کریم حکیمی، بنیانگذار شرکت حکیم اپتیکال در کانادا

در ادامه سری مقاله های ایرانی های موفق در کانادا، با آقای کریم حکیمی، بنیانگذار شرکت حکیم اپتیکال در کانادا آشنا خواهیم شد.

کریم حکیمی، بنیانگذار شرکت حکیم اپتیکال در کانادا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: شغل: بنیانگذار و صاحب شرکت حکیم اپتیکال

کشور مبدا: ایران

شهر: تورنتو

سرمایه دار بزرگ خود ساخته در کودکی پدرش را از دست داد و در سن 10 سالگی، مجبور شد از مادر و خواهر و برادرش حمایت کند. او با آسیاب کردن ذره بین و عینک‌هایی که در ایران از پنجره ها دور انداخته می‌شد درآمد کسب کرد، شغلی که آینده او را پیشگویی می کرد. احتمالاً حدس زده اید که این کانادایی کارآفرین کیست؟ وی یک سرمایه دار بزرگ متولد ایران و بنیانگذار حکیم اپتیکال، کریم حکیمی است.

داستان او مطمئناً جالب و الهام بخش است: او در دوران نوجوانی با انگیزه زیاد و علاقه‌ای که به دریا داشت، در نیروی دریایی کشورش نام نویسی کرد. پس از 30 ماه، مرکز تخصص لنزهای نوری وی را در آلمان استخدام کرد. او بعداً در زوریخ سوئیس کار خود را در زمینه ساخت دوربین های دقیق و لنزهای تلسکوپی ادامه داد. وی در مصاحبه اخیر خود با Yorkregion.com با اشاره به موانع زبان و فرهنگی که با آنها روبرو بود ، گفت: "وقتی من شروع کردم ، آنها نمی دانستند با من چه کار کنند." "وقتی سه سال بعد رفتم ، آنها نمی دانستند بدون من چه کاری انجام دهند."

حکیمی با بیش از 600 کارمند در 150 فروشگاه و آزمایشگاه های توزیع عینک و لوازم جانبی در انتاریو ، نوا اسکوشیا ، نیوبرانزویک و منیتوبا ، عملیات نوری خصوصی خود را به طور تمام وقت انجام می دهد، هرچند که دوره بازنشستگی را پشت سر گذاشته است. او ساعات کاری افسانه ای را به شرکت 40 ساله خود که هنوز در حال رشد است و از مشهورترین مارک های تجاری کانادا است، اختصاص داده است.

وی در نتیجه‌ی ناملایماتی که هنگام بزرگ شدن با آن روبرو شد، وجدان اجتماعی قوی دارد و اعتراف می کند که احساس یک وظیفه شخصی برای تقسیم سعادت خود با دیگران را دارد. "از آنجا که من در گذشته سختی هایی را تجربه کردم، کاملاً اعتقاد دارم که پول فقط در صورتی خوب است که بتوانید به افراد نیازمند کمک کنید. به هر حال، شما نمی توانید پول را به گور ببرید. "

انتشار: 4 اسفند 1399 بروزرسانی: 4 اسفند 1399 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 431

به "کریم حکیمی، بنیانگذار شرکت حکیم اپتیکال در کانادا" امتیاز دهید

17 کاربر به "کریم حکیمی، بنیانگذار شرکت حکیم اپتیکال در کانادا" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز شما:

دیدگاه های مرتبط با "کریم حکیمی، بنیانگذار شرکت حکیم اپتیکال در کانادا"

1 دیدگاه

ازیتا حدادی بهرام 23 شهریور 1400

سلام من در مورد اقای حکیمی در کانادا بدنبال ایمیل کاری یا شخصی ایشان هستم ، چون پسرم ارشد اپتومتری هستند ، در زمینه همکاری با ایشان در کانادا ، لطفا میخواستیم بدانیم به چه طریق میتوانیم با ایشان ارتباط داشته باشیم ؟ سپاس

پاسخ به ازیتا حدادی بهرام
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید