دانستن نکاتی برای عبور از شرایط اضطراری در کانادا

این نکات برای عبور از شرایط اضطراری در کانادا، میتواند شما را در جای دیگر نیز امن نگاه دارد.

دانستن نکاتی برای عبور از شرایط اضطراری در کانادا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: به عنوان یک تازه وارد باید برای بسیاری از اتفاقات غیرمنتظره آماده باشید اما یافتن حمایت های ضروری و اورژانسی در مکانی نو کمی گیج نماینده خواهد بود. در ادامه راهنمای کاملی از دستورالعمل ها را به شما ارائه خواهیم داد تا در مواقع ضروری و اورژانسی آن ها را رعایت کنید. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

منظور از شرایط اورژانسی و ضروری چیست؟

موقعیت اورژانسی به زمانی گفته می گردد که یک موقعیت ناگهانی رخ می دهد و طی آن سلامتی، اموال و محیط زندگی فردی را مورد تهدید قرار می دهد. در بسیاری از این مواقع مداخلۀ فوری برای جلوگیری و برطرف خطر ضروری است. بصورت کلی سه نوع شرایط اورژانسی وجود دارد:

  • خطر سلامتی یا زندگی: گاهی شرایطی پیش می آید که زندگی و سلامتی افراد درگیر، به خطر می افتد. تصادفات جاده ای، زخمی شدن کودکان در حین بازی، فوریت های پزشکی، خراب شدن ماشین در خارج از شهر در زمستان، بلایای طبیعی مثل زلزله، آتش سوزی، سیل، طوفان و بیماری های همه گیر نمونه هایی از این موارد اورژانسی هستند که شما باید برای آن ها آمادگی داشته باشید.
  • خطر مالی: برخی مواقع خطری مانند آتش سوزی یا دزدی، اموال و دارایی شما را تهدید می نماید. این اتفاقات ممکن است شما را دچار ضرر مالی عظیمی نماید.
  • خطر برای محیط زیست: این نوع خطرها محیط زیست اطراف ما را تهدید می نماید. همچون: آتش سوزی در جنگل، نشتی نفت و….

چگونه برای مواقع اورژانسی در کانادا آماده باشیم؟

یکی از راه های آماده شدن برای شرایط اورژانسی داشتن برنامه ای از قبل تعیین شده است. شما بعلاوه باید مطمئن شوید که تمام اعضای خانواده نحوۀ روبرو شدن با این شرایط را می دانند و بلد هستند.

موارد تهدید نماینده را بشناسید و برای آن برنامه ای داشته باشید.

خطرات زیادی در جهان وجود دارد، اما اگر شما خطرات رایج منطقه زندگی خود را به خوبی بشناسید، بهتر می توانید با آن ها مقابله کنید. در کانادا بلایای طبیعی مختلفی ممکن است رخ دهد؛ از جمله سیل در بسیاری از استان ها، زلزله در بریتیش کلمبیا، کولاک در منطقه ها مختلف و طوفان در برخی قسمت های اونتاریو.

علاوه بر این بلایای طبیعی، خطر های دیگری هم وجود دارند. مانند قطعی برق، حوادث در صنایع و حمل و نقل که برخی از این خطرات با منطقه ای که زندگی می کنید مرتبط است.

زمانی که برنامه اورژانسی خود را آماده می کنید، حتما نزدیک ترین درمانگاه و اورژانس به محل زندگی خود را شناسایی کنید. چون در هنگام وقوع یک موقعیت اورژانسی شما توانایی به یادآوری این اطلاعات را نخواهید داشت.

موارد زیر را نیز باید به یاد داشته باشید:

  • شماره تلفن های نزدیکان خود را بر برگه ای یادداشت کنید و همواره در کیف پول خود به همراه داشته باشید. این به امدادگران یاری می نماید تا در زمان حادثه بتوانند به خانواده شما خبر دهند.
  • خود و خانواده تان با پروتکل های آتش سوزی آشنا شوید. بدانید که در هنگام حادثه کجا باید بروید، پناهگاه های نزدیک محل زندگی تان کجا است و مسیرهای درست برای خروج از ساختمان در شرایط اضطراری کدام اند.

یک صندوق مالی برای مواقع اضطراری درست کنید.

فوریت های پزشکی و چالش های مالی بیشترین موارد اورژانسی هستند که ممکن است در طول زندگی با آن ها روبرو شوید. یک بدشانسی یا حادثه غیرقابل پیش بینی ممکن است عوارض جسمانی، روانی و عاطفی برای شما در پی داشته باشد. اما اختصاص دادن یک صندوق مالی به اینگونه حوادث باعث آرامش و آسودگی خاطر می گردد و به شما اعتمادبه نفس بیشتری برای بهبودی می دهد.

صندوق اضطراری، پولی است که برای جبران مسائل مالی یا پوشش هزینه حوادث غیرمنتظره ای مانند تصادفات، درمان بیماری، از دست دادن شغل، سفر فوری، تعمیرات خانه یا خودرو و… کنار گذاشته می گردد.

این پس انداز بعلاوه می تواند برای ترک یک رابطه ناسالم و آزاردهنده یا ترک محیطی خطرناک مانند محیط زندگی ناامن مورد استفاده قرار گیرد. این پول را معمولاً به صورت وجه نقد (انواع سهام، اوراق قرضه، وام با بهره بالا و…) پس انداز کنید که به راحتی در دسترس باشد.

در مسائل مالی نمی توان یک راهکار را به همه پیشنهاد داد زیرا افراد مختلف شرایط مالی متفاوت و اولویت های خاص خودشان را دارند؛ به همین علت توصیه می گردد با یک مشاور مالی صحبت کنید، مخصوصاً اگر که به تازگی وارد یک کشور نو شده اید. این مشاوران به شما یاری خواهند کرد تا کنترل مسائل مالی خود را به دست بگیرید و برای مواقع اضطراری پس انداز کنید.

یک کیت برای مواقع اضطراری تهیه کنید.

کیت اضطراری باید شامل وسایل اساسی باشد تا بتواند به شما و خانواده تان تا حداقل 72 ساعت یاری کند. مطمئن شوید که این کیف به راحتی قابل حمل است و همه افراد خانواده از محل آن باخبرند. بهتر است این وسایل ضروری را در کیف چرخ دار یا کوله پشتی و در مکانی قابل دسترس قرار دهید. برخی از این وسایل برای حوادث کوچکی که در زندگی روزمره رخ می دهد مانند زخم یا بریدگی استفاده می گردد.

وسایلی که باید در این کیف قرار دهید شامل موارد زیر می گردد:

  • آب: حداقل دو لیتر آب برای هر فرد در بطری های کوچک در کیت قرار دهید تا حمل و نقل آن آسان تر باشد.
  • غذا: غذایی که فاسد نمی گردد مانند کنسرو، غذاهای انرژی زا و غذاهای خشک. (غذا و آب های ذخیره شده در کیف را هر ساله عوض کنید.)
  • درب بازکن دستی
  • چراغ قوه به همراه باتری های اضافی و رادیوی هواشناسی
  • پتو برای مواقعی که برای مدت طولانی بدون سیستم گرمایش خواهید بود.
  • جعبه یاری های اولیه
  • کلیدهای اضافی خودرو و خانه
  • پول نقد در اسکناس های کوچک تر مثلا ده دلاری، پول خورد برای استفاده از تلفن های همگانی و پول نقد اضافی برای زمانی که خودپردازها غیرفعال شوند. در استفاده از کارت بانکی ممکن است با مسائلی روبرو شوید.
  • کپی از برنامه خود در مواقع اضطراری و بعلاوه شماره تلفن های ضروری
  • اگر ممکن است سایر وسایل مانند داروهای نسخه ای، شیر خشک، وسایل مورجهانز افراد ناتوان، غذا، آب و دارو برای حیوان خانگی تان را هم در کیف قرار دهید.
  • وسایل پیشنهادی دیگر نیز شامل دو لیتر آب اضافی برای هر فرد و بعلاوه به ازای هر روز برای پختن غذا و تمیزکاری. شمع و کبریت (شمع را در ظرف های جادار و محکم قرار دهید و بدون مراقبت آن را رها نکنید تا بسوزد). لباس اضافی و پاپوش، کیسه خواب و پتو گرم برای همه اعضای خاواده، ضدعفونی نماینده دست، لوازم بهداشتی، دستمال توالت، قرص های تصفیه نماینده آب، ابزار آشپزخانه، ابزار اساسی (مانند چکش، انبردست، آچار، پیچ گوشتی، دستکش کار، ماسک، چاقوی جیبی)، سوت (برای مواقعی که می خواهید توجه کسی را جلب کنید، نوار چسب (برای چسب زدن پنجره ها، درها، هواکش و…)

در مواقع اضطراری چه کاری انجام دهیم؟

در مواقع اضطراری ممکن است فرصت یا آرامش کافی برای تنظیم کردن برنامه یا گوش دادن به دستورالعمل های تجویزی دیگران را نداشته باشید. به همین علت بسیار مهم است که از قبل بدانید در این شرایط چه باید کرد.

با 911 تماس بگیرید.

در شرایط اضطراری برای یاری گرفتن از پلیس، آتش نشانی و دریافت آمبولانس باید با شماره 911 تماس بگیرید. شرایطی که به عنوان شرایط اضطراری به حساب می آیند شامل فوریت های پزشکی، آتش سوزی، جرایم در حال ارتکاب یا در خطر بودن جان یا اموال یک فرد می شوند. هنگام زنگ زدن به 911 باید آدرس مکان و نزدیک ترین تقاطع ها را به صورت دقیق بیان کنید.

شما بعلاوه باید به کودکان خود نحوه تماس گیری و اهمیت زنگ زدن به 911 را بیاموزید. به آن ها شرح دهید که 911 چیست و با استفاده از مثال هایی واضح به آن ها آموزش دهید که در چه زمان و شرایطی باید به آن زنگ بزنند. به آن ها یادآوری کنید که پیش از تماس گرفتن باید به مکانی امن بروند و حتی می توانند خارج از خانه مثلاً در خانه همسایه یا به وسیله تلفن های همگانی با 911 تماس بگیرند. تاکید کنید که پیش از همه چیز می بایست از خطر دور شوند.

در زمان اضطرار

در مواقع اضطراری باید گام های زیر را بردارید:

  • برنامه اضطراری از پیش تعیین شده را دنبال کنید.
  • کیت اضطراری خود را بردارید.
  • قبل از یاری کردن به دیگران مطمئن شوید که خودتان در مکانی امن هستید.
  • برای آگاه شدن از دستورات مقامات محلی رادیو و تلویزیون را دنبال کنید.
  • تا زمانی که همه چیز امن باشد یا دستور تخلیه داده گردد در جای خود باقی بمانید.

پیروی از دستورات تخلیه

مقامات از شما نمی خواهند که محل زندگی خود را ترک کنید مگر اینکه خطری جدی شما را تهدید کند. بنابراین اگر به شما دستور تخلیه داده شد، کیت اضطراری، کیف پول، مدارک شناسایی اعضای خانواده و کپی مدارک ضروری را برداشته و محل را ترک کنید. تلفن همراه، باتری اضافی و شارژر خود را همراه داشته باشید و از مسیر های تعیین شده برای رسیدن به پناهگاه های اعلام شده بهره ببرید.

بردن حیوانات در برخی پناهگاه ها ممنوع است، بنابراین از قبل مکان هایی که پذیرای حیوانات هستند را تعیین کنید. در هنگام ورود به مراکز تخلیه باید در آن جا اطلاعات خود را ثبت کنید. تا زمانی هم که مقامات شرایط را امن اعلام نکردند به محل زندگی خود بازنگردید.

اگر زمان دارید به وسیله تلفن یا ایمیل به بستگان خارج از شهرتان اطلاع دهید که کجا می روید و کی به مکان موردنظر می رسید. زمانی هم که به پناهگاه رسیدید به آن ها اطلاع دهید یا اگر عضوی از خانواده جدا شده است به آنان بگویید. زمانی که می خواهید جایی بروید پیامی برای آن ها بگذارید که از حال شما باخبر باشند و نگران نشوند.

از خانه خود محافظت کنید: در صورت دستور مسئولین، فلکه آب را بسته و فیوز برق را قطع کنید. سرویس گاز را روشن بگذارید مگر اینکه مقامات دستور به بستن آن بدهند. اگر گاز را ببندید، شرکت گاز باید آن را دوباره متصل کند.

کودکان: از مدرسه یا مهدکودکِ فرزندان خود درباره نحوه برخورد و برنامه آنان در شرایط اضطراری بپرسید. حتماً آگاه شوید درصورت وقوع حادثه، چگونه با والدین بچه ها ارتباط برقرار می نمایند و اینکه اگر در مواقعی نتوانید دنبال فرزندتان بروید، چه مجوزی ضروری است تا فرزندتان را به فرد تعیین شده دیگری بسپارند.

پناه در محل

اگر به شما دستور داده شده است که پناه بگیرید، در همان محلی که حضور دارید بمانید تا خطر را به حداقل برسانید. برای مراقبت حداکثری از مراحل زیر پیروی کنید:

  • تمام در و پنجره ها را ببندید.
  • تمام فن ها و کولرها را خاموش کنید، تا هوای بیرون به داخل ساختمان وارد نگردد.
  • دودکش شومینه را ببندید.
  • کیت اضطراری خود را برداشته و مطمئن شوید که رادیو کار می نماید.
  • به اتاق داخلی بروید که از سطح زمین فاصله دارد و اگر ممکن است اتاق بدون پنجره باشد. در صورت آلودگی شیمیایی توصیه می گردد به بالاترین اتاق ساختمان بروید زیرا مواد شیمیایی سنگین تر از هوا هستند و حتی اگر پنجره ها بسته باشند همچنان ممکن است هوای آلوده وارد زیرزمین گردد.
  • با استفاده از چسب تمام درزهای کنار در و پنجره ها را بپوشانید.
  • رادیو یا تلویزیون را دنبال کنید تا اگر اعلام شد باید تخلیه کنید یا همه چیز امن است، آگاه شوید.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم، به طور خلاصه موارد اورژانسی را معرفی نموده و راه های مراقبت از خود و خانواده تان را نیز شرح دهیم. قرار گرفتن در چنین شرایط برای هر فردی تجربه ای فرق دارد، اما با افزایش آگاهی درباره آن و آمادگی قبلی می توان برترین عکس العمل را در چنین شرایط استرس زایی داشت. برای آگاهی بیشتر می توانید به وبسایت استان یا منطقه خود مراجعه کنید.

آماده بودن برای شرایط اضطراری به شما یاری می نماید تا این شرایط را بهتر پشت سر بگذارید. برنامه ای برای خود تنظیم کنید، بدانید به چه کسی باید تماس بگیرید و کجا بروید تا برخورد با این شرایط برایتان آسان تر باشد. امیدواریم این مقاله به شما یاری کند تا از پس همچین حوادث و بلایای طبیعی بربیایید. اگر شما نیز راهکار های مفیدی برای مواقع اورژانسی در نظر دارید، حتما در بخش نظرات اعلام کنید تا بقیه هموطنان شما در کانادا نیز از آن ها آگاه شوند.

انتشار: 26 آبان 1401 بروزرسانی: 23 آذر 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 1174

به "دانستن نکاتی برای عبور از شرایط اضطراری در کانادا" امتیاز دهید

1 کاربر به "دانستن نکاتی برای عبور از شرایط اضطراری در کانادا" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانستن نکاتی برای عبور از شرایط اضطراری در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید