آشنایی با فرودگاه تورنتو کانادا

فرودگاه بین‌المللی پیرسون تورنتو (Toronto Pearson International Airport)، بزرگ‌ترین و شلوغ‌ترین فرودگاه در کانادا است. این فرودگاه در فاصله‌ی 23 کیلومتری شمال غربی شهر تورنتو قرار دارد و به عنوان قطب اصلی ایرلاین‌های ایرکانادا، فدکس اکسپرس، وست جت و ایرکانادا اکسپرس فعالیت می‌کند. فرودگاه پیرسون سالانه به بیش از 50 میلیون مسافر خدمات می‌دهد و به عنوان یکی از مهم‌ترین فرودگاه‌های بین‌المللی در آمریکای شمالی شناخته می‌شود.

آشنایی با فرودگاه تورنتو کانادا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: تاریخچه فرودگاه بین المللی پیرسون تورنتو

درابتدا می خواهیم به چگونگی شکل گیری این فرودگاه بپردازیم. در سال 1937 بود که دولت کانادا موافقت خود را برای تأسیس و تخصیص 2 ساختمان به نام مکانی فرودگاهی که مخصوص شهر تورنتو است را به شورای این شهر خاطرنشان کرد و پس از آن بود که ساخت این فرودگاه ها و وضع ترابری شهر تورنتو تحت شعاع نهاده شد و این فرودگاه ها در مرحله تاسیس نهاده شدند.

البته حتما باید این مطلب را به شما بگوییم که یکی از این فرودگاه ها، فرودگاه شهری بیلی بیشاپ تورنتو (Billy Bishop Toronto City Airport) بود و فرودگاه دیگر هم در نزدیکی شهر مالتون (Malton) کارهای ساختش آغاز شد. فرودگاه دوم را به این علت که در این شهر ساخته شد، ابتدا آن را با نام فرودگاه مالتون شناختند.

البته در ادامه مسئولین شهر تورنتو فرودگاه مالتون را در سال 1958 به سازمان ترابری کانادا فروختند و بعد از آن بود که نام فرودگاه مالتون به لستر بی پیرسون تغییر پیدا کرد. در حال حاضر فرودگاه بین المللی پیرسون تورنتو، به نام دومین فرودگاه پر رفت و آمد در قاره آمریکای شمالی و به نام عظیم ترین فرودگاه در کشور کانادا به شمار میرود.

اطلاعات فرودگاه بین المللی پیرسون تورنتو

فرودگاه بین المللی پیرسون تورنتو بر اساس گفته ها و همانطور که بالاتر گفتیم می توان به نام بزرگترین و البته شلوغ ترین فرودگاه ها در کشور کانادا به شمار می رود. این فرودگاه عظیم و بین المللی به صورت مشترک به شهر تورنتو و انتاریو انواع خدمات هوایی و باربری را ارائه می کند. به صورت دقیق تر این فرودگاه تقریباً در فاصله 23 کیلومتری شمال غربی شهر تورنتو قرار گفته است و از لحاظ آمار و شمار جا به جایی مسافران در سطح بین المللی، نام دومین فرودگاه پررفت و آمد در آمریکای شمالی را هم به خود اختصاص داده است.

این فرودگاه را هم با نام فرودگاه بین المللی لستر بی پیرسون و هم به نام فرودگاه تورنتو شناخته می گردد. علت این که این فرودگاه را به این نام نام گذاری نموده اند این است که آن را به افتخار یکی از برندگان کانادایی جایزه صلح نوبل و بعلاوه چهاردهمین نخست وزیر کانادا، یعنی لستر بولز پیرسون (Lester Bowles Pearson) نام گذاری نموده اند.

از جمله شرکت های هواپیمایی که در این فرودگاه فعالیت می نمایند می توانیم به خطوط هوایی ایر کانادا (Air Canada)، وست جت (WestJet) و ایرلاین باری فدکس اکسپرس (FedEx Express) بیشتر در این فرودگاه فعالیت های پروازی منظم و نمایندگی های مخصوص به خود را در این فرودگاه دارند. این فرودگاه کانادایی دارای 5 باند پرواز می باشد که امکانات لازم برای پروازهای هواپیماهای پهن پیکری همانند ایرباس A380 را دارا می باشند.

اطلاعات فرودگاه بین المللی پیرسون تورنتو

  • نام فرودگاه بین المللی پیرسون تورنتو: Toronto Pearson International Airport
  • کد یاتا: YYZ
  • کد ایکائو: CYYZ
  • نوع فرودگاه: همگانی
  • ارتفاع از سطح دریا: 173 متر
  • ترمینال ها: 3 ترمینال مجزا از یکدیگر
  • وب سایت رسمی فرودگاه بین المللی پیرسون تورنتو: www.torontopearson.com

ترمینال های فرودگاه بین المللی پیرسون تورنتو

فرودگاه پیرسون تورنتو دارای 3 ترمینال مجزا از یکدیگر می باشد. اما از این 3 ترمینال یکی از آن ها به نام ترمینال اینفیلد (Infield Terminal) که در حال حاضر بسته است، فقط 2 ترمینال مورد استفاده قرار می گیرد.

ترمینال شماره 1 این فرودگاه به نام عظیم ترین ترمینال این فرودگاه هم به حساب می آید. در این ترمینال، شرکت هواپیمایی امارات آنلاین و بعلاوه شرکت هواپیمایی بومی کانادا یعنی ایر کانادا در این ترمینال فعالیت می نمایند. از دیگر خصوصیات این ترمینال این است که این ترمینال را به نام یکی از سرعتی ترین سیستم پیاده بر دنیا می شناسند.

این پیاده بر به پارکینگ 8 طبقه فرودگاه پیرسون تورنتو هم متصل می باشد. ترمینال شماره 2 یا همان اینفیلد هم که همانطور که گفتیم تعطیل می باشد و در نهایت ترمینال شماره 3 این فرودگاه هم هم به هتل شرایتون و بعلاوه پارکینگ 5 طبقه این فرودگاه راه پیدا می کند. در این ترمینال شرکت های هواپیمایی اتحاد، اسکای تیم و وان ورلد فعالیت می نمایند.

ترمینال اینفیلد را به صورت موقت به خاطر بازسازی و توسعه ترمینال شماره 1 در سال 2002 تأسیس کردند تا پروازهای این ترمینال را برعهده بگیرد و همانطور هم که گفتیم در حال حاضر تعطیل می باشد.

اما این به معنا نیست که این ترمینال برای همواره تعطیل می باشد. از ترمینال اینفیلد در فصل های پر مسافر به خصوص و در صورت احتیاج و حتی در شرایط دیگر و در آینده دوباره به کارش بیندازند. از دیگر نکات گفتنی درباره این فرودگاه این است که در سال 2015 این ترمینال را توسعه دادند و موقتاً از آن برای جای دادن به مهاجران سوری استفاده شد.

در آخر باید بگوییم که این فرودگاه در واقع 4 ترمینال دارد که یکی از آن ها VIP است و زمانی که ضروری است تنها پروازهای خصوصی را مدیریت می کند.

راه های دسترسی به فرودگاه لبین المللی پیرسون تورنتو

اگر بخواهید از این فرودگاه به مرکز شهر بروید و یا بالعکس می توانید هم از قطار، هم تاکسی و هم اتوبوس استفاده نمایید که درادامه به شما می گوییم که برای استفاده از هر کدام چه کنید. قطارهای بدون سرنشین این فرودگاه، مسافران را شبانه روزی به صورت رایگان بین ترمینال های شماره 1 و 3 جا به جا می نمایند.

بعلاوه به وسیله ایستگاه قطار فرودگاه که در ترمینال شماره 1، می توانید خودتان را به مرکز شهر تورنتو برسانید. این قطارها هر روز و هر 15 دقیقه یک بار حرکت می نمایند. علاوه بر این ها هم می توانید از تاکسی های مجاز شهر تورنتو استفاده نمایید.

راهنمای گام به گام فرودگاه پیرسون

  • ورود به فرودگاه: پس از ورود به فرودگاه پیرسون، به سالن ورود بروید و برگه‌های مهاجرت و گمرک را پر کنید. سپس، چمدان‌های خود را تحویل بگیرید و به سالن خروج بروید.
  • کنترل پاسپورت و گمرک: پس از ورود به سالن خروج، به صف کنترل پاسپورت و گمرک بروید. افسر پاسپورت پاسپورت و برگه‌های مهاجرت شما را بررسی می‌کند و افسر گمرک چمدان‌های شما را بازرسی می‌کند.
  • خروج از فرودگاه: پس از عبور از کنترل پاسپورت و گمرک، می‌توانید از فرودگاه خارج شوید و به مقصد خود بروید.

نکات مهم:

  • قبل از سفر، حتماً از آخرین قوانین و مقررات مهاجرت و گمرک کانادا مطلع شوید.
  • در فرودگاه، مراقب چمدان‌های خود باشید و آنها را از دید دور نکنید.
  • اگر سوالی دارید، می‌توانید از کارکنان فرودگاه کمک بگیرید.

فرودگاه پیرسون به عنوان دروازه ورودی به کانادا، نقش مهمی در توسعه اقتصادی و گردشگری این کشور ایفا می‌کند. فرودگاه پیرسون با ارائه خدمات با کیفیت و امکانات مدرن، پذیرای مسافران از سراسر جهان است.

منبع: en.wikipedia.org
انتشار: 22 مهر 1402 بروزرسانی: 1 آبان 1402 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 700

به "آشنایی با فرودگاه تورنتو کانادا" امتیاز دهید

7 کاربر به "آشنایی با فرودگاه تورنتو کانادا" امتیاز داده اند | 4 از 5
امتیاز شما:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با فرودگاه تورنتو کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید