راهنمای ارسال بار به کانادا

 ارسال بار به کانادا از ایران کار ساده ای نیست و این فاصله معمولن مقرون به صرفه هم نیست اما اگر اصرار به اینکار دارید این راهنما را مرور بفرمایید.

راهنمای ارسال بار به کانادا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: شاید بتوانیم خودمان را با آب و هوا و غذای کانادایی تا حدودی وفق بدهیم، اما سروته یک ایرانی را که بزنند، در نهایت سلیقۀ او در انتخاب مبلمان و فرش های دستباف به طور کلی، یک چیز دیگری است!

بعضی وقت ها همین تفاوت سلیقه ها حس دلتنگی وطن را هم بیشتر می نماید! برای این که از این دلتنگی کم تر کنید، می توانید ارسال بار از ایران به کانادا را امتحان کنید که به اصطلاح به آن فریت بار از ایران به کانادا می گویند. البته پیشنهاد ما این است که همان اول مهاجرت این کار را نکنید؛ در واقع بهتر است زمانی که تازه وارد کانادا می شوید، فقط وسایل مهم خود را با خود ببرید. چون بالاخره تازه وارد و نابلد هستید و ممکن است همین نابلدی کار دستتان بدهد.در ادامۀ این مطلب در خصوص نحوۀ فریت وسایل به کانادا و نکات مهم آن می گوییم. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

فریت چیست و چطور انجام می شود؟

همانطور که در مقدمه در خصوص فریت بار به کانادا صحبت کردیم، این اصطلاح به معنی ارسال بار به کانادا است.در کل ارسال کالا به کانادا برای مهاجرین، افرادی که اقامت دارند و حتی دانشجویان کانادا قانونی است و به آن مالیات تعلق نمی گیرد.

بعضی از بارهای کوچک را می توان به وسیله هواپیما تا کانادا حمل کرد، اما اثاثیۀ منزل معمولاً به وسیله کشتی تا کانادا منتقل می شوند. معمولاً این بارهای دریایی که برای اثاثیۀ منزل در نظر گرفته می شوند، در کانتینر دربست (FCL) تا کانادا حمل می شوند و در بعضی موارد هم بار شما با بارهای دیگر به صورت جمعی در کانتینر مشترک (LCL) تا کانادا فرستاده می شود.

نکات مهم ارسال بار به کانادا

چند نکتۀ مهم وجود دارد که باید در خصوص ارسال بار به کانادا بدانید؛

  • اولاً اگر که تازه وارد هستید و قصد دارید با خود اثاث ببرید، حتماً مطمئن شوید که خانه تان را برای بلندمدت اجاره می کنید یا اصلاً خانه ای می خرید؛ چون اثاث کشی در کانادا، مخصوصاً در فاصله های دو استان مختلف، برایتان بسیار هزینه خواهد داشت و اصلاً سخت است!
  • دوماً حتماً دقت کنید که بارتان را دست افرادی برای حمل بار بسپارید که بارنامۀ معتبر دارند و امکان پیگیری بار در آن خیلی خوب و پاسخگویی آن ها هم آنی باشد.
  • سوماً بارتان را حتماً بیمه کنید! شما می خواهید در فاصلۀ بین دو قاره، بار حمل کنید و امکان بروز هر اتفاقی وجود دارد!
  • چهارماً لطفاً بسته بندی بار را جدی بگیرید! همانطور که گفتیم و خودتان هم از قبل می دانستید، فاصلۀ ایران و کانادا خیلی زیاد است و ممکن است بارتان صدمه ببیند. بهتر است شما از این اشکالات پیشگیری کنید.

نکات مهمی که باید در خصوص نحوۀ بسته بندی بارتان بدانید

بسته هایی که شکستنی، آسیب دیدنی و فاسدشدنی نیستند را می توانید در خانۀ خود هم بسته بندی کنید. معمولاً هم وزن زیادی ندارند و به راحتی به هواپیما یا کشتی منتقل می شوند. بسته بندی اثاثیۀ منزل که شامل انواع شکستنی ها در آن می شود، کاملاً فرق دارد! معمولاً برای این نوع از وسایل، بسته بندی چوبی پیشنهاد می شود.

در خصوص هزینۀ فریت بار به کانادا از ایران

هزینۀ فریت بار به وسیله خطوط هوایی مانند سفرهایی که با خطوط هوایی انجام می شود حساب می شود. یعنی به دو فاکتور وزن و حجم بستگی دارد.این هزینه هم یک حداقلی دارد که مثلاً شما تا 45 کیلو را می توانید با خود ببرید و دقیقاً برای 45 کیلو گرم بار، هزینه پرداخت می کنید. حالا این امکان وجود دارد که شما از این 45 کیلوگرم هم کمتر بار داشته باشید، اما در هر صورت هزینۀ پرداختی تان به ازای فریت بار از ایران به کانادا به وسیله خطوط هوایی، ثابت است.

در خصوص ارسال بار با کشتی به کانادا هم زمانی برایتان به صرفه تر است که می خواهید بارهای تجاری یا اثاثیۀ منزل تان را منتقل کنید.برای ارسال بار به کانادا به وسیله کشتی، کانتینرهای 20 فوتی یا همان Heavy Duty که حدود 24 تن بارگیری می نمایند استفاده می شود. کانتینرهای 40 فوتی که ارتفاع بیشتری دارند، حدود 26 تن را حمل می نمایند.

مدت زمان ارسال بار تا کانادا

معمولاً زمانی که بارها به صورت هوایی از ایران به کانادا ارسال می شوند، حدود 5 الی 10 روز طول می کشد تا به کانادا برسند و بارهای دریایی هم بعد از 4 الی 7 روز به بندرعباس و بعد از آن حدود 45 الی 60 روز طول می کشد تا به پورت های کانادا برسد.

مدارکی که برای حمل بار تا کانادا احتیاج دارید

مدارکی که برای فریت بار تا کانادا به آن احتیاج دارید، عبارت است از:

  • مدارک فرستنده از ایران به کانادا: تصویر کارت ملی (پشت و رو)، صفحۀ اول پاسپورت و تلفن و آدرس فرستنده از ایران
  • مدارک گیرندۀ بار در کانادا: عکس پاسپورت، تلفن و آدرس مقصد تحویل گیرنده در کشور کانادا، ایمیل، فهرست کالا (Packing list) و فاکتور کالا (Invoice) که برای بارهای تجاری است

در آخر…

حمل بار از ایران تا کانادا کار آسانی نیست؛ هر لحظه امکان دارد که وسایل از بین بروند! سعی کنید این کار را با شرکت های معتبر انجام دهید. معمولاً توصیه می شود که اثاثیه تان را در کانادا تهیه کنید، اما اگر هیچ رقمه با مبلمان و فرش های موجود در کانادا کنار نمی آیید، دیگر هیچ راهی جز فریت بار از ایران به کانادا ندارید پس توصیه ها را جدی بگیرید و در بسته بندی بارتان دقت کنید.

اگر سوالی دارید در بخش نظرات از ما بپرسید.

انتشار: 17 آذر 1401 بروزرسانی: 27 آذر 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 1202

به "راهنمای ارسال بار به کانادا" امتیاز دهید

1 کاربر به "راهنمای ارسال بار به کانادا" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای ارسال بار به کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید