عملکرد تورمی دولت کانادا در مقایسه با کشورهای دیگر

تورم بی سابقه چند دهه در کانادا، مردم کانادا را درباره افزایش هزینه های زندگی نگران کرده است، اما هر چند به نظر می رسد که کانادا در مقایسه با بسیاری از دیگر اقتصادهای بزرگ، بهتر عمل کرده است. نرخ تورم کشور هنوز کمتر از آمریکا، اتحادیه اروپا و انگلستان است، که در ماه اکتبر، نرخ تورم سالانه آن ها به 11.1 درصد افزایش یافت.

عملکرد تورمی دولت کانادا در مقایسه با کشورهای دیگر

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: فشارهای قیمتی در کانادا شروع به کاهش کرده‌اند، به طوری که قیمت بنزین از اوج قیمت‌ها کاهش یافته و نرخ تورم سالانه در ماه اکتبر با وجود افزایش قیمت بنزین ثابت مانده و در حد 6.9 درصد قرار دارد.

با اینکه نشانه هایی از امیدی برای گذشت کانادایی ها از بدترین وضعیت دیده می‌شود، با افزایش قیمت ها، بسیاری از آن‌ها تحت تأثیر نوسانات قیمت ها هستند و این باعث کاهش قدرت خرید آن‌ها شده است زیرا رشد حقوقی کمتر از نرخ تورم بوده است.

تورم در کانادا در تابستان به بالاترین سطح خود از سال 1981 رسید و از زمان برداشت محدودیت‌های کرونایی به طور پایداری رشد کرد. قیمت‌ها در ماه ژوئن نسبت به سال قبل با افزایش 8.1 درصدی مواجه شدند.

حتی در حالی که لیبرال‌های فدرال به چالش سیاسی تورم با اعلام حمایت اضافی برای کانادایی‌ها واکنش نشان می‌دهند، سیاست‌مداران مخالف فرصت را برای بحث این موضوع به دست آوردند و ادعا کردند که دولت در مسائل داخلی هزینه‌های زندگی شکست خورده است.

اما در جنگ با تورم بالا، کانادا همراه بسیاری دیگر از اقتصادهای بزرگ است.

یک سلسله چالش‌های جهانی، از جمله تجاوز روسیه به اوکراین تا زنجیره تأمین گره خورده، قیمت‌ها را در سراسر جهان به سرعت بالا برده است.

برنامه‌های حمایتی از ویروس کرونا و نرخ بهره پایین همچنین باعث شده‌اند تا در حالی که کشورها بازگشته‌اند، افراد به راحتی پول خرج کنند و تقاضای اقتصادهایی که قبلاً در تامین کالاها و خدمات دچار مشکلات بودند، را افزایش دهند.

اکنون، در حالی که بانک‌های مرکزی در یکپارچه‌سازی برای پایین آوردن تورم اقدام می‌کنند، نرخ تورم بسیار بالای کانادا همچنان کمتر از نرخ تورم کشورهایی مانند آمریکا، اتحادیه اروپا و انگلیس است.

داگلاس پورتر، سرشمار اقتصادی بی‌ان‌ام‌او، می‌گوید مقایسه بین کشورها به دلیل تفاوت در روش محاسبه تورم، سخت است. با این حال، در یک مصاحبه او می‌گوید که می‌توان گفت کانادا به طور نسبی در وضعیت بهتری قرار دارد.

 پورتر می‌گوید:"حتی با این هشدار ملایم، همچنان فکر می‌کنم که داستان کلی این است که کانادا در کل دارای نرخ تورم کمتری نسبت به اکثر اقتصادهای بزرگ است".

منبع: globalnews.ca
انتشار: 1 اسفند 1401 بروزرسانی: 20 اسفند 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 1232

به "عملکرد تورمی دولت کانادا در مقایسه با کشورهای دیگر" امتیاز دهید

2 کاربر به "عملکرد تورمی دولت کانادا در مقایسه با کشورهای دیگر" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملکرد تورمی دولت کانادا در مقایسه با کشورهای دیگر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید