آشنایی بیشتر با کانادا

کانادا شمالی‌ترین کشور واقع در آمریکای شمالی است. کانادا در جنوب و شمال‌غرب هم‌ مرز با ایالات متحده‌ آمریکا است. مرز 8045 کیلومتری بین این دو کشور طولانی‌ترین مرز بی‌دفاع در کل جهان است. کانادا از سوی شرق در کنار اقیانوس اطلس و از سوی غرب در کنار اقیانوس آرام قرار دارد. این کشور از شمال به اقیانوس منجمد شمالی می‌رسد. نام کانادا از واژه ی سرخ‌ پوستی Kanata به معنی "دهکده" یا "سرپناه" می‌آید. آثار به‌دست‌آمده از زندگی نخستین بومیان کانادایی که در بخشی از این کشور به مدت طولانی ساکن بودند و نیز بررسی‌های باستان‌شناسی در شمالی‌ترین بخش کشور، یوکان، نشان می‌دهد که زندگی در آن به 26500 سال پیش در جنوبی‌ترین بخش به 95000 سال پیش برمی‌گردد.

آشنایی بیشتر با کانادا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: کانادا، دومین کشور بزرگ دنیا با وسعت 9،215،430 کیلومتر مربع است ( تقریبا 5 برابر وسعت ایران) ، ولی جمعیت نسبتاً کمی دارد. با وجود آنکه وسعت کانادا از همسایه‌اش آمریکا بیشتر است، جمعیتی معادل 11 درصد جمعیت امریکا دارد (حدود 39 میلیون نفر). کانادا مالک یک چهاردهم مساحت کره زمین، یک دهم جنگلهای این سیاره، و یک پنجم حیات وحش دنیاست. بر همین اساس کانادا از جمله زیباترین دیدگاههای مناظر طبیعی جهان را دارا است. هر نقطه از کشور زیبای کانادا زیبائی و طراوت خاص خود را در فصول متفاوت دارد ولی از جمله دیدنی ترین های این کشور شهرهای : تورنتو، مونترال، کبک، اتاوا، ویکتوریا، ونکوور، کلگری، بنف و جاسپر میباشند. در طی مسیر به این شهرها صدها دیدنی جذاب در طول مسیر وجود دارد.

جاذبه های کانادا

پایتخت کانادا شهرزیبای اتاوا است. کانادا به 10 استان و 3 قلمرو تقسیم شده‌است. استان‌ها در مجموع استقلال زیادی از دولت مرکزی دارند، اما درجه ی این آزادی عمل در نزد قلمروها کمتر است. مهم‌ترین استان از لحاظ اقتصادی و سیاسی استان آنتاریو است که شهرهای تورنتو و اتاوا در آن قرار دارد. استان‌ها عهده‌دار اجرای برنامه‌های اجتماعی کشور هستند. دولت فدرال برنامه‌های ملی خود را به سرتاسر کشور معرفی کند، ولی اختیار شرکت در این برنامه‌ها با خود استان‌هاست. دولت فدرال عهده‌دار توازن ثروت میان استان‌ها نیزهست، و برای این منظور همه‌ساله مقداری از درآمد استان‌های پر درآمد را میان استان‌های کم درآمدپخش می‌کند. تمامی استان‌ها و قلمروها مجلس قانون‌گذاری مخصوص خود را دارند.

کانادا کشوری نوین و دارای فناوری پیشرفته‌است و توان تأمین انرژی سوختی خود از منابع درون‌مرزی را دارد. این کشور دارای منابع گسترده ی طبیعی است، و برخی از استان‌های آن وابستگی سنگینی به استفاده از این منابع دارند. آب و هوا در بخش جنوب غربی، جایی که شهر ونکوور و جزیره‌ ویکتوریا از استان بریتیش کلمبیا در آن قرار دارند، معتدل است. تورنتو نیز که از شهرهای مهم این کشور است . کانادا از نظر فعالیتهای بورسی در دنیا بین 10 کشور مهم قرار گرفته است.

در فاصله یک ساعت و نیم از شهر تورنتو، آبشار نیاگارا قرار دارد که بزرگ‌ترین آبشاردنیا از نظر میزان هجم اب است و یک دهکده رویایی با بافت اروپایی نیز به همین نام (Niagara-On-the-Lake) در 25 کیلومتری ابشار نیاگارا وجود داردکه سالانه تعداد بسیاری از توریست ها را به خود جلب میکند .

حدود 80٪ مردم کانادا در شهرهایی که کمتر از 250 کیلومتر تا مرزهای آمریکا فاصله دارند زندگی می‌کنند. زبان فرانسه به همراه زبان انگلیسی، دو زبان رسمی در کشور کانادا محسوب می‌شوند. زبان فرانسه زبان مادری حدود 6.6 میلیون کانادائی ها است. بیشتر فرانسوی زبانان در استان کبک زندگی میکنند. اما در حدود 1 میلیون نفر از آنها در استان‌های دیگر کانادا بسر میبرند.

کانادا یکی از کشورهای عضو گروه هشت است. این کشور دارای منابع معدنی غنی، صنایع پیشرفته همچون خودروسازی، صنایع شیمیایی و نفت، صنایع غذایی، چوب و کاغذ، صنایع معدنی و فلزی و شیلات و محصولات فراوان کشاورزی از جمله گندم، دانه‌های روغنی، میوه، سبزیجات و توتون است. کانادا یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان محسوب می‌شود و اقتصاد آن از تنوع و گوناگونی فراوانی برخوردار است. کانادا در بین 10 کشور اول تولید کننده دنیا قرار می گیرد. بیشترین شرکت های تولیدی کانادا در 2 استان کبک و انتاریو قرار دارند.

برج سی ان (The CN Tower) در تورنتو اولین برج بلند مخابراتی جهان است. خیابان Yonge که از حاشیه دریاچه انتاریو در جنوب شهر تورنتو شروع می شود، طولانی ترین خیابان دنیاست. این خیابان تا سال 1990 با طول 1896 کیلومتر از چند شهر عبور می کرد و به دریاچه هوران ختم میشد. ولی امروزه با ساخته شدن پلی در آن، طول آن به 56 کیلومتر کاهش پیدا کرده ولی کماکان بلندترین خیابان دنیا محسوب می شود.

برج سی ان (The CN Tower)

طولانی ترین بزرگراه ملی دنیا نیز (Trans-Canada Highway ) به طول 7821کیلومتر در کانادا قرار گرفته و از سواحل شرقی کانادا در نیوفاندلند به سواحل غربی این کشور در بریتیش کلمبیا می رسد. .
بزرگترین واحد فیلم سازی دولتی دنیا به کانادا تعلق دارد. این واحد که National Film Board of Canada نام دارد از زمان تاسیسش در 1939 تا کنون بیش از 3000 جایزه ملی و بین المللی دریافت کرده است.

کانادا مالک یک پنجم ذخیره آب شیرین دنیاست. 75% برق این کشور توسط نیروگاههای توربین آبی تولید می شود. استان انتاریو فقط به تنهایی بیش از 250 هزار دریاچه و بیش از 100 هزار کیلومتر طول ، رودخانه دارد.

کشور کانادا سالانه پذیرای 35 میلیون توریست است که به قصد اقامت موقت وارد خاک کانادا می شوند. تمامی این بازدیدکنندگان باید تقاضای ویزای توریستی نموده و فرمهای دولتی را تکمیل نمایند. بصورت یک قاعده کلی گردشگران (توریستها) به مدت 6 ماه مجوز ورود می گیرند. ویزای توریستی می تواند با مجوز یکبار ورود، چند بار ورود و یا ترانزیتی باشد. اگر اقامت کشور دیگری به غیر از ایران را ندارید ، شما نیاز به یک دعوت نامه معتبر دارید که شما را به کشور کانادا دعوت کنند. شرکت رهتورز در راستای اجرای تورهای خود نسبت به صدور دعوتنامه معتبر برای مسافرینی که قصد استفاده از خدمات ما را دارند مینماید و با توجه به تجارب قبلی چنانچه متقاضی دارای شرایط زیر باشد در بیش از نود و پنج درصد موارد، درخواست صدور ویزای آنها توسط بخش کنسولی سفارت کانادا تائید میگردد.

  • پاسپورت معتبر با حداقل شش ماه اعتبار
  • جواز کسب ویژه صاحبان مشاغل یا گواهی اشتغال از محل کار مربوطه همراه با فیش حقوقی و بیمه
  • سابقه داشتن ویزاهای معتبر مانند شنگن، استرالیا، انگلیس، امریکا طی ده سال گذشته
  • مدارک مالی مانند: سند منزل یا زمین، حساب بانکی و گردش مالی
انتشار: 27 تیر 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 222

به "آشنایی بیشتر با کانادا" امتیاز دهید

1 کاربر به "آشنایی بیشتر با کانادا" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی بیشتر با کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید