یک ابولهول دیگر نزدیک اهرام مصر پیدا شده است!

به تازگی دومین مجسمه ابولهول در جاده الکباش مصر به صورت اتفاقی و توسط کارگران راه سازی کشف شده است.

یک ابولهول دیگر نزدیک اهرام مصر پیدا شده است!

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: همه ما با مجسمه غول پیکر ابولهول در منطقه تاریخی مصر آشنا هستیم. حالا دومین مجسمه ابولهول هم به طور کاملا تصادفی کشف شده و باعث حیرت و شگفتی همه شده است. این مجسمه در جاده الکباش قرار داشته و کارگران هنگامی که مشغول کار در این جاده بوده اند آن را کشف نموده اند.

شایعه ها به واقعیت پیوست

از قدیم در بین مردم محلی این باور وجود داشت که دومین مجسمه ابولهول هم جایی در دل خاک مدفون شده است و منتظر روزی است که کشف شود. حالا پس از شایعات فراوان خاتمه دومین مجسمه ابولهول خیلی اتفاقی کشف شده و شایعات را اثبات نموده است. مدیر آثار باستانی لوگزور، محمد عبدل عزیز این خبر را رسما اعلام نموده است. کارگرانی که مشغول احداث جاده ای نو در راستا باستانی الکباش بودند به مجسمه ای بزرگ برخوردند که بدنی شبیه به شیر و سری انسانی دارد و به مجسمه ابولهول شباهت زیادی دارد.

دومین مجسمه ابولهول

دومین مجسمه ابولهول طبق گزارشات محلی بین دو معبد مشهور کارناک و لوگزور کشف شده است و حدود 9 کیلومتر با دره پادشاهان، محل دفن فراعنه های مصری فاصله دارد. بعد از آنکه خبر این کشف به گوش باستان شناسان رسید گروهی به این منطقه اعزام شدند و در حال آنالیز هستند. اگر واقعا این یافته دومین مجسمه ابولهول باشد متعلق به 2500 سال قبل از میلاد است و به این ترتیب بیش از 4000 سال قدمت دارد! هنوز این مجسمه از روی زمین بلند نشده و هیچ کسی از کشف بزرگ دومین مجسمه ابولهول منتشر نشده است. اما مقامات رسمی اعلام نموده اند که دنیاگرد ها و گردشگران می توانند برای بازدید از این منطقه باستانی و دومین مجسمه ابولهول به این منطقه بیایند.

محمد عبدل عزیز، مدیر آثار باستانی لوگزور در خصوص کشف دومین مجسمه ابولهول اظهار نموده است که محتمل است این مجسمه به علت شرایط محیطی برای مدتی همان طور در دل خاک باقی بماند. او اضافه نموده که ادامه پروژه جاده سازی بین دو معبد بزرگ مصر در جاده الکباش تا اطلاع ثانوی و تا زمانی که در خصوص مجسمه کشف شده تصمیم گیری شود به حالت تعویق در می آید.

طبق گزارشاتی که در خصوص کشف دومین مجسمه ابولهول اعلام شده این مجسمه سری شبیه به انسان و بدنی شبیه به شیر دارد و در نزدیکی هرم بزرگ جیزه قرار گرفته است. دومین مجسمه ابولهول حدود 73 متر طول و 20 متر ارتفاع دارد و به 2500 سال قبل از میلاد برمی شود. کارشناسان و مورخان احتمال می دهند که این مجسمه غول پیکر شبیه به فرعون خفرع ساخته شده است.

همان طور که در بالا هم اشاره کردیم از قدیم این باور در بین مردم محلی و همین طور بعضی مورخان وجود داشت که مجسمه های دیگری مشابه ابولهول به افتخار فرعون های مصر ساخته شده اند. حالا با این کشف بزرگ و مهم، تمام این باورها و حدس و گمان ها اثبات شده است و دومین مجسمه ابولهول پس از هزاران سال از دل خاک بیرون کشیده شده است.

مجمسه ابولهول

مجسمه بزرگ ابولهول بزرگ ترین و مشهورترین مجسمه اسفینکس در دنیا است. اسفینکس (Sphinx) که در زبان عربی ابولهول نامیده می شود غول هایی افسانه ای و ترکیبی از انسان و حیوان بودند. این موجودات اغلب سری انسانی و بدنی شبیه به حیوانات مثل شیر و … دارند. مجسمه ابولهول از سنگ آهک تراشید شده است و یکی از بزرگ ترین مجسمه و تندیس های دنیا به شمار میرود. مصریان باستان ابولهول را سمبل و نماد سلطنت می دانستند. بسیاری از فرعون های مصر دستور می دادند تا چهره شان را روی صورت این مجسمه ها حکاکی نمایند تا بعد از مرگ در آرامگاه و مقبره شان قرار داده شود. این کار به یکی از باورهای مصر باستان یعنی ایزدبانوی سخمت (Sekhmet) اشاره دارد که در باور مصریان یک شیر ماده است.

بعضی از باستان شناسان اعتقاد دارند که مجسمه ابولهول دری به یک شهر زیرزمینی مخفی است و زیر آن شبکه ای کامل و پیچیده از تونل ها واقع شده است که در نهایت به یک شهر بزرگ زیرزمینی می رسد. با این حال، مقامات مصری اجازه هرگونه کاوش و تحقیق و حتی عکس برداری را از نزدیکی این مجسمه نمی دهند و همین حدس هایی را به وجود آورده که مقامات نمی خواهند این شهر زیرزمینی اسرارآمیز کشف شود. به گفته بعضی باستان شناسان مقامات می دانند با کشف این شهر زیرزمینی تمام کتاب ها و اطلاعاتی که در خصوص مصر باستان داشته اند غلط از آب در می آید و به همین علت مانع از جستجوهای بیشتر می شوند. حالا با کشف دومین مجسمه ابولهول باید منتظر ماند و دید که واکنش مسئولین چه خواهد بود و آیا بالاخره دانشمندان اجازه تحقیقات جامع و بیشتر را پیدا خواهند کرد یا خیر.

منبع: independent.co.uk
انتشار: 10 بهمن 1400 بروزرسانی: 22 بهمن 1400 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 888

به "یک ابولهول دیگر نزدیک اهرام مصر پیدا شده است!" امتیاز دهید

2 کاربر به "یک ابولهول دیگر نزدیک اهرام مصر پیدا شده است!" امتیاز داده اند | 4.5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک ابولهول دیگر نزدیک اهرام مصر پیدا شده است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید