کانادا خواهان کوشش جهانی برای دسترسی همگانی به واکسن کرونا شد

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا همزمان با افزایش مبتلایان کرونا در کشورش، قراردادی را برای خرید 20 میلیون دوز واکسن امضا کرد و خواهان کوشش بین المللی برای تهیه واکسن برای همه کشورهای دنیا شد.

کانادا خواهان کوشش جهانی برای دسترسی همگانی به واکسن کرونا شد

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: به نقل از گلوبال نیوز، در حالی که شمار مبتلایان به کرونا در کانادا از 150 هزار نفر گذشته، دولت ترودو اعلام نموده قراردادی را برای خرید این تعداد دوز واکسن از شرکت بین المللی انگلیسی آسترازنکا و دانشگاه اکسفورد امضا نموده است و کشورش به ائتلاف بین المللی توزیع واکسن ملحق می گردد.

بر اساس این گزارش، کانادا 440 میلیون دلار به تشکیلات دسترسی دنیای به واکسن موسوم به کوواکس یاری می نماید.

کانادا در هر دو بخش این ابتکار عمل جدید مشارکت خواهد داشت: نخست تضمین دسترسی مردم کانادا به میلیون ها دوز از واکسن و دوم کوشش کشورهای ثروتمند برای تامین اقتصادی تهیه واکسن برای کشورهای دارای درامد پایین یا متوسط.

ترودو گفت پیوستن به این برنامه دنیای به کانادا برای توزیع سریع و عادلانه واکسن در سراسر دنیا یاری می نماید.

در کانادا از زمان همه گیری ویروس کرونا 9 هزار و 255 نفر جان خود را از دست داده اند. تعداد کسانی که در این کشور از بیماری نجات یافته اند و حالشان بهبود یافته 129 هزار و 573 نفر گزارش شده است.

اسپوتنیک در گزارشی در این زمینه نوشته است: آمریکا دوره های آزمایش واکسن شرکت آسترازنکا چند هفته بیش به دلیل خطرات جانبی آن متوقف کرد.

ترودو اعلام نموده 328 هزار و 32 میلیون دلار به کوواکس یاری خواهد نمود. وی از این که معدودی از کشورهای ثروتمند به کوشش های بین المللی برای تهیه و توزیع واکسن ملحق نشده اند ابراز تاسف کرد. به نظر می رسد اشاره ترودو به کشورهای آمریکا، چین و روسیه بوده که در وهله نخست بر فراوری واکسن در داخل تمرکز دارند.

ترودو هفته پیش گفته بود که موج دوم همه گیری کرونا در کشورش در راه است و خواهان حفظ هوشیاری همه شد. اظهارات نخست وزیر در تضاد با مدیر مرکز پزشکی کانادا است که گفته موج دوم کرونا هنوز به این کشور نرسیده است.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 14 مهر 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 314

به "کانادا خواهان کوشش جهانی برای دسترسی همگانی به واکسن کرونا شد" امتیاز دهید

1 کاربر به "کانادا خواهان کوشش جهانی برای دسترسی همگانی به واکسن کرونا شد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانادا خواهان کوشش جهانی برای دسترسی همگانی به واکسن کرونا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید