ایرکانادا 15 هزار دلار غرامت به خاطر کلمه lift پرداخت کرد

با وجود این همه شکایات رو به رشد در مورد سفر هوایی، مسافران همچنان به پرداخت هزینه پروازهای راحتتر ادامه می‌دهند . با این حال ، شکایت اخیر دو مسافر فرانسوی باعث شد که این زوج ثروتی بادآورده بدست بیاورند نه خط هوایی!

ایرکانادا 15 هزار دلار غرامت به خاطر کلمه lift پرداخت کرد

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: این هفته، دادگاه فدرال به ایر کانادا دستور داد تا بیش از 15،000 دلار غرامت پرداخت کند و نامه‌های عذرخواهی رسمی به زوج فرانسوی‌زبان در اتاوا برای نقض مکرر حقوق زبان ارسال نماید.
این دادخواست بیش از 22 شکایت را به خود اختصاص داد که میشل و لیندا تیبودو در سال 2016 علیه این شرکت هواپیمایی ثبت کردند. این زوج شکایت کردند که کلمه lift بر روی کمربند انگلیسی نوشته شده‌است و به زبان فرانسوی درج نشده.

آن‌ها همچنین به ترجمه فرانسه از کلمات " خروج " و " هشدار " در حروفی کوچک‌تر نسبت به کلمات انگلیسی اشاره کردند و در نهایت ، اعلام کردند که تابلوی اعلان ورود به هواپیما به زبان فرانسوی در فرودگاه کم‌تر از نسخه انگلیسی است.

براساس قضاوت این پرونده، ایر کانادا به طور سیستماتیک حقوق زبانی فرانسوی ها را نقض می‌کند.

تحت منشور حقوق و آزادی‌ها و قانون رسمی زبان‌های رسمی کانادا که قرار است اطمینان حاصل شود که انگلیسی و فرانسه جایگاه برابری در کانادا دارند، حقوق این افراد نقض شده است.

میشل تیبودو پس از تصمیم دادگاه گفت : " انتظار من این است که در عرض چند ماه ، ما قادر خواهیم بود در هر هواپیمای ایر کانادا پرواز کنیم و در نهایت این تابلوها هم در هر دو زبان رسمی در فرودگاه باشند.

این اولین باری نیست که این زوج علیه ایر کانادا شکایات می کنند. اما پیش از این، هواپیمایی فقط با عذرخواهی موضوع را فیصله میداد.

در سال 2009 ، دادگاه عالی کانادا علیه این زوج حکم صادر کرد. تیبود علی رغم شکایات مربوط به عدم ارائه خدمات فرانسوی در چندین پرواز بین المللی ایر کانادا ، غرامتی دریافت نکرد.

این زوج همچنین در سال 2005 ، 2011 و 2012 به ادعای نقض حقوق زبان فرانسه در خط هوایی پرداخته بودند.

مطابق قضاوت در مورد پرونده اخیر، تیبود استدلال کرد برای خسارتهایی که جبران آنها، دفاع از حقوق زبان و جلوگیری از نقض بیشتر محق میباشد و مطابق اسناد دادگاه، ایر کانادا مخالفت با موظف بودن برای ارائه اعلان های یکسان برای هر دو زبان فرانسه و انگلیسی بود که در نهایت با رای این دادگاه علاوه بر غرام بایست این حقوق یکسان دو زبان را نیز رعایت نماید.

انتشار: 12 فروردین 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 77

به "ایرکانادا 15 هزار دلار غرامت به خاطر کلمه lift پرداخت کرد" امتیاز دهید

1 کاربر به "ایرکانادا 15 هزار دلار غرامت به خاطر کلمه lift پرداخت کرد" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایرکانادا 15 هزار دلار غرامت به خاطر کلمه lift پرداخت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید