اگر جهان ازین هم گرمتر شود، تورنتو می تواند تا سال 2050 آب و هوایی همانند واشنگتن دی سی داشته باشد

اگر تا به حال در اواسط ماه ژوئیه به واشنگتن دی سی رفته باشید ، خوب می دانید که این شهر چقدر گرم و شرجی است. لکن طی 30 سال آتی ، تورنتو می تواند در تابستان چنین آب و هوایی داشته باشد. این اطلاعات بر اساس مطالعه اخیر منتشر شده توسط گروه تحقیقاتی Crowther Lab مستقر در زوریخ به دست آمده که قصد دارند با مقایسه آب و هوای آینده شهرها با آب و هوای فعلی شهرهای دیگر ، آب و هوای تورنتو را در طی 30 سال آتی پیشبینی نمایند.

اگر جهان ازین هم گرمتر شود، تورنتو می تواند تا سال 2050 آب و هوایی همانند واشنگتن دی سی داشته باشد

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: این گزارش پیش بینی می کند تورنتو تا سال 2050 با افزایش دمایی درحدود 6 درجه سانتیگراد و بالاتر رفتن میانگین دمای کنونی شهر و رسیدن به درجه حرارت 31 درجه سانتیگراد در گرمترین ماههای شهر، می تواند شرایطی نظیر واشنگتن دی سی داشته باشد.

سایر شهرهای کانادا نیز از این قاعده مستثنی نیستند. بر اساس این گزارش، اتاوا بیشترین شباهت را به  Pittsburgh, Pa خواهد داشت، مونترال شبیه سینسیناتی و اوهایو خواهد بود و کلگری تا سال 2050 اب و هوایی نظیر شهر لانژو چین خواهد داشت.

این گروه تحقیقاتی، داده های 520 شهر را که حداقل یک میلیون نفر در آنها زندگی می کنند، مورد تحلیل قرار داده اند. انتظار می رود چیزی در حدود 70 درصد از شهرهای مورد مطالعه در طی 30 سال اتی آب و هوای گرم تری داشته باشند و بیش از 20 درصد از شهرها شرایط جوی ای را تجربه کنند که در حال حاضر در آن ها اصلا قابل مشاهده نیست.

زندگی در شهرها چگونه تغییر خواهد کرد؟

این مطالعه در طی 30 سال اتی، افزایش دمایی در حدود 6 درجه سانتیگراد را در گرمترین ماه سال برای تورنتو پیش بینی کرده است. کلگری، مونترال و اتاوا نیز شاهد افزایش دمای مشابهی خواهند بود. در گرمترین ماههای سال دمای مونترال نیز تقریباً 6 درجه سانتیگراد افزایش می یابد و بالاترین دما ی ان به 31.03 درجه سانتی گراد خواهد رسید. اتاوا نیز در گرمترین ماههای سال  تقریباً 6 درجه سانتیگراد افزایش دما خواهد داشت و بالاترین دما ی ان به 30.26 درجه سانتی گراد می رسد. و کلگری در گرمترین دوره خود با 3.8 درجه سانتیگراد افزایش دما، به بالاترین دمای ثبت شده  که حدودا 26.83 درجه سانتیگراد است خواهد رسید.

اگرچه ممکن است این افزایش دما از نظر شما چندان چشمگیر نباشد، اما کارشناسان هشدار می دهند که افزایش دمای زمین در حدود چند درجه سانتیگراد می تواند تغییرات بزرگی را در سبک زندگی ساکنان شهرها به وجود بیاورد.

ریموند بردلی، رئیس مرکز تحقیقات سیستم آب و هوایی دانشگاه ماساچوست، در این خصوص گفت:

این موضوع بسیار مهم است.

این بدان معنی است که شما روزهای گرم بسیار شدیدتری را خواهید دید که احتمالاً با سطوح بالاتر رطوبت همراه خواهند بود. و این افزایش دما برای افرادی که در فضای ازاد کار می کنند بسیار دشوار خواهد بود و سبب میشود که کارفرماها مالیات بیشتری را برای برق مصرفی تهویه مطبوع املاک خود بپردازند.

به طور کلی، این گزارش پیش بینی می کند که اگر میزان انتشار کربن بدون تغییر باقی بماند، انتظار می رود زمین تا سال 2050 چیزی در حدود  2 تا  2.5 درجه سانتیگراد گرمتر شود. لذا هزینه این گرمایش در حدود 12 تریلیون دلار آمریکا خواهد بود که بر این ایالات تحمیل خواهد شد

داستین بنتون، رئیس گروه محیط زیست انگلستان، اتحاد سبز، در این خصوص افزود که مکان های گرمتر برخلاف ایالات سرد باید زیرساخت های لازم برای مقابله با گرما را راه اندازی کنند.

وی گفت: "چیزی که باید بخاطر بسپاریم این است که در مناطقی که گرمتر هستند باید زیرساختهای فیزیکی ساخته شود که نسبت به مناطق سردسیر کاملاً متفاوت خواهند بود

"برای مثال اگر به اپارتمانهای انگلیس فکر کنید، خواهید دید که حتی همین امروز هم، 20 درصد از خانه های انگلیس مستعد گرم شدن بیش از حد هستند، و این در حالی است که جهان نسبت به عصر غیر صنعتی، فقط حدود 1 درجه سانتیگراد گرمتر شده است."

بنتون افزود: "این امر به مقاوم سازی نسبتاً گسترده ساختمانها احتیاج دارد و می تواند هر چیزی نظیر تغییر سیستم سولار ساختمانها را تحت الشعاع قرار دهد ."

بر اساس این گزارش، انتظار می رود بسیاری از شهرهای ذکر شده به سمت دمای نیمه گرمسیری تغییر جهت دهند. به همین دلیل، بنتون یادآوری می کند که علاوه بر فضای زندگی انسانها،  در بسیاری ازین مناطق، حیات وحش  نیز میتواند به شدت تغییر کند.

وی گفت: "ما باید شهرهایمان را تا حد ممکن با این شرایط سازگار کنیم  تا بتوانیم فضای مناسبی را برای زندگی مردم فراهم نماییم . بنابراین برای این کار به پوشش گیاهی اضافی قابل توجهی نیاز داریم."

آیا می توانیم سرعت گرم شدن کره زمین را کاهش دهیم؟

به گفته بنتون و بردلی، تنها راه کاهش سرعت گرم شدن شهرها دوبرابر کاهش میزان انتشار الاینده ها است. با این حال، کارشناسان به گلوبال نیوز گفته اند که ممکن است برای جبران خسارت وارده خیلی دیر شده باشد.

سازمان ملل در ماه اکتبر گذشته گزارشی را منتشر کرد که در آن هشدار داده بود در صورت عدم انجام هیچگونه اقدام فوری ای برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای، تغییرات قابل توجه و غیرقابل برگشتی در برخی اکوسیستم ها رخ خواهد داد.

گلوبال نیوز نیز قبلا گزارش داده بود که این به معنای محدود کردن افزایش میانگین دمای زمین به 1.5 درجه سانتیگراد است، نه 2 درجه سانتیگراد که در قرارداد تغییر آب و هوا ی پاریس  در سال 2015 درج شده است. مثلا کانادا وظیفه داشت در طی 12 سال میزان انتشار الاینده های خود را به نصف کاهش دهد.

کنت مور، استاد دانشگاه تورنتو، توضیح داد ما قبلا سعی کردیم میزان انتشار الاینده های خود را کاهش دهیم. توافق کیوتو در دهه 1990 منعقد گردید لکن ما هرگز نتوانستیم اهداف این قرارداد را برآورده کنیم. ما در رسیدن به اهداف پاریس پیشرفت زیادی نداشتیم. " مور افزود: "من در مورد اینکه آیا می توانیم چنین کاری انجام دهیم بسیار بدبین هستم."

با این حال، بنتون این نگرش را به عنوان "نگرشی ناامیدانه درنظر گرفت و ان را" رد کرد.

وی بیان داشت ما می توانیم سیاستهای تغییر آب و هوا را تغییر دهیم ... این هدف کاملاً قابل دستیابی است. احتمالا ما میتوانیم به سرعت این روند را کنترل نماییم

پروژه تحقیقاتی ما نشان می دهد که میانگین درجه حرارت ​​اتاوا 6 درجه سانتیگراد، بیشترین درجه حرارت مونترال 9.5 درجه سانتیگراد، بیشترین درجه حرارت کلگری تقریبا 6 درجه سانتیگراد و گرمترین دمای ونکوور کمی بیش از 4 درجه سانتیگراد افزایش خواهد یافت.

فرد مایکل، مدیر سابق انستیتوی علوم محیطی دانشگاه کارلتون، در رابطه با پیش بینی شرایط آب و هوایی در آینده دور هشدار داده است. وی بیان داشته است که

"تغییرات اقلیمی یک مسئله پیچیده است و چیزی است که از ابتدای شکلگیری زمین به طور مداوم اتفاق افتاده. حتما دلیلی دارد که هواشناسان شرایط اب و هوایی را دهه به دهه مقایسه میکنند

علاوهبراین وی خاطرنشان کرد که در این تحقیق ذکر نشده که خود شهرها به عنوان جاذب گرما عمل میکنند، که میتواند شرایط محیطی مناطق اطراف شان را تغییر دهد. به این معنی که مناطق روستایی تحت تأثیر متفاوتی قرار خواهند گرفت.

با این وجود بردلی مفهوم استفاده از مقایسه را برای پیشبینی تغییرات آب و هوایی و فهماندن بغرنجی شرایط به شهروندان سراسر جهان مورد تقدیر قرار داد.

"وی افزود ما در مورد تغییر یک یا دو درجه سانتیگراد ی صحبت می کنیم، که هیچ کس واقعاً معنای آن را درک نمیکند. اما اگر به کسی بگویید: "بوستون در اینده اب و هوایی مانند کارولینای جنوبی خواهد داشت قطعا او پیچیدگی شرایط را درک خواهد کرد

منبع: globalnews.ca
انتشار: 18 آبان 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 338

به "اگر جهان ازین هم گرمتر شود، تورنتو می تواند تا سال 2050 آب و هوایی همانند واشنگتن دی سی داشته باشد" امتیاز دهید

3 کاربر به "اگر جهان ازین هم گرمتر شود، تورنتو می تواند تا سال 2050 آب و هوایی همانند واشنگتن دی سی داشته باشد" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر جهان ازین هم گرمتر شود، تورنتو می تواند تا سال 2050 آب و هوایی همانند واشنگتن دی سی داشته باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید