مقصد مهمی برای مهاجران به کانادا است. بیش از 50 درصد از ساکنان تورنتو از اقلیت های فرهنگی قابل مشاهده هستند و بیش از 200 ریشه قومی متمایز در میان ساکنان آن زندگی می کنند. در حالی که اکثر مردم تورنتو انگلیسی را به عنوان زبان اصلی خود صحبت می کنند، بیش از 160 زبان در این شهر صحبت می شود

تورنتو

اگرچه بسیاری از فعالیتهای تولیدی منطقه در خارج از محدوده شهر انجام می شود ، تورنتو همچنان به عنوان یک نقطه عمده فروشی و توزیع بخش صنعتی است. موقعیت استراتژیک این شهر در امتداد کریدور شهر کبک - ویندزور و ارتباطات جاده ای و ریلی آن به حمایت از تولید وسایل نقلیه موتوری ، آهن ، فولاد ، غذا ، ماشین آلات ، مواد شیمیایی و کاغذ کمک می کند. تکمیل مسیر کشتی سنت لارنس در سال 1959 به کشتی ها امکان دسترسی به دریاچه های بزرگ از اقیانوس اطلس را داد.

انگلیسی زبان غالب این شهر است که تقریباً 95 درصد ساکنان آن تسلط به این زبان را دارند ، اگرچه تنها 54.7 درصد تورنتونی ها انگلیسی را به عنوان زبان مادری خود گزارش کرده اند. انگلیسی یکی از دو زبان رسمی کانادا است و زبان دیگر فرانسه است. تقریباً 1.6 درصد تورنتونی ها زبان فرانسه را به عنوان زبان مادری خود گزارش داده اند

تورنتو یک مرکز بین المللی برای تجارت و امور مالی است و به طور کلی پایتخت مالی کانادا در نظر گرفته می شود ، تورنتو دارای تمرکز زیادی از بانک ها و شرکت های کارگزاری در خیابان بی ، در منطقه مالی است. بورس اوراق بهادار تورنتو هفتمین بورس بزرگ سهام جهان از نظر سرمایه میباشد.

تورنتو یک مرکز برجسته موسیقی، تئاتر، تولید فیلم سینمایی و تولید سریال تلویزیونی است و مقر اصلی شبکه های ملی پخش عمده و رسانه های کانادا است. موسسات فرهنگی تورنتو، که شامل موزه ها و گالری های متعدد، جشنواره ها و رویدادهای عمومی، مناطق تفریحی، اماکن تاریخی ملی و فعالیت های ورزشی است، سالانه بیش از 43 میلیون گردشگر را به خود جذب می کند. تورنتو به خاطر بسیاری از آسمان خراش ها و ساختمان های بلند، به ویژه بلندترین سازه مستقل در نیمکره غربی، برج CN شناخته شده است.

✅ مقایسه تورنتو و استانبول از لحاظ شاخص ها

در ادامه چهار شاخص مهم برای مقایسه کیفیت زندگی در تورنتو و ونکوور کانادا در نظر گرفته شده است:

  1. شاخص ایمنی که شامل  دیجیتال، امنیت بهداشت، امنیت زیرساخت ها و امنیت شخصی و اجتماعی است.
  2. شاخص هزینه زندگی یک شاخص قیمت نظری است که هزینه نسبی زندگی را در طول زمان یا مناطق اندازه گیری می کند. این شاخصی است که اختلاف قیمت کالاها و خدمات را اندازه گیری می کند و با تغییر قیمت امکان تعویض با سایر موارد را فراهم می کند.
  3. شاخص مراقبت های بهداشتی برآورد کیفیت کلی سیستم مراقبت های بهداشتی، متخصصان مراقبت های بهداشتی، تجهیزات، کارکنان، پزشکان، هزینه ها و غیره است. 
  4. از شاخص کیفیت هوا (AQI) برای گزارش کیفیت روزانه هوا استفاده می شود. این به شما می گوید که هوای شما چقدر تمیز یا آلوده است و چه اثرات سلامتی مرتبط ممکن است برای شما نگران کننده باشد. AQI روی تأثیرات سلامتی شما ممکن است در عرض چند ساعت یا چند روز پس از تنفس هوای آلوده متمرکز شود.

طبق آخرین آمار:

شاخص ایمنی تورنتو 60٪ و استانبول 52٪ که نشان دهنده ایمنی بیشتر در تورنتو می باشد.

همچنین شاخص هزینه های زندگی در تورنتو 73٪ و در استانبول 31٪ میباشد که نشان دهنده هزینه های کمتر زندگی در استانبول میباشد.

حال در بررسی شاخص مراقبت های بهداشتی مشاهده میشود که تورنتو با شاخص 75٪ کیفیت مراقبت های بهداشتی بهتری از استانبول با شاخص 69٪ دارد.

تورنتو با شاخص 37٪ آلودگی هوای کمتری از استانبول با شاخص 69٪ دارد.

و در آخر هدف موسسه Best Canada tours کمک به شما برای پیدا کردن شهر مناسب با بالاترین کیفیت زندگی برای مهاجرت میباشد.

سوالات خود را در زمینه مهاجرت و زندگی در کانادا و ترکیه از ما بپرسید.

 
انتشار: 12 مهر 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 310

به "ترکیه یا کانادا؟ استانبول یا تورنتو؟ برای مهاجرت و زندگی کدام بهتر است؟" امتیاز دهید

42 کاربر به "ترکیه یا کانادا؟ استانبول یا تورنتو؟ برای مهاجرت و زندگی کدام بهتر است؟" امتیاز داده اند | 4.3 از 5
امتیاز شما:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه یا کانادا؟ استانبول یا تورنتو؟ برای مهاجرت و زندگی کدام بهتر است؟"

1 دیدگاه

سمانه 25 فروردین 1400

من 19 سالمه میخوام مهاجرت کنم از ایران بنظرتون کانادا یا ترکیه؟؟ من انگلیسی هم بلدم کامل

پاسخ به سمانه
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید