آشنایی با فرودگاه ویکتوریا کانادا

برای آشنایی با فرودگاه بین المللی ویکتوریا (Victoria International Airport) یکی از پرترددترین فرودگاه های کانادا همراه ما باشید.

آشنایی با فرودگاه ویکتوریا کانادا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: فرودگاه بین المللی ویکتوریا دهمین فرودگاه پر رفت و آمد در کانادا با بیش از 1.93 میلیون مسافر در سال است و هر روز بیش از 100 پرواز در اینجا به نقاط مختلف جهان انجام می گردد. این فرودگاه حدودا در فاصله 25 کیلومتری شمال ویکتوریا، مرکز استان بریتیش کلمبیا واقع شده است.

این فرودگاه در سال 1939 افتتاح شد که به اسم محل تمرین صنعت هواپیمایی نظامی به کار رفت. در اوایل جنگ جهانی دوم (1940 تا 1941)، این فیلد به وسیله نیروی هوایی سلطنتی استفاده شد تا در آن نیروهایی را برای پرواز ابتدایی تربیت نموده و آن ها را برای برگشت به انگلستان آماده نمایند.

این فرودگاه در کنار خلیج پاتریشیا (Patricia Bay) واقع شده است که با توجه به شایع بودن قایق پرنده در آن موقع، محل خوبی به حساب می آمد. وزارت حمل و نقل این فرودگاه را در سال 1948 تحت خودش در آورد و بعد از آن به فرودگاه ویکتوریا نامگذاری شد و بسیاری از مردم محلی آن را به اسم «فرودگاه پات بِی» نامگذاری نموده اند. خطوط هوایی ترانزیت کانادا (بعدها Air Canada) پروازهای منظمی را در سال 1943 در فرودگاه ویکتوریا آغاز کرد. آخرین به جامانده نیروی هوایی سلطنتی کانادا (RCAF) در سال 1952، فرودگاه را ترک کردند.

در سال 1959، اینجا به فرودگاه بین المللی ویکتوریا تغییر نام یافت.

داخل فرودگاه بین المللی ویکتوریا

در سال 1997، شرکت حمل و نقل کانادا (که قبلا به بخش حمل و نقل معروف بود) به اسم بخشی از بازسازی بزرگی که برای فرودگاه های کانادا انجام می شد، دستور انجام عملیات روی این فرودگاه را به اداره فرودگاه ویکتوریا (Victoria Airport Authority) داد. در سال 2000 اداره فرودگاه ویکتوریا آغاز به بازسازی و گسترده کردن ترمینال فرودگاه برای تطابق با نیازهای مسافران کرد. در سال 2002 یک اتاق انتظار جانبی تازه و بخش ورود دیگری را افزود. در سال 2005، محوطه پروازهای خروجی کامل شد.

در ماه مه 2005، دولت فدرال که صاحب زمین فرودگاه بود بیان کرد که اجاره ای که از اداره فرودگاه ویکتوریا گرفته می گردد، کم خواهد شد. طی این تصمیم، 0.6 میلیون دلار کانادا هر سال و 12 میلیون دلار کاندا برای حداقل 50 سال پس انداز می گردد.

اطلاعات فرودگاه بین المللی ویکتوریا

  • نام فرودگاه بین المللی ویکتوریا: Victoria International Airport
  • کد یاتا: YYJ
  • کد ایکائو: CYYJ
  • نوع فرودگاه: عمومی
  • ارتفاع از سطح دریا: 20 متر
  • وب سایت رسمی فرودگاه بین المللی آلماتی: victoriaairport.com

ترمینال ها

ترمینال اصلی فرودگاه بین المللی ویکتوریا 9 باجه دارد که به باجه 2-1 و 10-4 دسته بندی می شوند. باجه های 1، 2، 9 و 10 دارای پل ورودی مستقیم به هواپیما هستند.

باجه های 1، 2، 5 و 6 به منظور ورود مسافران بین المللی به کار می فرایند.

در این فرودگاه، 3 نقاله بار فرودگاه وجود دارد: دو نقاله در بخش ورودی برای پروازهای داخلی کشور و یک نقاله برای پروازهای بین المللی.

جهت های دسترسی به فرودگاه

این فرودگاه از مرکز شهر ویکتوریا 22 کیلومتر فاصله دارد.

اتوبوس مستقیم: شاتل اتوبوس مستقیم از مرکز شهر به فرودگاه و برعکس وجود دارد که بعلاوه بعضی از آن ها از هتل ها هم می گذرند.

ترانزیت بریتیش کلمبیا: خطوط 83، 86 و 88 در فرودگاه بین المللی ویکتوریا توقف دارند. اگر از مسافرینی هستدی که از خطوط حمل و نقل بریتیش کلمبیا استفاده می کنید، می توانید از خطوط داخل شهری (خط اتوبوس گری هاوند یا قطار ونکوور آیلند) و قطارهای پسیفیک کوچ در ویکتوریا بهره ببرید.

ماشین: اگر با ماشین شخصی به فرودگاه می آیید، باید حدودا 20 دقیقه از مرکز شهر را به وسیله بزرگراه 17 در نظر بگیرید (در صورت وجود ترافیک سنگین، این جهت 40 دقیقه طول می کشد). این فرودگاه پارکینگ های کوتاه و بلند مدت دارد که هزینه های جداگانه ای هم برای آن ها باید پرداخت کنید. این پارکینگ ها درست در جنوب غربی ساختمان ترمینال واقع شده اند.

خدمات داخل فرودگاه ویکتوریا

امکانات برای دوچرخه: ویکتوریا شهری دوستدار دوچرخه است و مسافران زیادی هستند که به وسیله دوچرخه خود به فرودگاه می آیند. در این بخش، جهتهای متفاوتی برای دوچرخه سواری وجود دارد و پارکینگی هم برای شما تعبیه شده است که شما می توانید دوچرخه را تا زمان برگشتتان در آنجا نگهداری کنید.

صرافی: در بخش بین المللی صرافی فرودگاه تبدیل ارز، بیمه مسافرتی و کارت تلفن ارائه می گردد. دفتر صرافی از ساعت 8 صبح تا 5 عصر باز است.

اشیاء گمشده: اشیائی که داخل یا بیرون فرودگاه گم شده اند به بخش امنیت فرودگاه واقع در شرق ترمینال اصلی برده می شوند. شما می توانید از ساعت 9 صبح تا 10 شب برای تحویل اشیاء گمشده تان مراجعه نمایید.

اینترنت وای فای: فرودگاه بین المللی ویکتوریا اینترنت وای فای رایگان را در تمام بخش های ترمینال ارائه می دهد.

تلفن برای افراد کم توان: یک تلفن با توانایی های انتقال بالا برای افراد کم شنوا در پشت تلفن ها در بحش ورودی، درست بعد از کیوسک مبادله ارز خارجی واقع شده است.

دو دستگاه خودپرواز: شما در این فرودگاه می توانید از دو دستگاه خودپرداز، یکی از قبل از گیت ورودی و روبروی مغازه سوغاتی فروشی و دوم بعد از گیت، در پایین بخش انتظار مسافران بهره ببرید.

اتاق خانوادگی: این اتاق روبروی بوتیک بریک واتر (Breakwater Boutique) واقع شده است که برای مسافران تعبیه شده است.

رستوران و فروشگاه: رستوران هایی مانند رستوران Spinnakers و مغازه Harbourwalk از دیگر امکانات فرودگاه محسوب می گردد.

بخش بازی بچه ها: اگر همراه کودکتان سفر می کنید، نگران این نباشید که حوصله او سر رود. می توانید به بخش بازی بچه ها بروید که بالای اتاق انتظار پروازهای خروجی واقع شده است.

بخش کاری: در اتاق انتظار پروازهای خروجی بعلاوه خدماتی مانند کافی نت با لپ تاپ یا سیستم های رومیزی تعبیه شده است.

چرخ چمدان: برای حمل چمدان و بارهایتان می توانید از چرخ های رایگانی که داخل و خارج ترمینال هتل وجود دارند، استفاده نمایید.

انتشار: 8 آذر 1402 بروزرسانی: 23 آذر 1402 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 699

به "آشنایی با فرودگاه ویکتوریا کانادا" امتیاز دهید

1 کاربر به "آشنایی با فرودگاه ویکتوریا کانادا" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با فرودگاه ویکتوریا کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید