پارک ملکه الیزابت ونکوور کانادا

یکی از پارک های زیبای شهر ونکوور پارک ملکه الیزابت (Queen Elizabeth Park) میباشد، که با فضاهای زیبایی که دارد بهترین جا برای عکاسی و گرفتن سلفی های یادگاری میباشد.

پارک ملکه الیزابت ونکوور کانادا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: پارک ملکه الیزابت یکی از پرطرفدارترین مکان ها برای گرفتن عکس های عروسی در ونکوور است. البته این محبوبیت بی علت نیست؛ پارک ملکه الیزابت یکی از زیباترین پارک های ونکوور است. باغ های وسیع و زیبا، چشم اندازهای افسانه ای و درختان بی شمار، این پارک را به یک فضای رویایی برای مردم و یکی از زیباترین مکان های شهر تبدیل نموده است.

این پارک که در بلندترین نقطه ونکوور واقع شده و حدود 52/78 هکتار مساحت دارد، تنها از لحاظ محبوبیت و بازدید سالانه نسبت به پارک استنلی در رده دوم قرار می گیرد. در بالاترین نقطه پارک الیزابت، یک محوطه سنگفرش قرار گرفته که چشم انداز ای فوق العاده از ونکوور را به نمایش می گذارد. علاوه بر ونکوور، حیاطی بزرگ با چندین فواره زیبا و هنرستان هنرهای زیبای بلویدل (Bloedel Conservatory) هم به چشم می خورند. این مکان خانه بیش از 500 گیاه استوایی و 120 گونه مختلف از پرندگان است.

باغ های پارک ملکه الیزابت

گردشگران می توانند از محوطه سنگفرش، راستاهای پرپیچ این پارک را به سمت باغ ها، برکه ها و چمنزارها طی نمایند. دو باغی که در پارک ملکه الیزابت قرار دارند، دارای تمام ویژگی های یک باغ زیبا و رویایی هستند؛ راستاهایی با پل ها و آبشارهای کوچک، که در میان صدها گل و گیاه قرار گرفته اند. اگر احتیاج به استراحت و خلوت کردن داشتید، می توانید در طول راستا در جایگاه هایی که برای برطرف خستگی گردشگران قرار داده شده، بنشینید و از تماشای زیبایی های باغ لذت ببرید. یکی دیگر از ویژگی های این باغ ها، داشتن بیش از 3000 درخت است که در فصل تابستان، سایه و خنکی را برای گردشگران فراهم می نمایند و در فصل پائیز به رنگ های زیبای پائیزی در می آیند.

تفریح ها و رویدادهای متنوع

یکی دیگر از کارهایی که می توان در پارک ملکه الیزابت انجام داد، مشغول شدن به فعالیت های ورزشی است. این پارک دارای یک زمین گلف برای علاقمندان به این ورزش است. در قسمت شرقی پارک، زمین گلفِ پیچ اند پات (Pitch and Putt) قرار گرفته و فریزبی و تای چی در محوطه سنگفرش پارک یا پلازا انجام می شوند. بولینگ و تنیس از دیگر ورزش هایی هستند که گردشگران می توانند در پارک ملکه الیزابت به انجام آنها بپردازند.

زمین گلف پیچ اند پات

این زمین گلف نه تنها فرصت بازی گلف را در طبیعت زیبای پارک به گردشگران می دهد، بلکه چشم انداز فوق العاده ای از شهر را هم به نمایش می گذارد. محیط امن این زمین آن را به مکانی ایده آل برای علاقمندان به گلف تبدیل ساخته است.

زمین تنیس

17 زمین تنیس و یک محل تمرین مجزا در قسمت جنوبی پارک ملکه الیزابت قرار گرفته اند. زمانی که افراد زیادی برای بازی تنیس به پارک می آیند، زمان بازی به 30 دقیقه محدود می گردد.

بولینگ روی چمن

گردشگرانی که به بازی بولینگ علاقه دارند می توانند در ماه های آوریل تا سپتامبر، در روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه از ساعت 1:30 ظهر و چهارشنبه ها از ساعت 10:30 صبح به این بازی بپردازند.

در پارک ملکه الیزابت، رویدادهای فصلی هم برگزار می گردد. هر سال در ماه آوریل تمام پارک برای فستیوال ساکورا به معنای شکوفه گیلاس، چراغانی می گردد. این فستیوال به مناسبت باز شدن شکوفه های گیلاس برگزار می گردد که در فصل بهار در سراسر شهر دیده می شوند.

چگونگی رفتن به پارک ملکه الیزبت

پارک ملکه الیزابت در تقاطع خیابان کامبی و خیابان 33 دبلیو قرار گرفته است. البته پارک دارای چندین ورودی است که شامل خیابان اونتاریو، خیابان 33 دبلیو، یا خیابان 37 دبلیو، بین خیابان کلمبیا و خیابان مکی هستند.

در نزدیکی پارک به سختی پارکینگ رایگان پیدا می گردد و هزینه پارک کردن اتومبیل در پارکینگ های نزدیک به پارک هم ساعتی 3/50 دلار در ساعت است. بهتر است برای کاهش هزینه و صرفه جویی در وقت، با اتوبوس یا دوچرخه به پارک ملکه الیزابت بروید.

اگر هم قصد دارید با دوچرخه به سمت پارک بروید، می توانید از راستاهای دوچرخه سواری شرقی-غربی میدتاون/ریج وِی (Midtown/Ridgeway) بهره ببرید که در طول خیابان سی وهفتم قرار گرفته و دقیقا از کنار پارک می گذرند، یا راستا دوچرخه سواری شمال-جنوب خیابان اونتاریو را انتخاب کنید.

تاریخچه پارک ملکه الیزابت

این پارک که زمانی کوهستان کوچک نامیده می شد، در ارتفاع 152 متری از سطح دریا قرار گرفته و در اوایل قرن نوزدهم، به عنوان معدن سنگ بازالت مورد استفاده قرار می گرفت. پارک ملکه الیزابت در اصل متعلق به شرکت راه آهن کانادا پسیفیک بود. معادن موجود در این پارک، برای بسیاری از جاده های ونکوور سنگ فراوری می کرد. در سال 1911، معدن تعطیل شد، اما زمین آن تا 30 سال بدون استفاده باقی ماند.

درنهایت، راه آهن کانادا پسیفیک زمین را به شهر ونکوور فروخت و در سال 1940 پس از اینکه پادشاه جورج ششم و همسرش الیزابت (مادر ملکه الیزابت دوم) از این مکان بازدید کرد، نام این مکان به پارک ملکه الیزابت تغییر یافت. در سال 1948 رئیس انجمن پارک ونکوور، ویلیام لیوینگستون، با کاشتن اولین درخت های این پارک، قدم بزرگی در توسعه این پارک برداشت که بعدها آن را به یکی از زیباترین پارک های ونکوور تبدیل نمود.

در سال 1969، پرنتیس بلویدل، موسس شرکت جنگل داری کانادا مک میلان بلویدل حامی اقتصادی هنر و باغبانی، به منظور توسعه این پارک بیش از 1 میلیون دلار برای ساخت راستاهای پیاده روی، فواره ها و هنرستان هنرهای زیبایی یاری اقتصادی کرد.

ویژگی های پارک ملکه الیزابت

به طور کلی امکانات و ویژگی های پارک ملی ملکه الیزابت شامل باغ، معادن، هنرستان هنرهای زیبایی، سالن جشن، فواره ها، زمین گلف پیچ اند پات، زمین تنیس، بولینگ، محوطه های پیک نیک و رستوران هستند.

مدت زمان بازدید از پارک

بازدید از پارک ملکه الیزابت در طول یک روز به راحتی امکان پذیر است. در طول یک روز می توانید از باغ ها تماشا کنید، سری به هنرستان هنرهای زیبا بزنید و از منظره ها فوق العاده پارک لذت ببرید. بازدید از باغ ها و پلازا حدود دو تا سه ساعت زمان می برد که به همراه تنیس، گلف و یک پیک نیک کوچک، می تواند روزی فراموش نشدنی را در این پارک برای تان رقم بزند. صرف غذا در رستوران های پارک هم ایده خوبی است. درحالی که مشغول صرف غذا هستید می توانید از منظره ها شگفت انگیز اطراف لذت ببرید، زیرا بعضی از رستوران های پارک ملکه الیزابت دارای برترین چشم اندازها در تمام ونکوور هستند.

منبع: vancouver.ca / tripsavvy.com
انتشار: 16 خرداد 1401 بروزرسانی: 21 خرداد 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 1030

به "پارک ملکه الیزابت ونکوور کانادا" امتیاز دهید

1 کاربر به "پارک ملکه الیزابت ونکوور کانادا" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک ملکه الیزابت ونکوور کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید