خدمات رایگان به افراد تازه وارد به کانادا

یکی از نکاتی که باید در بدو ورود به کانادا به عنوان یک مهاجر توجه داشته باشید، خدماتی هست که سازمان ها به طور رایگان در اختیار شما قرارا میدهند.

خدمات رایگان به افراد تازه وارد به کانادا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: وقتی هیچ اطلاعاتی در خصوص محل زندگی نو نداریم، ترس در وجودمان می افتد. سوال های زیادی به عنوان یک تازه وارد به سرمان می زند که برای پیدا کردن جوابش، در اینترنت جستجو می کنیم یا پیش خود می گوییم که کاش کسی را می شناختیم تا در این باره یاری مان کند.

هیچ جای نگرانی نیست چون در کانادا سازمان­هایی وجود دارند که افراد تازه وارد به آن ها مراجعه می­نمایند و سوال­های خود را می­پرسند. شما هر سوالی که درباره­ زندگی اجتماعی دارید، مثل چگونه کار پیدا کردن، پیدا کردن خانه، پیدا کردن مدرسه برای فرزندان تان و غیره را می­توانید از آن ها بپرسید.

این سازمان­ها به شما یاری می­کند تا سریع­تر به زندگی در کانادا عادت کنید و سریع تر زندگی خود را روی غلتک بیندازید.

چرا کانادا به تازه واردها یاری می­کند؟

کانادا دارای کمبود نیروی انسانی است. پژوهشی در کانادا نشان می­دهد که 39 درصد کسب و کارهای کوچک و میانه در استخدام افراد مناسب دچار مشکل هستند. به همین علت دولت کانادا سعی دارد تا افراد با استعداد را وارد کشور کند.

وقتی مهاجران نو وارد کشور کانادا می­شوند، می­توانند در مشاغل موجود استخدام شوند یا کسب و کار نوی را راه ­اندازی نمایند. ولی بیشتر مهاجران در همان ابتدا توانایی ­ها و استعدادهای خود را نشان نمی ­دهند. در این شرایط موانع در زبان و اختلافات فرهنگی می تواند باعث انزوا و گیج شدن مهاجران گردد.

برای برطرف این مشکل سازمان­های خدماتی که از افراد تازه­ وارد حمایت می­نمایند، تشکیل شده است تا بتوانند زودتر ساکن و با محیط آشنا شوند.

سازمان خدماتی تازه ­واردها چیست؟

سازمان­های خدماتی مهاجران ISO سازمان­هایی هستند که به صورت رایگان، حمایت­ و یاری­ هایی را برای افرادی که تازه وارد کانادا شده اند، فراهم می­نمایند. قسمتی یا همۀ هزینه ­های این سازمان­ها به وسیله دولت کانادا پرداخت می­گردد. این سازمان در زمینه­ های بسیار مختلفی از تازه­ واردها حمایت می­کند؛ از جمله مسکن، شغل، خدمات درمانی، مهاجرت، تحصیل و غیره.

شما هنگام ورود به این سازمان­ها به افرادی معرفی می­شوید که شما را در فرایند اقامت شما یاری می­نمایند.

کارمندان این سازمان­ها چگونه به شما یاری می­نمایند؟

این کارمندان، افراد احتیاجمند یاری و حمایت را، در مسیر مستقر شدن همراهی می­نمایند. آن ها مهاجران و تازه ­واردها را با هرچه که مرتبط با اقتصاد، فرهنگ، خدمات اجتماعی، تحصیل و غیره باشد، آشنا می­نمایند.

کارمندان این سازمان­ها به صورت مستقیم با مدارس، انجمن­ها، کتابخانه­ ها و سایر مراکز تازه ­واردها در ارتباط هستند تا تازه­ واردان بتوانند از این مراکز و سازمان­ها بهره ببرند.

کارمندان سازمان­های خدماتی سعی می­نمایند به افراد تازه وارد یاری نمایند تا با شرایط اجتماعی کانادا وفق یابند. به این معنا که آن ها در جنبه ­های مختلف زندگی اجتماعی تازه­ واردها تمرکز می­نمایند تا خودشان یا خانواده­ شان را در این زمینه­ ها حمایت نمایند.

صحبت رو در رو با کارمندان این سازمان­ها می­تواند بسیاری از مسائل را برایتان روشن کند. تازه واردها با مراجعه به این سازمان در وقت و انرژی خود صرفه­ جویی می­نمایند و اطلاعات مورد احتیاج خود را به راحت ترین و شفاف­ ترین حالت ممکن بدست می­آورند.

ایجاد ارتباط با این افراد و سازمان­ها یک تصمیم شخصی است. شما در این دیدارها احتیاج است اطلاعات شخصی خود را در برخی زمینه­ ها در اختیارشان قرار دهید؛ مخصوصاً اگر می­خواهید به مدت طولانی با آن ها در ارتباط باشید و از آن ها یاری بخواهید.

بهتر است این افراد را با توجه به محل سکونتتان انتخاب کنید تا نزدیک محل اقامت تان باشد.

بعلاوه می­توانید فردی را انتخاب کنید که زبان مادری یا زبان­هایی که شما راحت ­تر هستید را بداند. بهتر است با انتخاب خودتان فردی را از بین کارمندان این سازمان انتخاب کنید که فکر می­کنید شما را درک می­کند و می­تواند شما را به سمت تصمیمات درست هدایت کند.

حتی اگر بعدها محل زندگی خود را تغییر دادید، می­توانید سازمان خدماتی خود را تغییر دهید تا در محل زندگی نو خود هم از این خدمات بهره­ مند شوید.

این خدمات بسیار مفید و رایگان به تازه واردها یاری می­کند تا تجربۀ راحت ­تری از مهاجرت و اقامت در کانادا را تجربه نمایند. نه تنها شما می­توانید به این سازمان­ها در اولین ماه­ های اقامت خود مراجعه کنید، بلکه می­توانید بعدها، حتی زمانی که شهروند کانادا شدید هم اگر سوالی داشتید یا به مسئله ای برخوردید از آن ها یاری بخواهید.

خدماتی که به وسیله این سازمان­ها ارائه می گردد چیست؟

خدمات ارائه شده به وسیله این سازمان­ها با توجه به استان محل اقامت تان فرق دارد؛ اما به طور کلی این خدمات خیلی بخش­ها را شامل می­گردد. از یادگیری زبان گرفته تا پرداخت مالیات و تحصیل فرزندانتان. در اینجا به برخی از این خدمات اشاره می­کنیم:

  • مسکن: پیدا کردن مسکن اولین دغدغۀ همۀ مهاجران و تازه ­واردین است. اولین مکانی که پس از ورود به کانادا در آن مستقر می شوید ممکن است موقتی باشد؛ مثل خانۀ یکی از دوستان یا هتل­ها.

بعلاوه ممکن است بعد از سکونت موقت در جایی محل زندگی خود را تغییر دهید. پس بعد از ساکن شدن در محل مورد نظرتان که می­خواهید بازه­ ای طولانی مدت در آنجا ساکن شوید، از اطلاعات مورد احتیاج در زمینه مسکن مثل اندازه اجاره مطمئن شوید. البته توجه کنید که اندازه اجاره در استان­ها و منطقه ها مختلف، فرق دارد.

  • خدمات استخدام: حمایت شما در زمینۀ استخدام و شغل فقط مربوط به پیدا کردن شغل نیست؛ بلکه به شما یاری می­نمایند تا در محیط شغلی خود احساس راحتی کنید. آن ها سعی می­نمایند تا شما محیط شغلی خود را بهتر درک کنید، متوجه شوید چه چیزی از شما انتظار می­رود، چگونه با همکاران خود ارتباط برقرار کنید و چند ساعت کار قابل قبول است.

بعلاوه ممکن است پروسۀ پیدا کردن شغل در کانادا با کشور خودتان متفاوت باشد. پس این سازمان­ها شما را در این فرایند همراهی می­نمایند.

  • تحصیل کودکان: اگر شما با فرزندان تان وارد کانادا می­شوید، احتیاج است که آن ها را در مدرسه ­ای ثبت نام کنید. ممکن است ندانید در کجا باید آن ها را ثبت نام کنید، در این صورت این سازمان­ها می­توانند در این زمینه شما را هدایت نمایند و اطلاعات مورد احتیاج را در اختیار شما بگذارند.

اما اگر شما از ابتدا می­دانید که فرزندان شما به کدام مدرسه فرستاده می­شوند، می­توانید به مشاور مدرسه در جهت ثبت نام و شرح قوانین و شرایط مدرسه مراجعه کنید.

برای فرزندان تان هم ممکن است عادت کردن به مدرسه و محیط نو مشکل باشد. مدارس هم به فرزندان تان در یادگیری زبان فرانسه یا انگلیسی در قالب کلاس­ها و فعالیت­های گروهی یاری می­کند.

  • آموزش زبان: کانادا به طور رسمی دارای دو زبان انگلیسی و فرانسوی است. شما می­توانید به صورت آنلاین قبل از ورود به کانادا زبان­های مورد احتیاج را یاد بگیرید یا پس از ورودتان درکلاس های رایگان شرکت کنید.
  • دانشجویان بین­ المللی: دانشجویان بین­ المللی ممکن است سوالات بسیار زیادی درباره­ خدمات درمانی، مسکن دانشجویان، افتتاح حساب بانکی، رفت و آمد و کار کردن در کانادا داشته باشند. در دانشگاه­ ها معمولاً بخش­هایی وجود دارد که به دانشجویان با سوالات شان و وفق یافتن با محیط دانشگاه یاری می­ نمایند.

کلام آخر…

پیدا کردن شغل، خانه، تحصیل و… از احتیاجهای ابتدایی هر فردی است که در هر کشوری باید آن را داشته باشد. ولی این فرایند به علت تفاوت محیط اجتماعی کانادا با محل زندگی قبلی­ تان ممکن است خیلی گیج نماینده و وقت­ گیر باشد و سرعت مستقل شدن شما را کاهش دهد. پس بهتر است پس از ورودتان به کانادا هرچه سریع تر با این سازمان­های حمایتی ارتباط برقرار کنید و سوالات خود را بپرسید.

انتشار: 1 دی 1401 بروزرسانی: 12 دی 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 1204

به "خدمات رایگان به افراد تازه وارد به کانادا" امتیاز دهید

2 کاربر به "خدمات رایگان به افراد تازه وارد به کانادا" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خدمات رایگان به افراد تازه وارد به کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید