گرین کارت چیست؟ (همه چیز درباره گرین کارت آمریکا)

گرین کارت مدرکی است که به دارنده آن اقامت دائم قانونی و مزایای مهاجرت، از جمله اجازه اقامت و اشتغال در آمریکا، به طور رسمی اعطا شده است.

گرین کارت چیست؟ (همه چیز درباره گرین کارت آمریکا)

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: چگونه می توان گرین کارت گرفت؟

چندین روش مختلف برای درخواست اقامت دائم آمریکا وجود دارد، جایی که می توانید از چیزی که به عنوان گرین کارت معروف است استفاده کنید. متداول ترین روش برای دریافت گرین کارت یکی از دو روش زیر است:

  • مهاجرت مبتنی بر خانواده
  • مهاجرت مبتنی بر اشتغال

برای دریافت مشاوره در مورد ویزای آمریکا با ما در تماس باشید.

چگونه می توان فهمید که واجد شرایط دریافت گرین کارت از طریق مهاجرت خانواده هستم

ممکن است واجد شرایط برای درخواست گرین کارت آمریکا با استفاده از یک درخواست خانوادگی برای داشتن اقوامی که در آمریکا به عنوان شهروندان آمریکا یا دارندگان گرین کارت زندگی می کنند باشید. برخی از اعضای خانواده ممکن است واجد شرایط حمایت یا درخواست از شما برای دریافت گرین کارت باشند.

چگونه می توان فهمید که واجد شرایط دریافت گرین کارت از طریق مهاجرت مبتنی بر اشتغال هستم

ممکن است یک کارفرمای آمریکایی داشته باشید که مایل است از شما درخواست اقامت دائم ایالات را کند. در این حالت، اکثر متقاضیان در حال حاضر در آمریکا با ویزای کاری معتبر آمریکا مانند ویزای L-1 یا ویزای H-1B در آمریکا هستند.

این درخواست های گرین کارت، درخواست های مبتنی بر اشتغال نامیده می شوند و معمولاً شامل پر کردن درخواست I-140 در مرکز خدمات واقع در حوزه قضایی محل کار می شود.

آیا باید برای درخواست گرین کارت به دنبال کمک باشم

تلاش برای دریافت گرین کارت یک فرآیند بسیار مهم است. هر اشتباه جزئی می تواند منجر به یک تلاش ناموفق شود. وکلای مهاجرت به هزاران نفر کمک کرده اند تا موفق به اخذ اقامت دائم آمریکا شوند.

زمان پردازش گرین کارت

می توانید انتظار داشته باشید که مدت زمان پردازش اقامت دائم آمریکا بیشتر از سایر ویزاها باشد. بر اساس USCIS، رسیدگی به درخواست اقامت دائم فرم I-485) ) از 6 ماه تا 33 ماه طول می کشد.

چگونه می توان مقیم دائم آمریکا شد

چند روش مختلف برای درخواست اقامت دائم آمریکا وجود دارد، جایی که می توانید چیزی را که به عنوان گرین کارت شناخته می شود دریافت کنید. متداول ترین روش برای دریافت گرین کارت یکی از دو روش زیر است:

  • مهاجرت مبتنی بر خانواده
  • مهاجرت مبتنی بر اشتغال

پناهندگی همچنین راهی است که ممکن است کسی بتواند اقامت دائم در آمریکا را دریافت کند. اگر دولت به دلیل شرایط تهدید کننده زندگی در کشور به شما پناهندگی اعطا کند، ممکن است واجد شرایط دریافت گرین کارت باشید. افرادی که به آنها پناهندگی داده می شود می توانند پس از یک سال اقامت در آمریکا برای دریافت گرین کارت اقدام کنند.

غیر شهروندان مقیم طولانی مدت ممکن است از روند اخراج فرار کرده و در صورت اثبات درخواست خود برای دریافت گرین کارت، ثابت کنند که حذف آنها از این کشور برای شهروند دیگر آمریکا یا مقیم دائمی آن مشکل بزرگی ایجاد می کند.

هنگامی که گرین کارت خود را دریافت کردید، آن را همیشه با خود همراه داشته باشید تا از مدرک هویتی خود استفاده کنید. در حالی که وضعیت اقامت دائم تا زمانی که در آمریکا زندگی می کنید ادامه دارد، گرین کارت شما به مدت 10 سال معتبر است. شما باید آن را قبل از تاریخ انقضا تمدید کنید.

مهاجرت و تغییر تابعیت INS) ) می تواند گرین کارت شما را باطل کند در صورتی که به جرایمی از جمله قتل، فعالیت های تروریستی، تجاوز جنسی، قاچاق مواد مخدر/اسلحه، سرقت و کلاهبرداری محکوم شده اید.

در صورت عدم اقامت معتبر و دراز مدت در آمریکا، اگر اقامت طولانی مدت خود را در خارج از کشور ادامه دهید، می توانید کارت خود را باطل کنید. ارائه اظهارنامه مالیاتی، بدهی به دارایی یا داشتن حساب های بانکی در آمریکا مدارک خوبی برای اقامت است. اگر گرین کارت شما توسط یک نماینده INS لغو شود، شما حق دارید که در برابر قاضی مهاجرت شکایت کنید.

ساکنان دائمی که بیش از 6 ماه در خارج از کشور خواهند بود باید برای یک سند سفر اقدام کنند. این مجوز اجازه ورود مجدد به آمریکا را در صورتی که اگر بیش از 2 سال در خارج از کشور هستید می دهد، یا پس از انقضای گرین کارت یا مجوز ورود مجدد، برای ویزای مهاجرت ویژه در آمریکا درخواست دهید .

اگر شما یکی از بسیاری از افرادی هستید که به دنبال شهروند شدن در آمریکا هستند، گرین کارت بهترین روش برای شما خواهد بود. درک آنچه این کارت می تواند انجام دهد و چگونه می توان آن را دریافت کرد اولین قدم شما در جهت تبدیل شدن به یک آمریکایی جدید یا یک کارگر جدید آمریکایی است.

چرا کمک حقوقی برای برنامه های گرین کارت مهم است

اقامت دائم آمریکا یک اقامت بسیار پر تقاضا است. اگر فرصتی برای درخواست گرین کارت دارید، باید از خدمات حقوقی استفاده کنید تا بتوانید به پتانسیل مطلوب خود برسید. اگر از قبل موارد لازم مانند عضوی از خانواده که دارای تابعیت آمریکا هستند یا کارفرمایی که مایل به درخواست مهاجرت دائمی برای شما است را دارید، هنوز باید بسته ای از برنامه مهاجرت خود را ارائه دهید که افسران اداره مهاجرت را متقاعد کند.

کارهای زیادی در پشت پرده پرونده های مهاجرت وجود دارد و یک کارشناس حقوقی می داند که برای اطمینان از اینکه متقاضی بهترین قدم خود را بر داشته است باید چه کار کند.


نحوه درخواست گرین کارت

پیش از شروع فرآیند درخواست، دو سوال وجود دارد که ابتدا باید به آنها پاسخ دهید:

  1. آیا واجد شرایط درخواست هستید؟

قوانین مهاجرت آمریکا روش های مختلفی را برای افراد برای درخواست گرین کارت ارائه می دهد. واجد شرایط بودن بسته به دسته مهاجرتی که تحت درخواست آنها هستید ممکن است متفاوت باشد. به صفحه دسته های واجد شرایط بودن گرین کارت ما بروید تا همه دسته های احتمالی را که می توانید تحت آنها اقدام کنید و شرایط لازم آنها را ببینید.

حمایت از گرین کارت

بیشتر افرادی که برای دریافت گرین کارت اقدام می کنند باید حداقل دو فرم را تکمیل کنند .یک درخواست مهاجرت و یک درخواست گرین کارت . شخص دیگری معمولاً باید دادخواست را برای شما ثبت کند (اغلب به عنوان حمایت کننده یا درخواست برای شما نامیده می شود)، اگرچه ممکن است در برخی موارد واجد شرایط باشید که برای خودتان ثبت نام کنید.

در اینجا رایج ترین اشکال وجود دارد:

  • دادخواست برای بستگان بیگانه
  • دادخواست مهاجرت برای کارگر بیگانه
  • دادخواست نسبی پناهندگان
  • درخواست پناهندگی و جلوگیری از حذف

سایر درخواستها عبارتند از:

  • دادخواست برای بیوه آمریکایی یا مهاجرت ویژه
  • درخواست مهاجرت توسط کارآفرین بیگانه
  • دادخواست وضعیت غیر مهاجر U
  • دادخواست اعضاء خانواده واجد شرایط

برای اطلاع از نیاز به دادخواست، به دسته واجد شرایط بودن خود مراجعه کنید.

  1. داخل یا خارج از آمریکا هستید؟

اگر واجد شرایط درخواست گرین کارت هستید، باید تعیین کنید از کدام فرایند استفاده می کنید . تنظیم وضعیت یا رسیدگی کنسولی.

شما کجا هستید؟

از چه برنامه ای برای استفاده از مراحل بعدی خود استفاده کنید

در آمریکا تنظیم وضعیت با USCIS

اگر قبلاً یک درخواست مهاجرتی تأیید شده دارید و ویزای مهاجرتی در دسترس است، درخواست ثبت نام اقامت دائم یا تنظیم وضعیت با USCIS بدهید.

اگر در حال حاضر یک درخواست مهاجرتی تأیید شده ندارید، شرایط لازم برای دسته گرین کارت خود را بررسی کنید تا ببینید آیا می توانید دادخواست را همزمان با هم ثبت کنید (این به عنوان ثبت همزمان شناخته می شود).

فرایند درخواست عمومی

مراحلی که باید برای درخواست گرین کارت انجام دهید بسته به شرایط فردی شما متفاوت است. با این حال، در اینجا فرایند درخواست عمومی است که اکثر متقاضیان طی می کنند:

  • معمولاً شخص باید درخواست مهاجرت را برای شما ثبت کند (اغلب به عنوان حمایت کننده یا درخواست برای شما). در برخی موارد، ممکن است واجد شرایط باشید که برای خود پرونده ارسال کنید.
  • بعد از اینکه USCIS درخواست مهاجرت را تأیید کرد و ویزای شما در دسته موجود وجود داشت، یا درخواست گرین کارت را با USCIS یا ویزا را به وزارت امور خارجه آمریکا ارائه بدهید.
  • برای تهیه اثر انگشت، عکس و امضا، به یک مرکز بیومتریک مراجعه می کنید.
  • وقت مصاحبه
  • اقدام برای درخواست فرم

دسته بندی های واجد شرایط بودن گرین کارت

برای درخواست گرین کارت، باید دارای شرایط زیر و تحت یکی از دسته های ذکر شده باشید.

گرین کارت از طریق خانواده

شما ممکن است واجد شرایط درخواست به عنوان :

خویشاوند فوری یک شهروند آمریکایی

  • همسر یک شهروند آمریکایی
  • کودک مجرد زیر 21 سال شهروند آمریکا است
  • پدر و مادر یک شهروند آمریکا که حداقل 21 سال سن دارد
  • یکی دیگر از اقوام یک شهروند آمریکایی
  • یا خویشاوند قانونی
  • مقیم دائم

دسته بندی های الویتی مبتنی بر خانواده

  • عضو خانواده یک شهروند آمریکایی، به این معنی که شما یکی از افراد زیر هستید:
  • پسر یا دختر مجرد یک شهروند آمریکا و شما 21 سال یا بیشتر دارید
  • پسر یا دختر متاهل یک شهروند آمریکایی
  • برادر یا خواهر یک شهروند آمریکایی که حداقل 21 سال سن دارد
  • اعضای خانواده مقیم دائم قانونی، به این معنی که شما یکی افراد زیر هستید:
  • همسر مقیم دائم قانونی
  • کودک مجرد زیر 21 سال از اقامت دائم قانونی
  • پسر یا دختر مجرد اقامت دائم قانونی 21 سال یا بیشتر
  • نامزد) یک شهروند آمریکا یا فرزند نامزد)
  • شخصی که به عنوان نامزد یک شهروند آمریکایی در آمریکا پذیرفته شده است (K-1 غیر مهاجر)
  • شخصی که در آمریکا به عنوان فرزند یک نامزد یک شهروند آمریکایی (K-2 غیر مهاجر) پذیرفته شده است.
  • بیوه یک شهروند آمریکایی بیوه یا بیوه یک شهروند آمریکایی و شما در زمان فوت همسر خود با همسر شهروند آمریکایی خود ازدواج کرده اید
  • درخواست کننده VAWA قربانی خشونت یا بی رحمی شدید
  • همسر مورد آزار شهروند آمریکا یا مقیم دائم قانونی
  • کودک آزار دیده (مجرد و زیر 21 سال) شهروند آمریکا یا مقیم دائم قانونی
  • والدین متجاوز شهروند آمریکایی

گرین کارت از طریق اشتغال

شما ممکن است واجد شرایط درخواست به عنوان یک :

کارگر مهاجر

آیا شما یک کارگر مهاجر اولویت اول هستید، به این معنی که شما:

دارای توانایی فوق العاده در علوم، هنرها، آموزش، تجارت یا دو و میدانی، یا استاد یا محقق برجسته ای هستید، یا مدیر یا مدیر چند ملیتی هستید که معیارهای خاصی را برآورده می کنند

آیا کارگر مهاجر الویت دوم هستید، به این معنی که شما:

آیا عضوی از گروه حرفه ای هستید که نیاز به مدرک پیشرفته دارد، یا دارای توانایی استثنایی در علوم، هنرها یا تجارت، یا به دنبال معافیت از منافع ملی هستند.

آیا یک کارگر مهاجر الویت سوم هستید، به این معنی که شما:

یک کارگر ماهر (به این معنی که شغل شما به حداقل 2 سال آموزش یا سابقه کار نیاز دارد)، یا

یک حرفه ای (به این معنی که شغل شما به حداقل لیسانس آمریکا یا معادل خارجی آن نیاز دارد و شما عضو این گروه حرفه ای هستید)، یا

یک کارگر غیر ماهر (به این معنی که شما نیروی کار ماهری هستید که به کمتر از 2 سال آموزش یا تجربه نیاز دارد)

 الویت چشم پوشی از منافع ملی شامل پزشکانی می شود که موافقت می کنند به صورت تمام وقت در یک منطقه مشخص برای مدت زمان مشخص کار کند و سایر شرایط لازم را نیز دارا باشند.

سرمایه گذاران مهاجر حداقل یک میلیون دلار (یا 500،000 دلار در یک منطقه اشتغال هدف) در یک شرکت تجاری جدید در آمریکا سرمایه گذاری کرده اند یا در حال انجام آن هستند که برای دست کم 10 کارمند واجد شرایط موقعیت کاری تمام وقت ایجاد می کند.

گرین کارت به عنوان یک مهاجر ویژه

شما ممکن است واجد شرایط درخواست به عنوان یک:

کارگران مذهبی یکی از فرقه های مذهبی هستید که برای کار در یک سازمان مذهبی غیرانتفاعی به آمریکا می آیند

نوجوانان مهاجر

ویژه گروهی از نوجوانان هستند که به دلیل سوء استفاده، رها شدن یا بی توجهی پدر و مادر خویش به حمایت دادگاه اطفال نیاز دارند.

افغانستان یا عراق

  • آیا مترجم افغانی یا عراقی برای دولت آمریکا بودند
  • آیا یک عراقی در دولت آمریکا ( EEC1 ) در عراق در 20 مارس 2003 یا پس از آن، حداقل به مدت یک سال مشغول به کار بوده است. یا
  • آیا یک افغان در دولت آمریکا یا نیروی بین المللی کمک امنیتی ISAF) ) استخدام شده بود.
  • خبرنگار بین المللی به عنوان عضوی از رسانه ها در آمریکا برای آژانس رسانه های جهانی آمریکا USAGM) ) یا اعطای کمک مالی USAGM در آمریکا کار می کند.
  • کارمند یک سازمان بین المللی یا عضو خانواده یا کارمند یا عضو ناتو
  •  افسر بازنشسته یا کارمند یک سازمان بین المللی واجد شرایط یا ناتو هستید یا از اعضای خانواده واجد شرایط چنین کارمندی هستید.

گرین کارت از طریق وضعیت پناهندگی یا Asylee

شما ممکن است واجد شرایط درخواست به عنوان یک :

  • Asylee دست کم یک سال پیش وضعیت پناهندگی دریافت کرده باشد
  • پناهنده ای که دست کم یک سال پیش به عنوان پناهنده پذیرفته شده باشد

گرین کارت برای قاچاق انسان و قربانیان جنایت

شما ممکن است واجد شرایط درخواست به عنوان یک :

  • قربانی قاچاق انسان ودارنده حال حاضر ویزای غیر مهاجرتی T
  • قربانی جنایت و دارنده حال حاضر ویزای غیر مهاجرتی U

گرین کارت برای قربانیان سوء استفاده

ممکن است واجد شرایط درخواست به عنوان یک :

  • درخواست کننده VAWAقربانی خشونت یا بی رحمی شدید
  • همسر مورد آزار شهروند آمریکایی یا مقیم دائم قانونی
  • کودک مورد آزار (مجرد و زیر 21 سال) شهروند آمریکا یا مقیم دائم قانونی
  • والدین متجاوز شهروند آمریکایی

نوجوانان مهاجر

ویژه کودکی هستند که توسط پدر و مادر ش مورد آزار قرار گرفته، رها شده یا مورد بی توجهی قرار گرفته است و دارای وضعیت SIJ می باشد

سوء استفاده شده

قربانی

یا بی رحمی شدید همسر

یا کودک با ملیت کوبایی

قانون تعدیل همسر یا فرزند متجاوز یا شهروند کوبائی که مورد آزار قرار گرفته است

 سوء استفاده شده (قربانی)

یا بی رحمی شدید همسر یا

کودک تحت پناهندگی هائیتی

قانون عدالت مهاجرتی (HRIFA) همسر یا فرزند بد سرپرست اقامت دائم قانونی که گرین کارت خود را بر اساس HRIFA دریافت کرده است.

گرین کارت از طریق سایر گروه ها

ممکن است واجد شرایط درخواست تحت این دسته باشید :

عدالت مهاجرت پناهندگان لیبریایی LRIF) ) یک تبعه لیبریایی هستید که از 20 نوامبر 2014 به طور مستمر در آمریکا حضور داشته اید یا

آیا همسر، فرزند زیر 21 سال، یا پسر یا دختر مجرد بالای 21 سال از شهروندان لیبریایی واجد شرایط هستید.

قانون تعدیل کوبا

بومی یا شهروند کوبا هستید، یا

آیا همسر یا فرزند بومی یا شهروند کوبا هستید

همسر یا فرزند تحت آزار و اذیت (قربانی خشونت یا بی رحمی شدید) تحت قانون تعدیل کوبا آیا همسر یا فرزند یک بومی یا شهروند کوبا مورد آزار قرار گرفته است

وضعیت وابسته تحت HRIFA آیا همسر یا فرزند یک مقیم دائم قانونی است که بر اساس قانون عدالت مهاجرت پناهندگان هائیتی HRIFA) ) گرین کارت خود را دریافت کرده است؟

همسر یا فرزند متجاوز (قربانی خشونت یا بی رحمی شدید) تحت HRIFA آیا همسر یا فرزند بد سرپرست اقامت دائم قانونی است که گرین کارت خود را بر اساس HRIFA دریافت کرده است

مشروط لاتنبرگ

 به عنوان مشروط لاتنبرگ به آمریکا وارد شده

قانون تعدیل مشروط هندوچینی سال 2000

 بومی یا شهروند ویتنام، کامپوچیا (کامبوج) یا لائوس است که در تاریخ 1 اکتبر 1997 یا قبل از 1 اکتبر 1997 از ویتنام تحت برنامه خروج منظم، از اردوگاه پناهندگان در شرق آسیا، به آمریکا مشروط شده بود. یا اردوگاه افراد آواره که توسط UNHCR در تایلند اداره می شود.

سرخپوست آمریکایی متولد کانادا

در کانادا متولد شده اید، حداقل 50 درصد خون سرخپوستان آمریکایی را در اختیار دارید و محل اقامت اصلی خود را در آمریکا حفظ می کنید.

شخص متولد آمریکا از یک دیپلمات خارجی در آمریکا از یک افسر دیپلماتیک خارجی که هنگام تولد در آمریکا مستقر بوده متولد شده است.

دیپلمات

در آمریکا به عنوان یک دیپلمات خارجی یا مقام عالی رتبه مستقر بودند و قادر به بازگشت به خانه نیستند.

گرین کارت از طریق ثبت نام

اگر از قبل ازاول ژانویه 1972 به طور مداوم در آمریکا اقامت داشته باشید، ممکن است واجد شرایط ثبت نام برای گرین کارت باشید.

انتشار: 16 مرداد 1400 بروزرسانی: 16 مرداد 1400 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 668

به "گرین کارت چیست؟ (همه چیز درباره گرین کارت آمریکا)" امتیاز دهید

2 کاربر به "گرین کارت چیست؟ (همه چیز درباره گرین کارت آمریکا)" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گرین کارت چیست؟ (همه چیز درباره گرین کارت آمریکا)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید