ساختمان شهرداری سابق تورنتو (Old City Hall)

در ادامه گشت و گذار در تورنتو به ساختمان شهرداری سابق تورنتو (Old City Hall) خواهیم رفت.

ساختمان شهرداری سابق تورنتو (Old City Hall)

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: در مرکز منطقه اقتصادی و تجاری تورنتو، ساختمانی قدیمی اما زیبا و جذابی به چشم می خورد که در فاصله بین سال های 1899 تا 1966 ساختمان شهرداری و شورای شهر تورنتو بوده و همچنان یکی از تماشایی ترین بناهای این شهر است. این ساختمان یک برج ساعت تماشای دارد که جذابیتش را دوچندان نموده است. 

ساختمان سابق شهرداری (Old City Hall) یکی از بلندترین ساختمان های تورنتو و بلندترین ساختان شهرداری در آمریکای شاقتصادی در سال 1899 بود. ایده ساخت این بنا زمانی به وجود آمد که مسئولان حس کردند که احتیاج به ساختمانی عظیم تر دارند آن جا بود که از معمار پیروز «ادوارد جیمز» خواستند تا طرحی مناسب را برای ساختمان نو ارائه دهد. او حدود 3 سال زمان گذاشت تا توانست ساختمانی را طراحی کند که هم محل شهرداری و هم دادگاه باشد. ساخت این ساختمان که سومین ساختمان شهرداری تورنتو بود با هزینه ای بیش از 2.5 میلیون دلار حدود 11 سال طول کشید. در نمای این بنا چیزی که بیشتر از همه جلب توجه می نماید برج ساعتی است که ناقوس آن 5 تن وزن دارد و در زمان ساخت بلندترین ساختمان افق شهر بود. اگر از سمت ورودی خیابان کویین قصد رفتن به داخل ساختمان را داشته باشید حکاکی های سنگی ای را می بینید که شمایلی از اعضای شورای شهر هستند. در قسمت غربی طاق مرکزی هم تصویری از معمار به نمایش در آمده است.

اگر توانستید از تماشا این همه جزئیات نمای ظاهری ساختمان دل بکنید و به داخل آن بروید باز هم نمایشی از جزیئیات و طراحی های زیبا در مقابل چشمانتان ظاهر می گردد. کف ساختمان با موزائیک هایی با طراحی بوفالو پوشیده شده و برخی از دیوارها نمایی مرمرین کاملا متناسب با کف زمین دارند. در داخل این ساختمان همه جزیئیات کمدها، میزکار، نرده پله ها و حتی دستگیره درها منقش به طرح هایی زیبا هستند. در طبقه اول تماشای نقاشی های دیواری هنرمند معروف شما را به وجد می آورد و پنجره ای با شیشه های رنگی نشانه یکپارچگی صنعت و هنر است. با اینکه در گذشته اینجا ساختمان شهرداری، شورای شهر، دادگاه و اداره های قانونی بود اما الان فقط از آن به اسم دادگاه استفاه می گردد.

بعد از اینکه چهارمین ساختمان شهرداری در سال 1965 ساخته شد این بنا در خطر تخریب نهاده شد اما گروهی از تاریخ دوستان توانستند مسئولان را متقاعد نمایند تا این ساختمان به اسم یک اثر تاریخی برجسته همچنان پابرجا بماند.

در زمان افتتاح این ساختمان دو مجسمه از جانوران افسانه ای در دو طرف راه پله های ورودی ساختمان وجود داشت که در جریان نوسازی هایی که در 1947 انجام شد از این محل برداشته شدند اما در جشن یکصدمین سالگرد تولد این ساختمان، آن ها مورد بازسازی نهاده شدند. این ساختمان که ویترینی از تاریخ و مهارت معماری است در سپتامبر 1999 صدمین سالگرد تولد خودش را جشن گرفت.

تاریخچه و معماری ساختمان شهرداری سابق تورنتو

برای پاسخگویی به نیاز به جای بزرگتر، مسئولان شهر تورنتو شروع به برنامه‌ریزی برای طراحی و ساخت سومین ساختمان شهرداری کردند. یک معمار موفق به نام ادوارد جیمز لینوکس، حدود 3 سال وقت گذاشت تا این ساختمان تحسین‌برانگیز را طراحی کند. این ساختمان باید نیازهای هر دو بخش جداگانه شهرداری و دادگستری را برآورده می‌کرد. طی 11 سال بعدی، این بنا با بودجه‌ای قابل توجه در حال ساخت بود و در زمان خود بزرگ‌ترین ساختمان شهر تورنتو و بزرگ‌ترین شهرداری آمریکای شمالی محسوب می‌شد.

فضای داخلی و نمای بیرونی این معماری شگفت‌انگیز، جزئیات قابل توجهی دارند. یک استاد سنگ‌تراش به نام آرتور تنیسون، نظارت بر نصب و قرار گرفتن ناودان‌ها را برعهده داشت. منارهای کوچک مربعی نیز در دو طرف ورودی و برج ساعت اصلی قرار داشتند. در بالای ورودی خیابان کوئین به سبک رمانتیک، حکاکی‌های سنگی عجیبی وجود دارند که معتقدند کاریکاتورهایی از اعضای شورای شهر بوده‌اند. چهره خود معمار نیز در قسمت غربی طاق مرکزی قابل مشاهده است.

در فضای داخلی با موزاییک‌های کف و دیوارهای مرمری، صنعتگری استادانه سازندگان به خوبی قابل مشاهده است. جزئیات ظریف و زیبا حتی در دستگیره‌های در با نقش نشان رسمی شهر هم دیده می‌شود. همچنین در طبقه اول، نقاشی‌های دیواری زیبایی از جرج رید و یک پنجره شیشه رنگی اثر رابرت مک‌کازلند وجود دارد که نشانی از یکپارچگی و اتحاد صنعت و تجارت هستند. اگرچه در گذشته اتاق شورا، دادگستری، شهرداری و ادارات دولتی در این ساختمان بودند، اما امروزه تنها از آن به عنوان دیوان عدالت استفاده می‌شود.

برج ساعت ساختمان سابق شهرداری، مانند برج CN در زمان خود از بسیاری نقاط شهر دیده می‌شد. در واقع این سازه در آن زمان بلندترین ساختمان افق شهر بود. ناقوس ساعت این برج حدود 5 تن وزن دارد. با توجه به اینکه ساختمان فعلی شهرداری که یکی از جاذبه‌های شگفت‌انگیز و معماری تحسین‌برانگیز است، در همین نزدیکی قرار دارد، پیشنهاد می‌کنیم این نماد مدرن شهر تورنتو را از دست ندهید و از آن دیدن کنید. این مجموعه از سه قسمت تشکیل شده: برج‌های هلالی، ساختمان بشقاب پرنده‌ای در وسط و میدان ناتان فیلیپس در روبروی آن که یک مکان عمومی برای مردم است. با توجه به اینکه ساختمان جدید شهرداری فصل جدیدی از شهرت را برای شهر تورنتو رقم زد، تماشای آن طی سفرتان به اینجا خالی از لطف نخواهد بود.

منبع: toronto.ca
انتشار: 14 مرداد 1402 بروزرسانی: 23 مرداد 1402 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 720

به "ساختمان شهرداری سابق تورنتو (Old City Hall)" امتیاز دهید

1 کاربر به "ساختمان شهرداری سابق تورنتو (Old City Hall)" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساختمان شهرداری سابق تورنتو (Old City Hall)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید