افتتاح موزه بزرگ مصر

موزه بزرگ مصر که یکی از بزرگترین موزه های جهان به شمار میرود در نزدیکی اهرام ثلاثه افتتاح شده است.

افتتاح موزه بزرگ مصر

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: به منظور نمایش گنجینه های باستانی کشور مصر، موزه بزرگ مصر به مدت بیش از یک دهه در حال ساخت است؛ پروژه ای که بارها به تاخیر افتاده است.

هزاران کارگر مصری در فلات جیزه در خارج از قاهره زیر سایه اهرام مصر مشغول ساختن این موزه بودند.

این جدیدترین پروژه بزرگی است که عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر از آن حمایت می نماید؛ مقامی که سرمایه گذاری کلان در زیر ساخت ها را زمینه احیای مالی می داند که طی دهه ها رکود و در پی انقلاب سال 2011 این کشور، تضعیف شده است.

در این میان، هزینه های احداث موزه از رقم اولیه 650 میلیون دلار به بیش از یک میلیارد دلار افزایش یافته و بخش اعظم سرمایه لازم برای این کار، از ژاپن تامین شده است. دولت ژاپن در دو نوبت یکی در سال 2006 مبلغ 320 میلیون دلار و دیگری در سال 2016 مبلغ 450 میلیون دلار را به عنوان وام برای این پروژه در اختیار قاهره قرار داد.

ژاپنی ها به منظور توسعه موزه همچنان مشورت های لازم را ارائه می دهند، اما تعیین نیست که بودجه مازاد برای این پروژه را که در حال حاضر یک میلیارد و یکصد میلیون دلار برآورد می گردد، چه کسی تامین خواهد نمود.

احتمالا بخش زیادی از بودجه لازم از سوی ارتش یا شرکت های وابسته به نظامیان که نقش مهمی در اقتصاد مصر ایفا می نمایند، تامین خواهد شد.

این موزه به وسیله شرکت چند ملیتی ساخت وساز مصر موسوم به اوراسکام ساخته می گردد.

مصر به حفظ توریستان در این کشور امیدوار است تا ارز خارجی مورد احتیاج برای تقویت اقتصاد آن فراهم گردد.

این موزه متشکل از یک سری سرسرای بتونی بلند است که در نهایت 50 هزار اثر هنری شامل ماسک معروف توتن خامون از فراعنه مصر مشهور به کینگ توت و دیگر گنجینه های این کشور در آن به نمایش گذاشته می گردد، بعلاوه یک فضای کنفرانس، یک سینما، 28 فروشگاه، 10 رستوران و یک بوتیک هتل در این موزه قرار گرفته است.

معماری موزه طوری طراحی شده که پنجره های بزرگ موزه به روی اهرام پنج هزار ساله مصر گگردده می گردد و یک کشتی ساخته شده از چوب و مجسمه ای بلند از رامسس دوم از فراعنه مصر در آن به نمایش در می آید.

توریستان به تدریج در حال بازگشت به مصر هستند، اما صنعت توریستی در این کشور هنوز از زمان انقلاب 2011 رونق نیافته است.

مقام های مصری امیدوارند این موزه بزرگ پس از گشایش، هشت میلیون نفر را در سال جذب کند.

حدود هشت میلیون توریست در سال 2018 از مصر تماشا نموده اند، رقمی که از سال 2017 بیشتر است، اما هنوز از رقم 14 میلیون و 700 هزار نفر مربوط به قبل از سال 2011 کمتر است.

انتشار: 12 بهمن 1400 بروزرسانی: 22 بهمن 1400 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 885

به "افتتاح موزه بزرگ مصر" امتیاز دهید

1 کاربر به "افتتاح موزه بزرگ مصر" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح موزه بزرگ مصر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید