پاچوکا (Pachuca) شهری تاریخی در مکزیک

شهر پاچوکا (Pachuca) از ان شهرهایی است که تاریخ یک ملت را در خود دارد، از موزه های قدیمی تا استادیمی برای فوتبال دوستان مکزیکی تا معدنی متروکه که خودش به موزه تبدیل شده است.

پاچوکا (Pachuca) شهری تاریخی در مکزیک

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: شهر پاچوکا در استان ایدالگو قرار گرفته است و با مکزیکوسیتی حدود 90 کیلومتر فاصله دارد و به راحتی می توان از مرکز مکزیک به این شهر سفر کرد. شهر پاچوکا جاذبه های تاریخی و گردشگری فراوانی دارد که از دوره های مختلف به جای مانده اند. اما شاید چیزی که نام این شهر را اخیرا بر سر زبان ها انداخته است تپه رنگین کمانی این شهر باشد! چند سال پیش گروهی از هنرمندان تصمیم گرفتند دستی به سر و روی شهر بکشند و به همین علت یک از منطقه ها مسکونی شهر که روی تپه ای قرار گرفته را مثل یک رنگین کمان زیبا رنگ کردند.

موزه گردی

همان طور که گفتیم پاچوکا شهری تاریخی است و به همین علت موزه های بسیار خوب و جالبی در این شهر وجود دارد. در سفر به هر شهر به یاد داشته باشید که موزه گردی می تواند به برترین شکل شما را با فرهنگ و تاریخ آن منطقه آشنا کند؛ پس از موزه گردی غافل نشوید! در این موزه ها می توانید از اشیاء و آثار تاریخی بی نظیری بازدید کنید که از محوطه های باستانی اطراف کشف شده اند. پیشنهاد اولمان بازدید از مجموعه کارتل د آرت (Cuartel de Arte) است. این مجموعه هنری و فرهنگی در واقع شامل سه موزه، یک گالری هنری، یک کتابخانه و چند اثر معماری و هنری بی نظیر است. این مجموعه یکی از برترین جاذبه های گردشگری پاچوکا است و مطمئنا حسابی شما را سرگرم خواهد نمود. بعد از این مجموعه، می توانید سری به موزه معدن شهر هم بزنید و سفری کوتاه به تاریخ پرفراز و نشیب شهر داشته باشید.

سفری به تمدن های باستان

شهر پاچوکا شهری تاریخی است و اطراف این شهر محوطه های تاریخی فراوانی وجود دارند. از جمله جاذبه های گردشگری پاچوکا می توان به چند سایت و محوطه باستانی اشاره نمود که در اطراف شهر قرار دارند. این محوطه های باستانی در فاصله نزدیکی از شهر قرار دارند و در یک روز می توانید از آن ها بازدید کنید. Xihuingo یکی از مجذوب نماینده ترین ترین ویرانه های باستانی است که بعضی از مهم ترین آثار تیوتیهوکان در آن قرار دارند. این محوطه باستانی در فاصله یک ساعت رانندگی با شهر فاصله دارد و به راحتی می توانید به آنجا بروید. منطقه دیگر Huapalcalco است که در باور آزتک ها صندلی مرد فانی است که بعدها به خدای آزتک ها تبدیل می گردد. علاوه بر این، محوطه باستانی تولا، مرکز باستانی امپراتوری تولتک هم با شهر پاچوکا فقط 2 ساعت فاصله دارد.

دیدنی مسابقه فوتبال!

تعجب نکنید! حضور در ورزشگاه و دیدنی یک مسابقه فوتبال هیجان انگیز هم می تواند یکی از جاذبه های گردشگری پاچوکا باشد. فوتبال دوستان حتما نام باشگاه پاچوکا را شنیده اند. این باشگاه یکی از حرفه ای ترین تیم های فوتبال در مکزیک است و طرفداران بسیاری هم دارد. در اوایل تابستان و اوایل زمستان مسابقات لیگ فوتبال مکزیک برگزار می گردد و اگر در این بازه زمانی در مکزیک به سر می برید می توانید یکی از این مسابقات را در ورزشگاه دیدن کنید. دیدنی یک مسابقه فوتبال در لیگ حرفه ای مکزیک مطمئنا تجربه ای لذتبخش و جالب خواهد بود.

طبیعت پاچوکا

شهر پاچوکا به وسیله کوهستان های نفس گیر و طبیعت فوق العاده زیبایی احاطه شده است. به همین علت طبیعت گردی را به جرات می توان یکی از برترین جاذبه های گردشگری پاچوکا دانست. در شهر پاچوکا و همین طور سرتاسر استان ایدالگو پارک های بسیار زیبایی وجود دارند و اوقات خوشی را برای شما فراهم می نمایند. اگر به ماهیگیری علاقمندید می توانید به El Cedral Dam بروید که داخل پارک ملی ال شیکو قرار گرفته و مکانی ایده آل برای ماهیگیری، کمپینگ و کوهنوردی است. Llano Grande و Valle de los Enamorados هم دو دره شگفت انگیز هستند که کنار پارک ال شیکو قرار گرفته اند و طبیعتی بکر و نفس گیری دارند. در این منطقه می توانید کوهنوردی کنید، قایق سواری کنید و یک شب را در دل طبیعت زیبای منطقه سپری کنید. اگر اهل طبیعت گردی هستید طبیعت زیبای پاچوکا مطمئنا شما را غافلگیر خواهد نمود.

رنگین کمانی به وسعت یک شهر

چند سال پیش مسئولین شهر تصمیم گرفتند ظاهر شهر را زیباتر نمایند. به همین علت گروهی از هنرمندان گرافیتی دور هم جمع شدند و یکی از محله های کارگر نشین شهر به نام پالمیتاس را به رنگین کمان تبدیل کردند! این منطقه مسکونی بر فراز تپه ای قرار گرفته است و به همین علت خانه های زیبا و رنگارنگ آن از فاصله دور هم تعیین است. این کار هنری باعث شد نام شهر پاچوکا بر سر زبان ها بیفتد و گردشگران زیادی برای بازدید از این شهر رنگین کمانی به پاچوکا بیایند. بنابراین مسلما این محله زیبا و رنگارنگ را می توان یکی از مشهورترین جاذبه های گردشگری پاچوکا به حساب آورد که حتما باید از آن بازدید کنید.

منطقه مسکونی پالمیتاس

بیش از 209 خانه در این منطقه مسکونی با رنگ های شاد و زنده رنگ آمیزی شدند تا درکنار هم یک رنگین کمان بزرگ را تشکیل بدهند. این اثر هنری یکی از بزرگ ترین آثار هنری خیابانی است که در یک شهر اجرا می گردد و تا این حد وسعت دارد. تکمیل این رنگین کمان بزرگ حدود دو ماه و نیم طول کشید و بیش از 20000 لیتر رنگ برای ایجاد این رنگین کمان زیبا مصرف شده است. نکته بسیار جالب اینکه تبدیل شدن این محله کارگرنشین و فقیر به یک رنگین کمان مشهور و زیبا باعث شده آمار جرم و جنایت به اندازه قابل توجهی کاهش پیدا کند!

منبع: theculturetrip.com
انتشار: 6 دی 1401 بروزرسانی: 22 دی 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 740

به "پاچوکا (Pachuca) شهری تاریخی در مکزیک" امتیاز دهید

1 کاربر به "پاچوکا (Pachuca) شهری تاریخی در مکزیک" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاچوکا (Pachuca) شهری تاریخی در مکزیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید