راهنمای شرکت در آزمون TCF زبان فرانسه

وقتی نوبت به اثبات اصالت فرانسوی می­رسد، (Test de Connaissance du Français) (TCF) آزمونی است که نباید از دست بدهید. این آزمون توسط مرکز بین المللی تعلیمات ویژه کودکان (CIEP) برای وزارت آموزش فرانسه اداره می­­شود.

راهنمای شرکت در آزمون TCF زبان فرانسه

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: خواه به دلایل شخصی، علمی یا شغلی، TCF به شما مدرک زبانی می­دهد که از استانداردهای مندرج در چارچوب مرجع مشترک زبانهای اروپایی (CEFR) پیروی می­کند.

به طور خلاصه، در سال 2001، قطعنامه شورای اتحادیه اروپا استفاده از CEFR را به عنوان یک سیستم استاندارد برای سنجش و تأیید مهارت زبان برای زبانهای مختلف اروپا توصیه کرد. سطح استاندارد مهارت به شرح زیر است:

A = کاربر اصلی (A1 و A2)

B = کاربر مستقل (B1 و B2)

C = کابر ماهر (C1 و C2)

[A2 بهتر از A1 است و داشتن درجه C2 به معنای تسلط و دقت آزمون دهنده است. C2 بالاترین رتبه در این سیستم است.]

TCF دارای واحدهای اجباری و اختیاری است. واحد اجباری شامل 80 عدد آزمون چند گزینه­ای است که درک شنوایی، درک مطلب و استفاده از ساختارهای زبانی را ارزیابی می­کند. به عنوان مثال، در بخش گوش دادن، ممکن است یک گفتگو، مصاحبه یا بحث فرانسوی پخش شود و سپس براساس آنچه شنیده اید از شما سوال شود. بخش درک مطلب، درک شما از زبان فرانسه را براساس کلمات نوشته شده ارزیابی می­کند و به تدریج سوالات دشوارتر می­شوند.

آزمون اختیاری فقط در صورت گذراندن آزمون اجباری انجام می­شود. پس از گذراندن آزمون اجباری این آزمون را باید طی دو سال انجام دهید، زیرا مدت اعتبار نمره اجباری دو سال است.

بخش اختیاری از بخشهای گفتاری و نوشتاری تشکیل شده است. بخش گفتاری، مصاحبه حضوری ضبط شده با یک ممتحن است که حدود 15 دقیقه طول می­کشد. آنها به شما یک سری تکالیف می­دهند که مهارت کلامی زبان فرانسه شما را می­سنجد و ممکن است از شما بخواهند که یک تجربه یا واقعه را توصیف کنید، یک ایده را توضیح دهید یا درمورد یک موضوع پیچیده صحبت کنید. سپس ضبط مصاحبه به CIEP ارسال می­شود و در آنجا توسط تیمی از استادان واجد شرایط ارزیابی می­شود.

قسمت نوشتاری آزمون از شش بخش تشکیل شده که به تدریج دشوارتر می­شوند. از شما خواسته می­شود ایده­ای ارائه دهید و یا یک پاراگراف را توصیف کنید تا ببینید آیا می توانید جملات پیچیده فرانسوی بسازید.

از آنجا که آزمون گفتاری و کتبی اختیاری است، شاید اصلا نخواهید در آنها شرکت کنید. برای دروس زبان فرانسه، وبلاگ فرانسوی FluentU گزینه جالبی است. ما همچنین یک راهنمای کامل برای استفاده از TCF در این وبلاگ داریم.

برای شرکت در کلاسهای زبان انگلیسی در کانادا با ما در تماس باشید.

انتشار: 23 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1400 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 532

به "راهنمای شرکت در آزمون TCF زبان فرانسه" امتیاز دهید

1 کاربر به "راهنمای شرکت در آزمون TCF زبان فرانسه" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای شرکت در آزمون TCF زبان فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید