ویزای مهاجرتی آمریکا برای متخصصین برتر بدون احتیاج به اسپانسر کاری یا معافیت منافع ملی چیست؟

به این معنی است که متقاضی به علت داشتن منافع به کشور آمریکا  الزام پیشنهاد شغلی  برای مهاجرت نداشته و خود و تخصص اش می تواند اسپانسر خود شود.از  آنجا که پیشنهاد شغلی برای کار لغو می شود داوطلب دیگر نیاز به کارفرما ندارد و می تواند خود درخواست ویزای آمریکا کند.

ویزای مهاجرتی آمریکا برای متخصصین برتر بدون احتیاج به اسپانسر کاری یا معافیت منافع ملی چیست؟

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: برای یک مورد ویزای EB2 ، کارمند دولت نیاز به دریافت مدرک کاری دارد. که این مدرک می تواند یک مدرک سطح بالا یا توانایی منحصر به فرد باشد.برای این شاخه از ویزای آمریکا خود فرد داوطلب، همان طور که در بالا گفته شد نیاز به کارفرما نخواهد داشت و می تواند شخصا اقدام کند.

معمولا خیلی پروسه سخت و پیچیده ای میتواند باشد و EB2 معمولی خیلی راحت تر و آسان تر از EB2NIW میباشد.

شخص داوطلب خود می تواند درخواست ویزا کند و یا اینکه از طرف کارفرما این کار انجام شود به این دلیل EB2NIW نامیده می شود. یعنی می تواند بدون کارفرما هم درخواست ویزا نماید.متخصصان دارنده یک مدرک پیشرفته (بالاتر از کارشناسی) و یا مدرک کارشناسی و دست کم 5 سال پی در پی تجربه در کار خود می تواند از EB2 استفاده نماید. اگر شما مدرک دکتری داشته باشید شانس شما برای ویزای EB2 افزایش می یابد.

برای این کار شما باید سه مدرک را همراه خود داشته باشید:

مدرک آکادمیک که نشان دهده این باشد که شما تحصیلات دانشگاهی دارید و یا اینکه توانایی منحصر به فردی را در خود می بینید.

مدرک کاری که نشان می دهد شما در کار خود حرفه ای و توانمند هستید و برای این کار باید مدارک حقوقی را برای ثابت کردن ادعای خود تسلیم نمایید.

عضو بودن در یک تیم حرفه ای(در رشته خود) و نشان دهنده این باشد که شما عضو یک تیم و یا شرکت حرفه ای هستید.حتی سایر توانایی هایی که شما را مستحق ویزا می نماید را می توانید ارایه دهید.

مدرک کارشناسی یا حتی بیشتر می تواند به شما کمک کند برای دریافت ویزای EB2 که با داشتن حداقل مدرک کارشناسی در آمریکا می توانید اقامت بگیرید.شما اگر مدرک کارشناسی داشته باشید ولی دارای مدرک کارشناسی ارشد نباشید، هم می توانید اقدام به دریافت ویزا نمایید به شرطی که دست کم 5 سال در حرفه خود تجربه کاری داشته باشید.اگر توانایی خارق العاده ای دارید(در زمینه هنر، علوم و یا تجارت) می توانید بدون کارفرما اقدام به ویزایEB2 نمایید.

تعریف دقیقی برای توانایی خارق العاده وجود ندارد ولی برای این کار که نشان دهد شما دارای این توانایی هستید، ویژگی هایی وجود دارد که در بالا به آنها اشاره شد.

مدارکی از قبیل عضو بودن در یک تیم یا شرکت حرفه ای، داشتن دست کم 10 سال تجربه در حرفه ی خود در صورت نداشتن مدرک کارشناسی ارشد و غیره برای گرفتن ویزای EB2می تواند مفید باشد.

مدرک پزشکی شاید بتواند با مدرک دانشگاهی آمریکایی بررسی و معادل سازی شود به شرط اینکه شرایطی را در خود جای داده باشد که مهمترین این شرایط به این گونه است:

اگر شما امتحان NBMEE (امتحان تخصصی پزشکی ملی)را گذرانده باشید می توانید با ارایه این مدرک شرایط را برای خود آسان تر کنید.اگر داوطلب درخواست کننده ویزا برای منافع ملی آمریکا مفید باشد و دارای ارزش باشد، از این قانون می تواند استفاده کند (EB2NIW) که پیشتر به آن اشاره شده است.

همانطور که در بالا ذکر شد در این نوع پرونده مهاجرتی نیاز به کارفرما نمی باشد و خود فرد می تواند درخواست ویزا نماید که از مزایای این نوع ویزا محسوب می شود.این یدین شرط است که فرد مورد نظر توانایی اثبات کردن توانایی های خود در رشته تحصیلی یا کاری خود باشد.اگر شما مدارک مرتبط را ارایه بدهید شانس شما افزایش پیدا می کند ولی اگر این مدارک بی ربط باشد می تواند شانش شما را تا حد زیادی کاهش دهد.

نکته قابل توجه برای مقامات صادرکننده این نوی ویزا تشخیص مهم بودن شما برای منافع ملی می باشد و این که شما نشان دهید تمام تلاش خود را در این زمینه انجام می دهید.

نکته قابل توجه دیگر می تواند گرفتن توصیه نامه (Recommendation letter) باشد، که اگر از یک منبع معتبر باشد باز هم شانس خود را برای ویزا افزایش می دهید.

اگر شما دارای سابقه عالی در زمینه های علمی، هنری و یا ... و قادر به اثبات آن باشید باز هم شما فرد مورد نظر برای دریافت این نوع ویزا هستید.

بورسیه دولتی هم می تواند راه دیگری برای این نوع ویزا باشد(به شرط داشتن اعتبار) شرکتهایی مانند ناسا و N I H و یا ارتش آمریکا مدارک قوی و محکمی برای اثبات این ادعا می باشند.

حتی اگر شما جایزه علمی ملی را هم دریافت کرده باشید می توانید برای این نوع ویزا اقدام کنید.داشتن ثبت اختراع نیز از عوامل و ملاکهای عالی برای این نوع ویزا می باشد.

تمام مدارک که شما تسلیم می کنید باید به زبان انگلیسی باشد و باید تمام کپی های لازم را به مقامات صدور ویزا و کنترل آن ارایه نمایید.اگر شما تئوری (تز) دکتری دارید نیازی به ارسال تمام آن نمی باشد و شما فقط می توانید بخشهایی را به همراه موضوع تاپیک دکتری خود ارسال کنید.

تعداد نامه های توصیه مشخص نیست و پیشنهاد می شود 4 تا 6 توصیه نامه را ارائه دهید، که اگر این نامه ها با مضامین قوی و پر محتوا باشند، می توانند شانس شما را تا حد زیادی ارتقا دهند.

اگر شما دارای مدرک دکتری باشید می توانید جهت دریافت گرین کارت اقدام کنید، به شرط اینکه توانایی های خود را که پیشتر به آن اشاره شده است ثابت کنید.اگر شما دارای ویزا J-1هستید می توانید برای ویزای NIW اقدام کنید و گرین کارت و اقامت دائم آمریکا را دریافت نمایید.

انتشار: 23 فروردین 1400 بروزرسانی: 23 فروردین 1400 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 470

به "ویزای مهاجرتی آمریکا برای متخصصین برتر بدون احتیاج به اسپانسر کاری یا معافیت منافع ملی چیست؟" امتیاز دهید

2 کاربر به "ویزای مهاجرتی آمریکا برای متخصصین برتر بدون احتیاج به اسپانسر کاری یا معافیت منافع ملی چیست؟" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویزای مهاجرتی آمریکا برای متخصصین برتر بدون احتیاج به اسپانسر کاری یا معافیت منافع ملی چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید