چگونه به عنوان یک تازه وارد به کانادا اعتبار (Credit) ایجاد کنیم؟

زمانی که زندگی جدید خود را در کانادا آغاز می کنید، کارهای زیادی برای انجام وجود دارد. شما نه تنها باید شغل جدید و مکانی برای زندگی پیدا کنید، بلکه باید برای زندگی مالی جدید خود نیز آماده شوید. یکی از مهم ترین کارهایی که باید انجام دهید، ایجاد اعتبار (Credit) است.

چگونه به عنوان یک تازه وارد به کانادا اعتبار (Credit) ایجاد کنیم؟

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: ایجاد اعتبار (Credit) در کانادا نسبت به پیدا کردن کارفرمای مناسب یا آپارتمان، فرآیند بسیار ساده تری است. ایجاد اعتبار قوی در کانادا زمان می برد، اما شروع درست می تواند این سفر را کوتاه تر کند.

مراحل ایجاد اعتبار (Credit) در کانادا

افتتاح حساب بانکی

افتتاح حساب بانکی ممکن است به طور مستقیم به اعتبار مربوط نباشد، اما اولین قدم در شروع سابقه اعتباری شماست.

امان آناند، مدیر ارشد بخش ریسک اعتباری در TransUnion، می گوید: «هنگامی که این اتفاق می افتد، مؤسسه مالی مربوطه جزئیات را به دفتر اعتبار گزارش می دهد. این یک پرونده اعتباری تازه برای فرد ایجاد می کند، زیرا از یک مؤسسه مالی معتبر می آید.»

افتتاح حساب بانکی همچنین رابطه شما را با آن مؤسسه مالی خاص آغاز می کند. به طور معمول، هر چه مدت بیشتری را به عنوان مشتری یک بانک سپری کنید، محصولات و خدمات بیشتری به شما ارائه می دهند. فقط مطمئن شوید که یک حساب بانکی مناسب با نیازهای خود افتتاح کنید.

دریافت تلفن همراه

برای بسیاری از افرادی که تازه به کانادا آمده اند، تلفن همراه اولین چیزی است که برای آن ثبت نام می کنند. این می تواند اولین قبضی باشد که به طور منظم پرداخت می کنید.

برخی از ارائه دهندگان خدمات تلفن همراه در کانادا قبل از ارائه حساب، نیازی به بررسی اعتبار ندارند، اما سابقه پرداخت مشتریان خود را به دفاتر اعتبار گزارش می دهند.

آناند می گوید: «هر داده‌ای که توسط یک مؤسسه مالی، از جمله حساب‌های خدماتی، به دفتر گزارش شود، در محاسبه امتیاز اعتباری شما تأثیر می‌گذارد.»

پرداخت به موقع قبض تلفن همراه شما یک راه عالی برای شروع سابقه اعتباری خوب است. تنظیم پرداخت خودکار صورتحساب می تواند به شما کمک کند اطمینان حاصل کنید که هرگز پرداختی را از دست نخواهید داد. شما میتوانید برای پرداخت خودکار اکثر صورت‌حساب‌های خدماتی که پرداخت می‌کنید، تنظیماتی را در حساب بانکیتان داشته باشد.

اولین کارت اعتباری خود را دریافت کنید

اولین کارت اعتباری شما یک فرصت عالی برای ایجاد اعتبار است. هر ماه، فرصت این را دارید که کل مانده خود را پرداخت کنید و اعتبار خود را نشان دهید. همچنین می توانید کنترل کنید که چقدر به کارت خود هزینه می کنید، که می تواند مانده کارت اعتباری شما را در سطح پایین نگه دارد.

آناند پیشنهاد می کند که مانده خود را زیر 35% از حد اعتباری خود نگه دارید تا از تأثیر منفی آن بر امتیاز اعتباری خود جلوگیری کنید. بنابراین، اگر حد اعتباری شما 1000 دلار باشد، سعی کنید مانده خود را زیر 350 دلار نگه دارید.

او می‌گوید: هر چه میزان استفاده بالاتر باشد، تأثیر بیشتری بر امتیاز اعتباری شما خواهد داشت.

کارت های اعتباری زیادی در کانادا موجود است، از جمله برخی از کارت هایی که به طور ویژه برای تازه واردان طراحی شده اند. همچنین گزینه درخواست برای کارت اعتباری تضمینی وجود دارد که به یکی از دفاتر اعتبار کانادا گزارش می دهد.

قانون طلایی برای داشتن کارت اعتباری و ایجاد اعتبار کلی این است که همیشه صورتحساب های خود را به موقع پرداخت کنید. پرداخت های از دست رفته یا دیرهنگام در گزارش اعتباری شما نشان داده می شود، امتیاز اعتباری شما را کاهش می دهد و باعث می شود تا وام دهندگان در مورد همکاری با شما بیشتر فکر کنند.

اقامت در یک کشور جدید می تواند پرهزینه باشد، بنابراین حفظ استفاده کمتر از کارت اعتباری در ماه های اول می تواند دشوار باشد. اما مهم است که سعی کنید استفاده از اعتبار خود را محدود کنید و بدهی های خود را در اسرع وقت پرداخت کنید.

از این اشتباه در ایجاد اعتبار اجتناب کنید

آناند می‌گوید یکی از اشتباهاتی که تازه واردان به کانادا گاهی مرتکب می‌شوند این است که سعی می‌کنند با درخواست برای خدمات اعتباری متعدد در مدت زمان کوتاه، اعتبار ایجاد کنند.

او می‌گوید: "اینطور فکر نکنید که هرچه اعتبار بیشتری داشته باشید، بهتر است."

هنگامی که برای خدمات اعتباری جدید مانند کارت اعتباری یا وام خودرو درخواست می کنید، وام دهنده برای مشاهده سابقه وام گیری شما، یک "بررسی سخت" از گزارش اعتباری شما انجام می دهد. هر بار که یک بررسی سخت انجام می شود، امتیاز اعتباری شما چند امتیاز کاهش می یابد، بنابراین چندین بررسی می تواند منجر به کاهش قابل توجه امتیاز اعتباری شما شود، آن هم وقتی که در ابتدا اعتبار آنچنانی ندارید.

همچنین ممکن است چندین درخواست اعتباری باعث شود وام دهندگان از خود بپرسند که چرا برای اعتبار زیادی درخواست می دهید- و آیا قادر به بازپرداخت همه آن هستید بنابراین فقط برای خدمات که برای نیازهای روزمره خود نیاز دارید درخواست دهید.

امتیاز اعتباری و گزارش اعتباری

به عنوان یک تازه وارد به کانادا، باید دو منبع مختلف بسازید که وام دهندگان می‌توانند از آنها برای ارزیابی اعتبار شما استفاده کنند: یک گزارش اعتباری و دیگری امتیاز اعتباری. این دو مورد ارتباط نزدیکی با هم دارند، اما هر کدام بخش متفاوتی از داستان اعتباری شما را بازگو می‌کنند. هر دو گزارش اعتباری و امتیاز اعتباری توسط دو دفتر اعتبار بزرگ کانادا، TransUnion و Equifax ارائه می‌شوند.

گزارش اعتباری چیست؟

گزارش اعتباری شما یک شرح جامع از تمام حساب ها و رویدادهای پرداختی است که سابقه اعتباری شما را تشکیل می دهند. این می تواند موارد زیر را شامل شود:

اطلاعات شخصی شما، از جمله شماره بیمه اجتماعی و کارفرمایان گذشته/فعلی. حساب های اعتباری شما، چه باز و چه بسته شده، و اینکه آیا به دلیل بدهی های پرداخت نشده یا تخلفات بسته شده اند.

سابقه پرداخت برای همه حساب های اعتباری شما، از جمله پرداخت های انجام شده و از دست رفته.

هرگونه ورشکستگی، حساب های معوقه که باید به یک آژانس وصول بدهی ارسال شود یا تصمیمات دادگاه علیه شما که به اعتبار مالی شما مرتبط است. فهرستی از طلبکارانی که در سه سال گذشته به گزارش اعتباری شما دسترسی داشته اند.

گزارش اعتباری شما همچنین ممکن است شامل رتبه بندی اعتباری باشد، کدی که برای اطلاع دادن به طلبکاران در مورد نوع اعتباری که استفاده کرده اید و اینکه آیا پرداخت های خود را به موقع انجام داده اید استفاده می شود.

امتیاز اعتباری چیست؟

امتیاز اعتباری یک عدد سه رقمی است که به عنوان خلاصه ای از گزارش اعتباری شما عمل می کند. هرچه بالاتر باشد، نشان دهنده استفاده مسئولانه از اعتبار است.

طبیعتن تازه واریدن به کانادا به خاطر نداشتن گزارش اعتباری، امتیاز اعتباری هم ندارند.

امتیاز اعتباری از 300 تا 900 متغیر است. افرادی با امتیاز بالاتر به راحتی برای خدمات اعتباری تأیید می شوند و به طور کلی نرخ بهره پایین تر، کارمزد کمتر و در مورد کارت های اعتباری مزایا و پاداش های بهتری دریافت میکنند.

اما افرادی که امتیاز اعتباری پایین‌تری دارند نیز همچنان می‌توانند برای برخی از وام‌ها و کارت‌های اعتباری تأیید شوند. و اگر امتیاز اعتباری شما کمتر از آنچه می خواهید باشد، وحشت نکنید. همیشه راه هایی برای بهبود آن وجود دارد.

چرا ایجاد اعتبار در کانادا مهم است؟

برای اینکه بتوانید برای اکثر کارت های اعتباری، وام های شخصی و وام های مسکن در کانادا تایید شوید، به یک گزارش اعتباری فعال و امتیاز اعتباری خوب نیاز دارید. هرچه اعتبار شما بهتر باشد، این خدمات به طور کلی هزینه کمتری برای شما در قالب نرخ بهره و کارمزد خواهند داشت، پس مهم است که بلکه اعتبار خوبی ایجاد کنید.

هنگامی که برای وام در کانادا درخواست می کنید، وام دهنده معمولاً گزارش اعتباری شما را بررسی می کند تا ببیند آیا بدهی های خود را به موقع پرداخت می کنید. اما به عنوان یک تازه وارد به کانادا، در واقع سابقه ای برای بررسی آنها نخواهید داشت.

حتی اگر در کشور خود اعتبار عالی داشتید یا برعکس اعتبار بدی داشتید فرقی ندارد، باید از اول شروع کنید و در موسسات مالی کانادا اعتبار ایجاد نمایید.

منبع: nerdwallet.com
انتشار: 7 آبان 1402 بروزرسانی: 12 آبان 1402 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 1279

به "چگونه به عنوان یک تازه وارد به کانادا اعتبار (Credit) ایجاد کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه به عنوان یک تازه وارد به کانادا اعتبار (Credit) ایجاد کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید