کیفیت زندگی در کانادا

هر سال موسسات مختلفی لیستی از بهترین کشورهای دنیا برای زندگی را منتشر می کنند. از سال ها قبل کانادا در جایگاه های بالای این لیست قرار داشته است. اما در چند سال گذشته این کشور به بالاترین جایگاه ها دست یافته و معمولا در مقام های اول و یا دوم قرار دارد.

کیفیت زندگی در کانادا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: در لیست برترین کشورهای جهان، کانادا نسبت به سال گذشته یک پله صعود کرده و از رتبه 3 به 2 رسیده است. ژاپن که سال گذشته رتبه 2 را داشت به رتبه 3 تنزل پیدا کرد. استرالیا هم رشد خوبی داشته و با 2 پله صعود به جایگاه 5 رسیده است. انگلیس از 5 به 6 رفته و آمریکا با یک پله صعود در جایگاه 7 قرار دارد. سوئد 2 پله عقب تر رفت و در جایگاه  8 جهان قرار گرفت. نروژ در رتبه 10، نیوزلند در رتبه 11، فرانسه در رتبه 12، چین در رتبه 15، سنگاپور در رتبه 16، ایتالیا در رتبه 17 و اسپانیا در رتبه 19 قرار دارند.

کارآفرینی، شهروندی، تاثیرگذاری فرهنگی، تعداد مهاجران، کسب و کار باز و قدرت از مواردی هستند که در رتبه بندی کشورها مورد توجه قرار می گیرند. در مجموع امتیازها، کانادا موفق شد در رتبه دوم برترین کشورهای دنیا قرار بگیرد. سوئیس جایگاه اول را به دست آورد. در بخش شهروندی سوئد رتبه اول را به دست آورد و کانادا جایگاه دوم را. در بخش شهروندی مواردی مانند محیط زیست، حقوق بشر، آزادی های مذهبی، برابری جنسیتی و توزیع مناسب قدرت سیاسی بررسی شدند.

یکی دیگر از موارد بررسی شده در این رتبه بندی سطح فساد است. فساد بالا در کشورها باعث ناامیدی و نابرابری در جامعه شده و اختلاف طبقاتی را سبب می شود. برای فساد امتیاز صفر تا ده در نظر گرفته شده بود که کانادا امتیاز صفر یعنی بهترین امتیاز ممکن را به دست آورد. از لحاظ شفاف بودن عملکرد دولت هم امتیاز 10 به کانادا تعلق گرفت.

بالا بودن کیفیت زندگی در کانادا دلایل زیادی دارد، اما شاید یکی از مهم ترین آنها داشتن جامعه ای چند فرهنگی است. استاندارد زندگی در این کشور بالا است و ثبات سیاسی، امنیت و بازار کار مناسب این کشور نیز تاثیر بسزایی دارد.

انتشار: 16 تیر 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 218

به "کیفیت زندگی در کانادا" امتیاز دهید

2 کاربر به "کیفیت زندگی در کانادا" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیفیت زندگی در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید