انواع روش های جذب سرمایه در کانادا

در ادامه مطالب مرتبط با جذب سرمایه برای کسب و کارهایی که در کانادا به راه می‌اندازید، می‌خواهیم روش‌های مختلف جذب سرمایه را مرور کنیم.

انواع روش های جذب سرمایه در کانادا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: روش‌های متداول جذب سرمایه

روش‌های متداول جذب سرمایه، آن دسته از روش‌هایی هستند که بیشتر مردم زمانی که به گرفتن وام فکر می‌کنند به یادشان می‌افتند؛ روش‌هایی مانند وام‌های بانکی یا پرداخت‌های اعتباری. در این حوزه انواع مختلفی از جذب سرمایه در کانادا در دسترس‌تان قرار دارند؛ بسته به شرایط مختلفی مانند بلوغ تجارت‌تان، سوابق مالی شما تا آن لحظه و چشم‌انداز پیشرفت کسب و کارتان.

انواع روش‌های معمول جذب سرمایه در دسترس در کانادا

گزینه‌های شما برای جذب سرمایه در کانادا از طریق فروش سهام این‌ها هستند:

  • سرمایه‌گذاران فرشته
  • سرمایه‌گذاران خطرپذیر
  • عرضه اولیه سهام (IPO)

گزینه‌های جذب سرمایه از طریق اوراق قرضه این‌ها هستند:

  • وام‌های تجاری
  • خطوط اعتباری یا وام‌های عملیاتی
  • کارت‌های اعتباری
  • اعتباردهی خرد
  • اعتبار تامین‌کننده
  • گرونامه تجاری

روش‌های جایگزین جذب سرمایه

روش‌های متداول و مرسوم جذب سرمایه همواره در دسترس‌تان نیستند. اگر کسب و کار شما تاریخچه فروش نداشته باشد یا در محیطی پر ریسک مشغول به کار هستید، احتمالا برایتان سخت خواهد بود بتوانید از طریق روش‌های مرسوم جذب سرمایه، پول مورد نیاز خود را به دست آورید. اما نگران نباشید؛ گزینه‌های دیگری هم برای جذب سرمایه در کانادا در دسترس‌تان قرار دارند.

انواع روش‌های جایگزین برای جذب سرمایه

در ادامه می‌خواهیم انواع روش‌های جایگزین جذب سرمایه در کانادا را به شما معرفی کنیم.

سرمایه‌گذاری شخصی

سرمایه‌گذاری اندوخته‌های شخصی‌تان در کسب و کارتان به شما آزادی عمل کامل را می‌دهد. این نوع سرمایه‌گذاری همچنین تجارت شما را در نظر سرمایه‌گذاران بیرونی بالقوه جذاب‌تر می‌کند. شما از روش‌های مختلفی می‌توانید سرمایه‌گذاری شخصی در تجارت‌تان داشته باشید:

  • استفاده از پس‌اندازهای شخصی
  • بالا بردن درآمدتان (گرفتن یک شغل نیمه وقت، درخواست اضافه کاری یا بالا بردن حقوق‌تان یا اجاره دادن اتاق‌های خانه‌تان)
  • فروش دارایی‌های شخصی و غیر ضروری (فروش دارایی‌های با ارزش بالا مانند اتومبیل دوم، زمین یا ملک، تجهیزات سرگرمی، مبلمان، کارهای هنری یا اشیای کلکسیونی)
  • کم کردن هزینه‌ها یا صرفه‌جویی بیشتر (به محصولات مقرون‌به‌صرفه رو بیاورید یا خریدهای جانبی کمتری انجام دهید. توجه کنید که چنین تغییرات کوچکی می‌توانند تغییری بزرگ در اندوخته شما ایجاد کنند)
  • از شرکت کارت اعتباری خود بخواهید سود کارت‌های اعتباری‌تان را کمتر کند

پول عشق

سرمایه‌گذاری‌هایی که از طرف دوستان و اعضای خانواده‌تان انجام می‌شود، به پول عشق شهرت دارد.

این نوع سرمایه‌گذاری مزایای فراوانی دارد:

  • پول این افراد بر رتبه‌بندی اعتباری شما تاثیرگذار نخواهد بود
  • هزینه‌های خدماتی نباید پرداخت کنید
  • بازگرداندن این پول‌ها عموما با سود خیلی کم یا بدون سود خواهد بود

البته دقت کنید، چرا که این نوع سرمایه‌گذاری می‌تواند منبعی مستعد برای ایجاد درگیری در روابط‌تان باشد.

خطوط اعتباری ایمن‌نشده

یک خط اعتباری ایمن‌نشده به شما امکان دسترسی به پول، هر زمانی که بخواهید را می‌دهد. این نوع پول به شما کمک می‌کند مشکلات مالی کوتاه مدت، توسعه تجاری و دیگر خرج‌های مرتبط به کسب و کار خود را مرتفع کنید. شما معمولا می‌توانید در مورد شرایط بازپرداخت این پول و نرخ بهره آن چانه‌زنی داشته باشید. تاریخچه اعتبار خوب و یک رابطه خوب با بانک‌تان نقشی مهم در چانه‌زنی شما خواهد داشت.

کارت‌های اعتباری

از کارت‌های اعتباری با احتیاط استفاده کنید؛ آنها معمولا نرخ بهره بسیار بالایی دارند. از کارت‌های اعتباری تنها برای بازپرداخت‌های خیلی کوتاه مدت استفاده کنید، نه سرمایه‌گذاری‌های بلند مدت. استفاده مسئولانه از کارت‌های اعتباری می‌تواند به شما کمک کند یک تاریخچه اعتباری خوب برای خودتان بسازید و در نتیجه آن بتوانید دسترسی کوتاه مدت به پول داشته باشید، هر زمانی که به آن نیاز پیدا کردید. برنامه‌های وفاداری کارت‌های اعتباری مانند جایزه‌های سفر، نرخ‌های بهره پایین مقدماتی، گزینه‌های انتقال صورتحساب و خیلی امتیازهای دیگر می‌توانند کارت‌های اعتباری را برای شما سودمند کنند.

سایت‌های سرمایه‌گذاری مشترک و قرض‌های نفر به نفر

سایت‌های سرمایه‌گذاری جمعی (Crowdfunding) که با عنوان جذب سرمایه توسط عموم هم شناخته می‌شوند، می‌توانند به شما کمک کنند از طریق مقادیر حتی خیلی کوچک پول قرضی از تعداد زیادی کاربر، به سرمایه مورد نیازتان دست پیدا کنید. در این سیستم هر کسی می‌تواند یک قرض‌دهنده بالقوه باشد.

برای ایجاد یک پویش جذب سرمایه جمعی موفق شما باید این نکات را رعایت کنید:

  • یک داستان جذاب و درگیرکننده داشته باشید تا بتوانید توجه مخاطب را جلب کنید. به آنها اشتیاق خود را برای کسب و کارتان نشان دهید و آنها را قانع کنید تا بخشی از تجارت‌تان باشند.
  • از ویدئوها، عکس‌ها و تصاویر استفاده کنید تا توجه مخاطبان را جلب کنید.
  • شبکه‌سازی نکته‌ای بسیار مهم است؛ جذب سرمایه از طریق کاربران بر پایه ارتباطات شکل می‌گیرد. پویش‌های مجازی در شبکه‌های مختلف اجتماعی می‌توانند به شما کمک کنند برنامه و طرح تجاری‌تان را به گوش بسیاری از افراد برسانید.
  • به قرض‌دهنده‌ها اهمیت بدهید. برنامه‌ریزی کنید تا زمانی را به ارتباط با قرض‌دهنده‌های احتمالی اختصاص داده و به سوالات آنها پاسخ دهید. به شخصه از تک تک کسانی که پول به شما می‌دهند، تشکر کنید و به سرمایه‌گذاران مزیت‌های اختصاصی مانند دسترسی اولیه به محصولات‌تان ارائه دهید.

پرداخت زودهنگام

درخواست پرداخت پول از مشتریان‌تان قبل از این که کار را شروع کنید، می‌تواند سرمایه کافی برای خرید مواد خام برای پروژه‌هایتان را در اختیارتان قرار دهد. بعضی شرکت‌ها، پرداخت‌های زودهنگام را با روش سرمایه‌گذاری جمعی همراه می‌کنند تا بتوانند سرمایه مورد نیاز برای کارشان را به دست آورند. این نوع سرمایه از طریق تعداد زیادی افراد جذب می‌شود که به محصولات یا خدمات شما علاقه‌مند هستند؛ آنها به نوعی محصول شما را پیش از ساخته شدن پیش‌خرید می‌کنند.

فکتورینگ

فکتورینگ به معنی فروش حساب‌های قابل دریافت (پولی که مشتریان به شما بدهکار هستند)، به قرض‌دهنده‌ها است. آنها صورت‌حساب‌های وصول نشده مشتریان شما را به عنوان وثیقه‌ای برای سرمایه‌گذاری‌شان می‌خرند. فکتورینگ معمولا تنها گزینه برای تجارت‌های فعال و مستقرشده است.

شما دو گزینه برای فکتورینگ دارید:

  • در ازای طلب‌های قابل وصول‌تان پول قرض بگیرید، اما مسئولیت وصول طلب‌هایتان را نگه دارید. معمولا شما می‌توانید بین 65 تا 85 درصد مبلغ صورتحساب مشتری خود را پول قرض بگیرید. با این گزینه شما همچنان مسئول وصول طلب‌هایتان هستید.
  • مسئولیت حساب‌های قابل وصول‌تان را بفروشید. در عوض آن شما می‌توانید وام کوتاه مدتی دریافت کنید که بین 70 تا 90 درصد ارزش کلی صورتحساب‌هایتان خواهد بود. در این حالت این قرض‌دهنده است که مسئولیت جمع‌آوری و وصول صورتحساب‌های پرداخت نشده را از مشتری‌ها خواهد داشت.

لیزینگ به عنوان یک ابزار سرمایه‌گذاری

لیزینگ کردن یک ملک یا تجهیزات کاری (در عوض خرید آن با پرداخت کامل پول)، می‌تواند گزینه‌ای بسیار جذاب‌تری برای شما برای راه انداختن کسب و کارتان در کانادا باشد؛ چرا که در این حالت شما سرمایه اولیه کمتری را خرج کرده‌اید. نرخ بهره لیزینگ شما به رتبه‌بندی اعتباری‌تان و همچنین طول عمر و ارزش آن چه که لیزینگ می‌کنید بستگی دارد. مطمئن شوید که گزینه‌های ارائه شده توسط شرکت‌های مختلف را بررسی و آنها را با هم مقایسه می‌کنید، قبل از این که قرارداد لیزینگ خود را ببندید.

مسابقه‌ها و جوایز

تعداد زیادی موسسه‌های غیرانتفاعی، شرکت‌های تجاری و سازمان‌های دولتی وجود دارند که مسابقات و رقابت‌های مختلفی را برای کسب و کارهای کوچک ترتیب می‌دهند. این رقابت‌ها معمولا مسابقه بیزنس پلن هستند، اما ممکن است دیگر جنبه‌های یک کسب و کار را هم مورد توجه قرار دهند، مانند توجه به حفاظت محیط زیست یا خلاقیت و ابتکار در کار. جوایز این نوع مسابقات می‌توانند به صورت پول نقد، معرفی یا پشتیبانی باشند.

مزایای این نوع جوایز و مسابقات این‌ها هستند:

  • بازاریابی و تبلیغات رایگان
  • آشنایی با ابزارهای جدید تکنولوژی
  • بالا بردن اعتبار
  • جوایز نقدی
  • دریافت راهنمایی از طرف خبره‌های حوزه کاری‌تان

وام‌های بیمه عمر

شما می‌توانید با توجه به شرایط مشخص‌شده بیمه عمرتان وام دریافت کنید.

بیمه‌نامه تمام عمر، پوشش بیمه‌ای برای تمام عمرتان را به شما ارائه می‌دهد و همچنین ارزش پولی دارد. شما می‌توانید بر اساس ارزش بیمه خود و با استفاده از آن به عنوان وثیقه وام دریافت کنید. اگر برنامه دارید در آینده با کمک بیمه عمرتان وام دریافت کنید، حتما بیمه‌ای را بخرید که تمام عمرتان را پوشش می‌دهد و هم مزایای فوت و ارزش نقدی دارد. اگر سرمایه کافی ذخیره کنید، می‌توانید تا 90 درصد ارزش نقدی بیمه نامه خود را وام بگیرید. شما باید وام بیمه خود را با سود پس بدهید، اما نرخ بهره این نوع وام‌ها عموما کمتر از وام‌های معمولی است. در ضمن بررسی‌های اعتباری هم وجود ندارد، چرا که سرمایه بیمه شما به عنوان وثیقه داده شده است.

خط اعتباری گرو گذاشتن خانه

خط اعتباری گرویی خانه به شما اجازه می‌دهد بر اساس قیمت خانه خود وام دریافت کنید. شما در این حالت از خانه خود به عنوان وثیقه استفاده می‌کنید.

این نوع وام‌ها دو نوع دارند:

  • وام‌های با نرخ بهره ثابت: وام در یک دوره زمانی مشخص و نرخ بهره توافق شده پرداخت می‌شود.
  • خطوط اعتباری با نرخ متغیر: این نوع وام به شما اجازه می‌دهد هر زمانی که نیاز داشتید به مقدار از پیش‌معین‌شده‌ای پول قرض بگیرید. در پایان قرارداد خط اعتباری شما باید مبلغ مانده وام را پس بدهید.
انتشار: 17 آبان 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 337

به "انواع روش های جذب سرمایه در کانادا" امتیاز دهید

2 کاربر به "انواع روش های جذب سرمایه در کانادا" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انواع روش های جذب سرمایه در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید