بهترین شغل برای مهاجرت کدام است؟

بهترین شغل برای مهاجرت به کشورهای مختلف به شرایط و وضعیت هر کشور بستگی دارد و بهتر است قبل از انتخاب شغل مورد نظر، به بررسی شرایط و نیازهای آن کشور و همچنین تحقیق در مورد فرآیند مهاجرت و دریافت ویزا و مجوزهای لازم برای انجام این کار، بپردازید. علاوه بر این، باید توجه داشت که هر شغلی برای هر فردی مناسب نیست و بسته به تجربه، تحصیلات و علاقه شخص، شغل مناسبی ممکن است متفاوت باشد. اما اگر به دنبال بهترین شغل برای مهاجرت از نظر درآمد و شرایط شغلی هستید موارد زیر را در نظر داشه باشید.

بهترین شغل برای مهاجرت کدام است؟

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: اگر شما هم قصد مهاجرت به کشورهای دیگر دارید؛ باید ابتدا از بهترین شغل ها برای مهاجرت مطلع شوید! یکی از مهم ترین عوامل در مهاجرت، کسب درآمد برای گذران زندگی در کشوری دیگر است. چون در هر صورت افراد باید با امنیت شغلی کامل و اطمنیان از درآمد خود، کشوری مناسب را انتخاب کنند. برای همین است که برای مهاجرت باید ابتدا با بهترین مشاغل برای مهاجرت به کشورهای گوناگون آشنا شد. بعد از آن نیز با توجه به تخصص و توانایی های خود یکی از کشورهای مناسب را برای مهاجرت انتخاب کرد.

بهترین مشاغل فناوری و حوزه IT برای مهاجرت

این تخصص، به فناوری هایی اشاره می کند که در شش حوزه جمع آوری، ذخیره سازی، پردازش، حفاظت، انتقال و نمایش اطلاعات کاربرد دارند و روی آن ها تاثیر می گذارند. در زیر برخی از بهترین شغل ها برای مهاجرت در زمینه فناوری اطلاعات به شما معرفی می شود:

  1. تحلیلگر سیستم (Systems Analyst): این شغل، یکی از بهترین مشاغل در حوزه فناوری اطلاعات به شمار می رود و درآمد بالایی نیز دارد. در این شغل شما باید روش های مورد استفاده در سیستم ICT را ارزیابی کنید. در واقع یک تحلیل گر سیستم باید با روش های مدیریت پروژه آشنا باشد و تکنیک های لازم برای برنامه های پروژه را انجام دهد.
  2. توسعه دهنده وب (Web Developer): در این شغل، فرد باید با متخصصان شبکه در مورد کنترل و اجرای امنیت اینترنت و دسترسی کاربر و برنامه ریزی برای بازاریابی طراحی ارتباط برقرار کند. فراموش نکنید که توسعه دهنده وب، باید کدهای رایانه را طراحی و توسعه داده و با ورودی های تخصصی تولید و پشتیبانی وب سایت ها را انجام دهد.
  3. متخصص تولید محتوای چندرسانه ای (Multimedia Specialist): در این شغل فرد باید با زبان های برنامه نویسی، توسعه انیمیشن های دیجیتال، تصویربرداری و برنامه های اینترنتی آشنا باشد. متخصص تولید محتوای چند رسانه ای، باید تجزیه و تحلیل، طراحی و توسعه سایت های اینترنتی با کمک نرم افزارها را انجام دهد.

شما می توانید درآمد بهترین مشاغل فناوری را در جدول زیر ببینید:

بهترین مشاغل فناوری و حوزه IT

میانگین درآمد ماهیانه (دلار)

مهندس نرم افزار

8000

برنامه نویس

8000

توسعه دهنده وب

6000

مهندس هوش مصنوعی

12000

متخصص شبکه

9000

بهترین مشاغل فنی برای مهاجرت

شغل های فنی، بیشتر به شغل های مهندسی مربوط می شود که افراد در آن ها با وسیله های مختلف به صورت فنی و تکنیکال سر و کار دارند. به طور کلی شغل های فنی، در همه کشورها تقاضای زیادی دارند که در زیر برخی از بهترین آن ها برای مهاجرت، نام برده می شود:

  1. جوشکاری: این حرفه، یکی از پرتقاضاترین شغل های فنی در کشورهای مختلف است. جوشکاری در صنایع مختلفی مثل مونتاژ سازه های فولادی، ساخت خطوط لوله، کشتی سازی، تعمیر تجهیزات سنگین و ... کاربرد دارد.
  2. نجاری: این شغل نیز طرفداران خاص خودش را در کشورهای مختلف دارد. به طور کلی نجاری، یکی از مشاغل جدانشدنی در صنعت ساخت و ساز در کشورهای مختلف دنیاست.
  3. لوله کشی: از بهترین شغل ها برای مهاجرت، لوله کشی است. همان طور که می دانید لوله کش ها باید در نصب و تعمیر سیستم های لوله کشی و تجهیزات مربوط به آن ها به صورت حرفه ای فعالیت داشته باشد. تمام ساختمان های مسکونی، تجاری و صنعتی به لوله کشی آب و گاز دارند. در نتیجه این افراد با تخصصشان در لوله کشی می توانند به کشورهای بسیاری مهاجرت کنند؛ اما این را فراموش نکنید که این گونه افراد باید برای شرایط اضطراری آمادگی کامل داشته باشند و در ساعات غیر اداری و حتی تعطیلات نیز بتوانند کار کنند.

در جدول زیر شغل های فنی برای مهاجرت به همراه میزان درآمد آنها آمده است:

بهترین مشاغل فنی

میانگین درآمد ماهیانه (دلار)

جوشکار

4000

برق کار

5000

مکانیک خودرو

4000

لوله کش

4500

بهترین مشاغل مهندسی برای مهاجرت

هرکدام از مشاغل مهندسی، هدف خاصی را دنبال می کنند و جزو جدانشدنی زندگی انسان از همان ابتدای حیاتش بوده اند. در زیر، بهترین شغل ها برای مهاجرت در بین مشاغل مهندسی، به شما معرفی می شود:

  1. مهندسی برق: مهندسان برق می توانند در صنایع مختلف، با توجه به تخصصشان مشغول به کار شوند. آن ها می توانند با ساخت قطعات و تجهیزات الکتریکی مانند موتورهای الکتریکی، سیستم های رادار و ناوبری و سیستم های ارتباطی، درآمد خوبی داشته باشند. اما این تنها زمینه فعالیت مهندسان برق نیست؛ چون آن ها می توانند طراحی، توسعه و آزمایش تجهیزات مربوط به تولید برق را نیز انجام دهند. مهندسان برق، هم چنین می توانند در ادارات مختلف نیز در بخش های تحقیق و توسعه، خدمات مهندسی، تولید و مخابرات هم فعالیت کنند.
  2. مهندس مکانیک: مهندسان مکانیک می توانند در ساخت بسیاری از محصولات فعالیت کنند. این فعالیت، ممکن است در زمینه تجهیزات پزشکی تا تولید باتری های جدید انجام شود. شاغلان در این حوزه می توانند در طراحی، ساخت، آزمایش، تحقیق و توسعه حسگرها و دستگاه های مکانیکی و حرارتی نیز فعالیت کنند. جالب است بدانید که مهندسان مکانیک در بیشتر اوقات در دفتر خود کار می کنند و فقط گاهی از کارگاه ها بازدید می کنند.
  3. مهندسی صنایع: این شغل نیز به عنوان بهترین شغل ها برای مهاجرت محسوب می شود. مهندس صنایع، باید در طراحی، تجزیه و تحلیل و کنترل عملیات و سیستم های تولید و خدمات، مهارت و تخصص کافی را داشته باشد. مهندسان صنایع، نقش کلیدی در ساخت، تولید و طراحی اکثر وسایل دارند. برای همین می توانند به اغلب کشورها مهاجرت کرده و درآمد خوبی نیز داشته باشند.

شما می توانید میزان درآمد این شغل ها را در جدول زیر ببینید:

بهترین مشاغل مهندسی

میانگین درآمد ماهیانه (دلار)

مهندس برق

6500

مهندس مکانیک

6000

مهندس صنایع

5500

مهندس نفت

8000

 

بهترین مشاغل شاخه پزشکی برای مهاجرت

با توجه به آمارها می توان گفت که یکی از بهترین شغل ها برای مهاجرت، مشاغل مربوط به شاخه های پزشکی هستند. این افراد می توانند با توجه به مهارت و تخصصشان در بیمارستان ها و کلینیک های درمانی فعالیت کنند و درآمد خوبی نیز داشته باشند.

در جدول زیر مشاغل شاخه های پزشکی به همراه درآمدشان، به شما معرفی می شود:

بهترین مشاغل شاخه پزشکی

میانگین درآمد ماهیانه (دلار)

پزشک عمومی

13000

پزشک متخصص

25000

پرستاری

6000

تکنسین بیهوشی

20000

تکنسین اتاق عمل

6000

داروساز

8000

 

بهترین مشاغل تدارکاتی برای مهاجرت

این مشاغل، در حوزه جابه جایی کالا در مراحل مختلف هستند و امور مربوط به حمل و نقل را مدیریت و تسهیل می کنند. این افراد می توانند در مشاغل تدارکاتی به عنوان کارمند داخلی مشغول به کار شوند. به طور کلی بهترین مشاغل تدارکاتی برای مهاجرت به همراه درآمدشان در جدول زیر آورده شده است:

بهترین مشاغل تدارکاتی

میانگین درآمد ماهیانه (دلار)

راننده لیفتراک

4000

راننده کامیون

5500

مهندس حمل و نقل

7500

مهندس زنجیره تامین

5500

متخصص خط تولید

4500

مسئول خرید

4500

بهترین مشاغل حوزه مالی برای مهاجرت

مشاغل مالی، حول پول و گردش های مالی به وجود می آیند. اغلب سازمان ها و شرکت ها نیز همیشه نیازمند مدیریت مالی درست و هوشمندانه بوده اند. در جدول زیر بهترین مشاغل برای مهاجرت در حوزه مالی، به همراه درآمدشان به شما معرفی می شود:

بهترین مشاغل حوزه مالی

میانگین درآمد ماهیانه (دلار)

حسابدار مالیاتی

5000

تحلیل گر مالی

6000

تحلیل گر ریسک

6500

حسابدار مالی

5000

مدیر مالی

7500

حسابدار مدیریت

6000

بهترین مشاغل برای مهاجرت به کانادا

یکی از گزینه های مهاجرت در بین کشورهای مختلف در چند ساله اخیر، مهاجرت کشور کانادا بوده است. در زیر بهترین شغل ها برای مهاجرت به کانادا به شما معرفی می شوند:

مشاغل حوزه فناوری

مشاغل ادرای

مشاغل فنی

مشاغل تدارکاتی

مشاغل مهندسی

برنامه نویس کامپیوتر

دستیار امور اداری

تکنسین دستگاه های تولیدی

راننده سرویس

مهندس عمران

طراح و توسعه دهنده وب

کارمند اداری

مکانیک خودرو

کارگر انبار

کارشناس کنترل کیفیت

 

بهترین مشاغل برای مهاجرت به آمریکا

آمریکا به عنوان یکی از کشورهای مهاجرپذیر، برای مهاجران خود شغل های مختلفی را در نظر می گیرد. در زیر حوزه های مختلف شغلی برای مهاجرت به آمریکا آورده شده است:

حوزه شغلی

برترین شغل برای مهاجران

ساخت و ساز

کارگر ساختمان

کشاورزی

کارگر کشاورزی

مهندسی

مهمار و مهندس ساختمان

مهمان داری و خدماتی

سرآشپز

مراقبت های پزشکی

پرستار

حمل و نقل

راننده کامیون

محاسبات و ریاضیات

تحلیل گر سیستم های کامپیوتری

تامین و تولید مواد غذایی

کارگر کارخانه

بهترین مشاغل برای مهاجرت به اروپا

با توجه به جمعیت کهن سال در کشورهای اروپایی، مشاغل زیادی برای مهاجران در این کشورها وجود دارد. در زیر برخی از بهترین شغل ها برای مهاجرت به اروپا نیز به شما معرفی می شوند:

مشاغل حوزه فناوری

مشاغل پزشکی

مشاغل فنی

مشاغل مالی

مشاغل مهندسی

مهندس نرم افزار

پرستار حوزه سالمندان

تکنسین دستگاه های تولیدی

تحلیل گر بازار سرمایه

مهندسی مکانیک

برنامه نویس

پزشک جراح

مکانیک خودرو

مشاور مالی

مهندس برق

متخصص مربوط به حوزه داده ها

فیزیوتراپیست ها

نقاش و کارگر

حسابدار

مهندس عمران

 

کلام آخر

امروزه زمزمه مهاجرت به کشورهای مختلف در بین افراد زیادی شنیده می شود. جالب است بدانید که شاید مهاجرت به کشورهای دیگر، در نگاه اول کاری سخت و طولانی برای شما باشد؛ اما شما می توانید این کار سخت و طولانی را با انتخابی مناسب و کسب مشاوره از متخصصان در این زمینه آسان تر و سریع تر پیش ببرید.

انتشار: 5 اسفند 1401 بروزرسانی: 24 اسفند 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 1235

به "بهترین شغل برای مهاجرت کدام است؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "بهترین شغل برای مهاجرت کدام است؟" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین شغل برای مهاجرت کدام است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید