کانادا از شرکت های فناوری مالیات می گیرد

شرکت های ارائه کننده سرویس های دیجیتال باید از 2022 میلادی در کانادا مالیات بپردازند.

کانادا از شرکت های فناوری مالیات می گیرد

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: کانادا تصمیم دارد از 2022 میلادی برای شرکت های تهیه نماینده سرویس های دیجیتال مالیات وضع کند و تا زمانیکه کشورهای عظیم به یک روش هماهنگ برای مالیات بندی این شرکت ها دست یابند، کانادا سیستم خود را اجرا خواهد نمود.

قانون مالیات جدید کانادا از یکم ژانویه 2022 میلادی اجرا می گردد و طبق تخمین ها طی 5 سال درآمد دولت فدرال را 2.6 میلیارد دلار افزایش می دهد.

وزیر اقتصاد کانادا در این باره می گوید: شهروندان کانادایی خواستار سیستم مالیاتی عادلانه ای هستند که همه سهم خود را می پردازند. کانادا در صورت لزوم حتی به طور یک جانبه مالیات بر شرکت های عظیم فناوری را اجرا می نماید تا آنها نیز مانند هر شرکت فعال دیگری در این کشور سهم خود را خود بپردازند.

جزئیات بیشتر درباره مالیات شرکت های فناوری در بودجه سال آینده کشور ارائه می گردد.

علاوه بر آن فروشندگان عظیم خارجی که در کانادا حضور فیزیکی ندارند نیز باید فرایند جمع آوری مالیات بر فروش محصولاتی مانند اپ های موبایل، بازی های ویدئویی و سرویس های پخش زنده را شروع نمایند. در این بخش نیز طی 5 سال احتمالا 1.2 میلیارد دلار کانادایی مالیات جمع آوری می گردد.

در حال حاضر سازمان توسعه و همکاری های مالی مشغول تهیه روشی واحد برای دریافت مالیات از شرکت های عظیمی مانند گوگل و فیس بوک است. این در حالی است که شیوع ویروس کرونا به شدت به بودجه کشورها فشار وارد نموده است.

کانادا نیز درباره تاخیر در دستیابی به توافق در این زمینه اظهار نگرانی نموده است. از سوی دیگر احتمال وضع مالیات بر سرویس های دیجیتال سبب شد دولت دونالد ترامپ در مقابل کشورهای دیگر را تهدید کند.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 19 آذر 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 364

به "کانادا از شرکت های فناوری مالیات می گیرد" امتیاز دهید

1 کاربر به "کانادا از شرکت های فناوری مالیات می گیرد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانادا از شرکت های فناوری مالیات می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید