عجایب هفتگانه جهان که همچنان پابرجا هستند

در ادامه با عجایب هفتگانه جهان آشنا خواهیم شد، لیستی از یادگارهای دنیای قدیم که همچنان پاربرجا هستند.

عجایب هفتگانه جهان که همچنان پابرجا هستند

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: عجایب هفتگانه دنیا به دو دسته عجایب قدیم یا باستان و عجایب نو یا نو دسته بندی می شوند. عجایب هفتگانه باستان دنیا تا مدت ها محبوبیت بسیار زیادی در بین مردم داشتند ولی در نهایت بر اساس یک نظرسنجی به وسیله بنیاد نیو 7 واندرز، تصمیم بر آن شد که عجایب نو دنیا انتخاب و رونمایی شود.

در نهایت در سال 2017 در لیسبون عجایب هفتگانه نو دنیا انتخاب شدند. در این مطلب قصد داریم تا شما را با این عجایب هفتگانه آشنا نموده و در رابطه با آن ها توضیحاتی را به شما ارائه دهیم، پس با ما همراه باشید تا یک به یک این عجایب را به شما معرفی کنیم.

1- پترا اردن

پترا یکی از عجایب هفتگانه نو است که در جنوب کشور اردن واقع شده است. نام این منطقه به یونانی به معنای سنگ و صخره است. اگر بخواهیم در رابطه پترا صحبت کنیم باید گفت که این شهر در دره بین تپه ها واقع شده و مقبره های آن در صخره ها تراشیده شده است. نکته مهم این است که اکنون بناهای موجود در پترا تبدیل به ویرانه شده است.

رشد این شهر به علت توسعه بازرگانی در دوران رونق جاده عود بوده و پترا در این جاده به عنوان شهر مرکزی برای سایر مسیرهای تجاری به حساب می آمد. امروز شهر باستانی پترا محبوبیت بسیار زیادی در بین گردشگران دارد و همین موضوع باعث شده تا آن را جز عجایب هفتگانه نو قرار دهند.

2- دیوار بزرگ چین

یکی دیگر از عجایب هفتگانه نو دنیا، دیوار بزرگ چین است. این دیوار که به عنوان طولانی ترین و بزرگترین سازه مهندسی تدافعی و نظامی در دنیا شناخته می شود در کشور چین واقع شده و در سال 1987 جز فهرست میراث دنیای یونسکو نیز به ثبت رسیده است.

این دیوار در زمان امپراطوری چین ساخته شده و از آن برای جلوگیری از هجوم اقوام صحرا گرد استفاده می شد. نکته مهمی که باید بدانید این است که برای ساخت این دیوار از کارگران و افراد بسیار زیادی استفاده شده و درصد بسیار زیادی از این کارگران در حین درست کردن دیوار بزرگ چین جان خود را از دست دادند. اگر بخواهیم در رابطه با عظمت این سازه و دیوار صحبت کنیم باید گفت که طول آن 21196 کیلومتر است.

3- مجسمه مسیح در برزیل

یکی دیگر از عجایب هفتگانه نو دنیا، مجسمه و تندیس مسیح است. این مجسمه در برزیل و در شهر ریودوژانیرو واقع شده است. در واقع این مجسمه مسیح منجی بوده و به علت طراحی زیبا و خاصی که دارد توانسته محبوبیت بسیار زیادی در بین گردشگران و جهانگرد ها پیدا کند.

مجسمه مسیح در سال 1926 و در ارتفاع 710 متری کوه کرکوادو در کشور برزیل ساخته شد. ارتفاع این تندیس 38 متر بوده و طراحی آن به نحوی است که مسیح را در حالی که دستان خود را باز نموده است نشان می دهد. در واقع طراحی این تندیس به نحوی است که نشان دهنده پذیرش همه انسان ها در آغوش مسیح است.

بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده، در طول سال بیش از دو میلیون نفر از مجسمه مسیح در ریودوژانیرو کشور برزیل بازدید می نمایند.

4- ماچو پیچو در پرو

ماچو پیچو شهری با دیوارهای سنگی است که در کشور پرو واقع شده است و امروزه به عنوان یکی از عجایب هفتگانه نو شناخته می شود. این منطقه به علت داشتن بخش های مختلفی نظیر معبد خورشید محبوبیت بسیار زیادی در بین جهانگرد ها و گردشگران دارد.

منظره زیبا، محل قرارگیری خاص و بعلاوه معماری عجیب و مجذوب کننده باعث شده تا این منطقه محبوبیت بسیار زیادی در بین جهانگرد ها و گردشگران داشته باشد و به همین خاطر بر اساس نظرسنجی اجرا شده، ماچو پیچو نیز در فهرست عجایب هفتگانه نو نهاده شد.

5- چیچن ایتزا در مکزیک

چیچن ایتزا در واقع معبد و هرمی باستانی است که به وسیله تمدن مایاها ساخته شده و امروزه در کشور مکزیک واقع شده است.احتمال می رود که چیچن ایتزا به معنای در کنار دهانه چاه جادو باشد، چرا که ایتزا در زبان مایایی به معنای جادو و جادویی است.

بر اساس آنالیز های اجرا شده در حدود هزار سال پیش این بنا ساخته شده و این معبد مکانی برای تقدیم قربانیان به خدای باران مایاها بوده است. عمل قربانی کردن انسان ها در این معبد کار بسیار معمول بوده و اجساد انسان های قربانی شده نیز در این معبد پیدا شده است.

چیچن ایتزا دارای چند جاذبه دیگر در اطراف خود است که از مهم ترین آن ها می توان به قلعه، معبد جنگجویان، محوطه بازی و سازه های دیگری نظیر چاه آب بزرگ و… اشاره نمود.

6- کولوسئوم در ایتالیا

کولوسئوم شهر رم نیز یکی دیگر از جاذبه های هفتگانه نو است که در واقع یک تماشاخانه در شهر روم ایتالیا است. کولوسئوم به عنوان بزرگ ترین تماشاخانه در کل امپراتوری روم به حساب می آمده و ظرفیتی بین 50 هزار تا 80 هزار نفر داشته است. این تماشاخانه 80 درب ورودی داشته و افراد می توانستند به وسیله این درها وارد فضای این سازه عجیب و بزرگ شوند.

مهم ترین کاری که در کولوسئوم رم انجام می شد، نبرد گلادیاتورها بود. نکته مهمی که باید بدانید این است که در امپراطوری روم بعضی از اعدام ها نیز در این مکان انجام می شد.

کارشناسان تاریخی اعتقاد دارند که پس از آ نکه امپراتوری روم به اورشلیم حمله و آن شهر را ویران کرد، مردمان آن منطقه را به بردگی گرفت و 45 تا 60 هزار نفر از این بردگان کولوسئوم شهر رم را ساختند. درصد بسیار زیادی از این بردگان در حین کار کشته شده اند. برای مراسم افتتاحیه این مکان نیز 9 هزار حیوان غیر اهلی کشتار شدند.

7- هرم بزرگ جیزه در مصر

هرم بزرگ جیزه قدیمی ترین و بزرگترین هرم از مجموعه اهرام سه گانه در کشور مصر است. این جاذبه جهانگردی و گردشگری در شهر زیبا و خاص قاهره، کشور مصر واقع شده و قدمت آن به 2560 سال پیش باز می شود. این هرم با ارتفاع 146.5 متری خود تا 3800 سال پس از ساخت نیز به عنوان بلندترین ساخته دست انسان شناخته می شد و به همین علت این هرم محبوبیت و معروفیت بسیار زیادی دارد.

اگر بخواهیم در خصوص معماری و مصالح مورد استفاده در این بنا صحبت کنیم باید گفت که پوشش بیرونی این هرم از سنگ آهک بوده که امروزه تنها بخشی از آن در اطراف پایه ها دیده می شود.

هرم بزرگ جیزه جز عجایب هفت گانه نو دنیا به شمار میرود، اما نکته مهمی که باید بدانید این است که هرم بزرگ جیزه در طبقه بندی عجایب هفتگانه دنیا باستان نیز نهاده شده است که این مسئله نشان از عظمت و اهمیت این بنا دارد.

انتشار: 6 خرداد 1402 بروزرسانی: 11 خرداد 1402 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 849

به "عجایب هفتگانه جهان که همچنان پابرجا هستند" امتیاز دهید

1 کاربر به "عجایب هفتگانه جهان که همچنان پابرجا هستند" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عجایب هفتگانه جهان که همچنان پابرجا هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید