آشنایی با جاذبه های مریدا مکزیک

مریدا مرکز یوکاتان پر از یادگارهای دوران استعماری است، در ادامه با جاذبه های این شهر همراه ما باشید.

آشنایی با جاذبه های مریدا مکزیک

به گزارش مجری سفرهای گردشگری:  این منطقه قرن ها مرکز منسوجات و محلی با روابط قوی تجاری با اروپا (به ویژه فرانسه) محسوب می شده و به خاطر لباس سفیدی که مردمان آن به تن می کردند به شهر سفید معروفیت دارد؛ سنتی که تا به امروز نیز ادامه دار بوده است. مریدا در 1542 به وسیله کشورگشایانی که آن را فتح کردند پی ریزی شد و دارای خیابان هایی شطرنجی بوده که نسبت به سایر شهرهای مکزیک جهت یابی در آن بسیار آسان تر است.

به لطف آب و هوای گرم و شرجی و تعداد زیاد پارک های مجذوب نماینده و باغ گل های افسونگر، این شهر یکی از برترین گزینه های فراغت نسبت به سایر شهرهای شلوغ کشور محسوب می گردد و منطقه ای عالی و مناسب برای اکتشاف محوطه های مایایی یوکاتان است.

1. میدان اصلی (Historic Plaza Mayor)

این میدان که به میدان استقلال نیز معروفیت دارد، قطب فرهنگی و تجاری مریدا به شمار می آید و نقطه خوبی برای آغاز پیاده روی و گردش در مرکز شهر قدیمی است. علاوه بر محصور بودن در میان بعضی ساختمان های مهم و ارزشمند، این قسمت شهر، با درختان نخل سایه دار، باغ گل های زیبا و فواره هایش بخشی گیرا و مجذوب نماینده برای قرار دیدار های ساده است. در میدان اصلی که علاوه بر مردم محلی بین گردشگران نیز معروفیت و محبوبیت دارد، بازارهایی هستند که فروشندگان مختلف هر چیزی از غذا گرفته تا صنایع دستی و سوغاتی را در آن به فروش می رسانند. بعلاوه می توانید ردیفی از رستوران های خوب را در اینجا پیدا کنید که غذاهای سنتی مکزیک را برای شما آماده می نمایند.

2. موزه بزرگ دنیا مایاها (Gran Museo del Mundo Maya)

یکی از مهم ترین موزه های مکزیک، موزه فرا مدرن دنیا مایاهاست. در اینجا چهار نمایشگاه دائمی بزرگ با بیش از 500 اثر عتیقه وجود دارد. قسمت های برجسته این مجموعه تحسین برانگیز شامل حکاکی ها، مجسمه ها، اسناد تاریخی و منسوجاتی اند که به دوره قبل از اسپانیا باز می گردند؛ اما قسمت هایی نیز وجود دارند که دوران مستعمراتی را پوشش می دهند. در این موزه نمایش ها فوق العاده سمعی-بصری متناسب با تکنولوژی روز نیز تعبیه شده تا تاریخ طویل مردم منطقه را به بینندگان نشان دهند. این تصاویر بعلاوه در شب بر روی نمای ساختمان تابانده می گردد.

3. کلیسای جامع مریدا (Mérida Cathedral)

در قسمت شرقی میدان اصلی، در محوطه یک معبد قدیمی مایایی، کلیسای جامع مریدا قرار گرفته است که در سال های 1561 تا 1598 ساخته شده و بزرگ ترین کلیسای یوکاتان محسوب می گردد. علیرغم سردر ورودی ساده، نمای داخلی این ساختمان بسیار غنی از تزئینات بوده و جلوه هایی از تاریخ های مایایی و مستعمراتی شهر در آن ها به چشم می خورد. یکی از اولین چیزهایی که خواهید، دید نقاشی بالای در ورودی از فرمانروای مایایی، تیتول-کیو در حال دیدار با فاتح اسپانیایی فرانسیسکو مونتخو در تیو (Tihó) است. بخش قابل توجه دیگر، نمازخانه کریستو دِلا سامپویاس (Cristo de las Ampollas)، با منبت کاری قرن شانزدهمی سرخپوستی است که به خاطر تاول هایش بعد از آتش سوزی معروفیت دارد.

4. پارک سِپِدا پِراسا و کلیسای حضرت مسیح (Parque Cepeda Peraza and the Church of Jesús)

در این پارک خوش منظر و زیبا، کلیسای ظریف و دقیق حضرت مسیح یا فرمان سوم (کلیسایی محبوب برای مراسم های عروسی) قد برافراشته است. بعد از لذت بردن از منظره ها فوق العاده پارک و نمای خارجی این بنا، حتماً به داخل آن رفته و محراب بلند با تزئینات منحصر به فردش از چوب و طلاکاری شده را دیدن کنید.

5. موزه هنرهای معاصر یوکاتان (The Museo de Arte Contemporáneo de Yucatán)

موزه هنرهای معاصر یوکاتان که در بین مردم به (MACAY) شناخته می گردد، یکی از مهم ترین موزه های این استان است. این گالری فوق العاده با نمایشگاه های دائمی و موقتی از هنر مدرن و معاصر، جایی بسیار مجذوب نماینده برای کند کاو هنری به شمار میرود. بخش های برجسته مجموعه دائمی، شامل آثاری از هنرمندان پیشگام مکزیک مانند گابریل رامیرِز، آزنا، فرناندو کاسترو پاچِکو و فرناندو گارسیا است. این موسسه بعلاوه یک مرکز فرهنگی مهم با ورکشاپ های متعدد و برنامه های مختلف بوده و دارای یک کتابخانه، کافه و فروشگاه نیز هست. نقطه مهم دیگر، موزه هنر پاپ با مجموعه ای خوب ای منسوجات، پوشاک، سفال، جواهر، اسباب بازی و آلات موسیقی است.

6. موزه تاریخ طبیعی (The Natural History Museum)

موزه عالی تاریخ طبیعی مریدا در ساختمان بازسازی شده ی زیبای سابق دولت قرار گرفته است که به کاخ ژنرال کانتون شناخته می گردد. این مجموعه در ساختمان با ابهت قرن نوزدهمی، بیشتر از اشیاء مرتبط به تمدن مایاها تشکیل شده اما در آن سایر فرهنگ های پیشرفته پیشاکلمبی (pre-Columbian) مکزیک نیز به نمایش گذاشته شده است. قسمت های برجسته این مجموعه هدایای بازیابی شده از گودال های چیچِن ایتسا و بعلاوه بازتولیدهایی محوطه های مایایی می باشند.

7. خانه مونتِخو (Casa Montejo)

در قسمت جنوبی میدان اصلی خانه مونتخو، یکی از ظریف ترین و برترین نمونه های معماری مستعمراتی مکزیک قرار گرفته است. این بنا در 1549 به عنوان سکونتگاه خانواده متمول مونتخو ساخته شد، خانواده ای که تا 1978 مالکیت این ساختمان را در اختیار داشتند. در داخل بنا اتاق های بزرگ و زیبایی وجود دارند که به عنوان موزه استفاده شده و با اثاثیه عتیقه وارد شده از اروپا چیدمان شده اند. جالب ترین قسمت های خانه، نشان خانوادگی خانواده مونتخو و بعلاوه مجسمه سنگی یک فاتح ایستاده بر روی سر تعظیم نموده مایاهای مغلوب است.

8. کاخ فرماندار (The Governors Palace)

یکی از نقاطی که باید حتماً در مریدا بازدید کنید کاخ مجلل دولت است. این بنا که در 1892 ساخته شده و با 31 نقاشی دیواری جالب توجه، اثر فرناندو کاسترو پاچکو در طی سال های 1971-1974 تزئین شده است. این ساختمان با حیاط مرکزی اش نوعی شاهکار محسوب می گردد و علاوه بر نقاشی دیواری های ظریف و ارزشمند، شامل مجموعه ای غنی از نقاشی های سایر هنرمندان پیشگام مکزیک نیز هست. این آثار موضوعاتی از تعرض اسپانیا و برخورد وحشیانه با مایاها را پوشش می دهند. بعد از لذت بردن از این نقاشی ها، زمان کمی را نیز برای اکتشاف این ساختمان قدیمی، به ویژه بالکن آن با نمایی از کلیسای جامع و میدان اصلی صرف کنید.

9. موزه شهر مریدا و موزه راه آهن (The City of Mérida Museum and Railway Museum)

در ساختمان تاریخی و قدیمی اداره پست، موزه شهر مریدا با تمرکز بر رشد جامعه قرار گرفته است. یکی از نمایشگاه های این موزه مربوط به منسوجات محلی به ویژه اِنِکِن (henequen) است که زمانی به خاطر کامیابی ای که به مریدا آورد به طلای سبز معروفیت داشت. بعلاوه نمایشگاه های مربوط به دوره پیش از تاریخ و سال های قبل از استعمار اسپانیا نیز جالب توجه هستند. یکی دیگر از نقاط ارزشمند، موزه راه آهن یوکاتان بوده که به وسیله علاقمندان قطار تأسیس شد تا اقلام مرتبط به راه آهن شلوغ استان را حفظ کند. موارد مهم این موزه تعدادی موتور قدیمی و واگن و دست سازه های مرتبط هستند.

10. گالری ها، موزه ها و تورهای استودیو (Galleries, Museums, and Studio Tours)

به لطف هجوم قسمت عمده ای از گردشگران و ساکنینی که از خارج به این منطقه مهاجرت نموده اند، مریدا که در سال 2000 به عنوان مرکز فرهنگی آمریکا انتخاب شد، نقش مهمی در معرفی و پیشرفت هنر مکزیک به عهده داشت. این شهر دارای تعداد زیادی گالری خصوصی برای فروش آثار هنرمندان سبک های معاصر و سنتی و سایر شکل های هنری است. بسیاری از هنرمندان شناخته شده استودیوهای خود را برای بازدید در اختیار می گذارند. بعلاوه استان و دولت های شهری نیز برای خود گالری های هنری دارند که از جمله آنان می توان به موزه هنر پاپ و انجمن فرهنگی فورو اشاره نمود.

انتشار: 7 شهریور 1402 بروزرسانی: 19 شهریور 1402 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 928

به "آشنایی با جاذبه های مریدا مکزیک" امتیاز دهید

1 کاربر به "آشنایی با جاذبه های مریدا مکزیک" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با جاذبه های مریدا مکزیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید