سفری به داخل کوه آتشفشان کواکسکومیت (Cuexcomate) مکزیک

در سفر به مکزیک برای ماجراجویی همچون قصه های ژول ورن به دهانه آتشفشان کواکسکومیت بروید و یک آتشفشان نوردی حسابی را تجربه کنید.

سفری به داخل کوه آتشفشان کواکسکومیت (Cuexcomate) مکزیک

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: گردشگران در سفر به شهر زیبای پوئبلا در نواحی مرکزی مکزیک احتمالا چیزهایی درباره کوچک ترین آتشفشان جهان می شنوند و حس کنجکاوی شان گل می نماید که این کوه را از نزدیک ببینید. نکته جالب درباره این کوه این است که می توان از دهانه آتشفشانی آن پایین رفت و از نزدیک داخل آن را کشف کرد! 

در محله لا لیبرتاد شهر پوئبلا در مکزیک پارک کوچکی وجود دارد که مثل همه پارک های دیگر نیمکت و فواره و گل و چمن دارد اما چیزی که این پارک را از بقیه پارک ها متفاوت می نماید آتشفشان خاموشی است که ساکت و آرام در وسط این پارک قرار گرفته است، آتشفشانی که می گردد به داخلش رفت! مکزیک هزاران آتشفشان دارد که برخی از آن ها واقعا تماشای اند اما مطمئنا این تنها آتشفشانی است که می توان از پله های مارپیچش پایین رفت و داخل اش را دید! نام این آتشفشان کواکسکومیت (Cuexcomate) است و محلی ها قرن هاست که به اشتباه به آن کوچکترین آتشفشان جهان می گویند. اما در واقع این کوه آتشفشان نیست، اینجا یک چشمه آب گرم خاموش است که به نظر می آید از جوشش آب های ماگما و سولفوریک شکل گرفته است. جوشش این آب ها در اثر فوران آتشفشان پوپوکاتپتل در سال 1064 آغاز شد، آتشفشان فعال و دومین قله بلند مکزیک.

آتشفشان خاموش مکزیک

اما چگونه فوران آتشفشان کوهی در نقطه ای دیگر می تواند این کوه را در اینجا شکل دهد؟ فوران آتشفشانی احتمالا جریان چشمه های آب گرم را فعال نموده است این آب ها که از لایه های سنگ های آهک می جوشیدند روسباتی از ترکیبات کلسیت و سیلیکات را برجای می گذاشتند رسوباتی که با گذشت زمان تپه عظیمی را پدید آوردند که 13 متر ارتفاع و 23 متر پهنا دارد و شبیه مخروط آتشفشانی کوچک است. این مخروط توخالی است و در بالای آن یک دهانه حدود 7 متری واقع شده است که می توانید ار روی پله های آهنی مارپیچی که در آنجا وجود دارد به دل این آتشفشان بروید. در داخل آتشفشان دیواره های صخره ای را می بینید که این کوه را شکل داده اند، در گوشه ای از کف آن هم آب در جریان است و گیاهانی روییده است.

جریان های آب داخل آتشفشان

در بیرون این مخروط تابلویی به چشم می خورد که در سال 1970 نصب شده و بر روی آن از قول فردی که در سال 1585 از این آتشفشان تماشا نموده مطلبی نوشته شده است: «صخره ای بزرگ که تک و تنها در گوشه ای ایستاده است، ظاهری گرد و مدور دارد و بر روی قله اش دهانه بزرگی به شکل چاه قرار گرفته، عمق زیادی دارد و از داخل آن بوی آب گندیده می آید». بر روی این تابلو بعلاوه نوشته شده که روزگاری مردم به داخل این مخروط رفته و برای خدایان قربانی می کردند و بعدها هم بدن کسانی را که خودکشی می کردند در داخل این کوه قرار می دادند چون مردم بر این باور بودند که برای آن ها نباید عزاداری گرفت و یا آن ها را دفن کرد. این آتشفشان که زمانی تک و تنها در حومه ای ساکت و آرام روزگار می گذارند امروز با ساخت و سازهای شهری احاطه و تبدیل به جاذبه محبوب گردشگری پوئبلا شده است. گردشگران زیادی با تاکسی خودشان را به حومه شهر پوئبلا می رسانند تا درون این کوه را کشف نمایند.

منبع: amusingplanet.com
انتشار: 4 خرداد 1402 بروزرسانی: 11 خرداد 1402 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 857

به "سفری به داخل کوه آتشفشان کواکسکومیت (Cuexcomate) مکزیک" امتیاز دهید

2 کاربر به "سفری به داخل کوه آتشفشان کواکسکومیت (Cuexcomate) مکزیک" امتیاز داده اند | 4.5 از 5
امتیاز شما:

دیدگاه های مرتبط با "سفری به داخل کوه آتشفشان کواکسکومیت (Cuexcomate) مکزیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید