استکهلم یا تورنتو؟ سوئد یا کانادا؟ مهاجرت و زندگی در کدام بهتر است؟

سوئد و کانادا هر دو از مقاصد محبوب ایرانی ها برای مهاجرت و زندگی می‌باشد، شهرهای استکهلم و تورنتو هر کدام ویژگی های مختلف شهری دارند میتواند در انتخاب شما موثر باشد، با ما همراه باشید تا این ویژگی ها را با هم مرور کنیم.

استکهلم یا تورنتو؟ سوئد یا کانادا؟ مهاجرت و زندگی در کدام بهتر است؟

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: ✅ استکهلم

استکهلم به عنوان یکی از شهرهای فراگیر و مورد استقبال در جهان شناخته می شود.  جذابیت مدرن و شهری آن با تاریخ چند صد ساله و نزدیک بودن این شهر با طبیعت بسیار مورد توجه میباشد.  استکهلم پایتخت و پرجمعیت ترین منطقه شهری سوئد و همچنین اسکاندیناوی است و حدود 6 میلیون جمعیت دارد. استکهلم مرکز فرهنگی ، رسانه ای ، سیاسی و اقتصادی سوئد است و به تنهایی بیش از یک سوم تولید ناخالص داخلی این کشور را تشکیل می دهد  و با تولید ناخالص داخلی سرانه در بین 10 منطقه برتر اروپا قرار دارد. همچنین این شهر میزبان برخی از دانشگاه های دارای رتبه برتر اروپا مانند دانشکده اقتصاد استکهلم ، موسسه کارولینسکا و موسسه فناوری سلطنتی KTH است.

اکثر ایستگاه های مترو استکهلم (حدود 100 ایستگاه) با موزاییک ، مجسمه و نقاشی به طرز هنری آراسته شده اند.

استکهلم در مجمع الجزایری از چهارده جزیره واقع  شده که توسط 57 پل به هم متصل شده است.

کلیسای جامع Storkyrkan قرن سیزدهم در شهر قدیم (Gamla Stan) یکی از قدیمی ترین بناهای استکهلم میباشد و باریک ترین خیابان در Gamla Stan کوچه Mårten Trotzig قرار دارد که در باریکترین نقطه 35 اینچ (تقریبا 90 سانتی متر) اندازه دارد.

تفریحات زیادی در استکهلم میتوان انجام داد. این شهر دارای یک زنجیره رستوران پر جنب و جوش است که غداهایی معرکه در آن سرو میشود. حتماً در یکی از کافه های عالی شهر یک فیکا سوئدی را امتحان کنید.

موزه ها و گالری های هنری زیادی در استکهلم وجود دارد.  موزه مدرن و عکس از بهترین انتخاب برای علاقه مندان به هنر است . موزه ABBA برای علاقمندان به تاریخ موسیقی سوئد بسیار مناسب است.

استکهلم به خاطر تالار نمادین شهر ، اولین موزه فضای باز جهان و موزه افسانه آبا  بسیار مشهور است.  همچنین شما میتوانید شانس خود را برای دیدن شفق قطبی در این شهر زیبا امتحان کنید.

استکهلم دارای زمستان هایی سرد که طی آن دمای متوسط به چندین درجه زیر صفر می رسد و تابستان های معتدل تا گرم است.

✅ تورنتو

تورنتو مرکز استان انتاریو کانادا است. با جمعیت 2،731،571 نفر در سال 2016، این شهر پرجمعیت ترین شهر کانادا و چهارمین شهر پرجمعیت آمریکای شمالی میباشد.

جمعیت متنوع تورنتو نشان دهنده نقش فعلی و تاریخی آن به عنوان مقصد مهمی برای مهاجران به کانادا است. بیش از 50 درصد از ساکنان تورنتو از اقلیت های فرهنگی قابل مشاهده هستند و بیش از 200 ریشه قومی متمایز در میان ساکنان آن زندگی می کنند. در حالی که اکثر مردم تورنتو انگلیسی را به عنوان زبان اصلی خود صحبت می کنند، بیش از 160 زبان در این شهر صحبت می شود

تورنتو

اگرچه بسیاری از فعالیتهای تولیدی منطقه در خارج از محدوده شهر انجام می شود ، تورنتو همچنان به عنوان یک نقطه عمده فروشی و توزیع بخش صنعتی است. موقعیت استراتژیک این شهر در امتداد کریدور شهر کبک - ویندزور و ارتباطات جاده ای و ریلی آن به حمایت از تولید وسایل نقلیه موتوری ، آهن ، فولاد ، غذا ، ماشین آلات ، مواد شیمیایی و کاغذ کمک می کند. تکمیل مسیر کشتی سنت لارنس در سال 1959 به کشتی ها امکان دسترسی به دریاچه های بزرگ از اقیانوس اطلس را داد.

انگلیسی یکی از دو زبان رسمی کانادا است و زبان دیگر فرانسه است. تقریباً 1.6 درصد تورنتونی ها زبان فرانسه را به عنوان زبان مادری خود گزارش داده اند

تورنتو یک مرکز بین المللی برای تجارت و امور مالی است و به طور کلی پایتخت مالی کانادا در نظر گرفته می شود ، تورنتو دارای تمرکز زیادی از بانک ها و شرکت های کارگزاری در خیابان بی ، در منطقه مالی است. بورس اوراق بهادار تورنتو هفتمین بورس بزرگ سهام جهان از نظر سرمایه میباشد.

تورنتو یک مرکز برجسته موسیقی، تئاتر، تولید فیلم سینمایی و تولید سریال تلویزیونی است و مقر اصلی شبکه های ملی پخش عمده و رسانه های کانادا است. موسسات فرهنگی تورنتو، که شامل موزه ها و گالری های متعدد، جشنواره ها و رویدادهای عمومی، مناطق تفریحی، اماکن تاریخی ملی و فعالیت های ورزشی است، سالانه بیش از 43 میلیون گردشگر را به خود جذب می کند. تورنتو به خاطر بسیاری از آسمان خراش ها و ساختمان های بلند، به ویژه بلندترین سازه مستقل در نیمکره غربی، برج CN شناخته شده است.

از دیدنی های تورنتو در تور کانادا میتوان به برج سی. ان ، بازار سِینت لارنس ، ناحیه دیستیلری، جزایر تورنتو ، آکواریوم ریپلی کانادا ، کاسا لوما و موزه رویال اونتاریو اشاره کرد.

✅ مقایسه تورنتو و استکهلم از لحاظ شاخص ها

در ادامه چهار شاخص مهم برای مقایسه کیفیت زندگی در تورنتو کانادا و استکهلم سوئد در نظر گرفته شده است:

  1. شاخص ایمنی که شامل  دیجیتال، امنیت بهداشت، امنیت زیرساخت ها و امنیت شخصی و اجتماعی است.
  2. شاخص هزینه زندگی یک شاخص قیمت نظری است که هزینه نسبی زندگی را در طول زمان یا مناطق اندازه گیری می کند. این شاخصی است که اختلاف قیمت کالاها و خدمات را اندازه گیری می کند و با تغییر قیمت امکان تعویض با سایر موارد را فراهم می کند.
  3. شاخص مراقبت های بهداشتی برآورد کیفیت کلی سیستم مراقبت های بهداشتی، متخصصان مراقبت های بهداشتی، تجهیزات، کارکنان، پزشکان، هزینه ها و غیره است. 
  4. از شاخص کیفیت هوا (AQI) برای گزارش کیفیت روزانه هوا استفاده می شود. این به شما می گوید که هوای شما چقدر تمیز یا آلوده است و چه اثرات سلامتی مرتبط ممکن است برای شما نگران کننده باشد. AQI روی تأثیرات سلامتی شما ممکن است در عرض چند ساعت یا چند روز پس از تنفس هوای آلوده متمرکز شود.

طبق آخرین آمار:

شاخص ایمنی تورنتو 60٪ و استکهلم 54٪ که نشان دهنده ایمنی بیشتر در تورنتو می باشد.

همچنین شاخص هزینه های زندگی در تورنتو 73٪ و دراستکهلم 85٪ میباشد که نشان دهنده هزینه های کمتر زندگی در تورنتو میباشد.

حال در بررسی شاخص مراقبت های بهداشتی مشاهده میشود که تورنتو با شاخص 75٪ کیفیت مراقبت های بهداشتی بهتری از استکهلم با شاخص 66٪ دارد.

تورنتو با شاخص 37٪ آلودگی هوای بیشتری از استکهلم با شاخص 19٪ دارد.

و در آخر هدف موسسه Best Canada tours کمک به شما برای پیدا کردن شهر مناسب با بالاترین کیفیت زندگی برای مهاجرت میباشد.

سوالات خود را در زمینه مهاجرت و زندگی در کانادا و سوئد از ما بپرسید.

انتشار: 9 آذر 1399 بروزرسانی: 2 بهمن 1400 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 350

به "استکهلم یا تورنتو؟ سوئد یا کانادا؟ مهاجرت و زندگی در کدام بهتر است؟" امتیاز دهید

25 کاربر به "استکهلم یا تورنتو؟ سوئد یا کانادا؟ مهاجرت و زندگی در کدام بهتر است؟" امتیاز داده اند | 4.3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استکهلم یا تورنتو؟ سوئد یا کانادا؟ مهاجرت و زندگی در کدام بهتر است؟"

3 دیدگاه

سارا 26 مرداد 1400

سلام ما یک خانواده 4 نفره با 2 فرزند دختر 16 و 11 ساله هستیم
پدر: مدتی شغل آزاد کار میکردیم (تولیدی تابلو فرش داشتم. الان بازار اهن)
مدرک دیپلم انسانی دارم - مدرک زبان هم ندارم (میتونم اونجا دوره زبان شرکت کنم؟!)
تمکن مالی هم زیاد مهم نیست
مادر خانه دار بدون مدرک زبان و دارای مدرک دیپلم
چه روشی مناسبه؟! کانادا یا سوئد؟! و اینکه بعد 2 سال دختر 18 ساله دانشگاه کانادا ثبت نام کنه می‌تونه برا خانواده هم اقامت بگیرع؟!

پاسخ به سارا

شایان 26 اسفند 1399

برای تحصیل در مقطع ارشد کدام کشور بین سوئد و کانادا رو پیشنهاد میکنین؟ از نظر اینکه بشه راحتتر کار پیدا کرد (با علم به اینکه بخش زیادیش برمیگرده به خود فرد) و بازار کار بهتری داره و برای اقامت اقدام کرد؟

پاسخ به شایان

کارشناس سفر به کانادا8 فروردین 1400

کانادا بازار کار بهتری دارد و امکان گرفتن اقامت دائم بعد از فارغ التحصیلی نیز برایتان مهیا میباشد.

پاسخ به کارشناس سفر به کانادا
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید