اختصاص بسته یک میلیارد دلاری برای جبران خسارت کرونا در کانادا

کانادا برای جبران زیان ناشی از همه گیری کووید - 19 از یک بسته محرک مالی به ارزش تقریبی یکصد میلیارد دلار رونمایی نموده است که می تواند میزان کسری بودجه این کشور را به بیش از 381 میلیارد دلار برساند.

اختصاص بسته یک میلیارد دلاری برای جبران خسارت کرونا در کانادا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: کریستیا فریلند وزیر دارایی کانادا از طرح دولت برای ادامه حمایت از اقتصاد کشور در میانه همه گیری کرونا رونمایی کرد.

وزیر دارایی کانادا در گزارش سالانه پاییزی که از شرایط مالی و مالی کشور ارایه می دهد و نسخه 2020 این گزارش به روزرسانی شده این خبر را اظهار داشت.

درپی کاهش چشمگیر فعالیت های مالی و مشاغل در آغاز شیوع کرونا در کانادا، این کشور از بهبود مالی در ماه های تابستان برخوردار شد. با این حال، موارد ابتلا به کرونا در کانادا در ماه های اخیر افزایش یافته و منجر به دوره تازه اعمال قرنطینه در بخش هایی از این کشور همچون تورنتو شده است.

در امسال، وزارت دارایی کانادا اظهار داشت که کشور برای حمایت از اقتصاد در جریان همه گیری، بیش از 340 میلیارد دلار کسری بودجه خواهد داشت. اما در طرح به روزرسانی شده، وزارت مزبور این رقم را به 381 میلیارد دلار اصلاح کرد.

در همین حال، وزیر دارایی کانادا در توصیف بسته محرک مالی، بخش هایی را که قرار است این بودجه به آن اختصاص یابد، تشریح کرد و این بسته را عظیمترین بسته یاریی فدرال کانادا از زمان جنگ جهانی دوم نامید.

وی گفت: این تمهیدات، هدفمند و انعطاف پذیر است و سخاوتمندانه ترین یاری برای افرادی است که بیشترین احتیاج را دارند.

برای آغاز، دولت فدرال یک صندوق یاریی طولانی مدت به ارزش یک میلیارد دلار ایجاد می نماید که در استان ها برای ارائه خدمات بهتر در خانه های سالمندان توزیع می گردد.

اوتاوا نیز درپی افزایش یارانه مشاغل به رقم 75 درصد مقرری قبل از شیوع کروناست، زیرا بسیاری از مشاغل زمستان سختی را پیش رو دارند.

فریلند گفت که مشاغل فعال در زمینه گردشگری، هتل داری و هنر از وام های دولتی جدید برخوردار می شوند، با توجه به اینکه این بخش ها به طور نامتناسبی تحت تاثیر کووید - 19 قرار گرفته اند.

وی تاکید نمود که دولت همچنین در زمینه آموزش مشاغل به ویژه در بخش مراقبتی، اینترنت پهن باند و مسکن سرمایه گذاری می نماید.

وزیر دارایی کانادا با اذعان بر این مساله که کرونا به طور ویژه ای زنان، جوانان، سیاهپوستان، بومیان و رنگین پوستان را هدف قرار داده است، گفت که تمهیدات هدفمندی به یاری این افراد می آید.

قرار است اوتاوا یک برنامه اقدام برای زنان در بخش اقتصاد ایجاد کند که اساس سیستم ملی مراقبت از کودک را فراهم می نماید.

وی همچنین از اختصاص 1.5 میلیارد دلار در زمینه زیرساخت های جوامع بومی اطلاع داد و از تاسیس صندوقی برای کارآفرینان سیاهپوست کانادایی سخن گفت.

بعلاوه، خانواده هایی که فرزندان کوچک دارند و محق برخورداری از طرح مزایای بچه ها کانادا هستند، در سال 2021 مبلغ یک هزار و 200 دلار مازاد برای هر کودک زیر شش سال دریافت می نمایند.

اوتاوا همچنین تجهیزات محافظتی شخصی بیشتری برای کانادایی ها خریداری و در زمینه بهبود سیستم تهویه ساختمان های عمومی سرمایه گذاری می نماید.

فریلند از اعمال مالیات جدید بر شرکت های دیجیتال چند ملیتی در کانادا سخن گفت تا امکان تامین مالی این طرح عظیم مالی فراهم گردد.

در همین حال، احزاب مخالف کانادا خواهان ارائه جزئیات بیشتر درمورد راهبرد توزیع واکسن کرونا در این کشور شده اند.

این احزاب از وزیر دارایی به دلیل افزایش ندادن انتقالات مالی به استان ها برای پرداخت هزینه خدمات بهداشتی انتقاد نموده اند.

فریلند در پاسخ به این انتقادها، به اختصاص بودجه 19 میلیارد دلاری برای مراقبت های بهداشتی و 2 میلیارد دلاری برای مدارس اشاره نموده است.

در این میان، کانادا در حال آماده سازی طرح های مهاجرتی پساکروناست تا بتواند از مهارت و استعداد تازه واردان پس از خاتمه همه گیری به منظور حمایت از بهبود رشد مالی و مشاغل بهره گیرد.

مارکو مندیسینو وزیر مهاجرت کانادا به تازگی آرمانی ترین طرح مهاجرتی در تاریخ کانادا را اظهار داشت. به موجب طرح مهاجرتی 2021-2023 کانادا، این کشور از بیش از 400 هزار اقامت دائم جدید در هر سال استقبال می نماید.

از سویی، در بیانیه جدید دولت کانادا اشاره شده است که دولت فدرال 72 میلیون دلار در زمینه مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا به منظور مدرن سازی سیستم مدیریت پروژه جهانی اش به یک بستر دیجیتال و به دور از سیستم فعلی مبتنی بر کاغذبازی اختصاص می دهد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 19 آذر 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 365

به "اختصاص بسته یک میلیارد دلاری برای جبران خسارت کرونا در کانادا" امتیاز دهید

1 کاربر به "اختصاص بسته یک میلیارد دلاری برای جبران خسارت کرونا در کانادا" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص بسته یک میلیارد دلاری برای جبران خسارت کرونا در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید