راهنمای برنامه تهیه مسکن برای تازه واردان به کانادا

اگه تازه به کانادا آمده اید و می­خواهید برای رهن خانه درخواست بدهید، احتمالاً نمی­دانید دقیقاً باید چه فرایندی را طی کنید. خبر خوب این است که CMHC یک برنامه مفید تحت عنوان برنامه «تازه واردان به کانادا» ارائه داده است. این برنامه تهیه مسکن، شامل کمک­های مالی نیز می­شود تا مهاجران جدید بتوانند در کانادا مسکن تهیه کنند. اگر می­خواهید در کانادا خانه بخرید، به عنوان یک تازه وارد باید موارد زیر را بدانید.

راهنمای برنامه تهیه مسکن برای تازه واردان به کانادا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: اگر واجد شرایط باشید، می­توانید با پیش پرداخت 5% قیمت واقعی برای یک خانه 1 میلیون دلاری یا کمتر، خانه اجاره کنید. اگر می­خواهید خانه ­ای بخرید که قیمت آن بالاتر از شاخص 1 میلیون دلاری است، احتمالا باید مقدار 35% یا بیشتر از مبلغ را پیش­پرداخت کنید.

همچنین برای دریافت خدمات تازه واردین کانادا با همکاران ما در تماس باشید.

رهن تازه واردان به کانادا توسط چه نهادی ارائه می­شود؟

در خصوص رهن، تازه واردان می­توانند به وام دهندگان A یا وام دهندگان B مراجعه نمایند. وام دهنده ­های متعارف مانند بانک­ها، شرکت­های بیمه یا اتحادیه ­های اعتباری، جزء وام دهندگان A به شمار می­روند. تمرکز این نهادها بر مشتریانی است که امتیاز اعتباری زیاد (یا سند اعتبار) و منبع درآمد قابل اطمینانی دارند. وام دهندگان B نیز وجود دارند. شرایط این موسسات برای دریافت رهن، معمولاً آسان­تر از وام دهندگان A بوده و ممکن است نرخ سود آنها نیز بالاتر باشد. گزینه B عمدتاً شامل خریدارانی است که فاقد سابقه اعتباری قدرتمند هستند، درآمد تضمین شده ندارند یا احتمالاً واجد شرایط رهن وام دهندگان A نبوده اند. شرکت­هایی مانند Homewise با همه انواع وام دهندگان کار می­کند و می­تواند خلاصه کاملی برای شما ارائه دهد تا بدانید کدام گزینه ­ها برای شما یا شرایط خاصی که دارید، مناسب­تر هستند.

چطور می­توان در کانادا سریع خانه رهن کرد؟

اگر تازه به کانادا آمده اید و مجوز کاری دارید، باید حداقل 3 ماه در کانادا باشید تا ثابت شود که می­توانید اجاره ماهانه رهن را بپردازید.

اگر مقیم دائمی باشید، باید ثابت کنید که به مدت سه ماه، شغل تمام وقت داشته اید. در صورت خوداشتغالی، باید مدرک اشتغال و اسناد مالیات دوسال اخیر را همراه داشته باشید.

اگر ساکن کانادا نیستید، بانک­های بزرگی هستند که در صورت ارائه حداقل 35% از پیش­پرداخت به شما امکان رهن می­دهند.

حداکثر مبلغی که می­توان رهن کرد چقدر است؟

در برنامه تازه واردان به کانادا، عملاً هیچ حداکثری برای رهن وجود ندارد. با این حال، برای رعایت شرایط، قیمت خانه موردنظر باید 1 میلیون دلار یا کمتر باشد. میزان رهن به مقدار پیش­پرداخت شما بستگی دارد. می­توانید این مقدار را از منابعی مانند پس انداز شخصی، فروش ملک یا هدیه مالی از سوی یک خویشاوند تهیه نمایید. هنگام ثبت درخواست برای رهن، باید طبق فرایند زیر پیش بروید:

مدرک پیش پرداخت

  • اسنادی که نشان دهند منبع درآمد پایداریی دارید؛
  • مجوز کار یا اقامت دائم در کانادا؛
  • پیش پرداخت بین 5 تا 99/9%.

باید یک کپی از گزارش اعتبار بین­المللی به همراه امتیاز بالای اعتباری ارائه دهید تا مشخص شود که می­توانید مبالغ ماهانه را بپردازید. به علاوه می­توانید از طریق سابقه پرداخت اجاره یا قبض (مثلا قبض آب یا گاز) اعتبار خود را ثبت نمایید.

برای پیش­پرداخت 10% یا بیشتر

باید گزارش­های شش ماهه بانک یا نامه ارجاع از سوی یک موسسه مالی کانادایی را همراه داشته باشید. این اطلاعات نشان می­دهند که واجد شرایط هستید و می­توانید هزینه ­های ماهانه را بپردازید.

برای خریداران خانه ­هایی با قیمت بیش از 1 میلیون دلار

اگر خانه موردنظر شما بیش از 1 میلیون دلار قیمت داشته باشد، مبلغ پیش­پرداخت نیز بیشتر خواهد بود. اغلب این مقدار برابر 35% یا بیشتر است. امکاناتی مانند بیمه CMHC برای تازه واردان وجود دارند که تحت اصول بیمه­ گر پیش­فرض کار می­کنند. این امکانات برای تازه­واردان بیشتر کاربرد دارند چون برای استفاده از آنها و خرید یک خانه با قیمت زیر 1 میلیون دلار، نیازی نیست اعتبار ثبت شده داشته باشید.

اگر درحال خوداشتغالی باشم، می­توانم در برنامه تازه واردان به کانادا شرکت کنم؟

اگر مشغول خوداشتغالی هستید و علاقمندید که در برنامه تازه واردان به کانادا شرکت کنید، باید مدرکی داشته باشید که نشان دهد حداقل دوسال در کانادا درآمد داشته و مالیات پرداخته اید. اگر نمی­توانید چنین اسنادی آماده کنید، باید 65% پیش­پرداخت آماده کنید و منبع درآمد قابل اثباتی داشته باشید که به کمک آن، از درخواست خود حمایت کنید.

ملزومات اعتباری برای شرکت در برنامه تازه واردان به کانادا چیست؟

اگر مقیم دائمی هستید، اقلاً یکی از دریافت­کنندگان وام برای رعایت شرایط باید حداقل 680 امتیاز اعتباری را داشته باشد. ممکن است CMHC برای دریافت­کنندگانی که سابقه اعتباری ندارند (مثلا برای کسانی که تازه فارغ­التحصیل شده یا تازه طلاق گرفته اند)، روش­های جایگزینی برای ایجاد اعتبار ارائه دهد.

اگر در کانادا سابقه اعتباری نداشته باشم چه می­شود؟

اگر اهل ایالات متحده، انگلیس یا افریقای جنوبی باشید (مقیم دائمی نباشید) و در کانادا نیز سابقه اعتباری نداشته باشید، برخی وام­دهندگان همچنان درخواست شما را پردازش خواهند کرد. در برخی موارد، وام­دهندگان به سابقه اعتبار خارجی شما توجه می­کنند تا مشخص شود چقدر واجد شرایط هستید. درمورد کشورهای دیگر، اگر نتوان اعتبار را از طریق سابقه اعتباری بین­المللی اثبات کرد، احتمالاً باید نامه ارجاع از سوی موسسه مالی وطن خود را ارائه دهید.

باید چه مدارکی را از وطن به همراه داشت؟

هنگام ثبت درخواست در برنامه تازه واردان به کانادا، باید اسناد کلیدی مانند مجور کار، درآمد تمام وقت یا پاره وقت یا ساعت کاری معتبر تحت اشتغال ارائه دهید و گزارش­های بانکی حداقل سه ماه اخیر را همراه داشته باشید که مشخص شود از درآمد ثابتی برخوردار هستید.

آیا می­توان با مجوز تحصیل یا کار خانه خرید؟

بله، می­توانید. در این مورد باید از درآمد قابل اثبات، مجوز کار معتبر یا اقامت دائم برخوردار باشید تا صلاحیت شما مشخص شود.

آیا خرید خانه به عنوان یک خارجی، پیگرد قانونی دارد؟

در کانادا، مالیات افراد خارجی (یا مالیات احتکار توسط افراد غیرشهروند، NRST) وجود دارد. NRST یک مالیات 15 درصدی است و هنگامی وضع می­شود که فرد غیرشهروند یا مقیم غیردائمی در کانادا، در منطقه گریتر گولدن هورس­شو ملکی خریداری نماید.

منبع: content.thinkhomewise.com
انتشار: 8 تیر 1400 بروزرسانی: 9 تیر 1400 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 613

به "راهنمای برنامه تهیه مسکن برای تازه واردان به کانادا" امتیاز دهید

1 کاربر به "راهنمای برنامه تهیه مسکن برای تازه واردان به کانادا" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای برنامه تهیه مسکن برای تازه واردان به کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید